Перегляд за Автор "Vashchenko, I. Yu."
Зараз показуємо 1 - 20 з 59
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Assessment of attitudes and practices regarding oral healthcare among the parents during the war(Journal of International Dental and Medical Research, 2024-04-01) Yanko, N. V.; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Novikova, S. Ch.; Sadivski, M. O.; Pavlenkova, O. S.; Ulasevich, L. P.; Янко, Наталія Валентинівна; Каськова, Людмила Федорівна; Новікова, Світлана Чеславна; Ващенко, Ірина Юріївна; Уласевич, Лариса Павлівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Садовскі, Марина ОлександрівнаThis study aimed to assess parents' attitudes and practices concerning their children's oral healthcare, dietary habits, and dental care during the war. The study was conducted with a sample of 375 parents of children aged 4-7 years selected randomly from public schools, kindergartens, and the pediatric public dental clinic after obtaining informed consent. A questionnaire was used to assess the attitudes and practices of parents toward their child's dietary habits, oral hygiene measures, and dental information during the war. Most of the parents had satisfactory knowledge and positive attitudes regarding their children's oral health. The internally displaced children experienced more dental problems (P= .02) and consumed more food (P= .008) than the local population. The parents with university education and professional occupations were more involved in supervising their children tooth brushing (P= .0001). 57.07% of children brush their teeth once a day. 47.47% of parents supervised their child's oral hygiene, and 47.73% needed more time to implement additional oral hygiene measures. The surveyed Ukrainian parents displayed satisfactory attitudes and practices towards oral health, but they lack awareness of their children`s oral hygiene measures, which could be related to the inconveniences faced both by parents and children during wartime.Документ Methods of preparation of students to summative assessment(Тернопільський державний медичний університет, 2016) Kaskova, L. F.; Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Yanko, N. V.; Янко, Наталія Валентинівна; Янко, Наталия Валентиновна; Karpenko, O. O.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Vashchenko, I. Yu.; Ващенко, Ірина Юріївна; Ващенко, Ирина ЮрьевнаTo compare the quality of knowledge obtained at the classroom and summative assessment dental students were divided into three groups according to familiarization with tests. High outcomes of students who had tests with right answers to control module do not allow objectively assess their level. It is necessary to familiarize students with conclusion tests each lesson because data of classroom assessment motivate students to prepare every day and can identify teaching and learning methods that need to be changed or developed;Для того, щоб порівняти якість знань, отриманих при поточному та підсумковому оцінюванні, студенти-стоматологи були розділені на три групи згідно ознайомлення з тестами. Студенти, які мали тести з правильними відповідями до підсумкового контролю, отримали високі результати заключного контролю, що не дає можливості адекватно оцінювати рівень знань студентів. Найбільш доцільним є вирішення заключних тестів під час практичних занять за окремими темами, що мотивує студентів до щоденної підготовки та спонукає викладача до активної роботи із студентами;Для того, чтобы сравнить качество знаний, полученных при текущем и итоговом оценивании, студенты-стоматологи были разделены на три группы согласно ознакомлению с тестами. Студенты, ознакомленные с тестами с правильными ответами к итоговому контролю, получили высокие результаты заключительного контроля, что не позволяет адекватно оценить уровень знаний студентов. Наиболее целесообразным является решение заключительных тестов во время практических занятий по отдельным темам, что мотивирует студентов к ежедневной подготовке и стимулирует преподавателя к активной работе со студентами.