Матеріали наукових конференцій. 2025
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Матеріали наукових конференцій. 2025 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 214
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ ВК «Українознавство»: експерименти із методичним інструментарієм(Полтавський державний медичний університет, 2025) Жовнір, Марина Миколаївна; Лещенко, Тетяна Олександрівна; Шарбенко, Тетяна Вячеславівна; Шевченко, Олена Миколаївна; Юфименко, Вікторія ГеоргіївнаУ праці розглянуто специфіку впровадження експериментального методичного інструментарію під час викладання навчальної дисципліни «Українознавство» в медичному закладі вищої освіти, окреслено й описано варіанти застосування інтерактивних методів і методик викладання. The given paper examines specifics of implementing experimental methodological tools during teaching the academic discipline «Ukrainian Studies» in a medical institution of higher education. It also outlines and describes in details appropriate options for using interactive methods and teaching techniques.Документ Вибір ефективних методів оцінювання успішності майбутніх лікарів в умовах війни(Полтавський державний медичний університет, 2025) Бичко, Марина ВікторівнаУ статті коротко зазначено виклики в освітньому процесі, зумовлені війною росії проти України. Описано процес і міркування щодо вибору ефективних методів оцінювання успішності майбутніх лікарів в умовах війни. Проведено порівняльну характеристику деяких із них. The article briefly outlines the challenges in the educational process caused by Russia's war against Ukraine. The process and considerations for choosing effective methods for assessing the performance of future doctors in the context of war are described. A comparative characterization of some of them is made.Документ Дієві орієнтири оптимізації навчального процесу професійно-орієнтованої дисципліни «анатомія людини»(Полтавський державний медичний університет, 2025) Пілюгін, Андрій Валентинович; Гринь, Володимир Григорович; Свінцицька, Наталія Леонідівна; Білаш, Валентина Павлівна; Устенко, Роман Леонідович; Каценко, Андрій Любославович; Северин, Юрій Миколайович; Федорченко, Ігор ЛеонідовичУ статті з'ясовано ключові напрями і процеси для поліпшення теоретичної підготовки здобувачів освіти з подальшою інтеграцією з клінічними дисциплінами. Доведено позиції для активізації науковопізнавальної діяльності здобувачів освіти з метою формування професійної направленості. The article identifies the key areas and processes for improving the theoretical training of students with further integration with clinical disciplines. The positions for intensification of scientific and cognitive activity of students in order to form a professional orientation are proved.Документ Особливості набуття soft skills у медичних закладах вищої освіти під час воєнного стану(Полтавський державний медичний університет, 2025) Весніна, Людмила Едуардівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Сухомлин, Тетяна Анатолійович; Шарлай, Наталія Миколаївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Сухомлин, Андрій Анатолійович; Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Міщенко, Сергій ВіталійовичРозглянуто особливості формування й розвитку soft skills у медичних закладах вищої освіти в складних умовах воєнного стану. Зауважено, що сучасні вимоги до підготовки науково-педагогічних працівників вимагають засвоєння не тільки професійних компетенцій (hard skills), а й надпрофесійних (soft skills). Обгрунтовується значення формування soft skills протягом освітнього процесу в вищій медичній школі. Установлено, що soft skills можна й потрібно ефективно розвивати в закладі вищої медичної освіти The features of the formation and development of soft skills in medical institutions of higher education in the difficult conditions of martial law are considered. It is noted that modern requirements for the training of scientific and pedagogical workers require the acquisition of not only professional competencies (hard skills), but also supra-professional (soft skills). The importance of the formation of soft skills during the educational process in a higher medical school is substantiated. It is established that soft skills can and should be effectively developed in a higher medical education institution.Документ Роль критичного мислення - важлива складова підготовки фахівців на сучасному етапі(Полтавський державний медичний університет, 2025) Цвіренко, Світлана Миколаївна; Похилько, Валерій Іванович; Чернявська, Юлія Ігорівна; Жук, Людмила Анатоліївна; Соловйова, Галина ОлексіївнаУ статті розглядається поняття «критичне мислення» і обґрунтовується необхідність його формування в студентів закладів вищої медичної освіти як складової їхньої майбутньої професійної компетентності. Визначено методологічні прийоми й роль викладачів у формуванні критичного мислення студентів. The article examines the concept of "critical thinking" and justifies the need for its formation in students of higher medical education institutions as a component of their future professional competence. The methodological techniques and the role of teachers in the formation of students' critical thinking are determined.