Перегляд за Автор "Kokovskaya, O. V."
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ The use of semi-thin section method in the study of stress-induced structural changes in lungs(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2018) Koptev, M. M.; Vynnyk, N. I.; Kokovskaya, O. V.; Filenko, B. M.; Bilash, S. M.; Коптев, Михайло Миколайович; Винник, Наталія Іванівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Филенко, Борис Миколайович; Білаш, Сергій Михайлович; Коптев, Михаил Николаевич; Винник, Наталия Ивановна; Коковская, Оксана Валерьевна; Филенко, Борис Николаевич; Билаш, Сергей МихайловичThe perfect knowledge of the microscopic structure of the appropriate organ is crucial in the solution of many urgent problems of clinical medicine. Better preservation of tissue structures is achieved when the tissues are embedded into epoxy resins followed up with the semi-thin section making. In contrast to the thick sections that are used for light microscopy, due to the greater awareness and relative cost effectiveness without the need of complicated expensive equipment, the method of semithin sections today is currently used in morphological studies. The paper was aimed at the study of the prospects of using the semi-thin section method to evaluate the immobilization stress-induced structural changes in the lungs. The resulting study showed the appropriateness of the use of semi-thin sections to study structural changes in lungs, induced by the experimental stress. The study of the semi-thin sections is the beneficial technique of the morphological analysis that permits to evaluate the structure of the studied material at the tissue and cellular level.; Вирішення багатьох актуальних проблем клінічноїмедицини можливе лише за умови досконалих знань про мікроскопічну будову відповідних органів. Краще збереження тканинних структур досягається при заливці тканин в епоксидні смоли з подальшим виготовленням напівтонких зрізів. Завдяки більшій інформативності, порівняно із товстими зрізами, відносній економічності без потреби у складному вартісному обладнанні, метод напівтонких зрізів на сьогодні широко використовується у морфологічних дослідженнях. Метою роботи стало вивчення можливостей використання методу напівтонких зрізів для оцінки структурних змін, які виникають у легенях на тлі імобілізаційного стресу. Виконана робота показала доцільність використання напівтонких зрізів для вивчення структурних змін у легенях, які виникають після впливу експериментального стресу. Вивчення напівтонких зрізів є корисним прийомом морфологічного аналізу, який дозволяє оцінити структуру досліджуваного матеріалу на тканинному і клітинному рівні.Документ Асиметрія зсідання крові в симетричних ділянках системи кровообігу(Українська медична стоматологічна академія, 2003) Коковська, Оксана Валеріївна; Коковская, Оксана Валерьевна; Kokovskaya, O. V.В екперимептах на 10 безпорідних котах показано що прокоагуляитні властивості крові, отриманої з симетричних ділянок системи кровообігу справа та зліва (сонних та стегнових артерій, яремних та стегнових вен) асиметричні. У одних тварин прокоагулянтна активність крові переважала справа (“правий” тип реакції зсідання крові), а у інших зліва (“лівий” тип реакції зсідання крові). Можливо, це пояснюється різною активністю гемокоагулюючих речовин тих органів, від яких відтікає кров; неоднаковою активністю переписного окислення ліпідів та фізіологічної антиоксидантної системи в різних органах; (функціональними та. фєнотипічними відмінностями речовин, що впливають на гемостаз в різних регіонах кровообігу; дипольністюорганізму людини.Документ Асиметрія прокоагулянтних та фібринолітичних компонентів в парних скелетних м'язах у щурів в нормі та при гострій ішемії головного мозку справа та зліва(Українська медична стоматологічна академія, 2002) Міщенко, Ігор Віталійович; Гришко, Юлія Михайлівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Міщенко, Віталій Петрович; Ткач, Олена Олександрівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Mistchenko, I. V.; Grishko, U. M.; Kokovskaya, O. V.; Mistchenko, V. P.; Tkachenko, E. V.; Tkach, E. A.