Документ Motivational factors influencing undergraduate students to pursue dentistry as future career at ukrainian universities(Полтавський державний медичний університет, 2024) Yanko, N. V.; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Amosova, L. I.; Morhun, N. A.; Янко, Наталія Валентинівна; Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Амосова, Людмила Іванівна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Янко, Наталья Валентиновна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Амосова, Людмила Ивановна; Моргун, Наталья АнатольевнаРозуміння мотивації студентів у виборі професії допомагає залучити здобувачів освіти до університету та мотивувати їх під час навчання. Мета статті - порівняти фактори мотивації обрати стоматологію як кар’єру у вітчизняних та іноземних студентів українського університету. Використовувалась анкета з 24 пунктів із закритими запитаннями для опитування здобувачів освіти ступеня магістра стоматології. Сприйняття студентами факторів мотивації досліджували за п'ятибальною шкалою Лайкерта. χ2-тест и регресійний аналіз використовувались для встановлення статистичних відмінностей. 121 вітчизняний та 59 іноземних студентів погодилися відповісти на запитання анкети щодо мотивації вибору стоматології для навчання. Серед вітчизняних студентів жінки складали 69,42%, а чоловіки – 30,58%. Вибірка іноземних студентів була представлена 32,2% жінок та 67,8% чоловіків. Як вітчизняні, так і іноземні студенти високо оцінили роль професійного статусу, високого доходу, здатності вести бізнес, практичних навичок, бажання працювати в галузі охорони здоров’я, бажання працювати з людьми та бажання служити суспільству у виборі кар’єри. Іноземні студенти оцінювали вище роль особистого досвіду стоматологічної допомоги та досвіду роботи у виборі професії. У вітчизняних студентів вплив друзів та особиста порада грали меншу роль, особливо порівняно з іноземними. Комп’ютерні поради та альтернативний курс (робота) мали меншу важливість для вітчизняних студентів, ніж для іноземних студентів. Наукові знання були менш важливими для іноземних студентів порівняно з вітчизняними студентами. Отже, для просування навчання в нашому університеті слід наголошувати про високий професійний статус стоматолога, високий дохід, можливість займатися бізнесом, а також про відпрацювання практичних навичок під час навчання та суспільно-корисну роль цієї професії. Для залучення здобувачів освіти з інших країн слід просувати меседжі про важливість особистого досвіду стоматологічної допомоги та роботи у виборі професії, а також залучати випускників нашого університету в соціальних мережах рекомендувати його для вивчення стоматології.Документ Periodontal disease and salivary oxidative stress in children with lymphogranulomatosis(Aluna, 2023-07-30) Yanko, N. V.; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Novikova, S. Ch.; Янко, Наталія Валентинівна; Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Новікова, Світлана ЧеславнаThe aim: To investigate the impact of lymphogranulomatosis (LGM) and periodontal disease on salivary lipid peroxidation and enzymatic antioxidants` levels in children. Materials and methods: 45 children aged 6–16 years with LGM were examined before hematologic therapy (group LGM 1), after therapy (group LGM 2), and at the remission (group LGM 3). The control group included 70 healthy children. Periodontal state of children, saliva thiobarbituric acid reacting substances (TBARS), superoxide dismutase (SOD) and catalase were examined. Results: 6-11 years old children from LGM 1 group showed a higher frequency of periodontal disease (50,0%), as well as 12-15 year olds (80,8%) compared to healthy children (17,4% and 42,8% accordingly, p<0,05). TBARS levels were higher in LGM 1-3 groups of children with periodontal disease (9,79, 12,3 and 12,6 umol/l, р<0,01) compared to counterparts without it (8,01, 10,1 and 11,6 umol/l, р<0,01) and healthy children with periodontal disease (7,9 umol/l, р<0,01). SOD activity was higher in LGM 1-3 groups of children with periodontal disease (-0,075, -0,086, -0,074 units) compared to children without it (-0,048, -0,059, -0,04 units, р<0,01) and healthy children with periodontal disease (-0,04 units, р<0,01). Catalase activity was lower in LGM 1-3 groups of children with periodontal disease (6,72, 5,2 and 6,7 units) compared to counterparts without it (7,3, 3,7 and 4,7 units, р<0,01) and healthy children with periodontal disease (7,1 units, р<0,01). Conclusions: Children with periodontal disease related to LGM had higher TBARS levels, SOD activity and lower catalase activity in saliva. Both LGM and periodontal disease altered lipid peroxidation and antioxidant protection in saliva of children.