Кафедра дитячої терапевтичної стоматології
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра дитячої терапевтичної стоматології за Автор "Andriyanova, O. Yu."
Зараз показуємо 1 - 20 з 76
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Prevention of dental diseases(Полтавський державний медичний університет, 2025) Kaskova, L. F.; Amosova, L. I.; Novikova, S. Ch.; Khmil, E. V.; Ulasevych, L. P.; Yanko, N. V.; Sadovski, M. O.; Pavlenkova, O. S.; Andriyanova, O. Yu.; Vashchenko, I. Yu.; Morgun, N. A.; Каськова, Людмила Федорівна; Амосова, Людмила Іванівна; Новікова, Світлана Чеславна; Хміль, Олена Всеволодівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Янко, Наталія Валентинівна; Садовські, Марина Олександрівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Андріянова, Ольга Юріївна; Ващенко, Ірина Юріївна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Амосова, Людмила Ивановна; Новикова, Светлана Чеславна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Уласевич, Лариса Павловна; Янко, Наталья Валентиновна; Садовски, Марина Александровна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Моргун, Наталья АнатольевнаThe textbook comprehensively outlines the fundamental principles of dental disease prevention, the patterns of forming a healthy lifestyle, the role of hygiene and hygienic education in the population. It delves into the aspects of pathogenetic and etiotropic prevention of dental caries and periodontal diseases, as well as antenatal prevention. The textbook also includes structured guidelines for implementing the comprehensive prevention system, incorporating epidemiological assessment methods. The textbook is intended for English-speaking students of the second (master's) level of higher education EPP Dentistry at higher medical education establishments, and can also be used by interns and dental professionals. У підручнику докладно висвітлено основи вчення про профілактику стоматологічних захворювань, закономірності формування здорового способу життя, роль гігієни й гігієнічного виховання населення. Детально розглянуто аспекти патогенетичної й етіотропної профілактики карієсу зубів і хвороб пародонта, антенатальної профілактики. Подано схеми організаційних заходів щодо впровадження комплексної системи профілактики з відображенням епідеміологічних методів обстеження. Призначається для англомовних здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП Стоматологія закладів вищої медичної освіти, а також може бути використаний інтернами й лікарями-стоматологами.Документ Residual phenomena of the transferred covid-19 in the maxillofacial redion or its complications(Полтавський державний медичний університет, 2021) Rybalov, O. V.; Skikevych, M. G.; Andriyanova, O. Yu.; Yatsenko, P. I.; Рибалов, Олег Васильович; Скікевич, Маргарита Георгіївна; Андріянова, Ольга Юріївна; Яценко, Павло Ігорович; Рыбалов, Олег Васильевич; Скикевич, Маргарита Георгиевна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Яценко, Павел ИгоревичToday, the issues of the incidence of the Covid-19 virus and its complications are extremely relevant. Much attention in the scientific literature is paid to possible complications such as sufferings of the lungs, heart. Along with this, it became known that the coronavirus can affect the brain, nasopharynx, eyes, blood vessels, liver, kidneys and intestines. Interesting data from clinicians and morphologists has been received. Those who have had Covid-19 note the long-term effects of scarring of the lung tissue and kidney failure, inflammation of the heart muscle, arrhythmias, liver damage, cognitive impairment, psychosis, accompanied by a sharp change in mood. Interesting observations from the Department of Systems Biology at George Mason University were seen: 70% of patients who have had Covid-19 rarely observe pathology of internal organs.Документ Академічна історія хвороби – форма самостійної роботи студентів на кафедрі дитячої терапевтичної стоматології(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2007) Бабіна, Ольга Олександрівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Каськова, Людмила Федорівна; Новікова, Світлана Чеславна; Амосова, Людмила Іванівна; Бабина, Ольга Александровна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Новикова, Светлана Чеславна; Амосова, Людмила Ивановна; Babina, O. O.; Andriyanova, O. Yu.; Kaskova, L. F.; Novikova, S. Ch.; Amosova, L. I.