В экспериментах на белых крысах показано, что интактные мышцы бедра правой и левой конечностей обладают разными прокоагулянтными и фибринолитическими свойствами. Такая асимметрия неоднородна и может носить правый и левый тип. При острой ишемии головного мозга справа изменения прокоагулянтных и фибринолитических свойств мышечной ткани более выражены в мышцах левой конечности и наоборот. Можно сделать заключение о важности этих свойств для функционирования при ишемии головного мозга в зависимости от стороны поражения.;The experiments on white rats showed that the intact crural muscles of right and left lower extremities have different procoagulative and fibrinolytic features. Such asymmetry is inhomogeneous and can be the left or right species. In case of right-sided acute brain ischemia the procoagulative and fibrinolytic changes of muscle tissue characteristics are more expressed in the left extremity muscles and vice versa. In conclusion we can't help saying that these muscles features are important for functionning at the brain ischemia according to the difference side.Документ Асимметрия крови и ее свертывания в симметричных участках системы кровообращения у людей и животных(2004) Мищенко, Виталий Петрович; Коковская, Оксана Валерьевна; Мищенко, Игорь Витальевич; Ткач, Елена Александровна; Ткаченко, Елена Викторовна; Міщенко, Віталій Петрович; Коковська, Оксана Валеріївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Ткач, Є. А.; Ткаченко, Олена Вікторівна; Mischenko, V. P.; Kokovskaya, O. V.; Mischenko, I. V.; Tkach, E. A.; Tkachenko, E. V.Целью настоящего исследования явилось изучение особенностей крови и ее свертывания в симметричных участках системы кровообращения. В наблюдениях с участием людей и в эксперименте на животных (кошках) установлено, что в различных регионах кровообращения (локтевые вены у людей; яремные, бедренные и почечные вены у кошек) показатели крови и ее свертывания неодинаковы. У одних людей и животных показатели крови (СОЭ, уровень гемоглобина, время гемолиза эритроцитов) и ее свертывания (время свертывания крови, рекальцификации плазмы, тромбиновое, протромбиновое активированное частичное тромбопластиновое время, скорость растворения эуглобулинового сгустка, содержание фибриногена, естественный лизис сгустка) преобладают в изучаемых сосудах (регионах кровообращения) справа, у других — слева. Обсуждается вопрос о разной активности клеток, тканей и органов, продуцирующих биологически активные вещества, влияющие на реакции крови и ее свертывание в различных (симметричных) регионах кровообращения.Документ Вплив поляризованого світла на згортання крові та фібриноліз(Полтавський державний медичний університет, 2015) Коковська, Оксана Валеріївна; Коковская, Оксана Валерьевна; Kokovskaya, O. V.В роботі показано, що під впливом поляризованого світла (Біоптрон-1) в умовах in vitro сповільнюється час фібринолізу у тромбоцитарній (з 202,50±14,50 хв. до 266,25±12,50 хв., р<0,05) та безтромбоцитарній плазмі (з 240,00±41,90 хв. до 361,25±31,50 хв., р<0,05). У дослідах in vivo поляризоване світло не тільки гальмувало фібриноліз, але і активувало коагуляцій ний гемостаз, про що свідчить зменшення загального часу зсідання крові з 487,3 с до 360,0 с (р<0,05), прискорення часу рекальцифікації безтромбоцитарної плазми з 137,0 с до 99,0 с (р<0,05), зменшення АЧТЧ з 27,4 с до 23, 7 с (р<0,05).Документ Дещо з інноваційних технологій при вивченні фізіології(ТДМУ " Укрмедкнига", 2013) Соколенко, Валентина Миколаївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Соколенко, Валентина Николаевна; Мищенко, Игорь Витальевич; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна Петровна; Коковская, Оксана Валерьевна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Sokolenko, V. N.; Mishchenko, I. V.; Zhukova, M. Y.; Pavlenko, G. P.; Kokovskaya, O. V.; Fedotenkova, N. N.Одним із пріоритетних векторів розвитку освіти, згідно національної доктрини є впровадження інновацій, інформаційних технологій до навчально-виховного процесу, зокрема медичних закладів, при вивченні фізіології. Найсучаснішим комп'ютерним засобом навчання, що використовується, є мультимедійні презентації, які складені відповідно до чинної програми для студентів лікувального та стоматологічного факультетів. Обов'язковим компонентом процесу навчання з фізіології у медичному вузі є також практичні заняття, що призначені для поглибленого вивчення даної дисципліни. Вони є своєрідною формою здійснення зв'язку теорії з практикою. Враховуючи це, дуже важливо організувати заняття так, щоб студенти постійно відчували зростання складності виконуваних завдань, що веде до переживання власного успіху в навчанні і позитивно мотивує студента. One of the priority vectors of the development of education, according to the national doctrine is the introduction of innovations, information technologies in educational process, in particular medical institutions, with the study of physiology. The most modern