Перегляд за Автор "Amosova, L. I."
Зараз показуємо 1 - 20 з 215
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Analysis of indicators of caries of permanent teeth in children according to the endemic features of the Poltava region, Ukraine(Aluna Publishing, 2024) Amosova, L. I.; Kaskova, L. F.; Pavlenkova, O. S.; Khmil, O. V.; Novikova, S. Ch.; Ulasevych, L. P.; Амосова, Людмила Іванівна; Каськова, Людмила Федорівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Хміль, Олена Всеволодівна; Новікова, Світлана Чеславна; Уласевич, Лариса Павлівна; Амосова, Людмила Ивановна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Новикова, Светлана Чеславна; Уласевич, Лариса ПавловнаAim: This research is focused at analyzing the indicators and substantiating the peculiarities of caries prevention in permanent teeth in schoolchildren of Poltava region, taking into account the endemic features of the Poltava region. Materials and Methods: A comparative study was conducted among 608 pupils of secondary schools in Kremenchuk, who consumed drinking water with fluoride concentrations in the lower limits of the norm, and 1214 pupils of secondary schools in Poltava, who consumed drinking water with fluoride concentrations in the optimal upper limits of the norm. Results: The rates of caries in permanent teeth in children living in a region with fluoride concentrations in drinking water in the optimal-upper normal range are several times lower than in children of the same age living in a region with fluoride concentrations in drinking water in the lower normal range, and a significant increase in the prevalence and intensity of caries is observed from 7 to 9 to 12 years of age, as teeth after eruption are most vulnerable to caries. In a region where the fluoride concentration in drinking water is in the optimal-upper range of the norm, children with early forms of fluorosis have the lowest prevalence and intensity of caries. Conclusions: Endemic features of the region directly affect the prevalence and intensity of the caries process. In regions with a fluoride concentration in drinking water within the optimal upper limits of the norm, prevention of caries in permanent teeth in children should be carried out taking into account the presence of fluorosis.Документ Dental caries: Clinical, diagnosis, complications, prevention(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2015) Сидорова, Алла Іванівна; Сидорова, Алла Ивановна; Sidorova, A. I.; Павленко, Світлана Анатоліївна; Павленко, Светлана Анатольевна; Pavlenko, S. A.; Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, L. I.; Бережная, Елена Эдуардовна; Бережна, Олена Едуардівна; Berezhnaja, E. E.Навчальний посібник для англомовних студентів побудований у відповідності до типового навчального плану. Автори надають сучасну класифікацію карієсу зубів та його ускладнень, клінічні прояви, особливості діагностики кожної нозологічної одиниці, включаючи скарги та анамнез хвороби. У посібнику також наведені протоколи лікування карієсу, пульпіту, періодонтиту згідно МКХ-10, де відображені методики та лікарські засоби, які необхідно використовувати у кожному випадку, є перелік прописів препаратів для терапевтичної стоматології. Окремо представлені сучасні принципи профілактики карієсу та його ускладнень.Документ Motivational factors influencing undergraduate students to pursue dentistry as future career at ukrainian universities(Полтавський державний медичний університет, 2024) Yanko, N. V.; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Amosova, L. I.; Morhun, N. A.; Янко, Наталія Валентинівна; Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Амосова, Людмила Іванівна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Янко, Наталья Валентиновна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Амосова, Людмила Ивановна; Моргун, Наталья АнатольевнаРозуміння мотивації студентів у виборі професії допомагає залучити здобувачів освіти до університету та мотивувати їх під час навчання. Мета статті - порівняти фактори мотивації обрати стоматологію як кар’єру у вітчизняних та іноземних студентів українського університету. Використовувалась анкета з 24 пунктів із закритими запитаннями для опитування здобувачів освіти ступеня магістра стоматології. Сприйняття студентами факторів мотивації досліджували за п'ятибальною шкалою Лайкерта. χ2-тест и регресійний аналіз використовувались для встановлення статистичних відмінностей. 