Перегляд за Автор "Morgun, Z. K."
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Terms formation process investigation and IQ level assessment in the Ukrainian students dependently on their leading extremity(Lublin (Medical University of Lublin) : Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2020) Tkachenko, E. V.; Sokolenko, V. M.; Morgun, Z. K.; Fedotenkova, N. M; Goujili, O.; Ткаченко, Олена Вікторівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Гуджилі, О.Intellect represents the ability : to be adapted to the new situation at conscious level, to acquire knowledge, to use the acquired knowledge and skills in daily and professional life. With other words it represents integrity of all human cognitive processes. It is known that there are different approaches to intellect nature analysis in psychology and psychophysiology: of structure, of functioning ways, of measurement. The abbreviature IQ is used for two terms designation: intellect coefficient applying only to children, on one hand, and the intellectualism coefficient as a mere of the adult mental abilities on the other hand. There are two facts which are opposite to each other: from one point of view, the intellectual tests have no any restricted scientific background and, from another one, the intellect testing gives useful practical results.Документ Активізація пізнавальної діяльності студентів у навчальному процесі на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 1998) Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юрьевна; Соколенко, Валентина Николаевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Павленко, Анна Петровна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Y.; Sokolenko, V. M.; Vesnina, L. E.; Zaporozhetsʹ, Т. М.; Pavlenko, H. P.; Morgun, Z. K.; Honcharenko, L. L.Одна з проблем, що стоїть перед системою освіти, полягає в активізації пізнавальної діяльності студентів вищої школи. У розв'язанні цієї проблеми велике місце займає розвиток самостійної роботи студентів під час вивчення курсу нормальної фізіології. Студент не повинен пасивно сприймати запропоновані знання, він повинен розвивати в собі потяг до їх самостійного здобування. Роль викладача в цьому процесі - надавати необхідну допомогу та спрямовувати його дії у потрібному напрямку. Навчання - активний процес, тому треба всіляко сприяти студентам в самостійному дослідженні функціонування організму та аналізу отриманих даних. На практичних заняттях проводиться реєстрація з подальшим обговоренням ЕКГ, спірограм, мастікоциограм, реограм, досліджується швидкість руху частинок крові.Документ Вивчення фізіології кровообігу в системі підготовки лікаря(Українська медична стоматологічна академія, 1993) Лобань-Череда, Галина Андріївна; Міщенко, Віталій Петрович; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Павленко, Ганна Петрівна; Жукова, Марина Юріївна; Горбенко, Сергій Олександрович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Весніна, Людмила Едуардівна; Lobanʹ-Chereda, H. A.; Mishchenko, V. P.; Goncharenko, L. L.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M. Yu.; Horbenko, S. O.; Zaporozhets, T. M.; Morgun, Z. K.; Vesnina, L.E; Лобань-Череда, Галина Андреевна; Мищенко, Виталий Петрович; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Павленко, Анна Петровна; Жукова, Марина Юрьевна; Горбенко, Сергей Александрович; Запорожец, Татьяна Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Веснина, Людмила ЭдуардовнаЗнання фізіології серцево-судинної системи має велике значення в підготовці лікарів усіх спціальностей, особливо лікарів-терапевтів. Основним принципом викладання цього розділу є максимальне наближення його до клініки. Це проявляється як в лекційному курсі, так і при проведенні лабораторних та семінарських занять. Кількість годин присвячених цьому розділу складає: на лекціях — 14, на лабораторних заняттях — 42. За цей час студенти вивчають фізіологічні властивості серцевого м'яза, оцінюють ритм і основні фази серцевого циклу, функцію клапанів, основні типи і властивості судин. Крім того, студенти опановують основні методи дослідження функцій серця та судин. Достатньо інформативними для вивчення функціонального стану серця і судин є зовнішні прояви діяльності серцевосудинної системи: тони серця, біоелектричні явища, рух крові по порожнинам серця і судин. Ці показники дають якісну та кількісну характеристику діяльності серця та судин і широко використовуються в клінічній практиці. Графічні відображення зовнішніх проявів системи кровообігу (електро-кардіграма, фонокардіограма, реограма, сфігмограма, полікардіограма) студенти аналізують, роблять висновки, розкривають механізми виявлених порушень. Крім цього, студенти відпрацьовують навички аускультації тонів серця, вимірювання артеріального тиску, пальпаторного дослідження властивостей пульсу. Ці показники функції серцево-судинної системи вивчають у стані фізіологічного спокою і при проведенні функціональних проб. Оцінку регуляторних механізмів системи кровообігу проводять за допомогою клінічно важливих рефлексів (рефлекси Чермака, Даніні-Ашнера) та клінічних проб (кліностатичної, ортостатичної).