computer means of training, which is used, there is a multimedia presentations, which are compiled in accordinge to the current program for the students of medical and dental faculties. Compulsory component of educational process in physiology at the medical school is also practical lessons, which are designed for deep studing of this discipline. They are a form of making the connection of theory with practice. With this in mind, it is important to organize the classes so that students constantly felt the rising complexity of the tasks performed, which leads to the experiences of their own success in training and positively motivate the student. Одним из приоритетных векторов развития образования, согласно национальной доктрины является внедрение инноваций, информационных технологий в учебно-воспитательного процесса, в частности медицинских учреждений, при изучении физиологии. Современным компьютерным средством обучения, используется, есть мультимедийные презентации, составленные в соответствии с действующей программой для студентов лечебного и стоматологического факультетов. Обязательным компонентом процесса обучения по физиологии в медицинском вузе также практические занятия, предназначенные для углубленного изучения данной дисциплины. Они являются своеобразной формой осуществления связи теории с практикой. Учитывая это, очень важно организовать занятия так, чтобы студенты постоянно ощущали рост сложности выполняемых задач, ведет к переживанию собственного успеха в обучении и положительно мотивирует студента.Документ Деякі питання щодо викладання фізіології іноземним студентам(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2013) Соколенко, Валентина Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Соколенко, Валентина Николаевна; Жукова, Марина Юрьевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Коковская, Оксана Валерьевна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Sokolenko, V. N.; Zhukova, M. Y.; Vesnina, L. E.; Kokovskaya, O. V.; Fedotenkova, N. N.Викладання фізіології студентам-іноземцям потребує особливої уваги та індивідуального підходу. В зв'язку з недостатнім володінням мовою викладання (російською мовою) студентами-іноземцями необхідно урізноманітнити наочність та комп'ютеризацію навчального процесу. Основними методологічними принципами є вдосконалення навчання та виховання шляхом підвищення практичної значимості кожного заняття як засобу додаткової мотивації студентів. Teaching physiology to foreign students requires special attention and individual approach. In connection with the insufficient knowledge of the language of instruction (Russian language), foreign students need to diversify the visibility and computerization of the educational process. The main methodological principles are the improvement of teaching and upbringing by increasing the practical significance of each lesson as a means of additional motivation for students. Преподавание физиологии студентам-иностранцам требует особого внимания и индивидуального подхода. В связи с недостаточным владением языком преподавания (русским языком) студентами-иностранцами необходимо разнообразить наглядность и компьютеризацию учебного процесса. Основными методологическими принципами являются совершенствование обучения и воспитания путем повышения практической значимости каждого занятия как средства дополнительной мотивации студентов.Документ Контроль знань із фізіології студентів медичного ЗВО в контексті державної стратегії розвитку медичної освіти(Українська медична стоматологічна академія, 2020-03) Жукова, Марина Юріївна; Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Жукова, Марина Юрьевна; Юдина, Ксения Евгеньевна; Коковская, Оксана Валерьевна; Шарлай, Наталья Николаевна; Zhukova, M. Y.; Yudina, K. Ye.; Kokovskaya, O. V.; Sharlai, N. N.Новій системі охорони здоров’я потрібні лікарі, в яких є сучасні знання, уміння і бажання допомогти пацієнтові.Документ Можливості використання інноваційних технологій для самостійної роботи в процесі вивчення фізіології(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2017) Міщенко, Ігор Віталійович; Жукова, Марина Юріївна; Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Павленко, Ганна Петрівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Мищенко, Игорь Витальевич; Жукова, Марина Юрьевна; Юдина, Ксения Евгеньевна; Сухомлин, Татьяна Анатольевна; Павленко, Анна Петровна; Коковская, Оксана Валерьевна; Mishchenko, I. V.; Zhukova, M. Y.; Yudina, K. E.; Sukhomlin, T. A.; Pavlenko, A. P.; Kokovskaya, O. V.