121 вітчизняний та 59 іноземних студентів погодилися відповісти на запитання анкети щодо мотивації вибору стоматології для навчання. Серед вітчизняних студентів жінки складали 69,42%, а чоловіки – 30,58%. Вибірка іноземних студентів була представлена 32,2% жінок та 67,8% чоловіків. Як вітчизняні, так і іноземні студенти високо оцінили роль професійного статусу, високого доходу, здатності вести бізнес, практичних навичок, бажання працювати в галузі охорони здоров’я, бажання працювати з людьми та бажання служити суспільству у виборі кар’єри. Іноземні студенти оцінювали вище роль особистого досвіду стоматологічної допомоги та досвіду роботи у виборі професії. У вітчизняних студентів вплив друзів та особиста порада грали меншу роль, особливо порівняно з іноземними. Комп’ютерні поради та альтернативний курс (робота) мали меншу важливість для вітчизняних студентів, ніж для іноземних студентів. Наукові знання були менш важливими для іноземних студентів порівняно з вітчизняними студентами. Отже, для просування навчання в нашому університеті слід наголошувати про високий професійний статус стоматолога, високий дохід, можливість займатися бізнесом, а також про відпрацювання практичних навичок під час навчання та суспільно-корисну роль цієї професії. Для залучення здобувачів освіти з інших країн слід просувати меседжі про важливість особистого досвіду стоматологічної допомоги та роботи у виборі професії, а також залучати випускників нашого університету в соціальних мережах рекомендувати його для вивчення стоматології.Документ Periodontal diseases in children(Видавництво "Астрая", 2020-06-11) Kaskova, L. F.; Amosova, L. I.; Yanko, N. V.; Kulai, O. O.; Каськова, Людмила Федорівна; Амосова, Людмила Іванівна; Янко, Наталія Валентинівна; Кулай, Ольга Олександрівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Амосова, Людмила Ивановна; Янко, Наталия Валентиновна; Кулай, Ольга АлександровнаНавчальний посібник складено у відповідності до діючої типової навчальної програми для студентів стоматологічного факультету. У посібнику розглядаються питання, що висвітлюють анатомо-фізіологічну будову тканин пародонта в різні вікові періоди. Викладено основи етіології та патогенезу найбільш поширених хвороб пародонта у дітей. Детально розглянуто аспекти клінічних проявів, сучасних методів діагностики, патогенетичної та етіотропної профілактики хвороб пародонту в дитячому віці. Подано схеми лікування хвороб пародонту в дитячого населення.Розраховано на англомовних студентів та викладачів стоматологічних факультетів медичних вузів.Документ Studying the risk factors of caries in the first permanent molars in children depending on their odontoglifics(Aluna Publishing, 2021) Солошенко, Юлія Іванівна; Каськова, Людмила Федорівна; Хміль, Олена Всеволодівна; Амосова, Людмила Іванівна; Ляшенко, Лілія Іванівна; Лобач, Лариса Миколаївна; Філатова, Валентина Луківна; Солошенко, Юлия Ивановна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Амосова, Людмила Ивановна; Ляшенко, Лилия Ивановна; Лобач, Лариса Николаевна; Филатова, Валентина Лукинична; Soloshenko, Yu. I.; Kaskova, L. F.; Khmil, E. V.; Amosova, L. I.; Lyashenko, L. I.; Lobach, L. M.; Filatova, V. L.The aim: To study the prevalence of odontoglyphic variants of the first permanent molars of the lower jaw in children 6-7 years old, as well as the frequency of caries lesions in molars with the most common types of patterns on their chewing surface. Materials and methods: We studied 1092 mandibular molars in 564 children without background pathology at the age of 6-7 years. The dynamics of the occurrence of fissure caries was studied in 347 first permanent molars of the lower jaw for 2 years and 246 molars in 155 children from among those observed during 3 years of the study. Results: In the children examined by us, the most common types of the chewing surface of the first permanent molars of the lower jaw were Y5- and + 5 patterns. We did not find a difference in the frequency of occurrence of these types in the surveyed girls and boys (p > 0.05). Our study showed that most often the first permanent molars of the lower jaw were affected by caries in the first 2 years of follow-up. The incidence of affection of the lower molars, which had a more complex structure of the occlusal surface (type Y5 and +5), was significantly higher than that of molars with the type of chewing surface +4. Conclusions: It has been established that in children 6-7 years old, the first permanent molars of the lower jaw have a more complex structure of the chewing surface, and the intensity of their caries damage is maximally high in the first two years after eruption and require active additional preventive measures in the early terms after their eruption.