Документ The effect of the medical and preventive treatment management on the progress of major dental diseases in children with dysplastic scoliosis(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2018) Korotich, N. N.; Dobroskok, V. O.; Kolisnyk, I. A.; Popelo, Yu. V.; Vashchenko, I. Yu.; Ilik, R. R.; Коротич, Наталія Миколаївна; Доброскок, Віталіна Олексіївна; Колісник, Інна Анатоліївна; Попело, Юлія Вікторівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Ілик, Р. Р.; Коротич, Наталия Николаевна; Доброскок, Виталина Алексеевна; Колесник, Инна Анатольевна; Попело, Юлия Викторовна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Илик, Р. Р.The clinical manifestations of the dental caries, fluorosis and gingivitis had been studied in children with dysplastic scoliosis Ι-ΙΙ degrees. The medical and preventive treatment management complex has been developed and tested in clinic, it has a aiming at preventing the occurrence and the subsequent progression of the main dental diseases in these children. The high clinical efficacy has been confirmed for this treatment complex. In one-year period the reduction of the increment of permanent teeth dental caries was 26.17% and 43.75% in 2-year period. The sustainable clinical remission of gingivitis was achieved, as evidenced by the reduction of the PMA index by 39.06% after 12 months. The use of the proposed management plan also had a significant prolonged medical-and-prophylactic effect on the hard tooth tissues with fluorosis. Вивчено клінічні особливості перебігу карієсу зубів, флюорозу і гінгівіту у дітей, які страждають на диспластичний сколіоз Ι-ΙΙ ступенів важкості. Розроблено й апробовано в клініці комплекс лікувально-профілактичних заходів, спрямованих на попередження виникнення та подальшого прогресування основних стоматологічних захворювань у цих дітей. Підтверджено його високу клінічну ефективність. Редукція приросту карієсу постійних зубів склала за рік 26,17%, через 2 роки - 43,75%. Досягнуто стійку клінічну ремісію гінгівіту, про що свідчить зменшення ПМА через 12 місяців на 39,06%. Застосування комплексу мало виражений пролонгований лікувально-профілактичний вплив на тверді тканини зубів, уражених флюорозом. Изучены клинические особенности течения кариеса зубов, флюороза и гингивита у детей, страдающих диспластическим сколиозом Ι-ΙΙ степеней тяжести. Разработан и апробирован в клинике комплекс лечебнопрофилактических мероприятий, направленных на предупреждение возникновения и дальнейшего прогрессирования основных стоматологических заболеваний у этих детей. Подтверждена его высокая клиническая эффективность. Редукция прироста кариеса постоянных зубов составила за год 26,17%, через 2 года - 43,75%. Достигнута устойчивая клиническая ремиссия гингивита, о чем свидетельствует уменьшение ПМА через 12 месяцев на 39,06%. Применение комплекса имело выраженный пролонгированный лечебно-профилактическое воздействие на твердые ткани зубов, пораженных флюорозом.Документ Аdvanced endodontic developments in pulpectomy of primary teeth(Aluna, 2016) Yanko, N. V.; Khmil, E. V.; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Янко, Наталія Валентинівна; Хміль, Олена Всеволодівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Каськова, Людмила ФедорівнаA systematic search was implemented for PubMed, Google and Google Scholar between the years 1995-January 2016 to identify eligible studies. Studies design was established according to the CEBM recommendations. Evidence quality of studies was appraised by risk of bias. Results. Six studies about pulpectomy met the inclusion criteria, of which five were randomized controlled trials. Only one research demonstrates the enhanced outcome of pulpectomy in primary teeth with smear layer removal. Chosen studies have low overall evidence quality. Conclusions. Given the paucity, high heterogeneity of high-quality articles and their level of bias, recommendation for the use of nickel-titanium rotary files and smear layer removal in pulpectomy in primary teeth can yet not be formulated.