Український стоматологічний альманах, 2023, № 2
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Український стоматологічний альманах, 2023, № 2 за Автор "Kaskova, L. F."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання інформаційних технологій у підготовці майбутніх стоматологів(Полтавський державний медичний університет, 2023-06-30) Каськова, Людмила Федорівна; Янко, Наталія Валентинівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Ващенко, Ірина Юріївна; Kaskova, L. F.; Yanko, N. V.; Andriynova, O. Yu.; Vashchenko, I. Yu.Сучасна система освіти орієнтована на реалізацію високого потенціалу комп’ютерних і телекомунікаційних інформаційних технологій, які дають можливість опановувати практичні знання і вміння. Метою роботи став розгляд деяких інформаційних технологій, які можуть використовуватись під час викладання стоматологічних дисциплін. Як інформаційні технології можуть використовуватися навчальні матеріали, які розміщено у вільному доступі на інтернет-сторінці кафедри або є в наявності в комп’ютерному класі кафедри. Під час практичного заняття викладач має ознайомлювати студентів із науковими розробками викладачів кафедри і суміжних стоматологічних кафедр університету щодо теми заняття, також можна давати завдання студентам самостійно знайти цю інформацію в інтернеті. На думку авторів, ефективність застосування інформаційних технологій для опанування практичних навичок під час дистанційного навчання може бути забезпечена виконанням таких умов: відеоконтакту здобувачів освіти й викладача, онлайн-демонстрації процесів діагностики й лікування, виконаних висококласними лікарями з коментарями викладача, доступу до опису складних випадків діагностики й лікування стоматологічних хвороб. Крім того, демонстрація викладачем практичних навичок на фантомі перетворює онлайн-конференцію у віртуальний майстер-клас. Здобувачі освіти мають бути обізнані з такими інформаційними комп’ютерними технологіями як CAD/CAM, комп’ютерна томографія й ортопантомографія, що застосовуються в сучасній стоматології. Інформаційною технологією також є використання різноманітних інтернет-платформ для дистанційного навчання, які полегшують роботу зі студентами. Отже, на вимогу часу інформаційні технології в підготовці майбутніх лікарів-стоматологів розвиваються і стали надійною підтримкою освітнього процесу. Перспективним є подальше дослідження вподобань здобувачів освіти щодо корисності різних видів інформаційних технологій для них.Документ Основні напрями лікування флюорозу зубів(Полтавський державний медичний університет, 2023) Каськова, Людмила Федорівна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Ващенко, Ірина Юріївна; Новікова, Світлана Чеславна; Хміль, Олена Всеволодівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Артем'єв, Андрій Владиславович; Kaskova, L. F.; Morhun, N. A.; Vashchenko, I. Y.; Novikova, S. Ch.; Khmil, O. V.; Andriyanova, O. Yu.; Artemyev, A. V.Територія Полтавської області належить до бучацької гідрогеологічної провінції, підземні води якої характеризуються підвищеним умістом фтору. Споживання води з понаднормовим умістом цього хімічного елементу є причиною ендемічного флюорозу в населення області, насамперед дитячого. Флюороз виникає внаслідок послідовної дії високих концентрацій фтору під час розвитку й особливо мінералізації твердих тканин зубів, що шкідливо діє на амелогеніни емалі й призводить до порушення росту кристалів, викликає підповерхневу пористість. Залежно від тяжкості форми флюорозу характеризуються наявністю крейдоподібних плям, коричневої пігментації, деструкцією емалі. Хворих турбує косметична незадоволеність. Мета дослідження - провести ретельний аналіз усього виявленого матеріалу з даної теми, зібрати всю можливу інформацію про нові тенденції за останні роки щодо лікування флюорозу зубів: на чому засновані методи, історію їх виникнення, показання до використання, клінічні етапи, переваги. Зуби, уражені флюорозом, залежно від клінічних проявів захворювання потребують різних підходів до лікування, але в першу чергу - ремінералізаційної терапії, один зі засобів якої запропонували Ніколішина Е.В. та ін. Його застосовують таким чином: після процедури професійної гігієни в попередньо виготовлені індивідуальні капи з прозорого силікону вносять 10% розчин «Бішофіт Полтавський», розміщують на зубах, уражених флюорозом, на 30 хвилин щоденно курсом 10-20 процедур. Першим варіантом малоінвазивного методу лікування легкого й середнього ступенів флюорозу є мікроабразія емалі, оскільки цей метод видаляє непрозорі коричневі плями і згладжує нерівності, забезпечуючи більш рівну і блискучу поверхню. Техніка мікроабразії передбачає травлення м’якою кислотою в поєднанні з нанесенням абразивного компонента. Інфільтрація смолою також стала популярною технікою лікування флюорозу зубів без втрати твердих тканин. Смоляна інфільтрація заснована на ерозії поверхні ураження соляною кислотою і проникнення смоли з низькою в’язкістю в мікропористі ділянки емалі. Ефект маскування заснований на зміні показника заломлення. Оптичні характеристики ураженої емалі змінюються, і вона виглядає як навколишня здорова емаль. Якщо естетичний результат застосування малоінвазивних методів лікування не задовольняє пацієнта чи в нього тяжка форма флюорозу зубів, проводять реставрацію зубів, а після завершення формування кореня показане покриття зубів вінірами або коронками. Отже, у випадках естетичних змін унаслідок флюорозу перед інвазивними реставраційними процедурами слід розглянути малоінвазивні реставраційні підходи, що зберігають тверді тканини, такі як мікроабразія, зовнішнє вибілювання або інфільтрація смолою. Якщо результати залишаються незадовільними, можна розглянути інвазивніші методи лікування.