Проблеми екології та медицини, 2021, Том 25, № 3-4
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Проблеми екології та медицини, 2021, Том 25, № 3-4 за Автор "Бєляєва, Олена Миколаївна"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ The Effectiveness of an Activity-Based Approach to Teaching the Past Tense in Medical English for Professional Purposes(Полтавський державний медичний університет, 2021) Lysanets, Yu. V.; Bieliaieva, O. M.; Znamenska, I. V.; Morokhovets, H. Yu.; Rozhenko, I. V.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Знаменская, Иванна Владиславовна; Мороховець, Галина Юріївна; Мороховец, Галина Юрьевна; Роженко, Інеса Віталіївна; Роженко, Инесса ВиталиевнаУ статті представлено методи формування навичок утворення та вживання граматичної категорії минулого часу на основі діяльнісно-орієнтованого підходу згідно із Загальноєвропейськими Рекомендаціями з мовної освіти в процесі викладання курсу англійської мови за професійним спрямуванням у закладах вищої освіти, які здійснюють підготовку фахівців галузі знань 22 «Охорона здоровʼя». Авторами вироблена власна концепція викладу навчального матеріалу з метою оптимізації засвоєння граматичних конструкцій Рast Simple, Рast Continuous та Рast Perfect. Пропонований підхід апробовано при розробці підручників “Medical English for Academic Purposes” (2018) і “Medical English for Public Health Purposes” (2021). Розроблено лінгводидактичні механізми, спрямовані на розвиток, відпрацювання і систематизацію навичок вживання минулого часу в англійській мові за професійним спрямуванням. Методологічний алгоритм представлений рецептивним, репродуктивним і продуктивним типами вправ і може застосовуватися для вдосконалення різних видів мовленнєвої діяльності, подальшого розвитку як усного, так і писемного мовлення, навичок читання, перекладу й аудіювання, для організації індивідуальної та самостійної роботи здобувачів освіти в аудиторний і позааудиторний час, роботи в малих групах і парах, а також в умовах дистанційного навчання. Обговорено ефективність використання сучасних форм і методів у викладанні англійської мови за професійним спрямуванням: візуалізація навчального матеріалу, робота з оригінальними англомовними текстами, присвяченими найважливішим фактам з історії медицини, навчання за принципом “рівний – рівному”, практико-орієнтовані завдання і моделювання професійних ситуацій, метод “Фішбоул” та інші. У висновках зазначається, що застосування діяльнісно-орієнтованого підходу в навчанні англійської мови за професійним спрямуванням у медичному університеті сприяє розвиткові комунікативної компетентності й загальнолінгвістичної грамотності, а також засвоєнню знань і формуванню вмінь і навичок, необхідних у подальшій професійної діяльності фахівця в галузі охорони здоров’я. На думку авторів, такий підхід забезпечить динамізацію процесів академічній мобільності та наукової співпраці на теренах вищої медичної освіти України.Документ Навички клінічного спілкування у професійній діяльності лікаря(Полтавський державний медичний університет, Українська Академія наук національного прогресу, 2021) Ждан, Вячеслав Миколайович; Шилкіна, Людмила Миколаївна; Бєляєва, Олена МиколаївнаThe article considers some aspects of clinical communication between a doctor and a patient. The doctor’s profession inherently faces an indispensable requirement to possess a high level of communicative competence, because whatever the development of medical science and technology, the real help to patients is provided by a doctor. In this regard, various aspects of communication between doctors and patients are constantly in the focus of interest in natural and humanitarian spheres of research, as evidenced by numerous scientific studies of domestic and foreign scientists. The research is interdisciplinary and covers a range of issues related to medical psychology and medical pedagogy, medical ethics and deontology, sociology and sociolinguistics. The authors emphasize that in a patient-centered approach, the skills of clinical communication belong to basic clinical abilities, which minimize factors that can negatively affect the doctor’s success, promoting patient satisfaction with medical care and improving their psycho-emotional state, patient compliance, increasing the effectiveness of diagnosis, treatment, disease prevention, and palliative care. It is observed that the skills of clinical communication are complex and are manifested by the ability to choose appropriate tactics of communication with patients and their relatives, to create a trusting atmosphere and a comfortable psychological environment for the patient; possession of nonverbal and paraverbal components of communication; the ability to conduct educational work with the patient to maintain a healthy lifestyle and give up bad habits; the ability to maintain and encourage patient’s autonomy, prove information about possible complications; persuade the patient to comply; the ability to avoid conflicts or act adequately in a conflict situation with patients. The conclusions state that the skills of clinical communication should be formed from the first steps at a medical university, consolidating them during the entire period of study at the undergraduate and postgraduate stages, as well as refining them in the future through non-formal and informal education.