Документ Виховний процес на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 1998) Міщенко, Віталій Петрович; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Жукова, Марина Юріївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Анна Петровна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Мищенко, Виталий Петрович; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Жукова, Марина Юрьевна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Павленко, Анна Петровна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Mishchenko, V. P.; Goncharenko, L. L.; Zhukova, M. Yu.; Zaporozhets, Т. М.; Pavlenko, H. P.; Morgun, Z. K.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.Предметом найголовнішої турботи вихователя є вибір студентами кваліфікації Не "спілкування", не "спілкування", не "духовного контакту" чекає студент від викладача, а реальної допомоги у підвищенні озброєння знаннями. Найбільшою мірою реалізується цей третій принцип при читанні лекцій. Методика, зміст і логіка лекцій спрямовані на формування у студентів гуманності і благородства, самовіддачі і сердя, необхідності постійно вдосконалювати свої знання.Документ Дещо про удосконалення й активізацію методів навчання студентів(Українська медична стоматологічна академія, 2007) Міщенко, Ігор Віталійович; Міщенко, Віталій Петрович; Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Павленко, Ганна Петрівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Мищенко, Игорь Витальевич; Мищенко, Виталий Петрович; Соколенко, Валентина Николаевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Павленко, Анна Петровна; Mishchenko, I. V.; Mishchenko, V. P.; Sokolenko, V. M.; Vesnina, L. E.; Morgun, Z. K.; Pavlenko, H. P.; Zaporozhetsʹ, T. M.; Zhukova, M. Yu.; Kokovskiy, O. V.; Fedotenkova, N. M.Активізація процесу навчання у вищих навчальних закладах досягається шляхом організації аудиторної, позааудиторної та самостійної діяльності студентів, залученням їх в науково-дослідні гуртки, участю в олімпіадах, конференціях та ін. Особливо необхідно відмітити таку форму активізації самостійної діяльності, як постійний контроль якості навчання студентів, що формує навики систематичної роботи над навчальною інформацією, виробляє відповідальність, дисциплінованість та працелюбність. Д.І. Писарєв говорив, що «готових переконань не можна випросити ні у добрих знайомих, ні купити в книжковій лавці. їх необхідно виробити процесом власного мислення, яке обов'язково повинно вдосконалюватись самостійно в вашій власній голові».Документ Дидактичні основи організації навчального процесу на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 2000) Соколенко, Валентина Миколаївна; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Міщенко, Віталій Петрович; Весніна, Людмила Едуардівна; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Sokolenko, V. M.; Honcharenko, L. L.; Morgun, Z. K.; Mishchenko, V. P.; Vesnina, L. E.; Zhukova, M. Yu.; Pavlenko, H. P.; Соколенко, Валентина Николаевна; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Мищенко, Виталий Петрович; Веснина, Людмила Эдуардовна; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна ПетровнаНаочність навчального процесу забезпечується демонстрацією експериментів на тваринах із подальшим аналізом отриманих результатів, демонстрацією слайдів, відеофільміз, таблиць, стендів, що підвищує інтерес студентів до предмета і сприяє глибокому засвоєнню знань. Вибір виду наочності залежить від її функції, поставленої мети і завдань на занятті. Наочна основа навчання забезпечується різноманітними посібниками для розвитку пізнавальної діяльності студентів; можна використовувати всі види наочності. Для широких узагальнень і систематизації знань використовуються схематичні і символічні посібники, моделі, для формування навичок і вмінь - різні види наочних посібникій, моделей, технічних засобів.Документ Навчальні науково -консультативні лабораторії кафедри як найбільш ефективна форма наочності у вивченні нормальної фізіології(Дніпропетровська державна медична академія, 2001) Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Анна Петровна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M.Yu; Pavlenko, H. P.; Zaporozhets, Т. М.; Morgun, Z. K.Створення оптимальних умов для засвоєння навчального матеріалу залежить не тільки від застосування досконалих методів навчання; а й від оснащення кафедр, можливості використання сучасного обладнання. На кафедрі нормальної фізіології Української медичної стоматологічної академії в останні роки створені навчальні науково-консультативні лабораторії. В цих лабораторіях здійснюється навчальна, науково-дослідна робота та надається консультативна допомога хворим (на госпрозрахункових умовах). Таких лабораторій на кафедрі шість (нейрофізіологічна, псиході агностична, акупунктурної діагностики, коагулологічна, масажу, косметології) згідно з основними розділами фізіології (центральної нервової системи, вищої нервової діяльності, крові, кровообігу, нервово-м'язової системи, виділення). В кожній лабораторії зосереджена найсучасніша діагностична та лікувальна апаратура з комп'ютерним забезпеченням.