Документ Актуальні підходи до формування професійних компетентностей у здобувачів освіти під час опанування освітнього компонента «Пропедевтика стоматології» на кафедрі дитячої терапевтичної стоматології(Полтавський державний медичний університет, 2025) Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Янко, Наталія Валентинівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Амосова, Людмила Іванівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Новікова, Світлана Чеславна; Хміль, Олена Всеволодівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Янко, Наталья Валентиновна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Амосова, Людмила Ивановна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Новикова, Светлана Чеславна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Yanko, N. V.; Andriyanova, O. Yu.; Amosova, L. I.; Pavlenkova, O. S.; Novikova, S. Ch.; Khmil, E. V.Стаття присвячена актуальному питанню формування професійних компетентностей у майбутніх стоматологів під час вивчення освітнього компонента (ОК) «Пропедевтика стоматології». У дослідженні було проаналізовано нову навчальну програму, що дозволило виявити її сильні та слабкі сторони, а також визначити найбільш ефективні методи формування професійних компетентностей. Статья посвящена актуальному вопросу формирования профессиональных компетентностей у будущих стоматологов при изучении образовательного компонента (ОК) «Пропедевтика стоматологии». В исследовании была проанализирована новая учебная программа, что позволило выявить ее сильные и слабые стороны, а также определить наиболее эффективные методы формирования профессиональных компетентностей. The article is devoted to the topical issue of the formation of professional competences in future dentists in the study of the educational component (EC) ‘Propaedeutics of Dentistry’. The study analysed the new curriculum, which allowed to identify its strengths and weaknesses, as well as to determine the most effective methods of forming professional competences.Документ Взаємозв’язок захворювань великих слинних залоз із станом гігієни порожнини рота у дітей(Харківський національний медичний університет, 2015) Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Яценко, Олег Ігорович; Яценко, Олег Игоревич; Yatcenko, O. I.; Яценко, Павло Ігорович; Яценко, Павел Игоревич; Yatcenko, P. I.Документ Вивчення особливостей ураження жувальної поверхні перших постійних молярів в перші роки після їх прорізування(Міністерство охорони здоров'я україни івано-франківський національний медичний університет стоматологічний факультет, 2009-02-05) Солошенко, Юлія Іванівна; Амосова, Людмила Іванівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Солошенко, Юлия Ивановна; Амосова, Людмила Ивановна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Soloshenko, Yu. I.; Amosova, L. I.; Andriyanova, O. Yu.Документ Видатний учений, лікар, педагог (до 80-річчя з дня народження професора О. В. Рибалова)(Полтавський державний медичний університет, 2021) Аветіков, Давид Соломонович; Локес, Катерина Петрівна; Іваницька, Олена Сергіївна; Яценко, Ігор Володленович; Андріянова, Ольга Юріївна; Розколупа, Олександр Олексійович; Яценко, Павло Ігорович; Аветиков, Давид Соломонович; Локес, Екатерина Петровна; Иваницкая, Елена Сергеевна; Яценко, Игорь Володленович; Андриянова, Ольга Юрьевна; Розколупа, Александр Алексеевич; Яценко, Павел Игоревич; Avetikov, D. S.; Lokes, K. P.; Ivanitska, O. S.; Yatsenko, I. V.; Andriyanova, O. Yu.; Rozkolupa, O. O.; Yatsenko, P. I.Документ Визначення внеску складових частин «Кальцексу» в ефективність лікування початкових форм флюорозу постійних зубів у дітей(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2006) Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, L. I.; Падалка, Іван Опанасович; Падалка, Иван Афанасьевич; Padalka, I. O.; Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Новікова, Світлана Чеславна; Новикова, Светлана Чеславна; Novikova, S. Ch.; Ващенко, Ірина Юріївна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Vashchenko, I. Yu.Флюороз зубів – важлива медико-соціальна проблема. Її значення обумовлюється значним поширенням захворювання на території України не тільки в регіонах з підвищеним вмістом фтору в питній воді, але і в місцевостях з оптимальною, і, навіть, зниженою концентрацією цього мікроелементу у водяних джерелах 1. Для терапії початкових форм флюорозу запропоновано декілька методик 2,3, але препарати, що застосовувались авторами, або не випускаються вітчизняною фармацевтичною промисловістю, або містять низький відсоток кальцію. До того ж, курси лікування довготривалі, а ефективність їх не простежена. Тому пошук нових ефективних методів і засобів терапії патологічних змін емалі при початковому флюорозі – актуальне завдання практичної стоматології. Розроблений нами спосіб лікування флюорозних уражень полягає у місцевому застосуванні комплексу хлориду кальцію з уротропіном у співвідношенні 1:1, що відповідає вмісту цих речовин у таблетках “Кальцекс”. Ми припустили, що наявність органічної речовини, водний розчин якої має лужну реакцію (рН 40% розчину 7,8-8,2), збільшить проникність іонів кальцію у тканини зуба. Щоб підтвердити або спростувати дане припущення, було проведене визначення внеску кожної складової частини “Кальцексу” в ефективність лікування початкових форм флюорозу постійних зубів у дітей.