Кафедра філософії і суспільних наук
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра філософії і суспільних наук за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 173
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Діяльність всеукраїнської академії наук з дослідження історії та культури національних меншин у Україні 20-30 рр.(Донецький державний університет, 1994) Ставицька, Наталія ПетрівнаДокумент Діяльність ЦКНМ при ВУЦВКу по дослідженню грецького населення.(''Регіон-Інформ", 1997-09-10) Ставицька, Наталія ПетрівнаТаким чином, як довідуємося з листа одного із керів¬ників ЦК КП(б)У, в розв'язанні найбільш важливих, доленосних для національних меншин питань, брали гору не рекомендації вчених щодо історії, культури і традицій ма¬лих народів, а настанови політичного керівництва, що вип¬ливали з поточного моменту. Однак, навіть при цьому значення досліджень, що формували нові наукові напрямки, закладали основи для подальшої роботи, важко переоцінити.Документ Державна національно-культурна політика серед національних меншин в часи української революції(ТОВ ''АСМІ'' Полтава, 1999-06-18) Ставицька, Наталія Петрівна; Ставицкая, Наталья Петровна; Stavickay, N. P.Наявні документальні матеріали свідчать, що державна політика урядів Центральної Ради, гетьманату та Директорії в період національно-визвольних змагань українського народу, хоча й відзначалася своєю непослідовністю, незавершеністю та половинчатістю заходів, та все ж таки заклала основи для духовного відродження національних меншин в Україні.Документ Регіональні аспекти діяльності Всеукраїнської наукової асоціації сходознавства(Національна академія наук України Інститут історії України, 2006-12-25) Ставицька, Наталія ПетрівнаДокумент Інноваційна діяльність і гуманізація освіти: філософський аспект(Дніпропетровський університет, 2007) Гладка, Таміла Іванівна; Gladka, T.У статті аналізується філософський аспект співвідношення процесів інноваційної освітньої діяльності й гуманізації освіти. Акцентується увага на проблемах здійснення інноваційної діяльності в системі освіти. Автор вдається до спроби визначити основні орієнтири сучасної інноваційно-гуманістичної моделі освіти. ; Article analyses philosophical aspect of the correlation between innovative educational process and education humanization. Special attention is paid to problems of innovative activities in the system of education. Author tries to definite main points of modern innovative and humanistic school model.Документ Два образи віри Мартіна Бубера в призмі новітньої юдейської філософії(Полтавський національний педагогічний університет ім.В.Г.Короленка, 2007) Салій, Анатолій Володимирович; Салий, Анатолий Владимирович; Saliy, A.Мартін (Мордехай) Бубер відноситься до плеяди найцікавіших та загадкових мислителів ХХ століття. Він вважається творцем так званої "діалогічної онтології", оригінальної версії релігійного екзистенціалізму. Унікальність діалогічної концепції М.Бубера полягає в тому, що він належав відразу до двох філософських та культурних світів - юдаїстського та європейського.Документ Ліквідація науково-дослідних установ ВУАН з дослідження національних меншин України (II пол. 1920—1930-х рр.)(Інститут історії України НАН, 2007) Ставицька, Наталія Петрівна; Ставицкая, Наталья Петровна; Stavickay, N. P.Документ Філософські погляди Мартіна Бубера та Гершома Шолема в руслі дослідження хасидизму(Полтавський національний педагогічний університет ім.В.Г.Короленка, 2008) Салій, Анатолій Володимирович; Салий, Анатолий Владимирович; Saliy, A.Філософська література присвячена полеміці двох найвідоміших дослідників хасидизму Мартіна Бубера та Гершома Шолема надзвичайно багата. Ці роботи охоплюють велике коло питань, які включають в себе проблеми релігії, філософії, соціології, етики, педагогіки. Але в історію світової філософської думки вони війшли як дослідники саме юдейського містичного вчення - хасидизму. І до сьогодні вважаються одними із найбільших авторитетів у цій галузі.Документ Біблійний елемент в філософії Лева Шестова(Всеукраїнська громадська організація Українська академія наук, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2009) Салій, Анатолій Володимирович; Салий, Анатолий Владимирович; Saliy, A.The influence of biblical motives on the creative work of one of the well known representatives of Silver Age of Russian philosophy Lew Shestov are analyzed in the article. The autor pays attention to role of whose antiquated figures such as Abraham and Job he uses for the determination of own indication of the problem of the faith in philosophical history; Автор анализирует влияние библейских мотивов на творчество одного из известнейших представителей Серебряного века российской философии Льва Шестова. Акцентируется внимание на ветхозаветных фигурах Авраама и Иова, а также новозаветного апостола Павла, которых Шестов использует для определения собственного видения проблемы веры в истории философии; Автор аналізує вплив біблійних мотивів на творчість одного із найвідоміших представників Срібного віку російської філософії Лева Шестова. Акцентується увага на старозаповітних постатях Авраама та Йова, а також новозаповітного апостола Павла, яких Л.Шестов використовує з метою визначення власного бачення проблеми віри в історії філософії.Документ Після Маркса: суспільство та споживання за версією Жана Бодріяра(Національнй педагогічний університет імені М.