Документ Амбулаторная стоматологическая помощь детям с помощью общего обезболивания и седации(Хабаровск: Изд-во «Антар», 2017) Янко, Наталия Валентиновна; Янко, Наталія Валентинівна; Yanko, N. A.; Каськова, Людмила Фёдоровна; Каськова, Людмила Федорівна; Kaskova, L. F.; Ващенко, Ирина Юрьевна; Ващенко, Ірина Юріївна; Vashchenko, I. Yu.Документ Анатомія жувальної поверхні тимчасових молярів, як фактор ризику виникнення фісурного карієсу(Полтавський державний медичний університет, 2023) Каськова, Людмила Федорівна; Садовські, Марина Олександрівна; Новікова, Світлана Чеславна; Амосова, Людмила Іванівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Хміль, Олена Всеволодівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Садовски, Марина Александровна; Новикова, Светлана Чеславна; Амосова, Людмила Ивановна; Уласевич, Лариса Павловна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Kaskova, L. F.; Sadovski, M. O.; Novikova, S. Ch.; Amosova, L. I.; Ulasevych, L. P.; Pavlenkova, O. S.; Khmil, E. V.; Vashchenko, I. Yu.Показники ураженості карієсом тимчасових зубів у дітей раннього віку залишаються на достатньо високому рівні. Існує значна кількість чинників виникнення карієсу, яким приділяється увага дослідників, пропонуються шляхи їх усунення але питання залишається актуальним та потребує подальшого вивчення. Одним із місцевих факторів є стан жувальної поверхні молярів з особливостями їх одонтогліфічного малюнку, складність якого обумовлює створення ретенційних пунктів для накопичення залишків їжі, назубних нашарувань, що спонукає до необхідності детального вивчення цього питання у дітей з тимчасовими зубами.Документ Важливість використання інноваційно-інформаційних технологій в умовах викладання за кредитно-модульною системою(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2012) Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Карпенко, Ольга Олександрівна; Амосова, Людмила Іванівна; Новікова, Світлана Чеславна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Карпенко, Ольга Александровна; Амосова, Людмила Ивановна; Новикова, Светлана Чеславна; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Karpenko, O. O.; Amosova, L. I.; Novikova, S. Ch.Перехід на кредитно-модульну систему викладання стоматологічних дисциплін потребує широкого використання інноваційно-інформаційних технологій. Це створить умови для плідного розкриття потенціалу всіх учасників навчального процесу та надасть їм можливості проявити свої творчі здібності.Документ Вивчення впливу кальцієвмісних зубних паст на активацію вторинної мінералізації емалі постійних зубів у дітей в ранні терміни після їх прорізування(Вищий державний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2017) Хміль, Олена Всеволодівна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Khmil, E. V.; Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Ващенко, Ірина Юріївна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Vashchenko, I. Yu.Кальцієвмісні зубні пасти сприяють прискоренню вторинної мінералізації емалі постійних зубів в ранні терміни після їх прорізування та надають можливість регулювати вторинну мінералізацію емалі постійних зубів у дітей. Отримані результати свідчать про значну роль гігієни порожнини рота в процесах вторинної мінералізації твердих тканин зубів у перші роки після їх прорізування. Призначення зубних паст пацієнтам повинно проводитися лікарем-стоматологом з урахуванням властивостей їх складових та термінів прорізування зубів. Це дозволить підвищити ефективність профілактичних і лікувальних заходів у дітей різних категорій та диспансерних груп;Кальцийсодержащие зубные пасты способствуют ускорению вторичной минерализации эмали постоянных зубов в ранние сроки после их прорезывания и регулирует вторичную минерализацию эмали постоянных зубов у детей. Полученные результаты свидетельствуют о значительной роли гигиены полости рта в процессах вторичной минерализации твердых тканей зубов после их прорезывания. Назначение зубных паст пациентам должно проводиться врачом-стоматологом с учетом свойств их составляющих и сроков прорезывания зубов. Это позволит повысить эффективность профилактических и лечебных мероприятий у детей разных категорий и диспансерных групп;The indication of toothpastes to patients should be made by a dentist taking into account the properties of their constituents and the terms of teething. This will improve the effectiveness of the preventive and treatment activities provided for children of different categories and dispensary groups.