Документ Використання адаптивного методу навчання на практичних заняттях з дитячої стоматології.(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2016) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.; Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, L. I.; Чуприна, Леонід Федорович; Чуприна, Леонид Фёдорович; Chuprina, L. F.; Ващенко, Ірина Юріївна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Vaschenko, I. Yu.; Янко, Наталія Валентинівна; Янко, Наталия Валентиновна; Yanko, N. V.; Маковка, Інна Львівна; Маковка, Инна Львовна; Makovka, I. L.У статті досліджено адаптивний метод навчання на практичних заняттях з дисциплін, що вивчаються на кафедрі дитячої терапевтичної' стоматології. За всієї різноманітності методів, серед яких чильне міст займає адаптивний, вирішити важливе завдання підготовки висококваліфікованих розвинених спеціалістів можна лише через створення оптимальної системи, яка врахує потреби, запити та інтереси суб'єктів навчального процесу;В статье исследован адаптивный метод обучения на практических занятиях по дисциплинам, изучаемым на кафедре детской терапевтической стоматологии. При всем разнообразии методов, среди которых важное место занимает адаптивный, решить важную задачу подготовки. высококвалифицированных развитых специалистов можно лишь через создание оптимальной системы, которая учтет потребности, запросы и интересы субъектов учебного процесса;The article has been researched the application of adaptive teaching method using for the practical lessons subjects in studying Pediatric Therapeutic Dentistry. Adaptive method takes important place among the variety of teaching methods and gives possibilities to resolve the essential task in training highly quality specialist and optimal system will be created taking into accounts their needs, demands and interests in the studying process.Документ Використання засобів гігієни фірми «Президент» при захворюваннях тканин пародонта(Ужгород, 2012) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.Документ Використання методики «перевернутого класу» під час викладання дитячої терапевтичної стоматології для студентів іноземців під час змішаної форми навчання(Полтавський державний медичний університет, 2025-02-19) Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Янко, Наталія Валентинівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Амосова, Людмила Іванівна; Чуприна, Леонід Федорович; Kaskova, L. F.; Amosova, L. I.; Vashchenko, I. Yu.; Yanko, N. V.; Andriyanova, O. Yu.; Chuprina, L. F.Стаття присвячена дослідженню переваг, недоліків та ефективності інноваційної моделі навчання «перевернутого класу», яка може підвищити якість медичної освіти. Актуальність дослідження підтверджується необхідністю використання інноваційних технологій для підвищення ефективності вищої медичної освіти, а саме методики «перевернутого класу». Мета дослідження – запропонувати практичні засоби впровадження моделі «перевернутого класу» для підвищення ефективності навчання в медичних закладах вищої освіти. Наші дослідження базувалися на аналізі літературних джерел; були виокремлені важливі критерії методики викладання, які дозволили сформувати новизну дослідження та запропонувати практичні інструменти для вирішення проблем впровадження моделі «перевернутого класу» на кафедрах дитячої стоматології Полтавського державного медичного університету (ПДМУ) і у вищих навчальних медичних закладах України, які використовують змішану форму навчання в умовах воєнного стану. Результати дослідження показують, що реалізація цього підходу є досить ефективною, оскільки здобувачі освіти (ЗО) в процесі навчання самостійно шукають істину. Вони мають можливість навчатися у зручний час, викладачі можуть застосовувати індивідуальний підхід, а лекції обо практичні заняття перетворюються на цікаві дискусії. У статті висвітлено класичну, інноваційну форму моделі «перевернутого класу», показано її важливість. У статті також висвітлена провідна роль викладача у впровадженні цієї моделі, оскільки він може бути ініціатором інноваційного процесу навчання і виступати наставником тьютором. Також висвітлено низку переваг такого навчання, типові проблеми та пропозиції щодо їх вирішення в рамках вищого медичного навчального закладу. Велике практичне значення для викладачів має модель «перевернутого класу». Впровадження цієї методики