Документ Інтеграційні аспекти інновацій сучасної стоматології в навчальному процесі на кафедрі терапевтичної стоматології(Полтавський державний медичний університет, 2025) Петрушанко, Володимир Миколайович; Попович, Іван Юрійович; Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Іленко, Наталія МиколаївнаСтоматологія натепер активно прогресує завдяки інноваціям і передовим технологіям, що відкриває нові можливості для покращення здоров'я порожнини рота, забезпечення комфортного й ефективного лікування для всіх пацієнтів. Підготовка майбутніх стоматологів має обов’язково враховувати зазначені інноваційні підходи в навчальному процесі. Dentistry is now actively progressing thanks to innovations and advanced technologies, which opens up new opportunities for improving the health of the oral cavity and providing comfortable and effective treatment for all patients. The training of future dentists must necessarily take into account the mentioned innovative approaches in the educational process.Документ Застосування інноваційних технологій в освітньому процесі на кафедрі терапевтичної стоматології(Полтавський державний медичний університет, 2025) Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Іленко, Наталія Миколаївна; Іленко-Лобач, Наталія Володимирівна; Ніколішина, Елла Вячеславівна; Петрушанко, Володимир Миколайович; Литовченко, Ірина ЮріївнаУпровадження інноваційних технологій у професійну підготовку майбутніх лікарів-стоматологів – необхідний компонент формування основ їхнього професіоналізму. Застосування мультимедійних технологій, гейміфікації, методики «віртуальний пацієнт» і штучного інтелекту в навчальному процесі дає змогу здобувачам освіти ефективніше засвоювати новий матеріал, проявляти інтерес до навчання, розвивати навички самостійної роботи і критичного мислення. The introduction of innovative technologies into the professional training of future dentists is a necessary component of forming the foundations of their professionalism. The use of multimedia technologies, gamification, the "virtual patient" method, and artificial intelligence in the educational process enables students to learn new material more effectively, show interest in learning, and develop independent work and critical thinking skills.Документ Підвищення рівня практичної підготовки здобувачів вищої освіти при вивченні педіатричних дисциплін за допомогою симуляційного методу навчання(Полтавський державний медичний університет, 2025) Мелащенко, Олена Іванівна; Цвіренко, Світлана Миколаївна; Калюжка, Олена Іванівна; Козакевич, Вероніка Клавдіївна; Козакевич, Олена БорисівнаПроаналізовано основні можливості й переваги симуляційного навчання при вивченні педіатричних дисциплін із використанням технічних можливостей симуляційного центру університету. Акцентовано увагу на дебрифінгу як важливій частині симуляційного навчання. The main possibilities and advantages of simulation training in the study of pediatric disciplines were analyzed, using the technical capabilities of the university's simulation center. Attention is focused on debriefing as an important part of simulation training.Документ Використання мультимедійних технологій у викладанні предмета «Терапевтична стоматологія»(Полтавський державний медичний університет, 2025) Бойченко, Ольга Миколаївна; Мошель, Тетяна МиколаївнаСучасна медична освіта активно розвивається, і натепер найважливішою складовою дедалі більше стають численні мультимедійні технології. Застосування мультимедіа в освіті – одна з можливостей задовольнити більшість із вимог, необхідних для забезпечення підготовки висококваліфікованих лікарів. Мультимедіа – це багатогранне поєднання науки й технологій, система взаємодії візуалізації та використання аудіоефекту, що забезпечується інтерактивним програмним забезпеченням. Для цього використовуються сучасні засоби, що поєднують звук, графіку, текст і фото в єдиному цифровому відтворенні. Modern medical education is currently actively developing, and at the moment the most important component is increasingly becoming numerous multimedia technologies. The use of multimedia in education is one of the opportunities to meet most of the requirements necessary to ensure the training of highly qualified doctors. Multimedia is a multifaceted combination of science and technology, a system of interaction of visualization and the use of sound effects, which is provided by interactive software. In this case, modern means are used that combine sound, graphics, text and photos in a single digital reproduction.