Документ Вивчення вподобань здобувачів вищої освіти щодо організації навчального процесу(Полтавський державний медичний університет, 2022) Каськова, Людмила Федорівна; Моргун, Наталія Анатоліївна; Артем'єв, Андрій Владиславович; Ващенко, Ірина Юріївна; Чуприна, Леонід Федорович; Янко, Наталія Валентинівна; Kaskova, L. F.; Morgun, N. A.; Artemiev, A. V.; Vashchenko, I. Yu.; Chupryna, L. F.; Yanko, N. V.Студенти-іноземці – майбутні стоматологи англомовної форми навчання Полтавського державного медичного університету (ПДМУ) – є когортою з широким спектром різних культур, досвіду, характерів, а також уподобань і стилів навчання, що потрібно враховувати для задоволення їхніх освітніх потреб із метою посилення мотивації й результативності їхньої підготовки. Для визначення вподобань студентів щодо стратегій навчання було розроблено анкету англійською й українською мовами для проведення моніторингу. Перша (А1) дослідна група була сформована зі 108 здобувачів освіти 4-5 курсів стоматологічного факультету ПДМУ англомовної форми навчання. Друга група (А2) обстеження була сформована з 50 студентів, громадян України. Анкета складалася з трьох розділів, які містили дані про стать досліджуваних, бажаний початок лекції, її тривалість, проведення лекції офлайн (I варіант) чи онлайн (II варіант) без попереднього надання методичного лекційного матеріалу й онлайн-режимі з наданням матеріалу до лекції (III варіант). На підставі отриманих результатів пропонується враховувати думку студентів- іноземці англомовної форми навчання, віддавати перевагу більш пізньому часу для проведення лекцій під час складання розкладу навчальною частиною та впровадити лекційного часу залежно від семестрів і курсу навчання студентів. Дослідження тривалості лекцій у іноземних англомовних студентів довели пріоритетну перевагу 40-хвилинної мікролекції, найменше вподобань було віддано 30- і 50-хвилинній лекції. Студенти віддали перевагу онлайн-лекціям без і з попереднім ознайомленням із лекційним матеріалом. Дослідження авторів довели, що оптимальний час мікролекції становить 40 хвилин, що повністю збігається з тривалістю лекції в ПДМУ. Слід ураховувати час проведення лекції. Надання студентам повного інформаційного лекційного блоку у вигляді презентацій PowerPoint завчасно, до запланованого проведення лекції згідно з розкладом, суттєво покращує сприйняття лекції.Документ Визначення внеску складових частин «Кальцексу» в ефективність лікування початкових форм флюорозу постійних зубів у дітей(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2006) Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, L. I.; Падалка, Іван Опанасович; Падалка, Иван Афанасьевич; Padalka, I. O.; Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Новікова, Світлана Чеславна; Новикова, Светлана Чеславна; Novikova, S. Ch.; Ващенко, Ірина Юріївна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Vashchenko, I. Yu.Флюороз зубів – важлива медико-соціальна проблема. Її значення обумовлюється значним поширенням захворювання на території України не тільки в регіонах з підвищеним вмістом фтору в питній воді, але і в місцевостях з оптимальною, і, навіть, зниженою концентрацією цього мікроелементу у водяних джерелах 1. Для терапії початкових форм флюорозу запропоновано декілька методик 2,3, але препарати, що застосовувались авторами, або не випускаються вітчизняною фармацевтичною промисловістю, або містять низький відсоток кальцію. До того ж, курси лікування довготривалі, а ефективність їх не простежена. Тому пошук нових ефективних методів і засобів терапії патологічних змін емалі при початковому флюорозі – актуальне завдання практичної стоматології. Розроблений нами спосіб лікування флюорозних уражень полягає у місцевому застосуванні комплексу хлориду кальцію з уротропіном у співвідношенні 1:1, що відповідає вмісту цих речовин у таблетках “Кальцекс”. Ми припустили, що наявність органічної речовини, водний розчин якої має лужну реакцію (рН 40% розчину 7,8-8,2), збільшить проникність іонів кальцію у тканини зуба. Щоб підтвердити або спростувати дане припущення, було проведене визначення внеску кожної складової частини “Кальцексу” в ефективність лікування початкових форм флюорозу постійних зубів у дітей.