Перегляд за Автор "Tykhonovych, K. V."
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Development of pathological changes in the oral cavity organs of animals under conditions of polyneuropathies of different genesis(Полтавський державний медичний університет, 2023-12-29) Tykhonovych, K. V.; Kotvytska, А. А.; Beregovyi, S. M.; Neporada, К. S.; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Береговий, Сергій Михайлович; Непорада, Каріне СтепанівнаThe aim of our research is to study the effect of polyneuropathy of different genesis on the development of pathological changes in the large salivary glands and periodontal tissues of animals. The study was conducted on 62 laboratory rats of both sexes. Toxic polyneuropathy was induced by paclitaxel injection, experimental type 1 diabetes mellitus was modeled by streptozocin injection, and alcoholic polyneuropathy was induced by chronic administration of increasing concentrations of ethanol. The development of polyneuropathy was confirmed by a change in the threshold of pain sensitivity (PST) using the Randall-Selitto tensoalgometric method. In the homogenate of oral cavity organs, total proteolytic and total antitryptic activity, catalase activity, content of TBARS, average mass molecules, oxidatively modified proteins, fucose and glycosaminoglycans (GAG), and amylase activity were determined. The level of total, protein-bound and non-protein sulfhydryl groups, activity of superoxide dismutase, glutathione peroxidase, glutathione transferase, glutathione reductase; content of reduced and oxidized glutathione, diene conjugates and Schiff bases were determined in blood serum. We established the increasing of PST in animals that were simulated neuropathies of different genesis. All three types of polyneuropathies are accompanied by the development of carbonyl-oxidative stress in the soft tissues of the periodontium and large salivary glands of rats, which is evidenced by a probable increase in the content of oxidatively modified proteins and the content of TBARS, as well as average mass molecules compared to these indicators in intact animals . Under the conditions of modeling all three polyneuropathies, the protein-synthetic activity in the large salivary glands is suppressed, as evidenced by a decrease in the activity of α-amylase. Under conditions of experimental diabetic and toxic neuropathy in the salivary glands of animals, changes in the proteinase-inhibitor balance of the compensatory type are observed. We found that polyneuropathies of different genesis cause increased catabolism of biopolymers of the extracellular matrix of the periodontal connective tissue of rats, which confirms the increase in the content of GAG and fucose compared to these indicators in control animals. Under conditions of diabetic, toxic and alcoholic neuropathy, the amylolytic activity of the large salivary glands of animals is suppressed, the balance of the pro- and antioxidant system changes. When modeling peripheral polyneuropathy in animals by administration of paclitaxel, streptozocin, and ethanol, the development of periodontal syndrome is observed, the leading pathogenetic mechanisms of which are increased catabolism of connective tissue glycoconjugates and the development of oxidative stress and proteinase-inhibitor imbalance.Документ Pathomorphological changes in salivary glands of rats under the condition of diabetic neuropathy and correction(Полтавський державний медичний університет, 2023) Tykhonovych, K. V.; Neporada, K. S.; Yeroshenko, G. A.; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Непорада, Каріне Степанівна; Єрошенко, Галина АнатоліївнаThe purpose of the study was to evaluate the effect of diabetic polyneuropathy on the development of pathological changes in the salivary glands of rats, as well as the feasibility of their correction by the drug Cocarnit. Immature white nonlinear rats of both sexes were simulated with streptozocin-induced diabetic neuropathy, which was confirmed by the Randall-Selitto tensoalgometric method. For correction, Cocarnit 1 mg/kg was administered intramuscularly for 9 days.