в навчальний процес є запорукою якісної медичної стоматологічної освіти в майбутньому. The article is dedicated to exploring the advantages, disadvantages, and efficiency of the innovative "flipped classroom" teaching model, which has the potential to enhance the quality of medical education. The relevance of the study is confirmed by the need to use innovative technologies to improve the efficiency of higher medical education, specifically the "flipped classroom" methodology. The aim of the study is to propose practical means of implementing the "flipped classroom" model to enhance the effectiveness of education in medical higher education institutions. Our research was based on the analysis of literary sources; important criteria for teaching methodology were highlighted, which allowed us to form the novelty of the study and propose practical tools to address the problems of implementing the "flipped classroom" model in the departments of pediatric dentistry at Poltava State Medical University (PSMU) and in higher medical education institutions in Ukraine that use blended learning in wartime conditions. The research results show that the implementation of this approach is quite effective, as students (referred to as "learners") independently seek the truth in the learning process. They have the opportunity to learn at convenient times, teachers can apply an individualized approach, and lectures or practical classes transform into engaging discussions. The article highlights both the classical and innovative forms of the "flipped classroom" model, demonstrating its importance. It also emphasizes the leading role of the teacher in implementing this model, as they can be the initiator of the innovative learning process and act as a mentor or tutor. Furthermore, a number of advantages of such learning are discussed, as well as typical problems and suggestions for resolving them within the framework of a higher medical education institution. The "flipped classroom" model holds great practical significance for teachers. Implementing this methodology in the educational process is a guarantee of quality medical dental education in the future.Документ Використання мультимедійних технологій в навчальному процесі під час дистанційного навчання(Полтавський державний медичний університет, 2021) Андріянова, Ольга Юріївна; Каськова, Людмила Федорівна; Янко, Наталія Валентинівна; Яценко, Павло Ігорович; Андриянова, Ольга Юрьевна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Янко, Наталия Валентиновна; Яценко, Павел Игоревич; Andriyanova, O. Yu.; Kaskova, L. F.; Yanko, N. V.; Yatsenko, P. I.Сучасна медична освіта у теперішній час стикається зі значними складнощами, викликаними необхідністю дистанційного навчання в період пандемії COVID-19. Пов’язана з цим організація навчального процесу вимагає розширити застосування мультимедійних технологій, що дозволяє значно збільшити ефективність отримання знань, відкриває нові можливості в розвитку творчих здібностей здобувачів освіти. Дослідження спрямоване на застосування нової методичної системи навчання майбутніх лікарів з використанням інформаційних технологій, перш за все мультимедійних, під час проведення практичних занять у дистанційному форматі. Це диктує необхідність роботи з різними інтернет-платформами викладачів та студентів з метою одночасного надання викладачем теоретичних відомостей і показу демонстраційного матеріалу з високим ступенем наочності. Використання мультимедійних технологій дозволяє викладачеві більш ефективно управляти демонстрацією візуального матеріалу, організовувати групову роботу і створювати власні інноваційні розробки, робити освітній процес цікавим для студентів, мотивувати їх до активної пізнавальної діяльності, що, безумовно, дає їм можливість отримати якісну освіту. Більшість студентів стоматологів позитивно оцінили застосування мультимедійних технологій та зазначили, що в умовах карантину це є одним із основних джерел надходження навчальної інформації, що робить її більш наочною для сприйняття і легкою для засвоєння, формує розвиток творчих здібностей, активує методи оволодіння знаннями, стимулює професійне зростання. Із сучасними викликами дистанційної організації навчального процесу викладачі кафедри працюють на цифрових платформах, опановують інформаційні технології, розробляють нові методики роботи, які забезпечують формування високоосвіченого й конкурентоспроможного спеціаліста– сучасного лікаря;Документ Використання сучасних технічних засобів здобувачами освіти під час навчального процесу(Полтавський державний медичний університет, 2024) Андріянова, Ольга Юріївна; Каськова, Людмила Федорівна; Амосова, Людмила Іванівна; Яценко, Павло Ігорович; Моргун, Наталія Анатоліївна; Ващенко, Ірина Юріївна; Артем’єв, Андрій Владиславович; Андриянова, Ольга Юрьевна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Амосова, Людмила Ивановна; Яценко, Павел Игоревич; Моргун, Наталья Анатольевна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Артемьев, Андрей Владиславович; Andriyanova, O. Yu.; Kaskova, L. F.; Amosova, L. I.; Yatsenko, P. I.; Morgun, N. A.; Vashchenko, I. Yu.; Artem’ev, A. V.