Кафедра філософії і суспільних наук
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра філософії і суспільних наук за Автор "Dubinina, V. A."
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ The hermeneutic approach in considering the idea of the university as a socio-cultural phenomenon in the history of philosophy(Донбаський державний педагогічний університет, 2018) Дубініна, Віра Олександрівна; Дубинина, Вера Александровна; Dubinina, V. A.The phenomenon of education as the institutional basis of humanitarian knowledge is one of the main features of modernity. It is in this capacity philosophical thought reveals its own heuristics and offers alternative approaches to solving problems caused by the development of world civilization, which professional scientific thinking sees only as a set of separate, "special" aspects, devoid of integrity. The generalization of the historical destiny of philosophizing aimed at the conceptualization of human education and educational activities is a priority task of modern science, the solution of which will allow to form a quality new basis for identifying and evaluating the concepts of institutionalization and reforming the education system, to widen its semantic horizon, to discover the philosophical prerequisites of actual educational practices and to design the possibility of forming a new educational community. This article considers the idea of university as the most pronounced phenomenon within the conceptualization of education. We can say that it is the European university is the practical embodiment of the concept of education, the quintessence of which is academic and civil freedom and a pure, impartial search for truth. The purpose of the research is to reveal the historical and philosophical laws of the formation of the concept of learning in higher education. The findings of the research can be assimilated by the modern pedagogical thought which will help looking for optimal ways of constructing educational practices in the higher medical school. ; В новом тысячелетии меняются функции человека, а значит выдвигаются и новые требования к профессиональной и личностной подготовке будущего специалиста, его нравственному облику. Современному обществу нужна личность-целостная, компетентная, способная к самостоятельным решениям, готовая осуществлять осмысленные, понимающие действия в избранной сфере деятельности, используя не только профессиональные, но и личностные качества. Конституирование феномена образования в качестве институциональной основы гуманитарного знания является характерным признаком современности. Именно в таком качестве философская мысль обнаруживает собственную эвристичность и предлагает альтернативные подходы к решению проблем, вызванных развитием мировой цивилизации, которые профессиональное научное мышление видит лишь как совокупность отдельных, «специальных» аспектов, лишенных целостности. В данной статье рассматривается идея университета как наиболее ярко выраженного феномена в рамках концептуализации образования. Можно сказать, что именно европейский университет явился практическим воплощением концепта образования, квинтэссенцией которого явились академическая и гражданская свобода и чистый, беспристрастный поиск истины. Проанализированы результаты теоретических поисков тех мыслителей, которые на современном уровне разрабатывали идею университетского образования. ; Феномен освіти як інституційна основа гуманітарного знання є характерною ознакою сучасності. Саме в такій якості філософська думка виявляє власну еврістичність і пропонує альтернативні підходи до вирішення проблем, викликаних розвитком світової цивілізації, які професійне наукове мислення бачить лише як сукупність окремих, «спеціальних» аспектів, позбавлених цілісності. Для сучасної суспільства потрібна особистість-цілісна, компетентна, здатна до самостійних рішень, готова виконати розумні, розуміючі дії у вибраній сфері діяльності, використовуючи не тільки професійні, але й особисті якості. Однак використання філософських категорій в аналітиці реалій освітнього процесу залежить від рівня парадигмальності сучасного філософування, характер якого визначається глибиною історико-філософського обґрунтування концепту вищої освіти. Узагальнення історичного випадку філософування, спрямованого на концептуалізацію навчальної та виховної діяльності людини, є пріоритетним завданням сучасної науки, рішення якого дозволить утворити якісно нову основу для ідентифікації та оцінки концепцій інституціоналізації і реформування системи вищої освіти, розширити її семантичний горизонт, виявити філософські передумови актуальних освітніх практик, спроектувати можливість формування нової освітянської спільноти. У статті розглядається ідея університету, як найбільш яскраво вираженого феномену в рамках концептуалізації освіти.Документ Герменевтичний проект В. Дільтея(Львівський університет, 2018) Дубініна, Віра Олександрівна; Дубинина, Вера Александровна; Dubinina, V. A.