Світ медицини та біології. 2021
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Світ медицини та біології. 2021 за Автор "Baranets, I. V."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Features of the physical and psycho-emotional state of children with complex developmental disorders(Полтавський державний медичний університет, 2021) Leshchii, N. P.; Pakhomova, N. G.; Baranets, I. V.; Kulbida, S. V.; Yanovskaya, T. A.; Sheremet, M. K.; Suprun, M. O.; Лещій, Наталія Петрівна; Пахомова, Наталія Георгіївна; Баранець, Інна Володимирівна; Кульбіда, Світлана Вікторівна; Яновська, Тамара Анатоліївна; Шеремет, Марія Купріянівна; Супрун, Микола ОлексійовичThe article presents the results of a comprehensive study of the physical and psycho-emotional state of children of primary school age with complex developmental disorders, namely children with sensorineural hearing loss in combination with a mild degree of mental retardation. The purpose of the study was to check the indicators of physical condition, physical health, psycho-emotional development of children of a certain category. This study lasted during 2013-2020, during which a comprehensive diagnosis of physical and psycho-emotional state of 249 primary school students with complex developmental disorders and 340 peers with normative development was carried out. As a result of the study, it was found that the most characteristic manifestations were observed in the physical development of children with complex disorders: the vital index was significantly lower in 7-year-old children with complex developmental disorders compared with those, who did not have it, by 15.37 % (p<0.001), the strength index – by 15.11 % (p<0.001), Stange’s test – by 9.59 seconds (p<0.001), Genchi’s test – by 5.98 seconds (p<0.001), Ruffier’s test – by 6.99 c.u. (p<0.001), Skibinski’s index – by 4.79 c.u. (p<0.001); in 8-year-olds – by 17.42 % (p<0.001), 17.44 % (p<0.001), 12.11 seconds (p<0.001), 3.98 seconds (p<0.05), 8.10 c.u. (p<0.001), 6.04 c.u. (p<0.001), respectively; in 9-year-olds – by 17.90 % (p<0.001), 16.83 % (p<0.001), 13.10 seconds (p<0.01), 5.06 seconds (p<0.05), 6.89 c.u. (p<0.01), 7.16 c.u. (p<0.001) respectively; in 10-year-olds – by 18.87 % (p<0.001), 17.49 % (p<0.001), 16.09 seconds (p<0.01), 5.58 seconds (p<0.05), 6.42 c.u. (p<0.001), 6.84 c.u. (p<0.001), respectively. У статті представлені результати комплексного дослідження особливостей фізичного та психоемоційного стану дітей молодшого шкільного віку зі складними порушеннями розвитку, а саме дітей із нейросенсорною глухотою у поєднанні з легким ступенем розумової відсталостї. Метою дослідження була перевірка показників фізичного стану, соматичного здоров’я, психоемоційного розвитку дітей озчначеної категорії. Дане дослідження тривало протягом 2013-2020 рр., в ході якого проведено комплексну діагностику фізичного та психоемоційного стану 249 молодшим школярам із складними порушеннями розвитку та 340 дітям-одноліткам із нормотиповим розвитком. В результаті дослідження було встановлено, що найбільш характерні прояви відмічені у фізичному розвитку дітей зі складними порушеннями: показник життєвого індексу був достовірно нижчим у 7 річних дітей, що мали складні порушеня розвитку порівняно з тими, що не мали на 15,37 % (р<0,001), силового індексу – на 15,11% (р<0,001), проби Штанге – на 9,59 с (р<0,001), проби Генчі – на 5,98 с (р<0,001), індексу Руф’є – на 6,99 у.о. (р<0,001), індексу Скібінського – на4,79 у.о. (р<0,001); у 8 річних – на 17,42 % (р<0,001), 17,44% (р<0,001), 12,11 с (р<0,001), 3,98 с (р<0,05), 8,10 у.о. (р<0,001), 6,04 у.о. (р<0,001) відповідно; у 9 річних – на 17,90 % (р<0,001), 16,83% (р<0,001), 13,10 с (р<0,01), 5,06 с (р<0,05), 6,89 у.о. (р<0,01), 7,16 у.о. (р<0,001) відповідно; у 10 річних – на 18,87 % (р<0,001), 17,49% (р<0,001), 16,09 с (р<0,01), 5,58 с (р<0,05), 6,42 у.о. (р<0,001), 6,84 у.о. (р<0,001) відповідно.Документ Сomprehensive approach to the treatment of motor alalia in preschool children(Полтавський державний медичний університет, 2021) Pakhomova, N. G.; Baranets, I. V.; Pakhomova, V. A.; Scherban, O. A.; Boryak, O. V.; Пахомова, Наталія Георгіївна; Баранець, Інна Володимирівна; Пахомова, Валерія Артурівна; Щербань, Олена Анатоліївна; Боряк, Оксана ВолодимирівнаIn this аrticle, we considered and analyzed the problem of treatment of motor alalia in children by integrating medical and psychological components into the complex treatment course. The purpose of the study was access test the effectiveness of a comprehensive approach to the problem of differential diagnosis and treatment of motor alalia in preschool children. This study lasted within 2017-2020, during which a retrospective analysis of outpatient cards of 150 children with motor alalia was performed. As a result of the study, it was found that organic brain syndrome affects not only the clinical picture of non-speech symptoms, but also mental and speech development in particular. This was proved by a comparative analysis of the results of the brain's bioelectrical activity on the EEG, which reflects the process of its morphological maturation in ontogeny. Based on the obtained data analysis, it was found that in children with motor alalia there were changes in the main electroencephalographic patterns in the form of slowing of the main rhythm in frontal (48.6 %), temporal (21.3 %), frontotemporal and parietal (30.0 %) lobes with interhemispheric asymmetry and rhythm disorganization, which indicates the presence of organic brain syndrome. У статті розглянуто та проаналізовано проблему подолання моторної алалії у дітей шляхом інтеграції медико психологічних складових в організацію комплексної корекційної роботи. Метою дослідження була перевірка ефективності застосування комплексного підходу до проблеми диференційної діагностики та подолання моторної алалії у дітей старшого дошкільного віку. Дане дослідження тривало протягом 2017-2020 рр., в ході якого був проведений ретроспективний аналіз амбулаторних карт 150 дітей із моторною алалією. В результаті дослідження було встановлено, що органічне ураження головного мозку впливає не лише на клінічну картину немовленнєвої симптоматики, а й на психомовленнєвий розвиток зокрема. Це доведено порівняльним аналізом результатів біоелектричної активності головного мозку на ЕЕГ, що відображає процес його морфологічного дозрівання в онтогенезі. На підставі аналізу отриманих даних встановлено, що у дітей із моторною алалією відмічені зміни основних патернів електроенцефалограми у вигляді уповільнення основного ритму у лобних (48,6 %), скроневих (21,3 %), лобно-скронево-тім’яних (30,0 %) відділах з міжпівкульною асиметрією та дезорганізацією ритму, що свідчить про наявність органічних уражень головного мозку.