Документ Принципи фасилітації в навчальному процесі(Полтавський державний медичний університет, 2025) Каськова, Людмила Федорівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Амосова, Людмила Іванівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Садовські, Марина Олександрівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Андріянова, Ольга Юріївна; Мархоцька, Юлія Віталіївна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Амосова, Людмила Ивановна; Уласевич, Лариса Павловна; Садовски, Марина Александровна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Мархоцкая, Юлия Витальевна; Kaskova, L. F.; Pavlenkova, O. S.; Amosova, L. I.; Ulasevych, L. P.; Sadovski, M. O.; Vashchenko, I. Yu.; Andriyanova, O. Yu.; Markhotska, Yu. V.Висвітлено ключові якості викладача як наставника в освітньому процесі, принципи й види фасилітації, які допомагають викладачу під час проведення практичних і лекційних занять у вищій школі. Освещены ключевые качества преподавателя как наставника в образовательном процессе, принципы и виды фасилиции, которые помогают преподавателю во время проведения практических и лекционных занятий в высшей школе. Key qualities of a teacher as a mentor in the educational process. Principles and types of facilitation that help the teacher during practical and lecture classes in higher education.Документ Використання імерсійних технологій у навчанні студентів-бакалаврів на кафедрі анатомії з клінічною анатомією та оперативною хірургією(Полтавський державний медичний університет, 2025) Білаш, Сергій Михайлович; Коптев, Михайло Миколайович; Проніна, Олена Миколаївна; Пирог-Заказникова, Ангеліна Валеріївна; Кононов, Богдан Сергійович; Донченко, Світлана Владиславівна; Олексієнко, Владислав Віталійович; Олійніченко, Ярина Олександрівна; Мамай, Олександр ВолодимировичВища медична освіта в Україні постійно змінюється і модернізується; одним із новітніх освітніх трендів стала імерсійна освіта, яка широко застосовується в навчальному процесі для здобувачів-бакалаврів на кафедрі анатомії з клінічною анатомією та оперативною хірургією. Higher medical education in Ukraine is constantly changing and modernising; one of the newest educational trends is immersive education, which is widely used in the educational process for bachelor's degree students at the Department of Anatomy with Clinical Anatomy and Operative Surgery.Документ Значення розвитку емпатії в студентів-медиків у процесі формування їхніх професійних компетентностей(Полтавський державний медичний університет, 2025) Іваницька, Олена Сергіївна; Гончаренко, Наталія Іванівна; Іваницький, Ігор Олексійович; Буханченко, Ольга ПетрівнаПроцес підготовки майбутніх медиків передбачає не тільки формування спеціалізованих компетентностей, а й засвоєння soft skills, або соціально-комунікативних навичок. Серед них на особливу увагу заслуговує розвиток здатності до емпатії як професійно необхідної якості. The process of future doctors’ training involves not only the formation of specialized competencies, but also the acquisition of soft skills, or social and communicative skills. Among them, the development of the ability to empathize as a professionally necessary quality deserves special attention.Документ Інноваційний метод викладання патологічної фізіології як теоретичної дисципліни(Полтавський державний медичний університет, 2025) Акімов, Олег Євгенович; Соловйова, Наталія Веніамінівна; Назаренко, Світлана Миколаївна; Міщенко, Артур Володимирович; Костенко, Віталій ОлександровичВизначено місце патологічної фізіології серед теоретичних дисциплін у підготовці фахівців медичного профілю. Запропоновано інноваційний підхід до проведення практичних занять із патологічної фізіології для підвищення якості освіти й підготовки здобувачів до іспиту КРОК-1. The article examines the place of pathological physiology among theoretical disciplines in the training of medical specialists. An innovative approach to conducting practical classes in pathological physiology was proposed to improve the quality of education and prepare candidates for the KROK-1 exam.