Розглядається філософська герменевтика В. Дільтея у зв'язку з його уявленням про історичне пізнання. Показано, що у вченні філософа герменевтика не є окремою складовою частиною, але виступає суттю історичного пізнання, що базується на процедурах розуміння та інтерпретації. Саме цей підхід і став у подальшому основою розвитку герменевтики і її підходів до інтерпретації складних уховних утворень і сприяв розширенню методологічного базису гуманітарного знання. ; The philosophical hermneutics of W. Delthey is cjnsidered in connection with his conseption of historical knowlenge. It is shown thet is the philosopher, hermeneutics is not a separate component, but acts as the quintessence of historical knowledge, based on the prosedures of hermeneutics and its approaches to the interpretation of complex spiritual entities and contributed to the expansion of the methodological basis of humanitarian knowledge.Документ Концепція філологічної герменевтики в рамках філософської граматики К. Германна(«Видавництво «Гілея», 2019) Дубініна, Віра Олександрівна; Dubinina, V. A.В рамках філологічної проблематики виникали дуже різні герменевтичні проекти. З середини XIX ст. процес автономізації та спеціалізації гуманітарних наук зробив для вчених очевидною необхідність створення нової методологічної основи. Серед філософських герменевтичних проектів, що беруть свій виток із царини філології розглянуто теорію Конрада Германна (1819-1897). Проаналізовано концепцію філологічної герменевтики в рамках філософської граматики К. Германна. Зроблено висновок, що концепцію К. Германна відрізняє прагнення досягти позитивних результатів від використання методів обох областей знання, а не штучний їх поділ, спроба зробити герменевтику більш точної дисципліною, при цьому з огляду на «духовні чинники». ; Within the framework of philological problems, cinemas of the future hermeneutic design crashed. From the middle of the XIX century The process of autonomy and special humanities science is important for all the obvious need for a new methodological basis. A series of philosophical hermeneutic projects that take a twist of the tsarini philology are considered by Konrad German.Документ Основні концептуальні схеми філософської герменевтики і їх відображення у філософській критиці. критична реконструкція К.-О. Апеля(Видавництво «Гілея», 2019) Дубініна, Віра Олександрівна; Dubinina, V. A.Розглядаються особливості «лінгвістичної парадигми» К.-О. Апеля, який докладав критичну реконструкцію історико-гуманістичної традиції в німецькій філософії мови і герменевтики. Оригінальну концепцію філософ створює за допомогою трансформації трансцендентальної філософії Канта, пошуку відповіді на питання про створення умов можливої розумної аргументації в сучасному суспільстві на основі мови, комунікації та етики солідарної відповідальності. Особливої актуальності набуває звернення до ідеї єдності мови і мовним умовам можливості інтерсуб`єктивності прагматики розуміння себе та інших. Зроблено висновок, що трансцендентальна філософія є не тільки ідея можливої здійсненності всіх необхідно мислимих нормативних умов, але і «цільова стратегія» аргументації. Згідно трансцендентальної прагматиці тільки таким способом сьогодні можливо досягти раціонального вирішення всіх спірних питань як у філософському, науковому, так і культурному співтоваристві. ; The features of the “linguistic paradigm” of K.-O. Appeal, who wrote a critical reconstruction of the historical and humanistic tradition in German philosophy of language and hermeneutics. The original conception of the philosopher creates through the transformation of Kant’s transcendental philosophy, the search for the answer to the question of creating the conditions for a possible rational argument in modernmodern society and. Of particular relevance is the appeal to the idea of unity of language and the linguistic conditions of the possibility of intersubjective pragmatics of understanding oneself and others. It has been concluded that transcendental philosophy is not only an idea of the possible feasibility of all conceivable normative conditions, but also a “target strategy” of argumentation. According to transcendental pragmatics, it is only in this way that today it is possible to achieve a rational solution to all controversial issues in the philosophical, scientific, and cultural community.Документ Прoект універсальнjї Герменевтики Ф. Аста(Видавництво "Гілея", 2017) Дубініна, Віра Олександрівна; Дубинина, Вера Александровна; Dubinina, V. A.Розглядаються теоретичні засади проекту універсальної герменевтики німецького мислителя ХIX ст. – Ф. Аста. Доробок останнього розглядається як перехід від розуміння герменевтики в якості підручного засобу для біблейської критики до перетворення теорії розуміння в нову гуманітарну методологію. Аналізується уявлення філософа про тотальну єдність людського духу як принципової основи герменевтичного розуміння та інтерпретації. ; The theoretical bases of the project of universal hermeneutics of the German thinker of the nineteenth century – F. Ast are considered. The work of the latter is seen as a transition from an understanding of hermeneutics as a tool for biblical criticism to turn the theory of understanding into a new humanitarian methodology. The view of the philosopher about the total unity of the human spirit as the fundamental basis of hermeneutic understanding and interpretation is analyzed.Документ Філософія мови В. фон Гумбольдта і формування німецької герменевтики ХІХ ст.