П. Драгоманова Українська Академія Наук, 2009) Зінченко, Наталія Олександрівна; Зинченко, Наталия Александровна; Zinchenko, Natalia AlexandrovnaРозглядається філософсько-соціологічна теорія французького філософа-постмодерніста Жана Бодріяра, зокрема аналізуються міфи суспільства споживання та його соціальна логіка; Рассматривается философско-социологическая теория французского философа-постмодерниста Жана Бодрияра, в частности, анализируются мифы общества потребления и его социальная логика. Ключевые слова: симулякр, потребительская стоимость, общество потребления, Ж. Бодрияр.;Philosophic and sociotogic theory of French philosopher and postmodernist Jean Baudriltard, namely, analysed myths of consumption society and its social logic are consideredДокумент Освіта під маркою «Made in USA», або що рухає американську освіту(2009) Гладка, Таміла Іванівна; Гладка, Тамила Ивановна; Gladka, T.У статті зосереджується увага на особливостях американської системи освіти та визначаються основні чинники, які впливають на її розвиток.Документ Децентралізація управління в освіті:переваги та ризики(Національна академія державного управління при Президентові України, м.Київ., 2009-05) Гладка, Таміла Іванівна; Gladka, T.; Гладкая, Тамила ИвановнаАктуальність проблеми децентралізованого управління освітою викликана розгортанням демократичних процесів у суспільстві. Але формування моделі децентралізованого управління потребує зваженого підходу, так як воно має не тільки переваги, а й свої недоліки. Українська освіта потребує адекватної вимогам часу моделі управління, яка б забезпечувала чіткі орієнтири інноваційного розвитку та конкурентоспроможності національної освіти в глобальному освітньому середовищі.Документ Освіта в інноваційній політиці ФРН(Харківський регіональний інститут Національної академії державного управління при Президентові України, 2009-07) Гладка, Таміла ІванівнаРозглянуто роль освіти в інноваційній політиці ФРН, визначено компетенції федерації і земель в освітній сфері та вплив їхніх ініціатив на розвиток німецької освіти; The role of education in the innovation policy of Germany is considered in the article. Competences of the federation and lands in the education sphere and the influence of their initiatives on the development of German education are determined.Документ Законодавче та нормативно-правове забезпечення інноваційного розвитку освіти в Україні(Харківський регіональний інститут Національної академії державного управління при Президентові України, 2010) Гладка, Таміла Іванівна; Gladka, T.; Гладкая, Тамила ИвановнаПроаналізовано законодавче та нормативно-правове забезпечення інноваційного розвитку освіти в Україні; Legislative and normative legal ensuring of the innovation development of the education in Ukraine is analyzed in the article.Документ Інноваційний розвиток освіти як об’єкт державного управління(Академія муніципального управління м.Київ, 2010) Гладка, Таміла Іванівна; Gladka, T.У статті інноваційний розвиток освіти розглядається як об’єкт державного управління. Досліджується сутність поняття «інноваційний розвиток освіти» та розкриваються його ознаки. Визначаються основні функції державного управління інноваційним розвитком освіти; The innovation development of education is considered as the object of the state management in the article. The essence of the notion "the innovation development of education" is researched and its characteristic features are elucidated. The main functions of the state management of the innovation development of education are determined.Документ Стратегічні цілі освітньої політики США(Одеський регіональний інститут Національної академії державного управління при Президентові України, 2010) Гладка, Таміла Іванівна; Gladka, T.У статті розглядаються стратегічні пріоритети сучасної освітньої політики США. Аналізуються основні законодавчі акти на підтримку інноваційних реформ в освіті. Визначаються особливості та головні принципи американської освіти.Документ «Істинна віра» Сірена К’єркегора в філософії Лева Шестова та Мартіна Бубера(Всеукраїнська громадська організація Українська академія наук, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2010) Салій, Анатолій Володимирович; Салий, Анатолий Владимирович; Saliy, A. V.Проводиться спроба аналізу впливів філософської концепції «істинної віри», проголошеної данським мислителем С.К’єркегором, на творчість М.Бубера та Л.Шестова. Автор акцентує увагу на аналізі явища парадоксу віри, яке знайшло своє відображення у працях обох філософів. ; Проводится попытка анализа влияния философской концепции «истинной веры», которая была провозглашена датским мыслителем С.Кьеркегором, на творчество М.Бубера и Л.Шестова. Автор акцентирует внимание на анализе явления парадокса веры, которое нашло свое отражение в трудах мыслителей. ; The attempt to analyze the influence of philosophic conception of “true belief” which has been proclaimed by Danish wise man S. Kerkegor to creation of M. Buber and L. Shestov has been done. The author accents his attention to analysis of influence of belief paradox, which had been reflected in the works of wise men.Документ Віра як гносеологічна категорія в філософії Мартіна Бубера та Лева Шестова(Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара, 2010) Салій, Анатолій Володимирович; Салий, Анатолий Владимирович; Saliy, A.