Документ Оптимізація інформаційно-навчального забезпечення навчання англомовних студентів-іноземців(Українська медична стоматологічна академія, 2008) Міщенко, Ігор Віталійович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Міщенко, Віталій Петрович; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Мищенко, Игорь Витальевич; Запорожец, Татьяна Николаевна; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна Петровна; Мищенко, Виталий Петрович; Веснина, Людмила Эдуардовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Ткаченко, Елена Викторовна; Mishenko, I. V.; Zaporozhets, T. M.; Zhukova, M. Yu; Pavlenko, H. P.; Mishenko, V. P.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.; Morgun, Z. K.; Fedotenkova, N. M.; Tkachenko, E. V.Нині в Україні функціонують 15 державних вищих навчальних медичних закладів і З післядипломні заклади. Крім того, підготовка лікарів здійснюється на 4 медичних факультетах університетів і 2 недержавних вузів. ВДНЗУ "Українська медична стоматологічна академія" — найстаріший вищий медичний навчальний заклад України, який був заснований як медичний стоматологічний факультет Харківського університету. За останні роки кількість іноземних студентів значно збільшилась. У зв'язку з цим перед викладачами постають нові питання щодо організації навчального процесу в групах іноземних студентів. Викладач мусить .пристосуватися до студентів, які перебувають у своєму етнічному середовищі. Особливо це стосується молодших доклінічних курсів, коли ще важко донести до студентів необхідність базових знань. Той рівень навчальних вимог, який ми можемо ставити у вітчизняній групі, в іноземній викликає опір і непорозуміння.Документ Організація навчально-виховного процесу зі студентами- іноземцями на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 2003) Моргун, Зайтуна Камілівна; Жукова, Марина Юріївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Павленко, Ганна Петрівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Жукова, Марина Юрьевна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Павленко, Анна Петровна; Соколенко, Валентина Николаевна; Morgun, Z. K.; Zhukova, M. Yu.; Zaporozhets, T. M.; Goncharenko, L. L.; Pavlenko, H. P.; Sokolenko, V. M.Кафедра нормальної фізіології працює зі студентами-іноземцями, які навчаються на II курсі стоматологічного та медичного факультетів і проблема зростає у зв'язку з тим. що зони ще не досить вільно володіють російською мовою. До речі, викладання предмета державною мовою ставить проблему, бо студенти-іноземці віддають перевагу вивченню російської мови. Той рівень навчальних вимог, який ми можемо ставити у вітчизняній групі, в іноземній викликає опір і непорозуміння. Інколи, стомлені цією ситуацією, викладачі стають на шлях найменшого опору - знижують вимоги до студентів, закривають очі на кругову етнічну поруку та інше.Документ Питання профілізації викладання нормальної фізіології на стоматологічному факультеті(Українська медична стоматологічна академія, 2000) Весніна, Людмила Едуардівна; Жукова, Марина Юріївна; Міщенко, Віталій Петрович; Павленко, Ганна Петрівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Vesnina, L. E.; Zhukova, M. Yu.; Mishchenko, V. P.; Pavlenko, H. P.; Sokolenko, V. M.; Goncharenko, L. L.; Morgun, Z. K.; Веснина, Людмила Эдуардовна; Жукова, Марина Юрьевна; Мищенко, Виталий Петрович; Павленко, Анна Петровна; Соколенко, Валентина Николаевна; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Моргун, Зайтуна КамиловнаПитання профілізації навчання студентів завжди вважалося одним із найважливіших напрямків навчально-методичної роботи кафедр і нормальної фізіології. Треба прищепити майбутньому лікарю-стоматологу погляд на фізіологію ротової порожнини та зубо-щелепної системи, як на частину загальної фізіології організму. При вивченні нормальної фізіології особлива увага звертається на зв'язок зубощелепної системи, і внутрішніх органів та систем організму. На практичних заняттях з кожного розділу фізіології обов'язково обговорюються питання стоматологічного профілю. Як приклад можна навести обговорення в розділі «Фізіологія крові» таких питань, «Ускладнення, які виникли після видалення зуба у хворих з порушенням мікроциркуляторного гемостазу», «Фізіологічне обґрунтування підготовки хворих із захворюваннями крові до операції видалення зуба» та інші.Документ Про підготовку студентів до ліцензійного іспиту «крок-1» на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 2002) Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юрьевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Павленко, Анна Петровна; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Yu.; Morgun, Z. K.; Zaporozhets, Т. М.; Pavlenko, H. P.Вирішення проблеми підвищення якості підготовки спеціалістів з вищою освітою на сучасному етапі передбачає значне поліпшення контролю знань студентів як важливого засобу управління процесом навчання. До загальних видів контролю знань студентів належать попередня, поточна, тематична тз підсумкова перевірки успішності. Контроль досягнутих результатів має декілька функцій: одна з них - діагностична - виявлення знань, умінь і навичок; друга - вимірювання і оцінка знань і навичок студентів. Для поточної перевірки успішності використовують стандартизований контроль знань за допомогою тестів. Тематична перевірка потребує від студентів осмислення теми в цілому, в усіх її взаємозв'язках, а підсумкова перевірка (іспит) проводиться за білетами у вигляді вільної бесіди. При цьому запитання білета виступають стрижнем такої бесіди, а оцінка оголошується як її підсумок. Це сприяє створенню атмосфери довіри та взаєморозуміння.