Документ Інноваційні напрями розвитку медичної освіти(Полтавський державний медичний університет, 2025) Білаш, Сергій Михайлович; Кононов, Богдан Сергійович; Коптев, Михайло Миколайович; Проніна, Олена Миколаївна; Пирог-Заказникова, Ангеліна Валеріївна; Олійніченко, Ярина Олександрівна; Донченко, Світлана Владиславівна; Олексієнко, Владислав Віталійович; Мамай, Олександр ВолодимировичУ статті наголошується, що проблема інновацій у медичній освіті й науці є важливою ланкою підготовки сучасних фахівців. Сучасна система освіти характеризується використанням різноманітних інноваційних технологій у навчанні, таких як проблемні лекції, мозкові штурми, кооперативне навчання, стажування з виконанням посадової ролі, імітаційний тренінг, ділові ігри, клінічні кейси, симуляційні технології, методики «віртуальний пацієнт», віртуальна і доповнена реальність, штучний інтелект, гейміфікація. The article emphasises that the problem of innovations in medical education and science is an important link in the training of modern specialists. The modern education system is characterised by the use of various innovative technologies in teaching, such as: problematic lectures, brainstorming, cooperative learning, internships with job roles, simulation training, business games, clinical cases, simulation technologies, virtual patient techniques, virtual and augmented reality, artificial intelligence, gamification.Документ Досвід викладання дисципліни «анатомія людини» здобувачам вищої освіти міжнародного факультету в контексті інтернаціоналізації освіти(Полтавський державний медичний університет, 2025) Пілюгін, Андрій Валентинович; Гринь, Володимир Григорович; Шерстюк, Олег Олексійович; Костиленко, Юрій Петрович; Свінцицька, Наталія Леонідівна; Устенко, Роман Леонідович; Каценко, Андрій Любославович; Литовка, Володимир Вікторович; Сербін, Сергій ІгоровичУ статті висвітлено актуальні питання й заходи для поліпшення теоретичної підготовки здобувачів освіти міжнародного факультету з подальшою інтеграцією з клінічними дисциплінами. З'ясовано напрями активізації науково-пізнавальної діяльності здобувачів освіти з метою формування професійної компетентності. The article highlights topical issues and measures to improve the theoretical training of international students with further integration with clinical disciplines. The directions for intensifying the scientific and cognitive activity of students in order to form professional competence are identified.Документ Актуальність і організація міждисциплінарної інтеграції під час вивчення навчальної дисципліни «Оториноларингологія»(Полтавський державний медичний університет, 2025) Безега, Михайло Іванович; Зачепило, Світлана Вікторівна; Гасюк, Юрій Анатолійович; Подовжній, Олександр ГригоровичВажливу роль у забезпеченні професійної спрямованості медичної освіти, а також високої ефективності та якості освітнього процесу в умовах викликів сьогодення відіграє міждисциплінарна інтеграція і теоретичних, і клінічних навчальних компонентів. Вивчення оториноларингології здобувачами вищої освіти ґрунтується на знаннях і вміннях, здобутих під час опанування навчального матеріалу з анатомії, фізіології, гістології, мікробіології, вірусології та імунології, фармакології тощо і має з цими науками тісні міждисциплінарні зв’язки. Інформація, засвоєна при вивченні цих предметів, допомагає у верифікації діагнозу, дозволяє запобігти розвитку хвороби, а також виявити можливі ускладнення основних запальних захворювань верхніх дихальних шляхів і вуха. An important role in ensuring professional orientation of medical education, as well as high efficiency and quality of the educational process in the conditions of today's challenges, is played by the interdisciplinary integration of both theoretical and clinical educational components. The study of otorhinolaryngology by students of higher educational institutions is based on the knowledge and skills acquired during the study of educational material in anatomy, physiology, histology, microbiology, virology and immunology, pharmacology, etc., and has close interdisciplinary connections with these sciences. The information obtained during the study of these subjects helps in the verification of the diagnosis, allows to prevent the development, as well as to identify possible complications of the main inflammatory diseases of the upper respiratory tract and ear.Документ Актуальні підходи до формування професійних компетентностей у здобувачів освіти під час опанування освітнього компонента «Пропедевтика стоматології» на кафедрі дитячої терапевтичної стоматології(Полтавський державний медичний університет, 2025) Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Янко, Наталія Валентинівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Амосова, Людмила Іванівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Новікова, Світлана Чеславна; Хміль, Олена Всеволодівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Янко, Наталья Валентиновна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Амосова, Людмила Ивановна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Новикова, Светлана Чеславна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Yanko, N. V.; Andriyanova, O. Yu.; Amosova, L. I.; Pavlenkova, O. S.; Novikova, S. Ch.; Khmil, E. V.