Дисертація є історико-філософським дослідженням місця категорії віри у поглядах Мартіна Бубера та Лева Шестова та її гносеологічного статусу. У роботі проводиться комплексний порівняльний аналіз категорії віри у філософських побудовах Мартіна Бубера та Лева Шестова і доводиться, що гносеологічні позиції філософів мають схильність до розгляду віри не тільки як релігійної формули, а і як одного із важливих способів пізнання, яке людиною може сприйматись як пізнання містичне. Зроблено висновок, що у вченнях цих філософів вірі надавалось виключного значення як способу людського пізнання та важливому елементу формування світогляду; Основная цель диссертационной работы заключается в проведении сравнительного, систематического анализа философских взглядов Мартина Бубера и Льва Шестова, а также попытка решения ими гносеологических вопросов через призму категорий веры и знания. В работе осуществлен экскурс в историю понятийного противопоставления категорий веры и знания на примере философствования наиболее известных представителей европейской и еврейской философской мысли. Особое внимание уделяется личностям, которые в той или иной степени повлияли на формирование и развитие взглядов М.Бубера и Л.Шестова. Автор приходит к выводу, что концепция веры Мартина Бубера формировалась непосредственно под влиянием философских систем построенных Рамбамом, Б.Спинозой, М.Маймонидом, Ф.Ницше, хасидискими мыслителями. В самом понимании веры, М.Бубер позиционирует её как особую сферу отношений, в которых существует вся внутренняя суть человека. При этом выделяется такая особенность гносеологической позиции еврейского философа, которая позволяет воспринимать веру через добро, а знание – через зло. На таких же позициях находится и Лев Шестов, который изначально, категорически жестко определяет свое отношение к знанию как к греху, а в акте веры видит спасательный круг для человеческого духа. Одновременно автор доказывает, что гносеологическая позиция Льва Шестова формировалась как определенная форма протеста против 17 рационализма и необходимости в процессе познания. Мартин Бубер и Лев Шестов видели в вере не только обязательный элемент религии, они считали, что вера – это особый, мистический способ познания человеком окружающего его мира, принятие сущего как творения и проявления Бога. Каждый из них принимал веру как акт, который постоянно испытывается в человеке. При этом важнейшую роль в вере будут иметь чувства человека, потому как вера невозможна вне сферы эмоциональных отношений. И М.Бубер, и Л.Шестов принимали веру как один из важнейших факторов в формировании определенных идеалов и ценностных ориентиров личности. При этом каждый из них вкладывал свое понимание в определение места человека в системе божественных координат. Особое внимание в диссертационном исследовании обращается на то, что философские взгляды Мартина Бубера и Льва Шестова не могут рассматриваться вне общего контекста развития западной философской мысли и философии иудаизма, которые по своему, и каждый в свое время, повлияли на формирование мировоззренческих позиций мыслителей. Автор указывает на то, что и Мартин Бубер, и Лев Шестов были детьми своего времени, но одновременно наибольший грех человечества они видели в его гордыне перед лицом Бога. Они не испытывали враждебности к разуму как таковому, а только лишь тогда, когда его потенциал направлялся в заведомо губительное для всего человечества русло. А в этом случае весьма уместно будет вспомнить и употребление плодов с дерева познания, и направленность исследовательского потенциала современной цивилизации на превращение мирного атома в перспективу всемирного бедствия. И в этом, оба философа, находясь в плоскости веры, никогда не отрекались от разума, протестуя лишь против его абсолютности; The dissertation is historic and philosophic investigation of site of faith category in views of Martin Buber and Lev Shestov and its gnoseological status. The complex comparative analysis of faith category in philosophic elaborations of Martin Buber and Lev Shestov has been realized in the present work and it has been proved that gnoseological positions of these philosophers have disposition to faith consideration as not only as religious formula but as one of the most important methods of perception, which can be apprehended as mystic perception. It can be concluded that in doctrines of philosophers the faith had exceptional meaning as method of human perception and important element of world outlook forming.Документ Політичне виховання в умовах постіндустріального суспільства(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2010) Зінченко, Наталія Олександрівна; Зинченко, Наталия Александровна; Zinchenko, N. A.Документ Основні засади державної освітньої політики в контексті інноваційних змін сучасного суспільства(Харківський регіональний інститут Національної академії державного управління при Президентові України, 2010-03) Гладка, Таміла Іванівна; Gladka, T.; Гладкая, Тамила ИвановнаУ статті зазначається, що освіта в добу високих інноваційних технологій ідентифікує себе уже не як стійка, консервативна, а як відкрита, динамічна система. Об’єктом державного управління має стати не система освіти, а її інноваційний розвиток. Державне управління інноваційним розвитком повинно фокусуватися на прогнозуванні, координуванні й моніторингу інноваційних процесів. Також автор виділяє головні завдання державної освітньої політики в Україні.