Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. 2024
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. 2024 за Автор "Brailko, N. M."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Огляд сучасних методик оцінки ризику появи карієсу(Полтавський державний медичний університет, 2024-12-26) Водоріз, Ярослав Юрійович; Браїлко, Наталія Миколаївна; Дворник, Анна Валентинівна; Ткаченко, Ірина Михайлівна; Vodoriz, Y. Y.; Brailko, N. M.; Dvornyk, A. V.; Tkachenko, I. M.Сучасна стоматологія пропонує різноманітні інструменти оцінки ризику, такі як CAMBRA, Cariogram та ADA Risk Assessment Tool. Ці інструменти допомагають стоматологам розробляти індивідуальні плани лікування та профілактики. Однак, їхня ефективність все ще є предметом наукових дискусій. Матеріали та методи. Було проведено електронний пошук за допомогою баз даних Cochrane Library, PubMed та Scopus без обмежень за регіоном та роком видання. Використані ключові слова: CAMBRA, Cariogram, ADA Risk Assessment Tool, caries risk assessment, ECAT. Ця всебічна стратегія пошуку забезпечила широкий та неупереджений збір релевантних досліджень. Результати. Кількісні методи включають: CAMBRA (Caries Management By Risk Assessment), Cariogram, ADA Risk Assessment Tool, OHIS (Oral Health Impact Profile) та ECAT (Early Childhood Caries Assessment Tool). Якісні методи базуються на клінічному обстеженні, аналізі слини та генетичному тестуванні. Обговорення. Ключові подібності між вищезгаданими методами очевидні. По-перше, усі три методи використовують комплексну оцінку, враховуючи низку факторів, що сприяють ризику карієсу, таких як гігієна порожнини рота, дієта, історія зубів, склад слини, вплив фтору та інші фактори ризику. Подруге, кожен метод дозволяє індивідуальний підхід, що дає змогу розробляти персоналізовані плани лікування та профілактики на основі оціненого ризику пацієнта. Нарешті, усі три методи можуть допомогти виявити пацієнтів із високим ризиком карієсу, дозволяючи раннє втручання та профілактику. Висновки. З огляду на сучасні кількісні методи оцінки ризику появи карієсу, слід зазначити, що CAMBRA, ADA Risk Assessment Tool, Cariogram та ECAT є ефективними методами оцінки індивідуального ризику розвитку карієсу зубів. Кожен із них має свої сильні та сла-бкі сторони і найкращий вибір для конкретної стоматологічної практики може залежати від різних факторів, таких як уподобання стоматолога, наявні ресурси та демографічні дані пацієнтів. Introduction. Modern dentistry offers various risk assessment tools, such as CAMBRA, Cariogram, and the ADA Risk Assessment Tool. These tools help dentists create personalized treatment plans. However, their effectiveness is still debated. Materials and Methods. An electronic search was conducted using the Cochrane Library, PubMed, and Scopus databases without any regional or temporal restrictions. The following keywords were used: CAMBRA, Cariogram, ADA Risk Assessment Tool, caries risk assessment, ECAT. This comprehensive search strategy ensured a broad and unbiased collection of relevant studies. Results. Quantitative methods include CAMBRA (Caries Management by Risk Assessment), Cariogram, the ADA Risk Assessment Tool, OHIS (Oral Health Impact Profile), and ECAT (Early Childhood Caries Assessment Tool). Qualitative methods, on the other hand, rely on clinical examination, saliva analysis, and genetic testing. Discussion. The key similarities among the aforementioned methods are evident. First, all of these methods employ a comprehensive approach, considering multiple factors that contribute to caries risk, such as oral hygiene, diet, dental history, saliva composition, fluoride exposure, and other relevant risk factors. Second, each method supports an individualized approach, allowing for the development of personalized treatment and prevention plans based on the patient's specific risk profile. Finally, all of these methods are designed to identify patients at high risk for caries, facilitating early intervention and preventive measures. Conclusion. Contemporary quantitative methods for assessing caries risk, such as CAMBRA, the ADA Risk Assessment Tool, Cariogram, and ECAT, prove to be effective in evaluating individual risks for tooth decay. Each method has its strengths and limitations, and the optimal choice for a particular dental practice may depend on factors like the dentist’s preferences, available resources, and patient demographics.