Стаття присвячена актуальному питанню формування професійних компетентностей у майбутніх стоматологів під час вивчення освітнього компонента (ОК) «Пропедевтика стоматології». У дослідженні було проаналізовано нову навчальну програму, що дозволило виявити її сильні та слабкі сторони, а також визначити найбільш ефективні методи формування професійних компетентностей. Статья посвящена актуальному вопросу формирования профессиональных компетентностей у будущих стоматологов при изучении образовательного компонента (ОК) «Пропедевтика стоматологии». В исследовании была проанализирована новая учебная программа, что позволило выявить ее сильные и слабые стороны, а также определить наиболее эффективные методы формирования профессиональных компетентностей. The article is devoted to the topical issue of the formation of professional competences in future dentists in the study of the educational component (EC) ‘Propaedeutics of Dentistry’. The study analysed the new curriculum, which allowed to identify its strengths and weaknesses, as well as to determine the most effective methods of forming professional competences.Документ Професійна мотивація здобувачів вищої освіти медико-біологічного профілю до вивчення фундаментальних дисциплін(Полтавський державний медичний університет, 2025) Северин, Юрій Миколайович; Гринь, Володимир Григорович; Свінцицька, Наталія Леонідівна; Білаш, Валентина Павлівна; Тихонова, Олеся Олександрівна; Тарасенко, Яна Альбертівна; Каценко, Андрій Любославович; Устенко, Роман Леонідович; Пілюгін, Андрій Валентинович; Стриженок, Віталій ПетровичУ статті розглянуто проблему професіоналізації навчання щодо фундаментальних дисциплін студентами-медиками. Доведено, що використання методів формування вступної мотивації дозволило активізувати пізнавальну діяльність здобувачів освіти, а також підвищити ефективність засвоєння навчального матеріалу з морфологічних дисциплін. The article deals with the problem of professionalization of education in fundamental disciplines by medical students. It is proved that the use of methods of forming introductory motivation allowed to intensify the cognitive activity of students, as well as to increase the efficiency of learning the educational material in morphological disciplines.Документ Інтеграція педагогічних, інноваційних і медичних технологій у професійній підготовці майбутнього лікаря(Полтавський державний медичний університет, 2025) Андріянова, Ольга Юріївна; Каськова, Людмила Федорівна; Амосова, Людмила Іванівна; Яценко, Павло Ігорович; Ващенко, Ірина Юріївна; Хміль, Олена Всеволодівна; Янко, Наталія Валентинівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Амосова, Людмила Ивановна; Яценко, Павел Игоревич; Ващенко, Ирина Юрьевна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Янко, Наталья Валентиновна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Andriyanova, O. Yu.; Kaskova, L. F.; Amosova, L. I.; Yatsenko, P. I.; Vashchenko, I. Yu.; Khmil, E. V.; Yanko, N. V.; Pavlenkova, O. S.У статті надано інформацію щодо впровадження сучасних інформаційно-комп’ютерних технологій під час проведення навчального процесу, перегляду його змісту і форм, підвищення рівня фахової компетентності як основи розвитку здібностей майбутнього лікаря та їхньої ролі для здобуття професійних якостей, необхідних для успішної клінічної діяльності в сучасних умовах. В статье представлена информация о внедрении современных информационно-компьютерных технологий во время проведения учебного процесса, пересмотра его содержания и форм, повышения уровня профессиональной компетентности как основы развития способностей будущего врача и их роли для получения професионных качеств, необходимых для успешной клинической деятельности в современных условиях. The article provides information on the introduction of modern information and computer technologies during the educational process, revising its content and forms, increasing the level of professional competence as the basis for developing the abilities of a future doctor and their role in acquiring professional qualities necessary for successful clinical activity in modern conditions.Документ Комунікативна культура викладача закладу вищої освіти(Полтавський державний медичний університет, 2025) Білоус, Алевтина Миколаївна; Карасюнок, Анна ЄвгеніївнаУ статті розглядається проблема ролі й місця комунікативної культури педагога вищої школи в процесі професійно-педагогічної підготовки майбутніх спеціалістів. Здійснюється теоретичний аналіз поняття «комунікативна культура» викладача закладу вищої освіти та її компонентів. The article examines the problem of the role and place of the communicative culture of a higher school teacher in the process of professional and pedagogical training of future specialists. A theoretical analysis of the concept of "communicative culture" of a teacher at a higher education institution and its components is carried out.