Документ The importance of parental involvement in the oral hygiene of children aged 3-5 years(Полтавський державний медичний університет, 2024) Kaskova, L. F.; Sadovski, M. O.; Murtazaev, S.; Novikova, S. Ch.; Amosova, L. I.; Ulasevych, L. P.; Pavlenkova, O. S.; Каськова, Людмила Федорівна; Садовські, Марина Олександрівна; Муртазаєв, С. С.; Новікова, Світлана Чеславна; Амосова, Людмила Іванівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Садовски, Марина Александровна; Муртазаев, С. С.; Новикова, Светлана Чеславна; Амосова, Людмила Ивановна; Уласевич, Лариса Павловна; Павленкова, Оксана СергеевнаGiven the high prevalence of caries in deciduous and permanent teeth in children worldwide, it is necessary to expand educational programs for students at various levels, to engage in health education initiatives targeting parents, teachers, and policymakers. Such efforts aim to foster interest and awareness among stakeholders involved in shaping health policies. Our study aimed to assess the efficacy of the "Form for recording oral hygiene skills of children aged 3 to 5 years," developed by our team, as a means to enhance children's oral hygiene proficiency. Following the implementation of preventive measures in the first group, we observed a notable enhancement in the oral hygiene index, decreasing from 1.71 to 1.55 points between the initial and final assessments. This improvement correlates with the advancement of children's practical skills with age, alongside the active involvement of parents in their children's oral care routines. In the second group, the hygiene index significantly worsened with each examination. A comparison of this index between the groups at the second and third examinations revealed a significant difference. Children were also divided into groups, which we monitored according to the state of oral hygiene. In the first group, 45.7% of children had good oral hygiene during the first examination, 53.3% during the second, and 72.4% during the third. This rise can be attributed to a decrease in cases of children exhibiting poor hygiene, dropping from 20% to 6.9%. In the second group, children with good hygiene decreased from 51.4% to 28%. The group average remained satisfactory at each visit, but the number of children with poor hygiene increased from 14.3% to 52%. All of the above is aimed at reducing caries of temporary teeth, which is the main unresolved issue of modern pediatric dentistry.Документ Treat or do not treat the initial forms of fluorosis(Aluna Publishing, 2021) Амосова, Людмила Іванівна; Каськова, Людмила Федорівна; Солошенко, Юлія Іванівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Амосова, Людмила Ивановна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Солошенко, Юлия Ивановна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Amosova, L. I.; Kaskova, L. F.; Soloshenko, Yu. I.; Pavlenkova, O. S.Документ Академічна історія хвороби – форма самостійної роботи студентів на кафедрі дитячої терапевтичної стоматології(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2007) Бабіна, Ольга Олександрівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Каськова, Людмила Федорівна; Новікова, Світлана Чеславна; Амосова, Людмила Іванівна; Бабина, Ольга Александровна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Новикова, Светлана Чеславна; Амосова, Людмила Ивановна; Babina, O. O.; Andriyanova, O. Yu.; Kaskova, L. F.; Novikova, S. Ch.; Amosova, L. I.Документ Актуальні методи навчання у дистанційному форматі спілкування(Полтавський державний медичний університет, 2023) Павленкова, Оксана Сергіївна; Каськова, Людмила Федорівна; Амосова, Людмила Іванівна; Янко, Наталія Валентинівна; Садовські, Марина Олександрівна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Амосова, Людмила Ивановна; Янко, Наталья Валентиновна; Садовски, Марина Александровна; Pavlenkova, O. S.; Kaskova, L. F.; Amosova, L. I.; Yanko, N. V.; Sadovski, M. O.Натепер формат дистанційного навчання, на жаль, залишається актуальним. Головна мета цієї форми навчання – забезпечити безпечне навчальне та робоче середовище для всіх учасників освітнього процесу. У форматі дистанційного навчання подача матеріалу може бути як асинхронною (здобувачі працюють над матеріалом у довільному порядку, без участі викладача) так і синхронною (у режимі реального часу). До асинхронних форматів належать інструменти Google, сайти (розробка власного сайту на відповідній платформі), навчальні платформи (Нова школа, Matific), запис навчальних матеріалів (відеоуроки, відеоінструкції), онлайн-тести (Google Форми, LearningApps ClassTimе), інтерактивні дошки (Padlet), проєктна діяльність студентів (Google Презентації), квізи (Kahoot, myQuiz, Quiziz) та багато інших форм навчання. Враховуючи сучасні обставини, і, як наслідок, незаплановане дистанційне навчання, викладачі працюють на випередження й заздалегідь створюють чати зі студентами. Робота через месенджери зменшує витрату часу на зв'язок, чати використовують для інформування про домашнє завдання, а також для консультацій зі здобувачами чи