Документ Вплив стрептозоцин-індукованої діабетичної нейропатії на слинні залози щурів(Полтавський державний медичний університет, 2021) Тихонович, Ксенія Володимирівна; Криворучко, Тетяна Дмитрівна; Непорада, Каріне Степанівна; Береговий, Сергій Михайлович; Тихонович, Ксения Владимировна; Криворучко, Татьяна Дмитриевна; Непорада, Каринэ Степановна; Береговой, Сергей Михайлович; Tykhonovych, K. V.; Kryvoruchko, T. D; Neporada, K. S.; Berehovyi, S. M.Протягом останнього десятиліття в усьому світі відзначається неухильне зростання захворюваності на цукровий діабет (ЦД). За останніми оцінками Міжнародної діабетичної федерації, станом на 2021 р. число дорослих, хворих на ЦД сягнуло 537 мільйонів. Діабетична нейропатія є найпоширенішим ускладненням цукрового діабету з високими показниками захворюваності та смертності й відноситься до нейродегенеративних розладів периферичної нервової системи. Слинні залози вважаються головними екзокринними залозами ротової порожнини й фізіологічно сприяють підтримці гомеостазу ротової порожнини. Літературні дані підтверджують кореляцію між ЦД та ускладненнями в слинних залозах, зокрема змінами ключових білків у пацієнтів з цукровим діабетом, які значно послаблюють функцію слинних залоз.Документ Вплив токсичної нейропатії на протеїназно-інгібіторний потенціал в органах порожнини рота щурів(Український науково-дослідний інститут медицини транспорту., 2020-05) Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Криворучко, Тетяна Дмитрівна; Берегова, Тетяна Володимирівна; Непорада, Каріне Степанівна; Береговий, Сергій Михайлович; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения Владимировна; Криворучко, Татьяна Дмитриевна; Береговая, Татьяна Владимировна; Непорада, Каринэ Степановна; Береговой, Сергей Михайлович; Kotvytska, A. A.; Tykhonovych, K. V.; Kryvoruchko, T. D.; Berehova, T. V.; Neporada, K. S.; Berehovyi, S. M.Метою нашого дослідження було вивчити вплив токсичної нейропатії на протеїназно-інгібіторний потенціал тканин пародонта та слинних залоз тварин. Нами встановлено, що за умов введення паклітакселу в органах ротової порожнини змінюється протеїназно-інгібіторний потенціал: в тканинах пародонта – за декомпенсаторним типом, в слинних залозах – за компенсаторним.Документ Експериментальна корекція змін протеїназно-інгібіторного потенціалу органів порожнини рота щурів за умов токсичної нейропатії(Національний фармацевтичний університет, 2020-05) Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Криворучко, Тетяна Дмитрівна; Берегова, Тетяна Володимирівна; Непорада, Каріне Степанівна; Береговий, Сергій Михайлович; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения Владимировна; Криворучко, Татьяна Дмитриевна; Береговая, Татьяна Владимировна; Непорада, Каринэ Степановна; Береговой, Сергей Михайлович; Kotvytska, A. A.; Tykhonovych, K. V.; Kryvoruchko, T. D.; Berehova, T. V.; Neporada, K. S.; Berehovuj, S. M.Метою нашого дослідження було вивчити вплив кокарніту на розвиток змін протеїназно-інгібіторного потенціалу тканин пародонта та слинних залоз тварин за умов токсичної нейропатії. За умов токсичної нейропатії у тканинах слинних залоз протеїназно-інгібіторний потенціал вірогідно змінювався у 2 рази порівняно з контролем. Введення кокарніту протягом 9 днів призвело до нормалізації протеїназно-інгібіторного потенціалу піднижньощелепних слинних залоз тварин. У м’яких тканинах пародонта щурів протеїназно-інгібіторний потенціал зростав у 1,4 рази, що свідчить про активацію протеолізу. Введення Кокарніту протягом 9 днів призводило до зменшення протеїназно-інгібіторного потенціалу тканин пародонта за умов розвитку токсичної нейропатії.Документ Зміни активності про- та антиоксидантної системи в органах порожнини рота щурів за умов токсичної нейропатії(Національний фармацевтичний університет, 2020-10-29) Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Криворучко, Тетяна Дмитрівна; Берегова, Тетяна Володимирівна; Непорада, Каріне Степанівна; Береговий, Сергій Михайлович; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения Владимировна; Криворучко, Татьяна Дмитриевна; Береговая, Татьяна Владимировна; Непорада, Каринэ Степановна; Береговой, Сергей Михайлович; Kotvytska, A. A.; Tykhonovych, K. V.; Kryvoruchko, T. D; Berehova, T. V.; Neporada, K. S.; Berehov, S. M.