Перегляд за Автор "Sharlai, N. M."
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Alterations in the polarization of liver M1/M2 macrophages upon long-term administration of triptorelin in rats(2024) Rud, M. V.; Stetsuk, Y. V.; Shepitko, V. I.; Vilkhova, O. V.; Pelypenko, L. B.; Voloshyna, O. V.; Sydorenko, A. G.; Pavlenko, H. P.; Sharlai, N. M.; Sych, O. V.; Рудь, Марія Володимирівна; Стецук, Євген Валерійович; Вільхова, Олена Вікторівна; Пелипенко, Олександр Васильович; Волошина, Людмила Іванівна; Сидоренко, Антоніна Григорівна; Павленко, Ганна Петрівна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Шепітько, Володимир ІвановичBackground. Liver macrophages play a pivotal role in maintaining the homeostasis of the liver and the entire body, they may be classified into three categories based on their origin. M1 macrophages, designated as classically activated macrophages, differentiate from macrophages stimulated by interferon-gamma or ligands of Toll-like receptors. M2 cells are derived from macrophages that have been stimulated by IL-4/13. Prostate cancer is the second most prevalent malignancy in men globally. Androgen deprivation therapy using gonadotropin-releasing hormone agonist remains the backbone of advanced prostate cancer treatment. The purpose of our study was to ascertain the impact of testosterone suppression on immunocompetent hepatic cells in male rats. The study employed a series of experimental periods, with the introduction of triptorelin and quercetin at varying stages Макрофаги печінки відіграють ключову роль у підтримці гомеостазу цього органа й всього організму, їх можна розділити на три категорії залежно від походження. Макрофаги М1, що позначаються як класично активовані макрофаги, відрізняються від макрофагів, стимульованих інтер фероном гамма або лігандами Toll-подібних рецепторів. Клітини М2 походять від макрофагів, що були стимульовані IL-4/13. Рак передміхурової залози є другою за поширеністю злоякісною пухлиною серед чоловіків у світі. Андроген-деприваційна терапія із використанням агоніста гонадотропін-рилізинг-гормону залишається основою сучасного лікування раку передміхурової залози.Документ Morphological and metric changes of the glandular apparatus of the rat stomach fundus under the effect of a complex of food additives(Полтавський державний медичний університет, 2022) Yeroshenko, G. A. ; Yachmin, А. І.; Shevchenko, K. V.; Lysachenko, O. D.; Riabushko, O. B.; Sokolenko, V. M.; Sharlai, N. M.; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Ячмінь, Анастасія Ігорівна; Шевченко, Костянтин Васильович; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Рябушко, Олена Борисівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Шарлай, Наталія МиколаївнаThe paper presents the data of morphometric and histological examination in the complex action of food additives on the glandular apparatus of the stomach fundus. It was found that the complex action of dietary supplements of sodium nitrite, sodium glutamate and Ponceau 4R leads to changes in morphometric parameters of the fundus glands with the development of a complex reaction, followed by inflammatory reaction and edema. Reconstructive reactions aimed at neutralizing the alternative factor and restoring the morphofunctional state of the glands of the stomach fundus do not lead to complete recovery of structural components due to the predominance of constant negative stimuli with dystophic changes, expressed by changes in morphometric parameters and morphological structure.Документ Remodeling of the gastric fundic vasculature under the effect of complex of monosodium glutamate, sodium nitrite and ponceau 4r(Полтавський державний медичний університет, 2021) Yachmin, А. І.; Yeroshenko, G. A.; Shevchenko, K. V.; Bilash, S. M.; Lysachenko, O. D. ; Sokolenko, V. M.; Sharlai, N. M.; Klepets, O. V.; Ячмінь, Анастасія Ігорівна; Шевченко, Костянтин Васильович; Білаш, Сергій Михайлович; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Клепець, Олена ВікторівнаThe paper presents the data of morphometric study of the effect of the food additives complex on the state of the vasculature of the stomach fundus under the action of the complex of monosodium glutamate, sodium nitrite and Ponceau 4R food additives. It was found that in the early stages of the experiment there was spasm of blood vessels of the hemomicrocirculatory bed due to the direct effect of food additives on the mucous membrane, which led to increased diameters of submucosal vessels as a result of hemodynamic conditions of the mucous membrane. Further development of the inflammatory reaction and the phenomenon of hypoxia led to compensatory-restorative reactions, but complete recovery did not occur, which at the end of the experiment was expressed by decompensation of the resistive link, metabolic spasm and increased lumen of the capacitive link.Документ Базові компетентності студентів-стоматологів та їх теоретико-методичні засади формування(Полтавський націоналний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2022) Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Коковська, Оксана Валеріївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Yudina, K. Ye.; Mishchenko, I. V.; Kokovska, O. V.; Sharlai, N. M.The state theory of formation of education of Ukraine takes into account the creation of criteria for personal formation and creative self-realization of any citizen of Ukraine. This will contribute to the formation of the intellectual potential of civilization, comprehensive development of the individual for the highest importance in societyДокумент Ефективне формування медико-педагогічної компетентностей у майбутніх лікарів(2023) Павленко, Ганна Петрівна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Pavlenko, H. P.; Sharlai, N. M.; Kokovska, O. V.На сучасному етапі розвитку вищої медичної освіти та системи охорони здоров’я України спостерігається чимало важливих нововведень, покликаних наблизити відповідні аспекти життя нашої держави до високого цивілізаційного рівня, збагатити нашу медицину все новими досягненнями, що дозволять поліпшити якість життя населення, підвищити його тривалість. На тлі поліпшення технологічного складника медичної освіти не втрачають значущості й питання духовності, світогляду, внутрішнього світосприйняття. Формування цих якостей у майбутніх лікарів забезпечується через оволодіння системою біоетичних компетентностей та наукових основ медичної деонтології, ідеологічні підґрунтя яких були закладені наприкінці ХІХ століття у науково-педагогічній діяльності М.