У статті показано, що інноваційні технології, такі як перегляд навчальних відеофільмів, мультимедійних презентацій, електронне навчання, сприяють активізації пізнавальної діяльності студентів, підвищують зацікавленість у вивченні матеріалу та дозволяють краще засвоїти нові знання. Впровадження нових методик навчання у самостійну роботу студентів підвищить рівень підготовки майбутніх лікарів. The article shows that innovative technologies, such as the viewing of educational video films, multimedia presentations, e-learning, promote the cognitive activity of students, increase the interest in studying the material and allow them to better learn new knowledge. Introduction of new teaching methods in independent work of students will increase the level of training of future physicians. В статье показано, что инновационные технологии, такие как просмотр учебных видеофильмов, мультимедийных презентаций, электронное обучение, способствуют активизации познавательной деятельности студентов, повышают заинтересованность в изучении материала и позволяют лучше усвоить новые знания. Внедрение новых методик обучения в самостоятельную работу студентов повысит уровень подготовки будущих врачей.Документ Новітні тенденції освітнього процесу з професійної підготовки медичних фахівців(Українська медична стоматологічна академія, 2020-03) Коковська, Оксана Валеріївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Павленко, Ганна Петрівна; Жукова, Марина Юріївна; Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Коковская, Оксана Валерьевна; Мищенко, Игорь Витальевич; Павленко, Анна Петровна; Жукова, Марина Юрьевна; Юдина, Ксения Евгеньевна; Kokovskaya, O. V.; Mischenko, I. V.; Pavlenko, A. P.; Zhukova, M. Yu.; Yudina, K. Ye.Висвітлено основні пріоритети розвитку сучасної медичної освіти. Акцентовано на якісній підготовці лікарів шляхом використання новітніх інноваційних технологій у освітньому процесі.Документ Порівняльна характеристика показників згортання крові в однобічних судинах головного мозку та нижніх кінцівок котів та їх адаптивна роль в організмі(Полтавський державний медичний університет, 2010) Міщенко, Ігор Віталійович; Коковська, Оксана Валеріївна; Мищенко, Игорь Витальевич; Коковская, Оксана Валерьевна; Mischenko, I. V.; Kokovskaya, O. V.В роботі проведені дослідження когуляційного гемостазу в крові судин різних регіонів (головного мозку та нижніх кінцівок) котів. Показано, що в організмі інтактних тварин існує не тільки право-ліва, а також верхньо-нижня асиметрія показників гемо стазу. Кров, яка притікає до даних органів та відтікає від них, має різний гемостатичний та фібринолітичний потенціал. Такі зміни пов’язані з еферентною дією відповідних органів, які в різному ступені виділяють у кров речовини, які впливають на гемостаз та фібриноліз. Припускається адаптаційна роль виявленої асиметрії гемостазу.Документ Порівняння ступеню асиметрії прокоагулянтних та фібринолітичних властивостей півкуль головного мозку людей та деяких тварин(Полтавський державний медичний університет, 2010) Коковська, Оксана Валеріївна; Якіна, Олена Олександрівна; Міщенко, Ігор Віталійович; Коковская, Оксана Валерьевна; Якина, Елена Александровна; Мищенко, Игорь Витальевич; Kokovskaya, O. V.; Yakina, Ye. A.; Mishchenko, I. V.В статті проведено порівняння асиметрії прокоагулянтних та фібринолітичних властивостей гомогенатів лівих та правих півкуль головного мозку людей та деяких тварин. Асиметрія прокоагулянтних властивостей найбільш виражена у котів та людей, а найбільша асиметрія фібринолітичних властивостей - у котів та щурів. Дослідження доводять, що асиметрія гемостатичних властивостей парних органів, зокрема півкуль головного мозку, є загальнобіологічним явищем. Найкращими об’єктами для подальших досліджень асиметрій гемостазу головного мозку є коти, щури та люди, адже ступінь асиметрії відповідних показників у них найбільша.Документ Прокоагулянтні й фібринолітичні властивості тканин головного мозку в нормі та при хронічній його ішемії справа та зліва(Харьковський государственній медицинский университет, 2003) Коковська, Оксана Валеріївна; Міщенко, Віталій Петрович; Гришко, Юлія Михайлівна; Міщенко, Ігор Віталійович; Ткач, Олена Олександрівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Коковская, Оксана Валерьевна; Мищенко, Виталий Петрович; Гришко, Юлия Михайловна; Мищенко, Игор Витальевич; Ткач, Елена Александровна; Ткаченко, Елена Викторовна; Kokovskaya, O. V.; Mistchenko, V. P.; Grishko, U. M.; Mistchenko, I. V.; Tkach, E. A.; Tkachenko, E. V.