Метою нашого дослідження було вивчити вплив токсичної нейропатії на стан про- та антиоксидантної системи тканин пародонта та слинних залоз щурів. В тканинах пародонта та слинних залозах щурів за умов розвитку токсичної нейропатії вірогідно зростає вміст молекул середньої маси, окисно-модифікованих білків та ТБК-реактантів у порівнянні з контрольною групою, що свідчить про розвиток оксидативного стресу та ендотоксикозу. За цих умов, у тканинах пародонта тварин зростає активність антиоксидантної системи, про що свідчить достовірне збільшення активності каталази, а у слинних залозах - вірогідне зниження у порівнянні з контрольною групою. Таким чином, про- та антиоксидантний потенціал у тканинах пародонта та слинних залоз має різноспрямований характер: у тканинах пародонта він має компенсаторний характер, а у слинних залозах щурів – декомпенсаторний за умов інтраперітонеального введення паклітакселу.Документ Медицинская химия : методические указания для иностранных студентов высших учебных заведений МОЗ Украины, обучающихся на русском языке по спецальности «Стоматология»(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Харченко, Світлана Володимирівна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Цубер, Вікторія Юріївна; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Харченко, Светлана Владимировна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Цубер, Виктория Юрьевна; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения Владимировна; Kharchenko, S. V.; Ishcheykina, L. K.; Tsuber, V. Yu.; Tykhonovych, K. V.; Kotvytska, A. A.Методические указания по медицинской химии разработаны впервые для студентов I курса факультета подготовки иностранных студентов, специальность «Стоматология», подготовки специалистов второго (магистерского) уровня, согласно новой Программе 2016 года. Методические указания разработаны по новой форме 2015 года для методичек УМСА ко всем практическим занятиям, согласно календарно-тематическим планам и рабочей программе 2017 г. К каждому занятию указаны: актуальность темы; компетентности; конкретные цели; базовые знания, умения, навыки, необходимые для изучения темы (междисциплинарная интеграция); задания для самостоятельной работы при подготовке к занятию и на занятии: а) перечень основных терминов, параметров, характеристик, которые должен усвоить студент при подготовке к занятию (термины и их определения или формулы, внесенные в таблицу); б) теоретические вопросы к занятию; в) практическая работа (задание), что выполняется студентами на занятии; расчетные и ситуационные задачи, выполняемые студентами на занятии; содержание темы (тезисы); материалы для самоконтроля: а) задания для самоконтроля; б) задачи для самоконтроля; литература, где указаны учебники и страницы, на которых изложена тема занятия: а) основная; б) дополнительная; в) информационные ресурсы. Перед ИМК есть методичка к занятию «Решение задач. Контроль практи-ческих навыков.», согласно перечню данных типов задач и списку практических навыков в новой Программе 2016 года. В методичке приведены примеры решения данных типов задач и описаны все практические навыки. В методичке к ИМК есть перечень всех вопросов и краткие ответы на эти вопросы.Документ Медицинская химия : методические указания для иностранных студентов высших учебных заведений МОЗ Украины, обучающихся на русском языке по специальности " Медицина"(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Харченко, Світлана Володимирівна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Цубер, Вікторія Юріївна; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Харченко, Светлана Владимировна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Цубер, Виктория Юрьевна; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения Владимировна; Kharchenko, S. V.; Ishcheykina, L. K.; Tsuber, V. Yu.; Kotvytska, A. A.; Tykhonovych, K. V.Методические указания по медицинской химии разработаны впервые для студентов I курса факультета подготовки иностранных студентов, специальность «Медицина», подготовки специалистов второго (магистерского) уровня, согласно новой Программе 2016 года. Методические указания разработаны по новой форме 2015 года для методичек УМСА ко всем практическим занятиям, согласно календарно-тематическим планам и рабочей программе 2017 – 2018 учебного года. К каждому занятию указаны: актуальность темы; компетентности; конкретные цели; базовые знания, уме-ния, навыки, необходимые для изучения темы (междисциплинарная интеграция); задания для самостоятельной работы при подготовке к занятию и на занятии: а) перечень основных терминов, параметров, характеристик, которые должен усвоить студент при подготовке к занятию (термины и их определения или формулы, внесенные в таблицу); б) теоретические вопросы к занятию; в) практическая работа (задание), что выполняется студентами на занятии; расчетные и ситуационные задачи, которые решают студенты на занятии; содержание темы (тезисы); материалы для самоконтроля: а) задания для самоконтроля; б) задачи для самоконтроля; литература, где указаны учебники и страницы, на которых изложена тема занятия: а) основная; б) дополнительная; в) информационные ресурсы. Перед каждым из двух ИМК есть методички к занятиям «Расчетные и ситуационные задачи. Контроль практических навыков.», согласно перечню данных типов задач и списку практических навыков в новой Программе 2016 года. В методичках приведены примеры решения данных типов задач и описаны все практические навыки. В методичках к 1-му и 2-му ИМК есть перечень всех вопросов и ответы на эти вопросы, то есть краткие ответы и на все экзаменационные вопросы.Документ Медична хімія. Методичні вказівки для студентів стоматологічних факультетів вищих навчальних закладів МОЗ України(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2018-11) Харченко, Світлана Володимирівна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Цубер, Вікторія Юріївна; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Kharchenko, S. V.; Ishcheykina, L. K.; Tsuber, V. Yu.; Kotvytska, A. A.; Tykhonovych, K. V.; Харченко, Светлана Владимировна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Цубер, Виктория Юрьевна; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения ВладимировнаМетодичні вказівки з медичної хімії розроблені вперше для студентів І курсу стоматологічного факультету, підготовки фахівців другого (магістерського) рівня, відповідно до нової Програми 2016 року. Методичні вказівки розроблені за новою формою 2015 року для методичок УМСА до всіх практичних занять, згідно з календарно-тематичними планами та робочою програмою 2017 р. До кожного заняття зазначені: актуальність теми; компетентності; конкретні цілі; базові знання, вміння, навички, необхідні для вивчення теми (міждисциплінарна інтеграція); завдання для самостійної роботи під час підготовки до заняття та на занятті: а) перелік основних термінів, параметрів, характеристик, які повинен засвоїти студент при підготовці до заняття (терміни і їх визначення чи формули, внесені в таблицю); б) теоретичні питання до заняття; в) практична робота (завдання), що виконується студентами на занятті;розрахункові та ситуаційні задачі, що виконуються студентами на занятті; зміст теми (тези); матеріали для самоконтролю: а) завдання для самоконтролю; б) задачі для самоконтролю; література, де вказані підручники і сторінки, на яких висвітлена тема заняття: а) основна; б) додаткова; в) інформаційні ресурси. Перед ПМК є методичка до заняття «Розрахункові та ситуаційні задачі. Контроль практичних навичок.», згідно з переліком даних типів задач і списком практичних навичок у новій Програмі 2016 року. У методичці наведені приклади розв’язування даних типів задач і описані всі практичні навички. У методичці до ПМК є перелік всіх питань і короткі відповіді на ці питання.Документ Особливості викладання біологічної хімії студентам вищих медичних закладів в умовах карантину(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2020-10-22) Непорада, Каріне Степанівна; Нетюхайло, Лілія Григорівна; Білець, Марина Володимирівна; Омельченко, Олександр Євгенійович; Микитенко, Андрій Олегович; Слободяник, Наталія Миколаївна; Хміль, Дмитро Олександрович; Криворучко, Тетяна Дмитрівна; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Цебенко, Марина Олександрівна; Чижанська, Юлія Олександрівна; Непорада, Каринэ Степановна; Нетюхайло, Лилия Григорьевна; Билец, Марина Владимировна; Омельченко, Александр Евгеньевич; Микитенко, Андрей Олегович; Слободяник, Наталия Николаевна; Хмиль, Дмитрий Александрович; Криворучко, Татьяна Дмитриевна; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения Владимировна; Цебенко, Марина Александровна; Чижанская, Юлия Александровна; Neporada, K. S.; Netukhaylo, L. G.; Bilets, М. V.; Omelchenko, А. Е.; Mykytenko, A. O.; Slobodyanyk, N. M.; Khmil, D. O.; Kryvoruchko, T. D.; Kotvytska, A. A.; Tykhonovych, K. V.; Tsebenko, M. O.; Chyzhanska, Y. O.Вивчення біoлогічної хімії є необхідним для фoрмування творчoго мислення майбутнього лікаря, неoбхідного для успішного освоєння професійно-oрієнтованих медичних дисциплін . Для фoрмування світoгляду майбутнього лікаря, підгoтовки кваліфікованих фахівців, розуміння молекулярних оснoв метабoлічних процесів у здoровому та хворому організмі необхідні знання біохімічних закономірностей як у нормі, так і при патологічних процеса. Інтегрована оцінка знань та вмінь повинна включати в себе три рівні. Перший рівень –це вміння вирішувати тести ліцензійного іспиту «Крок-1». Другий рівень –відповіді на теоретичні питання, і третій рівень – уміння проаналізувати біохімічний аналіз біологічних рідин людини.Документ Особливості викладання біоорганічної та біологічної хімії у медичних ВНЗ(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2019) Непорада, Каріне Степанівна; Непорада, Каринэ Степановна; Neporada, K. S.; Нетюхайло, Лілія Григорівна; Нетюхайло, Лилия Григорьевна; Netukhaylo, L. G.; Білець, Марина Володимирівна; Билец, Марина Владимировна; Bilets, М. V.; Омельченко, Олександр Євгенійович; Омельченко, Александр Евгеньевич; Omelchenko, А. Е.; Гордієнко, Людмила Петрівна; Гордиенко, Людмила Петровна; Hordiienko, L. P.; Слободяник, Наталія Миколаївна; Слободяник, Наталия Николаевна; Slobodyanyk, N. M.; Сухомлин, Андрій Анатолійович; Сухомлин, Андрей Анатольевич; Sukhomlyn, A. A.; Микитенко, Андрій Олегович; Микитенко, Андрей Олегович; Mykytenko, A. O.; Криворучко, Тетяна Дмитрівна; Криворучко, Татьяна Дмитриевна; Kryvoruchko, T. D.; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Котвицкая, Алина Анатольевна; Kotvytska, A. A.; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Тихонович, Ксения Владимировна; Tykhonovych, K. V.; Хміль, Дмитро Олександрович; Хмиль, Дмитрий Александрович; Khmil, D. O.; Цебенко, Марина Олександрівна; Цебенко, Марина Александровна; Tsebenko, M. O.Вивчення біоорганічної та біологічної хімії, анатомії, гістології та фізіології складає фундамент освіти майбутнього лікаря, а отримані знання становлять основу клінічного мислення, глибокого розуміння механізмів розвитку хвороб, сприяють призначенню адекватного патогенетично обґрунтованого лікування. У вітчизняних медичних ВНЗ біоорганічну та біологічну хімію вивчають на 1-2 курсах, коли ще більшість студентів не має знань з клінічних дисциплін та практичного досвіду, через що вони не вмотивовані на детальне вивчення предмету, не бачать його практичного спрямування та важливості для майбутньої практики. Глибоке вивчення біоорганічної та біологічної хімії ускладнюється тим, що кількість аудиторних годин, відведених на вивчення предмету, у 2-3 рази менше у порівнянні із закордонними університетами, великий обсяг матеріалу виноситься на самостійне вивчення, кількість лекційних годин критично мала і не дозволяє якісно розкрити суть теми та довести до аудиторії сучасні положення та досягнення у галузі біохімії. Також складність для студентів у вивченні предмету складає відсутність «універсального» вітчизняного підручника, де було б викладено усі темі згідно питань модуля достатньо повно та інформативно. В умовах великої кількості матеріалу, що необхідно розібрати зі студентами під час аудиторного заняття, складним є проведення практичної складової навчання. Таким чином, покращення вивчення біологічної хімії у медичних ВНЗ вимагає більш ретельного відбору абітурієнтів із високими балами іспитів згідно ЗНО, збільшення годин на аудиторну роботу та на лекційний курс, покращення матеріально-технічної бази, практична спрямованість при вивченні дисципліни.