У статті надано дані анкетування здобувачів освіти й описано варіативність застосування гаджетів у освітньому процесі на різних етапах навчання. Матеріал статті ґрунтується на інформації, отриманій від здобувачів, особистому досвіді викладання й думці колег. Мета дослідження – аналіз і оцінка ролі сучасних технічних пристроїв і застосування інформаційно-комп’ютерних технологій під час проведення практичного заняття. Навчання в закладах вищої освіти натепер практично неможливе без гаджетів. Роль і місце новітніх технологій, мобільних комунікацій і мережі «Інтернет» дають можливість максимально ефективно застосовувати ноутбуки, планшети, смартфони й інші гаджети в педагогіці за рахунок своєї інформативності та інтерактивності, зручного використання. Було проведено анкетування 115 здобувачів освіти 4-5 курсів стоматологічного факультету Полтавського державного медичного університету з наміром виявити їхнє ставлення до застосування гаджетів у навчанні. Анкета складалася з питань щодо особистого ставлення студентів до використання гаджетів та їх ролі в освітньому процесі. Було з’ясовано, що абсолютно всі здобувачі (100% респондентів) користуються гаджетами й інтернетом. Серед джерел, які застосовували для опанування дисципліни, паперові підручники використовують тільки 4,54% опитаних, а переважна кількість здобувачів (85,21%) більше користуються електронними носіями інформації (електронний підручник, презентації, посібники й інші файли з теми, що вивчається). Використання ІКТ на заняттях суттєво підвищує їхню ефективність, прискорює процес підготовки, дозволяє викладачу повною мірою проявити свою творчість, забезпечує наочність, залучає велику кількість дидактичного матеріалу. The article presents data from a survey of applicants for education and describes the variability of the use of gadgets in the educational process at different stages of learning. The material of the article is based on information received from students, personal teaching experience and the opinion of colleagues. The purpose of this study is to analyze and evaluate the role of modern technical devices and the use of information and computer technologies in practical classes. Studying in higher education is now almost impossible without gadgets. The role and place of the latest technologies, mobile communications, and the Internet makes it possible to use laptops, tablets, smartphones, and other gadgets in pedagogy as efficiently as possible due to their informative and interactive nature and ease of use. A survey was conducted among 115 students of the 4th-5th year of the dental faculty to determine their attitude to the use of gadgets in education. The uestionnaire consisted of questions about students' personal attitudes toward the use of gadgets and their role in the educational process. It was found that absolutely all students (100% of respondents) use gadgets and the Internet. Among the sources used to master the discipline, only 4.54% of respondents use paper textbooks, and most students (85.21%) use electronic media (e-textbooks, presentations, manuals, and other files on the subject being studied). The use of ICT in the classroom significantly increases their effectiveness, speeds up the training process, allows the teacher to fully express their creativity, provides visualization, and involves a large amount of didactic material.Документ Використання інформаційних технологій у навчально-виховній діяльності кафедри дитячої терапевтичної стоматології(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2012) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.; Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Ващенко, Ірина Юріївна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Vashchenko, I. Yu.; Чуприна, Леонід Федорович; Чуприна, Леонид Фёдорович; Chuprina, L. F.