(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2018) Дубініна, Віра Олександрівна; Дубинина, Вера Александровна; Dubinina, V. A.Розглядається філософія мови В. фон Гумбольдта і його вчення про внутрішню форму в якості теоретичної основи філософської герменевтики ХІХ століття. Показана конгеніальність ідей вченого і творців герменевтичних теорій: Ф. Шлейермахера, Ф. Аста, В. Дільтея, в яких набули подальшого розвитку уявлення про духовну культуру як визначальну силу соціального розвитку та індивідуальності, як передумові всякого існування. Вказані концепти і склали в підсумку основу німецької герменевтики і її підходів до інтерпретації, пов'язаних перед усім з відмовою від розуміння герменевтики як допоміжного інструменту і перетворенню теорії розуміння в найбільш повну і довершену гуманітарну методологію. ; Рассматривается философия языка В. фон Гумбольдта и его учение о внутренней форме в качестве теоретического основания философской герменевтики ХIX века. Показана конгениальность идей ученого и создателей герменевтических теорий: Ф. Шлейермахера, Ф. Аста, В. Дильтея, в которых получили дальнейшее развертывание представления о духовной культуре, как определяющей силе общественного развития и индивидуальности, как предпосылке всякого существования. Эти концепты и составили в конечном итоге основу немецкой герменевтики и ее подходов к интерпретации, связанных прежде всего с отказом от понимания герменевтики как вспомогательного инструмента и превращению теории понимания в наиболее полную и совершенную гуманитарную методологию. ; The philosophy of the language of V. von Humboldt and his doctrine of the internal form as the theoretical basis of the philosophical hermeneutics of the ХIX century are considered. The congeniality of the ideas of the scientist and the creators of hermeneutic theories is shown: F. Schleiermacher, F. Ast, W. Dilthey, in which they further developed the notion of spiritual culture as the determining force of social development and individuality, as a prerequisite for all existence. These concepts and eventually formed the basis of German hermeneutics and its approaches to interpretation, primarily related to the rejection of the understanding of hermeneutics as an auxiliary tool and the transformation of the theory of understanding into the most complete and perfect humanitarian methodology. Formation of the circle of ideas that formed the basis of modern philosophical hermeneutics is inseparable from the notions of the essence of language and understanding of its role in the formation of spiritual culture, as well as from the notions of human individuality, its formation and development. Consideration of such issues is fundamental for revealing the actual role that the hermeneutic project played in the history of European humanitarian culture. Otherwise, his reception will be limited to the idea of hermeneutics as one of the philosophical trends considered in courses on the history of philosophy. In such a situation it will be difficult to understand why the status of hermeneuticals is given to theories that are fundamentally different from each other. This is the biblical criticism, and the philosophy of life, and the phenomenological tradition, existentialism and the numerous schools of semiotics. In this article we will consider a number of conceptual premises that made it possible to form the German hermeneutics of the nineteenth century and which, with certain amendments, retain their significance in modern philosophical hermeneutics. The fundamental link in the development of theories of understanding and interpretation is the emergence of scientific philology, a new science of language and understanding of the latter as a necessary spiritual basis for the development of the people and man. One of the thinkers, theorists of the new philology and reformer of education, the man whose name is called the very form of the classical university, became Wilhelm von Humboldt. Thanks to Humboldt, his supporters and like-minded people, language learning takes on a completely different quality, the language, according to Humboldt, is the basic form of knowledge of the world. Studying of classical languages improves own understanding of the world and itself. The author of the German educational reforms was also an outstanding linguist, a scientist, whose ideas are still important today. He became the founder of a new direction in linguistics, which until the first third of the twentieth century was one of the most influential in the study of language. One can speak about the undoubted influence of the circle of W. von Humboldt's ideas on the formation of the theoretical foundations of the German hermeneutics of the nineteenth century, the fundamental reorientation of the latter's problems from purely philological problems and religious exegesis to the understanding of the language and its formations as an indispensable spiritual basis of man and culture. In the framework of the approach developed by Humboldt, hermeneutics for the first time in its existence acquires a spiritual, metaphysical, and therefore universal, essential basis, which allows it to become in the twentieth century a multidimensional universal humanitarian methodology.