Документ Формування критичного мислення здобувачів освіти як складової Soft Skills(Полтавський державний медичний університет, 2024-11) Павленко, Світлана Анатоліївна; Сидорова, Алла Іванівна; Назаренко, Зоряна Юріївна; Ткаченко, Ірина Михайлівна; Браїлко, Наталія Миколаївна; Pavlenko, S. A.; Sydorova, A. I.; Nazarenko, Z. Yu.; Tkachenko, I. M.; Brailko, N. M.Згідно компетентностей діючого Стандарту вищої освіти за спеціальністю 221 «Стоматологія» у галузі знань 22 «Охорона здоров’я» для другого (магістерського) рівня вищої освіти здобувача освіти має вміти абстрактно мислити, аналізувати та синтезувати отриману інформацію, та мати здатність бути критичним і самокритичним. В загальних і в спеціальних (фахових, предметних) компетентностях, відображається необхідність критичного осмислення проблем у навчанні здобувачем освіти, а розуміння і інтерпретація цих понять сприймається у відповідності до загальноприйнятих філософських, наукових, законодавчих та суспільних тлумачень. З цієї т очки зору актуальною метою є визначення методів формування критичного мислення у здобувачів освіти, як складової Soft Skills, та впровадження їх в процес підготовки здобувачів на додипломному етапі навчання. Складова, яка підвищує мотивацію здобувачів освіти до навчання і готує їх до самостійної праці в умовах сьогодення, базується на критичному мисленні, як основному елементі навчання та набуття теоретичних знань і практичних навичок, умінь. Щоб вдосконалювати і розвивати критичне мислення здобувачі освіти на додипломному етапі навчання повинні вміти інтерпретувати, аналізувати та порівнювати отриману інформацію щодо хворого; вміти узагальнювати, оцінювати та логічно, послідовно, аргументовано робити висновки з отриманих даних щодо обстеження пацієнта. Розвивати критичне мислення у здобувача освіти викладач повинен з точки зору технології розвитку критичного мислення, що забезпечуються певними функціями у різних фазах: виклику, осмислення, рефлексії. Для розуміння механізму розвитку критичного мислення у здобувачів освіти на додипломному етапі здобуття вищої освіти доцільно застосовувати метод аналізу професійних ситуацій, метод емпатії, методу алгоритму побудови ефективного аргументу, метод аналізу причинно-наслідкових зв’язків, які сприятимуть розвитку критичного мислення, як складової Soft Skills у здобувачів освіти. According to the competences of the current Higher Education Standard in the specialty 221 «Dentistry» in the field of knowledge 22 «Health care» for the second (master's) level of higher education, the student must be able to think abstractly, analyze and synthesize the information received, and have the ability to be critical and self-critical . In general and in special (professional, subject) competences, the need for a critical understanding of problems in education by the student of education is reflected, and the understanding and interpretation of these concepts is perceived in accordance with generally accepted philosophical, scientific, legislative and social interpretations. From this point of view, the actual goal is to determine the methods of formation of critical thinking in students of education, as a component of Soft Skills, and their implementation in the process of training students at the undergraduate stage of education. The component that increases the motivation of students to study and prepares them for independent work in today's conditions is based on critical thinking as the main element of learning and acquiring theoretical knowledge and practical skills. In order to improve and develop critical thinking, students at the undergraduate stage of education must be able to interpret, analyze and compare the received information about the patient; to be able to generalize, evaluate and logically, consistently, reasonedly draw conclusions from the received data regarding the examination of the patient. The teacher must develop critical thinking in the learner from the point of view of the technology of developing critical thinking, which is provided by certain functions in different phases: challenge, comprehension, reflection. To understand the mechanism of the development of critical thinking among students at the undergraduate stage of higher education, it is advisable to use the method of analyzing professional situations, the method of empathy, the method of the algorithm for building an effective argument, the method of analyzing cause-and-effect relationships, which will contribute to the development of critical thinking as a component of Soft Skills in education seekers.