Найважливішим завданням системи вищої освіти є досягнення максимального розвитку здібностей та можливостей студентів і забезпечення якості підготовки фахівців. Найактуальнішою залишається виховна робота викладачів і її вплив на формування здібностей у майбутнього лікаря. Основним мірилом якості виховної роботи із студентами є чітко налаштований навчальний процес, його органічне поєднання з практичною діяльністю;Важнейшей задачей системы высшего образования является достижение максимального развития способностей и возможностей студентов и качества подготовки специалистов. Актуальной остается воспитательная работа преподавателей и ее влияние на формирование способностей у будущего врача. Основным мерилом качества воспитательной работы со студентами четко настроен учебный процесс, его органическое сочетание с практической деятельностью;The most important task of the higher education system is to achieve the maximum development of students' abilities and capabilities and to ensure the quality of the training of specialists. The most up-to-date is the educational work of the teachers and its influence on the formation of abilities of the future doctor. The main measure of the quality of educational work with students is a well-tuned learning process, its organic combination with practical activity.Документ Виробнича практика як складова навчального процесу за кредитно-модульної системи навчання(Тернопільський державний медичний університет ім. І. Я. Горбачевського МОЗ України, 2013) Каськова, Людмила Федорівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Карпенко, Ольга Олександрівна; Амосова, Людмила Іванівна; Новікова, Світлана Чеславна; Чуприна, Леонід Федорович; Каськова, Людмила Фёдоровна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Карпенко, Ольга Александровна; Амосова, Людмила Ивановна; Новикова, Светлана Чеславна; Чупрына, Леонид Фёдорович; Kaskova, L. F.; Andriyanova, O. Yu.; Karpenko, O. O.; Amosova, L. I.; Novikova, S. Ch.; Chuprina, L. F.Проходження виробничої практики в умовах кредитно-модульної системи навчання забезпечить високу якість підготовки фахівця, оскільки в основі її лежить квантування практичних навичок на порції, об'єктивність і прозорість оцінки, стимулювання змагання в навчальній діяльності. Активна навчально- пізнавальна робота студента під час виробничої практики дозволить йому досягти більш високої рейтингової оцінки, сприятиме глибокому засвоєнню теоретичного матеріалу, засвоєнню практичних навичок, формуванню клінічного мислення у майбутніх лікарів-стоматологів.Документ Вплив запальних захворювань великих слинних залоз на стан тканин пародонту у дітей(Харківський національний медичний університет, 2015) Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Яценко, Олег Ігорович; Яценко, Олег Игоревич; Yatcenko, O. I.; Яценко, Павло Ігорович; Яценко, Павел Игоревич; Yatcenko, P. I.Документ Вплив лікувально-профілактичних комплексів на розмір «чистих» ділянок зубів , уражених флюорозом(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2011) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Моргун, Наталія Анатоліївна; Моргун, Наталья Анатольевна; Morgun, N. A.; Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, L. I.; Новікова, Світлана Чеславна; Новикова, Светлана Чеславна; Novikova, S. Ch.; Левченко, Наталія Валентинівна; Левченко, Наталия Валентиновна; Levchenko, N. V.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.За результатами обстеження 120 дітей (60 - основна, 60 - референтна) у віці 6 років, які проживають в місцевості з різним вмістом фтору в питній воді, виявлено, що з підвищенням ступеня флюорозу зубів знижується показник «чистих» ділянок зубів, уражених флюорозом. Профілактичний комплекс, що включає препарат «остеовіт» і зубну пасту «Новий перли кальцій», в регіоні з підвищеним вмістом фтору в питній воді ефективніший, ніж той, який включає прийом таблеток гліцерофосфату кальцію, полівітаміни «Ревит», аплікації глюконату кальцію; По результатам обследования 120 детей (60 - основная, 60 - референтная) в возрасте 6 лет, проживающих в местности с разным содержанием фтора в питьевой воде, выявлено, что с повышением степени флюороза зубов снижается показатель «чистых» участков зубов, поражённых флюорозом. Профилактический комплекс, включающий препарат «Остеовит» и зубную пасту «Новый жемчуг кальций», в регионе с повышенным содержанием фтора в питьевой воде более эффективный, чем тот, который включает приём таблеток глицерофосфата кальция, поливитамины «Ревит», аппликации глюконата кальция;According to the conducted examination of 120 children (60- basic, 60-referent) at the age of 6, liv¬ing in the areas with different fluoride level of drinking water the increasing degree of dental fluoro¬sis is accompanied with the decreasing rate of clean sections of the teeth affected by dental fluorosis. Preventative complex including preparation «Osteovit» and tooth paste «Novy jemchyg Ca» in the region with high fluoride content in drinking water is considered to be more effective than the complex including taking pills of calcium glicerophosphate, multivitamins «Revit», and calcium glu¬conate applications.