В. Скліфосовського і продовжені як у теоретичних дослідженнях, так і в ході практичної діяльності лікарів і вчених у галузі медицини. З метою підвищення можливості отримання якісного результату в сучасній вищій медичній освіті упродовж останніх років відбулися зміни в нормативній базі (перехід на новий навчальний план, запровадження законодавчої бази кредитно-модульної системи організації навчального процесу), введено державну атестацію; згідно з принципами забезпечення якості освіти оновлюється матеріальнотехнічна база навчальних закладів, запроваджуються нові інформаційно-комунікаційні технології організації навчального процесу. Медична освіта в умовах сьогодення здобувається у три етапи поєднанням теоретичного курсу і практики: додипломна медична освіта – мінімум 6 років, або 5500 годин (вимоги: Національні стандарти освіти, стандарти вищої медичної фармацевтичної освіти (ВМФО)); післядипломна медична освіта – від 2 до 10 років (вимоги: стандарти освіти, стандарти ВМФО, стандарти медичної допомоги (протоколи лікування); безперервний професійний розвиток – упродовж усього життя (вимоги: стандарти ВМФО, стандарти медичної допомоги, досягнення науки).Документ Значення загальних компетентностей подальшій професійній діяльності для здобувачів спеціальності "Медична психологія" та методологія їх розвитку під час вивчення фізіології(Видавнича група «Наукові перспективи», 2025) Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Павленко, Ганна Петрівна; Yudina, K. Ye.; Sokolenko, V. M.; Sharlai, N. M.; Yeroshenko, G. A.; Shevchenko, K. V.; Pavlenko, H. P.Пріоритетом у розвитку медичної освіти України є модернізація державно-суспільної системи і загального управління якістю освіти, оновлення її змісту, форм і методів організації освітнього процесу, досягнення Україною рівня розвинених країн світу в аспекті професійної підготовки та інтеграції в міжнародний науковоосвітній простір. Зазначене вимагає значної модернізації та вдосконалення освітнього процесу, реалізації компетентнісного підходу та особистісно орієнтованої освітньої парадигми. Розвиток загальних компетентностей у здобувачів освіти спеціальності "Медична психологія" є важливим завданням для формування всебічно розвинених фахівців, здатних ефективно працювати в медичній сфері. A characteristic feature of modern society is its anthropocentric orientation, according to which the most important indicator of progress is the individual development of the personality: its abilities, thinking, satisfaction of cognitive requests and needs, ensuring rights and freedoms, etc. It also causes a sharp increase in the amount of information that needs to be realized, assimilated, processed in consciousness, and used in practice. At the same time, a large amount of information - ideas, theories, technologies - is rapidly changing, transforming, becoming obsolete. In this regard, the amount of knowledge acquired during training becomes too small after 3-5 years of professional activity. In most modern science-intensive industries, it is with such frequency that a radical renewal of professional knowledge occurs, competitive large enterprises require constant implementation of new implementations and methodological development and thus require constant readiness of applicants for professional changes and growth of general educational and technical levels. So, objectively, there is a need for comprehensive harmonious development of all people involved in production. Therefore, future specialists should be set on constant updating of their knowledge, professional skills and abilities, enrichment of experience of cognitive and practical activity, which is supported by appropriate value orientations. Thus, the process of professional training in relevant educational institutions should, first of all, be aimed at forming readiness for such activity, which is based on the individual's need for learning and improvement throughout life.Документ Особистісно - професійна педагогічна діяльність викладача у вищій школі(Наукові перспективи, 2024) Шарлай, Наталія Миколаївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Sharlai, N. M.; Sokolenko, V. M.; Vesnina, L. E.На сучасних етапах двадцять першого століття система вищої освіти в Україні безперервно підлаштовується під зміни, що відбуваються у різних сферах суспільного життя. І основним завданням закладів вищої освіти стає покращення якості освіти. Педагогічна праця викладача вищого навчального закладу є особливою формою висококваліфікованої розумової діяльності творчого характеру. Вона спрямована на навчання, виховання і розвиток студентів, формування у них професійних знань, умінь та навичок, виховання активної життєвої позиції. Діяльність викладача вищої школи має високу соціальну значущість і займає одне з центральних місць у підтримці державності, формуванні національної свідомості та духовної культури українського суспільства. Професійна педагогічна діяльність викладача може розглядатися як цілісна динамічна система. Студент, наслідуючи викладача, переймає його знання, вміння, манери тощо. Знання педагога, його кращі моральні й вольові якості є потужним засобом переконання і впливу на студента. Адже якості особистості сучасного викладача виступають основою для формування особливої атмосфери викладання і за наявності потрібних є засобом поліпшення ефективності його діяльності. Проте, становлення викладача – це в першу чергу формування його як особистості і лише потім – як професійного працівника, володіє спеціальними знаннями в певній галузі педагогічної діяльності. Не залишає сумнівів те, що успішність професійної підготовки у вузі залежить від професійно значущих особистісних якостей, а недостатній їх розвиток у певної групи студентів є причиною недостатньої професійної успішності. Світові тенденції формування системи вищої освіти свідчать про посилення уваги до ціннісносмислових, духовно-моральних аспектів розвитку особистості викладача вищого навчального закладу, здатного до самовдосконалення, творчого, нестандартного вирішення питань у всіх формах діяльності. Окреслені процеси мають глобальний характер, об’єднуючи зусилля науковців, фахівців, усіх освітян