Документ Проблеми навчання іноземних студентів на кафедрі нормальної фізіології(Тернопільський державний медичний університет, 2002) Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юрьевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Павленко, Анна Петровна; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Yu.; Morgun, Z. K.; Zaporozhets, Т. М.; Pavlenko, H. P.Якість підготовки іноземних студентів значною мірою визначає вітчизняний і світовий рейтинг вищих закладів освіти, зокрема медичних. Впровадження специфічних методичних і організаційних підходів у нявчанні іноземних студентів відрізняється від навчання вітчизняних студентів. Виникають ряд психологічних, педагогічних і методичних проблем, які слід враховувати під час проведення занять, читання лекцій, контролю знань, організації самостійної аудиторної роботи студентів.Документ Соматические проблемы в организме в зависимости от нарушений высших мозговых функций(Tokyo, Japan, 2020) Ткаченко, Елена Викторовна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Соколенко, Валентина Николаевна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Tkachenko, E. V.; Morgun, Z. K.; Sokolenko, V. M.Увеличение мутационного груза в популяции (с 5 до 10-15% в течение последних 25 лет), плохая экология, ухудшение отношений между родителями и детьми, ранние браки, отдача предпочтения детьми и подростками консультированию со сверстниками, с Интернетом, отсутствие цензуры на выкладываемые материалы в Интернете, такие типологические аспекты как гендерный, этнический, возрастной, индивидуальный профиль межполушарной асимметрии (и наличие патологической асимметрии), локус контроля, акцентуации характера, тип темперамента изолированно и в комплексе могут оказывать влияние на формирование преморбидного фона и психических отклонений человека.Документ Сучасні методи організації навчального процесу на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 1999) Міщенко, Віталій Петрович; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Жукова, Марина Юріївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Mishchenko, V. P.; Goncharenko, L. L.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M. Yu.; Morgun, Z. K.; Мищенко, Виталий Петрович; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Павленко, Анна Петровна; Жукова, Марина Юрьевна; Моргун, Зайтуна КамиловнаНа заняттях з розділу "Фізіологія центральної нервової системи" студентів ознайомлюють із основами електропунктурної діагностики і лікування за методом Р. Фолля, біорезонансного лікування, нозодотерапії, з принципами підбору медикаментів, стоматологічних матеріалів, косметичних засобів. Це зокрема дозволяє студентам стоматологічного факультету глибше підійти до засвоєння принципів діагностики та лікування нейростоматологічних захворювань, пародонтитів, пародонтозів, пульпітів, невритів обличчя.Документ Факторы, способствующие развитию вегетососудистой дистонии, и ее проявления у студентов(2004) Коровина, Лидия Дмитриевна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Коровіна, Лідія Дмитрівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Козакевич, Вероника Клавдиевна; Козакевич, Вероніка Клавдіївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Скляр, Павел Петрович; Скляр, Павло Петрович; Korovina, L. D.; Zaporozhets, T. M.; Kozakevich, V. K.; Morgun, Z. K.; Sklyar, P. P.Проведене анкетування студентів медичної академії (98 дівчат і 44 юнаків), середній вік яких складав 18,8±0,2 роки. Виявлена різниця у стані вегетативної нервової системи у юнаків і дівчат, взаємозв’язків із психоемоційним станом, аліментарними факторами та рівнем фізичної активності. Тонус симпатичного відділу вегетативної нервової системи більш залежить від зовнішніх факторів, ніж тонус парасимпатичного відділу, і впливає на рівень тривожності та академічних здібностей, що істотно для обстеженого контингенту. Manifestations of neurocirculatory dystonia in medical students and factors promoting its development. Korovina L.D., Zaporozhets T.N., Kоzakevitch V.K., Morgun Z.K. Sklar P.P. Key words: students, vegetative nervous system, neurocirculatory dystonia. The students of medical academy (98 girls and 44 young men) of average age 18,8±0,2 were subjected to questioning. The differences in condition of vegetative nervous system of young men and girls, interrelation with psycho-emotional condition, nu¬tritional factors and level of physical activity have been revealed. The tone of sympathetic part of vegetative nervous system is more dependent on the external factors than the tone of parasympathetic part, and it influences on the level of anxiety and studying abilities, that is rather significant for the these young students.