Документ Використання сучасних технологій у навчальному процесі кафедри дитячої терапевтичної стоматології(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2010) Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, L. I.; Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.; Абрамова, Олена Едуардівна; Абрамова, Елена Эдуардовна; Abramova, E. E.; Солошенко, Юлія Іванівна; Солошенко, Юлия Ивановна; Soloshenko, Yu. I.; Ващенко, Ірина Юріївна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Vashchenko, I. Yu.Документ Використання інформаційних технологій у навчально-виховній діяльності кафедри дитячої терапевтичної стоматології(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2012) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.; Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Ващенко, Ірина Юріївна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Vashchenko, I. Yu.; Чуприна, Леонід Федорович; Чуприна, Леонид Фёдорович; Chuprina, L. F.Найважливішим завданням системи вищої освіти є досягнення максимального розвитку здібностей та можливостей студентів і забезпечення якості підготовки фахівців. Найактуальнішою залишається виховна робота викладачів і її вплив на формування здібностей у майбутнього лікаря. Основним мірилом якості виховної роботи із студентами є чітко налаштований навчальний процес, його органічне поєднання з практичною діяльністю;Важнейшей задачей системы высшего образования является достижение максимального развития способностей и возможностей студентов и качества подготовки специалистов. Актуальной остается воспитательная работа преподавателей и ее влияние на формирование способностей у будущего врача. Основным мерилом качества воспитательной работы со студентами четко настроен учебный процесс, его органическое сочетание с практической деятельностью;The most important task of the higher education system is to achieve the maximum development of students' abilities and capabilities and to ensure the quality of the training of specialists. The most up-to-date is the educational work of the teachers and its influence on the formation of abilities of the future doctor. The main measure of the quality of educational work with students is a well-tuned learning process, its organic combination with practical activity.Документ Використання інформаційних технологій у підготовці майбутніх стоматологів(Полтавський державний медичний університет, 2023-06-30) Каськова, Людмила Федорівна; Янко, Наталія Валентинівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Ващенко, Ірина Юріївна; Kaskova, L. F.; Yanko, N. V.; Andriynova, O. Yu.; Vashchenko, I. Yu.Сучасна система освіти орієнтована на реалізацію високого потенціалу комп’ютерних і телекомунікаційних інформаційних технологій, які дають можливість опановувати практичні знання і вміння. Метою роботи став розгляд деяких інформаційних технологій, які можуть використовуватись під час викладання стоматологічних дисциплін. Як інформаційні технології можуть використовуватися навчальні матеріали, які розміщено у вільному доступі на інтернет-сторінці кафедри або є в наявності в комп’ютерному класі кафедри. Під час практичного заняття викладач має ознайомлювати студентів із науковими розробками викладачів кафедри і суміжних стоматологічних кафедр університету щодо теми заняття, також можна давати завдання студентам самостійно знайти цю інформацію в інтернеті. На думку авторів, ефективність застосування інформаційних технологій для опанування практичних навичок під час дистанційного навчання може бути забезпечена виконанням таких умов: відеоконтакту здобувачів освіти й викладача, онлайн-демонстрації процесів діагностики й лікування, виконаних висококласними лікарями з коментарями викладача, доступу до опису складних випадків діагностики й лікування стоматологічних хвороб. Крім того, демонстрація викладачем практичних навичок на фантомі перетворює онлайн-конференцію у віртуальний майстер-клас. Здобувачі освіти мають бути обізнані з такими інформаційними комп’ютерними технологіями як CAD/CAM, комп’ютерна томографія й ортопантомографія, що застосовуються в сучасній стоматології. Інформаційною технологією також є використання різноманітних інтернет-платформ для дистанційного навчання, які полегшують роботу зі студентами. Отже, на вимогу часу інформаційні технології в підготовці майбутніх лікарів-стоматологів розвиваються і стали надійною підтримкою освітнього процесу. Перспективним є подальше дослідження вподобань здобувачів освіти щодо корисності різних видів інформаційних технологій для них.