Документ Вплив стилю батьківського виховання на поведінку дитини й управління дитиною під час стоматологічного лікування(Український стоматологічний альманах, 2021) Янко, Наталія Валентинівна; Каськова, Людмила Федорівна; Кулай, Ольга Олександрівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Янко, Наталия Валентиновна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Кулай, Ольга Александровна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Yanko, N. V.; Kaskova, L. F.; Kulai, O. O.; Andriyanova, O. Yu.Мета роботи – вивчити вплив стилю батьківського виховання на поведінку дитини й деякі фактори, які впливають на стратегію управління дитиною під час стоматологічного лікування. Було обстежено 49 дітей 3-6 років, які лікувалися з приводу карієсу і його ускладнень. Для оцінки стилю батьківського виховання використовували опитування, яке оцінює стилі батьківського виховання. Поведінку дитини під час лікування оцінювали за шкалою Франкла. Діти батьків з авторитетним стилем виховання частіше демонстрували позитивну поведінку, ніж негативну, натомість дозвільний стиль виховання не впливав на поведінку дитини. Надаючи планову допомогу дітям із негативною поведінкою, при дозвільному типі виховання можна спробувати відокремлення дитини від батьків, а за його неефективності – психологічну десенситизацію дитини. При авторитетному стилі виховання потрібно починати з використання стратегії десенситизації. Якщо десенситизація неефективна чи пацієнт потребує невідкладної стоматологічної допомоги, лікування проводимо під седацією. Якщо седація протипоказана, а інші стратегії управління поведінкою дитини не працюють, можна проводити її лікування з утриманням.Документ Вікові відмінності показників карієсу постійних зубів у дітей 6-16 років(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Попик, Катерина Михайлівна; Попик, Екатерина Михайловна; Popik, K. M.; Уласевич, Лариса Павлівна; Уласевич, Лариса Павловна; Ulasevych, L. P.; Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Кулай, Ольга Олександрівна; Кулай, Ольга Александровна; Kulai, O. A.Найбільш активний приріст показників карієсу спостерігається у дітей. Це пов’язано з прорізуванням постійних зубів, які недостатньо мінералізовані, особливо в перші 2-3 роки після прорізування, формуванням органів і систем організму, соматичною патологією, неякісною гігієною порожнини рота дітей, геохімічними умовами проживання, впливом різноманітних зовнішніх факторів, які можуть спричинити порушення мінерального обміну. Збільшення показника поширеності карієсу постійних зубів відбувається в кожному віковому періоді. Найбільш значиму зміну спостерігаємо у віці від 6 до 7 років, тобто період початку прорізування перших постійних молярів, які слабко мінералізовані, адаптація дітей першого року навчання в школі. Важливими є періоди від 8 до 9 років (збільшення показника на 15,79%), а також від 9 до 10 років (збільшення показника на 14,82%) та з 10 до 11 років (збільшення показника на 13,94%), коли відбувається перехід дітей з початкової школи до середньої, з більшим навантаженням, необхідністю звикання до нового педагогічного колективу. В інші вікові періоди нами не відмічені значні підвищення показника поширеності карієсу. Інтенсивність карієсу збільшується у дітей 6-7 років, 9-10 та 13-14 років, що також в певній мірі зіставляється з періодами навчання в початковій, середній чи старшій школі, що потребує подальшого дослідження. Рівень стоматологічної допомоги підвищується від I до III групи, а також підвищується потреба у лікуванні, на показник якої можливо впливати лише шляхом проведення профілактичної роботи з дітьми та їх батьками про необхідність проведення профілактичних та лікувальних заходів на ранніх етапах виникнення карієсу.Документ Досвід викладання дисципліни «Профілактика стоматологічних хвороб»(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2006) Каськова, Людмила Федорівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Новікова, Світлана Чеславна; Амосова, Людмила Іванівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Новикова, Светлана Чеславна; Амосова, Людмила Ивановна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Kaskova, L. F.; Andriyanova, O. Yu.; Novikova, S. Ch.; Amosova, L. I.; Vashchenko, I. Yu.Розглянуто види робіт кафедри у навчальному процесі та надання лікувально-консультативної допомоги дитячому населенню області. Наслідком проведеної роботи зі студентами та різними групами населення є популяризація методів профілактики стоматологічних захворювань та підвищення якості викладання клінічних дисциплін, що сприяє глибшому засвоєнню теоретичного матеріалу, набуттю практичних навичок, формуванню клінічного мислення у майбутніх лікарів-стоматологів.