В експериментах на білих щурах лінії Вістар показано, що в нормі півкулі головного мозку володіють прокоагулянтними та фібринолітичними властивостями, які асимет ричні (більш виражені в лівій півкулі, ніж в правій). При хронічній ішемії головного мозку (перев’язка сонної артерії справа та зліва) прокоагулянтні властивості його тканин збільшувалися, а фібринолітичні —зменшувалися. Асиметрія півкуль головного мозку по прокоагулянтним властивостям зникала. При ліво- та правосторонній ішемії голов ного мозку збільшувалося згортання крові та пригнічувався фібриноліз (більше при іше мії зліва).Документ Упровадження кредитно-модульної системи у викладанні фізіології:п'ятирічний досвід(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2013) Соколенко, Валентина Миколаївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Sokolenko, V. M.; Mishchenko, I. V.; Vesnina, L. E.; Zaporozhets, T.M.; Zhukova, M. Y.; Pavlenko, A. P.; Tkachenko, O. V.; Kokovskaya, O. V.; Fedotenkova, N. N.Розглядається впровадження кредитно-модульної системи навчання на кафедрі фізіології, деякі питання п'ятерічного досвіду. Висвітлені переваги і недоліки цієї системи, особливості контролю знань і самостійної роботи студентів. Рассматривается внедрение кредитно-модульной системы обучения на кафедре физиологии, некоторые вопросы пятилетнего опыта. Освещены преимущества и недостатки этой системы, особенности контроля знаний и самостоятельной работы студентов. The introduction of a credit-module education system at the Department of Physiology, some issues of five years of experience is considered. The advantages and disadvantages of this system, features of knowledge control and independent work of students are highlighted.Документ Фізіологія. Практикум для студентів стоматологічних факультетів медичних вузів України.(2014) Міщенко, Ігор Віталійович; Соколенко, Валентина Миколаївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Павленко, Ганна Петрівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Мищенко, Игорь Витальевич; Соколенко, Валентина Николаевна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Жукова, Марина Юрьевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Павленко, Анна Петровна; Коковская, Оксана Валерьевна; Ткаченко, Елена Викторовна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Mishchenko, I. V.; Sokolenko, V. N.; Zaporozhets, T. N,; Zhukova, M. Y.; Vesnina, L. E.; Pavlenko, A. P.; Kokovskaya, O. V.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. N.Практикум містить практичні заняття, що впорядковані у відповідності з курсом «Фізіології». Об'єктом дослідження є людина та лабораторні тварини. Розділи практикуму присвячені вивченню фізіології крові, серцево-судинної системи, дихання, обміну речовин та енергії, травлення, виділення, терморегуляції, центральної нервової системи, аналізаторів, психічних функцій. Практикум містить завдання для самостійного опрацювання тем під час підготовки до занять, завдання для підготовки до ліцензійного іспиту. Наведені ситуаційні задачі мають еталонні відповіді, які дозволяють проконтролювати рівень знань студентів. Для студентів стоматологічних факультетів медичних вузів, академій. Практикум содержит практические занятия, упорядоченные в соответствии с курсом «Физиологии». Объектом исследования является человек и лабораторные животные. Разделы практикума посвящены изучению физиологии крови, сердечно-сосудистой системы, дыхания, обмена веществ и энергии, пищеварения, выделения, терморегуляции, центральной нервной системы, анализаторов, психических функций. Практикум содержит задания для самостоятельной работы тем при подготовке к занятиям, задания для подготовки к лицензионному экзамену. Приведенные ситуационные задачи имеют эталонные ответы, которые позволяют проконтролировать уровень знаний студентов. Для студентов стоматологических факультетов медицинских вузов, академий. The workshop contains practical classes, organized in accordance with the course "Physiology". The subject of the study is human and laboratory animals. The sections of the workshop are devoted to the study of physiology of blood, cardiovascular system, respiration, metabolism and energy, digestion, isolation, thermoregulation, central nervous system, analyzers, mental functions. The workshop contains tasks for independent studying of topics during preparation for classes, tasks for preparation for a license examination. The given situational problems have standard answers, which allow to control the level of knowledge of students. For students of dental faculties of medical universities, academies.