Документ Возможности управления учебным процессом с использованием кредитно-модульной системы обучения(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2014) Каськова, Людмила Фёдоровна; Каськова, Людмила Федорівна; Kaskova, L. F.; Ващенко, Ирина Юрьевна; Ващенко, Ірина Юріївна; Vashchenko, I. Yu.; Карпенко, Ольга Александровна; Карпенко, Ольга Олександрівна; Karpenko, O. O.; Доленко, Ольга Борисовна; Доленко, Ольга Борисівна; Dolenko, O. B.Создание оптимальных условий для глубокого и сознательного усвоения студентами значительного объема учебной информации можно достичь при условии внедрения модульно – рейтинговой системы обучения. Информационно - коммуникационные и дистанционные технологии обучения позволяют обеспечить студентов электронными учебными ресурсами для самостоятельной работы и реализовать индивидуальный подход к каждому студенту, согласно требованиям Болонского процесса;Створення оптимальних умов для глибокого і свідомого засвоєння студентами значного обсягу навчальної інформації можна досягти за умови впровадження модульно - рейтингової системи навчання. Інформаційно - комунікаційні та дистанційні технології навчання дозволяють забезпечити студентів електронними навчальними ресурсами для самостійної роботи і реалізувати індивідуальний підхід до кожного студента, відповідно до вимог Болонського процесу;Creation of optimal conditions for deep and conscious adoption by students of a significant amount of educational information can be achieved provided that a modular rating system is introduced. Information - communication and distance learning technologies allow providing students with electronic learning resources for independent work and implementing an individual approach to each student, according to the requirements of the Bologna process.Документ Динамика показателей минеральных компонентов ротовой жидкости у детей с лимфобластным лейкозом на разных этапах лечения основного заболевания(Хабаровск: Изд-во «Антар»., 2014) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Ващенко, Ірина Юріївна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Vashchenko, I. Yu.80 дітей контрольної групи та 67 дітей з лімфобластною лейкемією спостерігали у віці 5-15 років. Вони поділяються на 3 групи: перша група включає 67 дітей з лімфобластною лейкемією, які спостерігалися в першій черзі, а у другій - дітей, які спостерігались в цитостатичній терапії, і у третьої групи дітей, які спостерігалися в період ремісії. У змішаній слині досліджували концентрацію кальцію, магнію, неорганізованого фосфору та біофізичного індексу слини. Значення показників кальцію, магнію та кальцію / фосфору було зменшено в результаті отримання; 80 детей контрольной группы и 67 детей с лимфобластным лейкозом наблюдались в возрасте 5-15 лет. Они делятся на 3 группы: первая группа включает 67 детей с лимфобластным лейкозом, которые наблюдались в первую очередь, а вторая группа заключала детей, которые наблюдались в цитостатической терапии и у детей третьей группы, которые наблюдались в период ремиссии. В смешанной слюне изучалась концентрация кальция, магния, неорганизованного фосфора и биофизический индекс слюны. Показатели кальция, магния и кальция / фосфора были снижены в наших результатах приема; 80 children of control group and the 67 children with lymphoblastic leukemia were observed of the age of 5-15 years old. They are divided into 3 groups: first group includes 67 children with lymphoblastic leukemia, who were observed in the first turn and the second group concluded children, who were observed in cytostatic therapy and the third group children, who were observed in period of remission. Concentration of calcium, magnesium, unorganized phosphor and biophysical index of saliva was studied in the mixed saliva. Calcium, magnesium and calcium/ phosphor indexes was reduced in our receive results.