опитувань, тобто планування синхронного навчання. У синхронному режимі можна використовувати різні засоби подання матеріалу. Найрозповсюдженіший спосіб комунікації в дистанційних умовах – це відео конференції, організувати які можна за допомогою таких платформ, як Meet, Zoom, Discord, Skype і FreeConferenceCall. Зустрічі організовуються за допомогою заздалегідь створених посилань або QR-кодів. Цей формат також можна використовувати для онлайн-дискусій, онлайн-голосувань та онлайн-консультацій. Довгі й нудні он-лайн уроки – не найкращий спосіб навчати. Тому, викладачі мають використовувати й комбінувати різні методи навчання, щоб допомогти здобувачам ефективно вчитися. Сучасні методи, гаджети й програми дозволяють наблизити рівень он-лайн навчання до живого спілкування зі студентамиДокумент Актуальні методи навчання, якими має володіти кожний викладач(Полтавський державний медичний університет, 2024) Каськова, Людмила Федорівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Амосова, Людмила Іванівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Садовські, Марина Олександрівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Амосова, Людмила Ивановна; Уласевич, Лариса Павловна; Садовски, Марина Александровна; Kaskova, L. F.; Pavlenkova, O. S.; Amosova, L. I.; Ulasevych, L. P.; Sadovski, M. O.Метод навчання – це спосіб спрямованої, упорядкованої взаємодії викладача і здобувачів освіти для досягнення поставлених цілей навчальної дисципліни. Натепер застосовують досить багато різноманітних методів (наочні, словесні й практичні)Документ Актуальність інформаційних технологій навчання студентів у медичних закладах(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2012) Сидорова, Алла Іванівна; Павленко, Світлана Анатоліївна; Амосова, Людмила Іванівна; Павленкова, Олена Вікторівна; Ярковий, Віталій Васильович; Сидорова, Алла Ивановна; Павленко, Светлана Анатольевна; Амосова, Людмила Ивановна; Павленкова, Елена Викторовна; Ярковой, Виталий Васильевич; Sidorova, A. I.; Pavlenko, S. A.; Amosova, L. I.; Pavlenkova, O. S.; Yarkovyi, V. V.Професіоналізм майбутніх лікарів-стоматологів залежить від того, як вони сприймають, оцінюють та зберігають отриману під час навчання інформацію. Для підвищення рівня професійної підготовки необхідно активно впроваджувати інформаційно-комунікативні освітні технології, технології формування інформаційної культури, використання Інтернет-ресурів, технології медіа-освіти.Документ Алергічні стоматити у дітей(ТОВ НВП «Укрпромторгсервіс», 2011) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.; Чуприна, Леонід Федорович; Чуприна, Леонид Фёдорович; Chuprina, L. F.; Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, L. I.Навчальний посібник, що містить відомості про етіологію і патогенез алергії, методи діагностики алергічних станів, будову і функції слизової оболонки порожнини рота та їх особливості у дітей, класифікації, клініку, діагностику, диференційну діагностику та лікування алергічних захворювань слизової оболонки порожнини рота в дитячому віці, складено у відповідності до діючих типового плану і наскрізної програми з дитячої терапевтичної стоматології для студентів стоматологічного факультету. В повному об’ємі на сучасному рівні викладені питання щодо діагностики, лікування та профілактики алергічних стоматитів у дітей;Учебное пособие, содержащее сведения об этиологии и патогенезе аллергии, методы диагностики аллергических состояний, строение и функции слизистой оболочки полости рта и их особенности у детей, классификации, клинике, диагностике, дифференциальную диагностику и лечение аллергических заболеваний слизистой оболочки полости рта в детском возрасте, составлен в соответствии с действующими типового плана и сквозной программы по детской терапевтической стоматологии для студентов стоматологического факультета. В полном объеме на современном уровне изложены вопросы диагностики, лечения и профилактики аллергических стоматитов у детей;A manual that contains information on the etiology and pathogenesis of allergy, methods for diagnosing allergic conditions, the structure and function of the oral mucosa and their features in children, classification, clinic, diagnosis, differential diagnosis and treatment of allergic diseases of the oral mucosa in childhood, is compiled in accordance with the current model plan and cross-cutting program on pediatric therapeutic dentistry for students of the dental faculty. In the full range at the present level, the issues of diagnosing, treating and preventing allergic stomatitis in children are outlined.Документ Аналіз динаміки розміру флюорозних плям у дітей молодшого шкільного віку, які проживають в зоні ендемічного флюорозу(Українська медична стоматологічна академія, 1999) Амосова, Вікторія Іванівна; Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Виктория Ивановна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, V. I.; Amosova, L. I.; Падалка, Іван ОпанасовичДокумент Аналіз показників стоматологічної захворюваності дітей міста Полтава(м. Івано-Франківськ, 2009) Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, L. I.; Павленко, Світлана Анатоліївна; Павленко, Светлана Анатольевна; Pavlenko, S. A.; Павленкова, Олена Вікторівна; Павленкова, Елена Викторовна; Pavlenkova, E. V.Одним із пріоритетних напрямків політики нашої держави є турбота про стан здоров’я підростаючого покоління. Вивчення структури стоматологічної захворюваності дітей і підлітків та виявлення факторів ризику найбільш поширених стоматологічних захворювань сприяють прогнозуванню їх динаміки та диференційованому впровадженню регіональних програм профілактики розвитку патологічних процесів.Документ Аналіз стану гігієни порожнини рота у дітей молодшого шкільного віку школи-гімназії № 9 м. Полтави(Українська медична стоматологічна академія, 1999) Амосова, Вікторія Іванівна; Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Виктория Ивановна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, V. I.; Amosova, L. I.; Падалка, Іван ОпанасовичДокумент Анатомія жувальної поверхні тимчасових молярів, як фактор ризику виникнення фісурного карієсу(Полтавський державний медичний університет, 2023) Каськова, Людмила Федорівна; Садовські, Марина Олександрівна; Новікова, Світлана Чеславна; Амосова, Людмила Іванівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Хміль, Олена Всеволодівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Садовски, Марина Александровна; Новикова, Светлана Чеславна; Амосова, Людмила Ивановна; Уласевич, Лариса Павловна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Kaskova, L. F.; Sadovski, M. O.; Novikova, S. Ch.; Amosova, L. I.; Ulasevych, L. P.; Pavlenkova, O. S.; Khmil, E. V.; Vashchenko, I. Yu.Показники ураженості карієсом тимчасових зубів у дітей раннього віку залишаються на достатньо високому рівні. Існує значна кількість чинників виникнення карієсу, яким приділяється увага дослідників, пропонуються шляхи їх усунення але питання залишається актуальним та потребує подальшого вивчення. Одним із місцевих факторів є стан жувальної поверхні молярів з особливостями їх одонтогліфічного малюнку, складність якого обумовлює створення ретенційних пунктів для накопичення залишків їжі, назубних нашарувань, що спонукає до необхідності детального вивчення цього питання у дітей з тимчасовими зубами.Документ Болонський процес – невід’ємна складова розвитку вищої медичної освіти України(Вищий державний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2013) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, L. I.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.; Павленко, Світлана Анатоліївна; Павленко, Светлана Анатольевна; Pavlenko, S. A.; Солошенко, Юлія Іванівна; Солошенко, Юлия Ивановна; Soloshenko, Yu. I.; Бережна, Олена Едуардівна; Бережная, Елена Эдуардовна; Berezhnaja, E. E.Документ Важливість використання інноваційно-інформаційних технологій в умовах викладання за кредитно-модульною системою(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2012) Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Карпенко, Ольга Олександрівна; Амосова, Людмила Іванівна; Новікова, Світлана Чеславна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Карпенко, Ольга Александровна; Амосова, Людмила Ивановна; Новикова, Светлана Чеславна; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Karpenko, O. O.; Amosova, L. I.; Novikova, S. Ch.Перехід на кредитно-модульну систему викладання стоматологічних дисциплін потребує широкого використання інноваційно-інформаційних технологій. Це створить умови для плідного розкриття потенціалу всіх учасників навчального процесу та надасть їм можливості проявити свої творчі здібності.Документ Взаимосвязь особенностей вскармливания ребенка и состояния твердых тканей зубов(Московский государственный медико-стоматологический университет имени А. И. Евдокимова. Изд-во Ремдер, 2014., 2012) Каськова, Людмила Фёдоровна; Каськова, Людмила Федорівна; Kaskova, L. F.; Шепеля, Алла Васильевна; Шепеля, Алла Василівна; Shepelya, A. V.; Бережная, Елена Эдуардовна; Бережна, Олена Едуардівна; Berezhnaja, E. E.; Амосова, Людмила Ивановна; Амосова, Людмила Іванівна; Amosova, L. I.Документ Вибір засобів гігієни в умовах підвищеного вмісту фтору в питній воді(РВВ ВДНЗУ "Українська медична стоматологічна академія", 2012) Каськова, Людмила Федорівна; Бережна, Олена Едуардівна; Амосова, Людмила Іванівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Брежная, Елена Эдуардовна; Амосова, Людмила Ивановна; Kaskova, L. F.; Berezhnaja, E. E.; Amosova, L. I.