Документ Досвід викладання дисципліни «Профілактика стоматологічних хвороб»(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2006) Каськова, Людмила Федорівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Новікова, Світлана Чеславна; Амосова, Людмила Іванівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Новикова, Светлана Чеславна; Амосова, Людмила Ивановна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Kaskova, L. F.; Andriyanova, O. Yu.; Novikova, S. Ch.; Amosova, L. I.; Vashchenko, I. Yu.Розглянуто види робіт кафедри у навчальному процесі та надання лікувально-консультативної допомоги дитячому населенню області. Наслідком проведеної роботи зі студентами та різними групами населення є популяризація методів профілактики стоматологічних захворювань та підвищення якості викладання клінічних дисциплін, що сприяє глибшому засвоєнню теоретичного матеріалу, набуттю практичних навичок, формуванню клінічного мислення у майбутніх лікарів-стоматологів.Документ Електронний реєстр листків непрацездатності – крок на шляху боротьби з корупцією(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2012) Ткаченко, Павло Іванович; Коротич, Євгенія Олександрівна; Коротич, Наталія Миколаївна; Ващенко, Ірина Юріївна; Ткаченко, Павел Иванович; Коротич, Евгения Александровна; Коротич, Наталия Николаевна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Tkachenko, P. I.; Korotich, E. O.; Korotich, N. N.; Vashchenko, I. Yu.В статті висвітлюються порядок введення в лікарську практику електронного реєстру листків непрацездатності, труднощі, що виникнуть при його впровадженні. Сформовано власну точку зору щодо можливих варіантів їх вирішення та результатів ефективності дії реєстру.В статье освещены порядок введения во врачебную практику электронного реестра листков нетрудоспособности, сложности, которые возникнут при его внедрении. Сформировано собственное мнение относительно возможных вариантов их решения и результатов действия реестра.The article is devoted to the electronic register of sick-list and it order of application in the medical practice. The difficulties are emerged during its implementation. The authors formed their own point of view connected with possible variants of their decision and introduction of the register.Документ Ефективність індивідуальних засобів гігієни в комплексній терапії хронічного катарального гінгівіту у підлітків(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2012) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.; Левченко, Наталія Валентинівна; Левченко, Наталия Валентиновна; Levchenko, N. V.; Хміль, Олена Всеволодівна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Khmil, E. V.; Ващенко, Ірина Юріївна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Vashchenko, I. Yu.; Чуприна, Леонід Федорович; Чуприна, Леонид Фёдорович; Chuprina, L. F.До складу лікувально-профілактичних заходів у підлітків із хронічним катаральним гінгівітом додали засоби гігієни фірми President: зубну пасту President Exclusive та President Profi, які забезпечують комплексну дію на тканини пародонта – антисептичну, протизапальну, знеболюючу. Це дозволило значно знизити показники гігієнічних індексів, індексу РМА й забезпечило стабільність зазначених показників протягом шести місяців після лікування;В состав лечебно-профилактических мероприятий у подростков с хроническим катаральным гингивитом включили средства гигиены полости рта фирмы President: зубную пасту President Exclusive и ополаскиватель President Profi, которые обеспечивают комплексное действие на ткани пародонта – антисептическое, противовоспалительное, обезболивающее. Это позволило значительно снизить показатели гигиенических индексов, индекса РМА и обеспечило стабильность указанных показателей в течение шести месяцев после лечения;Tooth paste President Exclusive and conditioner President Profi which provide antiseptic, anti-inflammatory and anaesthetising action on a periodontal tissues, have included in treatment-and-prophylactic complex at teenagers with chronic catarrhal gingivitis. Preposite treatment has permitted to considerably reduce hygienic index and the PMA index, as well as assured the sustainability of the mentioned indicators within six month post therapy.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »