Матеріали наукових конференцій. 2025
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Матеріали наукових конференцій. 2025 за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 214
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ A linguistic analysis of zero derivation in krok 1 medical exam tests(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Znamenska, I.; Bieliaieva, O.; Kostenko, V.; Solohor, I.; Slipchenko, L.; Honcharova, Ye.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Гончарова, Олена ОлегівнаUkraine designed to assess fundamental medical knowledge in English. The investigation of instances of nominalization, verbalization, adjective-to-noun zero derivation, and prepositional phrase substitution reveals how zero derivation enhances the conciseness, clarity, and scientific precision of medical test questions. У цьому дослідженні аналізується роль конверсії в тестах стандартизованого іспиту КРОК 1 англійською в Україні. Дослідження випадків номіналізації, вербалізації, нульової деривації прикметників та іменників, а також прийменникової заміни словосполучень показує, як конверсія сприяє стислості, ясності та науковій точності фахових тестових запитань.Документ Common sentence structure mistakes among ukrainian medical students in english: challenges and solutions(Полтавський державний медичний університет, 2025) Kostenko, V. H.; Bieliaieva, O. M.; Solohor, I. M.; Znamenska, I. V.; Taran, Z. M.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Таран, Зінаїда МихайлівнаEffective communication in English is crucial for medical students, as much of medical literature and international collaboration occurs in English. However, Ukrainian medical students frequently struggle with constructing grammatically correct sentences due to significant differences between Ukrainian and English syntax. This paper examines the most prevalent sentence structure errors among Ukrainian medical students, including word order confusion, misuse of articles, overuse of passive voice, incorrect relative clause formation, and subject-verb agreement issues. The analysis, based on formative and summative assessments, identifies recurring linguistic challenges and categorizes errors to better understand their causes. Key difficulties arise from the flexibility of Ukrainian word order, the absence of articles in the Ukrainian language, and differences in passive construction and verb agreement. To address these challenges, the paper explores effective teaching strategies, such as contrastive analysis, error analysis, targeted grammar exercises, and extensive exposure to medical texts. Regular speaking and writing practice, peer feedback, and interactive learning methods are also highlighted as essential for improving syntactic accuracy. By implementing these strategies, educators can enhance students’ proficiency in English, equipping them with the necessary skills for academic success and professional communication in the medical field. Ефективне спілкування англійською мовою є вирішальним для майбутніх фахівців у галузі медицини у кон тексті вибудовування успішної кар’єри та міжнародної співпраці. Українські здобувачі освіти часто зіштов хуються з труднощами у побудові граматично правильних речень через значні відмінності між українським та англійським синтаксисом. У цій статті розглянуті найпоширеніші помилки в побудові речень, яких при пускаються студенти-медики, зокрема плутанина в порядку слів, неправильне вживання артиклів, надмірне використання пасивного стану, помилки в утворенні відносних речень та проблеми узгодження підмета з дієсловом. Аналіз, що ґрунтується на результатах формувального та підсумкового оцінювання, дозволив визначити та класифікувати часто повторювані мовні помилки для кращого розуміння причин їхнього виникнення та визначення підходів для їх усунення. Основні труднощі виникають інтерференцію рідно мови, а саме через гнучкість українського порядку слів, зумовлену, передусім, наявністю відмінків, відсутність артиклів у рідній мові та відмінності в пасивних конструкціях і узгодженні дієслів. Для подолан ня цих проблем у статті запропоновано ефективні стратегії навчання, такі як контрастивний аналіз, аналіз помилок, граматичні вправи, спрямовані на закріплення вживання певних структур, та аналіз автентичних текстів. Регулярна практика усного та письмового мовлення, своєчасних зворотній зв’язок та інтерактивні методи навчання також є важливими кроками щодо удосконалення синтаксичної точності.Документ Digital tools and resources for enhancing english proficiency(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Rozhenko, I.; Baidi, A.; Moqtaderi, M.; Роженко, Інеса ВіталіївнаThe integration of digital tools in language learning has revolutionized the way individuals acquire English proficiency. The paper focuses on various digital resources, including mobile applications, online platforms and artificial intelligence-driven tools facilitating language acquisition, as well as analyzes their effectiveness in improving listening, speaking, reading and writing skills. The authors highlight the best practices for incorporating digital tools into English language learning. Інтеграція цифрових технологій у вивчення мов докорінно змінила спосіб набуття людьми рівня володіння англійською мовою. У статті розглядаються різні цифрові ресурси, зокрема мобільні додатки, онлайн-платформи та технології на основі штучного інтелекту, які сприяють засвоєнню мови, а також аналізується їхня ефективність у розвитку навичок слухання, говоріння, читання та письма. Автори висвітлюють найкращі практики впровадження цифрових технологій у процес вивчення англійської мови.Документ Enhancing krok 1 medical english training through customized materials(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Znamenska, I. V.; Bieliaieva, O. M.; Kostenko, V. H.; Solohor, I. M.; Slipchenko, L. B.; Rozhenko, I. V.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Роженко, Інеса ВіталіївнаExamination in the English language for professional purposes is a part of the first stage of the Unified State Qualification Examination in the field of knowledge “Health Care” for medical students in Ukraine, evaluating their knowledge in fundamental medical sciences. This article explores the advantages of customized educational materials tailored to enhance KROK 1 exam tests’ preparation. Професійно орієнтований іспит з англійської мови є складовою першого етапу Єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальністю "Охорона здоров'я" для здобувачів вищої освіти в Україні, який оцінює знання з фундаментальних медичних дисциплін у медичних ЗВО. У цій статті досліджено переваги використання індивідуалізованих навчальних матеріалів для ефективної підготовки до іспитів КРОК 1 англійською мовою.Документ How can we encourage adult learners to keep going and boost their confidence while studying english?(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Slipchenko, L.; Bieliaieva, O.; Lysanets, Yu.; Kostenko, V.; Znamenska, I.; Goncharova, Ye.; Vardanian, A.; Rozhenko, I.; Сліпченко, Лариса Борисівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Варданян, Анаіт Оганесівна; Роженко, Інеса ВіталіївнаIn Ukraine, there is a significant increase in demand for improving English language skills as a means of interaction, exchange of experience, and learning. This applies not only to academics but also to society as a whole. PSMU plays an important role in developing and supporting initiatives and programs aimed not only at improving the current Eng lish language skills of teachers and students, but also at having a long-term, positive and sustainable impact on the teaching of English in the education system. This article explores the peculiarities of the teaching/learning process and provides practical advice on adult learning. В Україні спостерігається значне зростання попиту на вдосконалення навичок володіння англійською мовою як засобу взаємодії, обміну досвідом та навчання. Це стосується не тільки науковців, а також суспільства в цілому. ПДМУ відіграє важливу роль у розробці та підтримці ініціатив і програм, спрямованих не лише на покращення поточних навичок володіння англійською мовою викладачами та здобувачами вищої освіти, але й на довготривалий, позитивний та сталий вплив на викладання англійської мови в системі освіти. В даній статті було досліджено особливості процесу викладання/навчання та надання практичних порад щодо навчання дорослих.Документ Independent study strategies for mastering a foreign language for professional purposes(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Solohor, I.; Bieliaieva, O.; Kostenko, V.; Znamenska, I.; Slipchenko, L.; Rozhenko, I.; Taran, Z.; Сологор, Ірина Миколаївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Роженко, Інеса Віталіївна; Таран, Зінаїда МихайлівнаУ статті розглядаються ключові аспекти планування, організації, мотивації та оцінювання самостійної роботи студентів у процесі вивчення іноземної мови за професійним спрямуванням. Висвітлюється роль самостійної роботи у розвитку креативного мислення, дослідницьких навичок і професійних компетентно стей, наголошуючи на необхідності ефективного керівництва, мотивації та оцінювання з боку викладачів. The article examines key aspects of planning, organising, motivating, and evaluating students' independent work in learning foreign languages for professional purposes. It highlights the role of independent work in developing creative thinking, research skills, and professional competences, emphasising the need for effective guidance, motivation, and assessment by instructors.Документ Integration of the digital stethoscope "stethophone" into the educational process at the department of internal medicine(Полтавський державаний мединий університет, 2025) Yarmola T.I.; Tkachenko, L. A.; Pustovoyt, H. L.; Vlasova, O. V.; Talash, V. V.; Hutsalenko, O. O.; Vahnenko, A. V.; Lavrenko, K. D.; Ярмола, Тетяна Іванівна; Ткаченко, Лідія Афанасіївна; Пустовойт, Ганна Леонідівна; Власова, Олена Вікторівна; Талаш, Вікторія Володимирівна; Гуцаленко, Ольга Олексіївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Лавренко, Катерина ДмитрівнаThe article highlights the possibilities of using the digital stethoscope "Stethophone" in the educational process during the training of students at the Department of Internal Medicine. Стаття висвітлює можливості використання цифрового стетоскопу «Stethophone» в освітньому процесі під час навчання здобувачів освіти на кафедрі внутрішньої медицини.Документ International faculty students’ active self-work at physiology department as a factor of deep knowledge managing(Полтавський державний медичний університет, 2025) Vesnina, L. E.; Zaporozhets, T. M.; Tkachenko, O. V.; Sokolenko, V. M.; Sukhomlyn, Т. А.; Sukhomlyn, А. А.; Mishchenko, S. V.; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Сухомлин, Андрій Анатолійович; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Міщенко, Сергій ВіталійовичThe article is devoted to some peculiarities of International students’ self-work organization, its problems and role in gaining the deep knowledge to provide effective knowledge survival. The authors analyze some approaches and methods of International faculty students’ self-work improvement implemented in an educative process at Physiology department in part activity in Google-class, taking the applicants’ individual peculiarities into consideration, using vast intra- and inter-disciplinary integration with especial accent on the topic studied applied significance. The authors emphasize essentiality to combine self-work optimal organization with creating favorable conditions to provide this students’ activity artistic character. Стаття присвячена деяким особливостям органiзацiï самостiйноï роботи студентiв мiжнародного факультету, ïï проблемам та ролi у здобуттi поглиблених знань для забезпечення ефективноï витривалостi знань. Автори аналiзують деякi пiдходи та методи покращення самостiйноï роботи студентiв мiжнародного факультету в освiтньому процесi на кафедрi фiзiологiï, зокрема, активнiсть в Гугл-класi, прийняття до уваги iндивiдуальних особливостей пошукувачiв, використання значноï iнтра- та iнтердисциплiнарноï iнтеграцiï з особливим акцентом на прикладному значеннi теми, яка вивчається. Автори пiдкреслюють важливiсть комбiнувати оптимальну органiзацiю самостiйноï робот iз створенням благоприємних умов для забезпечення творчого характеру цiєï активностi cтудентiв.Документ Linguistics features of legal discourse in informed consent forms for coronary surgery(Полтавський державний медичний університет, 2025) Hrytsenko, I. S.; Kostenko, H. V.; Kostenko, V. H.; Гриценко, І. С.; Костенко, Георгій Віталійович; Костенко, Вікторія ГеннадіївнаThis study examines the linguistic representation of legal discourse in informed consent templates for coronary surgery. Analysis of the templates applied in the US medical settings enabled us to identify key features such as legal terminology, passive voice, modal verbs, nominalization, and complex sentence structures. These linguistics forms are most concentrated in sections like Risks and Benefits, Patient Rights, and Liability Clauses, where composite sentences and formal grammar ensure precision and compliance but often reduce readability. The findings reveal the challenges of balancing medical clarity with legal obligations, emphasizing the need for patient-centered communication. У запропонованому дослідженні розглянуті особливості мовної репрезентації юридичного дискурсу у формах інформованої згоди на коронарні оперативні втручання. Аналіз текстів продемонстрував, що галузе ва термінолексика, пасивні конструкції та модальні дієслова, які також служать засобами хеджування, номіналізація та складні синтаксичні конструкції є типовими мовними проявами юридичного дискурсу. Ці засоби, як правило, найбільш представлені в таких розділах, як «Ризики та переваги», «Права пацієнта» та «Заяви про відповідальність». Складні речення та формальна граматика забезпечують точність і відповідність нормативним вимогам, проте можуть ускладнювати сприйняття тексту. Отримані результати дослідження вказують на труднощі у збалансуванні медичної інформації та юридичних зобов’язань, підкреслюючи необхідність орієнтованого на пацієнта підходу до комунікації у медичних закладах.Документ Main aspects of forming a students’ healthy lifestyle(Полтавський державний медичний університет, 2025) Pikul, K. V.; Dvornуk, I. L.; Ilchenko, V. I.; Muravlova, O. V.; Shaienko, Z. O.; Пікуль, Катерина Вікторівна; Дворник, Ірина Леонідівна; Ільченко, Валентина Іванівна; Муравльова, Оксана Василівна; Шаєнко, Златослава ОлексіївнаРозглянуто основні компоненти чи складові здоров‘я та здорового способу життя. Але вони не є рівнозначними. Крім того, не існує концепції кількісного виміру “здоров’я” як комплексного інтегрального показника. Широкий спектр загально-гігієнічних мір по удосконаленню способу життя, та виключення факторів ризику виникнення препатологічних та патологічних станів і хвороб у здобувачів, має стати основою навчально-виховної роботи викладацького складу, який виховує майбутнє нашої медицини. The primary components of health and a healthy lifestyle have thus been considered. However, it is important to note that these components are not synonymous. Furthermore, the absence of a quantitative measurement of “health» as a complex integral indicator is evident. It is imperative that a comprehensive array of general hygienic measures is employed to enhance lifestyle habits and eradicate risk factors associated with the onset of pre- pathological and pathological conditions and diseases in medical students. This approach should serve as the fundamental foundation of the educational endeavours of teaching staff, who are entrusted with the responsibility of nurturing the future of our medical community.Документ Students’ training for the english language proficiency test: Krok 1. Medicine in Ukraine(Полтавський державний медичний університет, 2025) Znamenska, I. V.; Bieliaieva, O. M.; Kostenko, V. H.; Solohor, I. M.; Slipchenko, L. B.; Rozhenko, I. V.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Роженко, Інеса ВіталіївнаMedical education in Ukraine requires students to pass standardized examinations, including The English Language Proficiency Test: Krok 1, which assesses their fundamental knowledge in basic medical sciences. For Ukrainian students, mastering English proficiency is crucial, as the test is conducted in English. This paper explores the preparation strategies for KROK 1, discussing the challenges faced by non-native English speakers and the methods for effective preparation. The study also emphasizes the integration of medical terminology, academic reading, and critical thinking skills in language training to enhance students’ performance. У системі медичної освіти України важливим етапом є складання стандартизованих іспитів, зокрема, The English Language Proficiency Test: Krok 1, що оцінює рівень фундаментальних знань з основних медичних дисциплін. Оскільки тестування відбувається англійською мовою, володіння нею є вкрай важливим для україн ських здобувачів вищої освіти. У цій статті розглянуто стратегії підготовки до КРОК 1, проаналізовано труднощі, з якими стикаються здобувачи вищої освіти, для яких англійська не є рідною, та запропоновано ефективні методи навчання. Підкреслено важливість інтеграції медичної термінології, академічного читання та навичок критичного мислення в процес мовної підготовки для підвищення успішності студентів.Документ Teaching verbals effectively: challenges and strategies for Ukrainian students in ESP (medicine, dentistry) courses(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Kostenko, V. H.; Bieliaieva, O. M.; Znamenska, I. V.; Solohor, I. M.; Honcharova, Ye. Ye.; Slipchenko, L. B.; Vardanian, A. O.; Rozhenko, I. V.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сологор, Ірина Миколаївна; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Варданян, Анаіт Оганесівна; Роженко, Інеса ВіталіївнаThis paper investigates the challenges faced by Ukrainian dental and medical students in mastering English verbals (infinitives, gerunds, and participles) within the context of English for Specific Purposes (ESP) courses. Given the absence of direct equivalents in Ukrainian grammar, these grammatical structures pose significant difficulties for students, leading to common errors such as misplacement and over-reliance on literal translation. Based on five years of student assessments, this study identifies key challenges and proposes pedagogical strategies to enhance students' understanding and use of verbals. These strategies include contextualized grammar instruction, scaffolded practice activities, and the integration of authentic materials, such as clinical case reports and medical journal articles. By implementing these strategies, educators can effectively equip students with the necessary grammatical skills for clear, concise, and professional communication within the global healthcare context. У запропонованій роботі окреслено труднощі, з якими стикаються українські здобувачі вищої освіти у галузі оорони здоров’я при опануванні англійських не особових дієслівних форм (інфінітивів, герундіїв та дієпри кметників) у рамках курсів англійської мови для спеціальних цілей (ESP). Оскільки в українській граматиці відсутні прямі еквіваленти цих граматичних структур, вони становлять значні труднощі для студентів, що призводить до помилок та надмірної залежністості від буквального перекладу. Спираючись на аналіз оцінювання мовних та мовленнєвих умінь здобувачів, це дослідження визначає ключові проблеми, з якими вони зіштовхуються, та пропонує певні педагогічні стратегії для покращення розуміння та використання зазначених дієслівних форм, що сприятиме ефективній підготувці студентів до володіння необхідними граматичними навичками для чіткої, лаконічної та професійної комунікації в глобальному суспільстві.Документ The most common word-building models in krok 1 exam tests(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Znamenska, I. V.; Hladka, V. Y.; Borodavka A. O.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Гладка, В. І.; Бородавка, Анна ОлександрівнаThis study analyzes word-building models in Ukraine's KROK 1 medical exam to improve students' understanding of medical terminology. The research identifies affixation, compounding, and conversion as key mechanisms, with a focus on the influence of Latin and Greek roots. Results show that affixation is the most prevalent model, followed by compounding and conversion. These findings offer insights for medical educators to refine language training and enhance students' vocabulary acquisition. The prevalence of Latin and Greek elements highlights the importance of etymological awareness for medical students preparing for the KROK 1 exam. Це дослідження аналізує моделі словотворення в медичному іспиті КРОК 1 в Україні з метою покращення розуміння студентами медичної термінології. Дослідження визначає афіксацію, словоскладання та конверсію як ключові механізми, з акцентом на вплив латинських та грецьких коренів. Результати показують, що афіксація є найпоширенішою моделлю, за якою слідують словоскладання та конверсія. Ці висновки пропонують розуміння для медичних педагогів щодо вдосконалення мовної підготовки та розширення словникового запасу студентів. Перевага латинських і грецьких елементів підкреслює важливість етимологічної обізнаності для студентів-медиків, які готуються до іспиту КРОК 1.Документ Transforming medical education in Ukraine: overcoming wartime challenges with innovation(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Sheshukova, O. V.; Mosiienko, A. S.; Polishchuk, T. V.; Maksymenko, A. I.; Kostenko, V. H.; Trufanova, V. P.; Rybalkа, Ya. V.; Bauman, S. S.; Kazakova, K. S.; Шешукова, Ольга Вікторівна; Мосієнко, Анна Сергіївна; Поліщук, Тетяна Вікторівна; Максименко, Аліна Іванівна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Труфанова, Валентина Петрівна; Рибалка, Ярослав Володимирович; Бауман, Софія Сергіївна; Казакова, Катерина СтаніславівнаThe ongoing war in Ukraine, which began in 2014, has profoundly affected all aspects of life, including the medical education system. Students and educators in higher education have encountered unprecedented challenges, such as physical danger, damaged infrastructure, and significant psychological stress. In this context, advanced technologies and artificial intelligence have emerged as a vital tool to support the learning process. By providing access to interactive platforms and clinical simulation environments, artificial intelligence ensures that students can continue developing practical skills even when access to physical clinics is limited. Artificial intelligence also plays a crucial role in maintaining the quality of medical education during wartime by enabling continuity of learning and promoting skill development, despite the constraints imposed by the war. Війна в Україні, що триває з 2014 року, суттєво вплинула на всі сфери життя, включаючи систему медичної освіти. Здобувачі та викладачі вищої освіти зіштовхнулися з новими викликами, такими як фізична небезпека, інфраструктурні проблеми та психологічний тиск. Використання штучного інтелекту стало важливим інструментом для підтримки навчання, забезпечуючи доступ до інтерактивних плат форм і моделювання клінічних умов навіть за обмеженого доступу до клінік. ШІ допомагає зберігати якість медичної освіти в умовах війни, сприяючи розвитку практичних навичок та забезпечуючи неперервність навчання.Документ Академічна мотивація в медичній освіті(Полтавський державний медичний університет, 2025) Дельва, Ірина Іванівна; Дельва, Михайло Юрійович; Пінчук, Вікторія Анатоліївна; Гринь, Катерина Вікторівна; Кривчун, Анжеліна Михайлівна; Силенко, Галина Ярославівна; Таряник, Катерина Анатоліївна; Пурденко, Тетяна Йосипівна; Палєнка, Олена Євгенівна; Скорик, Катерина СергіївнаАкадемічна мотивація надважлива в медичній освіті. Внутрішня мотивація пов’язана з покращенням успішності. Для посилення академічної мотивації необхідне навчальне середовище з контрольованою автономією здобувачів, конструктивним зворотним зв’язком, позитивними моделями наставництва. Academic motivation is very important issue in the medical education. Internal motivation of students is associated with improved their performance. A learning environment that includes controlled students’ autonomy, constructive feedback, and positive mentoring models is needed for enhancing of academic motivation.Документ Академічне шахрайство та заходи його попередження(Полтавський державний медичний університет, 2025) Скікевич, Маргарита Георгіївна; Волошина, Людмила Іванівна; Яценко, Павло ІгоровичВиставлення студентам оцінок за послуги або гроші, тобто корупція, є однією з причин деформації академічної культури. Імітація оцінювання нівелює оцінки як важливий інструмент формування конкурентного середовища в університетах. Giving students grades for favors or money, i.e. corruption, is one of the reasons for the deformation of academic culture. Imitation of assessment levels out grades as an important tool for shaping a competitive environment in universities.Документ Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи(Полтавський державний медичний університет, 2025-02-12)У збірнику представлено статті вітчизняних і зарубіжних науковців, у яких висвітлюються різноманітні проблеми сучасної лінгвістики, психології та педагогіки вищої школи, зокрема, медичної. Для керівників і науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, магістрантів, аспірантів, докторантів, а також усіх, хто цікавиться широким колом теоретичних і практичних питань, пов’язаних зі сферою вищої освіти. The Book of Proceedings presents articles by Ukrainian and foreign scientists, with a focus on various problems of modern linguistics, psychology and pedagogy of higher education, in particular, medical education. The Book is intended for administrative authorities and academic staff of higher education institutions, master students, postgraduate students, postdoctoral students, as well as everyone who is interested in a wide range of theoretical and practical issues related to the field of higher education.Документ Актуальні проблеми розвитку медицини і шляхи їх розв'язання за допомогою інтеграційних та інноваційних напрямів(Полтавський державний медичний університет, 2025-03-20) Філатова, Олена Вікторівна; Філатова, Валентина ЛуківнаСучасне реформування охорони здоров’я передбачає сучасні й актуальні вимоги до навчання й підготовки фахівців медичного профілю відповідно до нових стандартів, шляхом інтеграційних та інноваційних напрямів. Modern reform of health care involves modern and actual requirements for education and training of medical specialists, in accordance with new standards, through integration and innovative directions.Документ Актуальні проблеми сучасної вищої медичної освіти за використання розвивальних методів навчання здобувачів медичних ЗВО(Полтавський державний медичний університет, 2025) Шарлай, Наталія Миколаївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Міщенко, Сергій Віталійович; Шевченко, Костянтин ВасильовичСистема вищої освіти України і зміни в сучасному суспільстві вимагають особливої уваги до професійного навчання. Це потребує постійного оновлення змісту вищої професійної медичної освіти як однієї з важливих сфер людської діяльності, оскільки одним із найважливіших завдань нашого суспільства є формування, зміцнення, збереження й відновлення здоров’я людей. Higher education systems of Ukraine and changes in modern society require special attention to professional training. This requires constant updating of the content of higher professional education. Education is one of the important spheres of human activity. One of the most important tasks of our society is the formation, strengthening, preservation and restoration of the health of society.Документ Актуальні підходи до формування професійних компетентностей у здобувачів освіти під час опанування освітнього компонента «Пропедевтика стоматології» на кафедрі дитячої терапевтичної стоматології(Полтавський державний медичний університет, 2025) Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Янко, Наталія Валентинівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Амосова, Людмила Іванівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Новікова, Світлана Чеславна; Хміль, Олена Всеволодівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Янко, Наталья Валентиновна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Амосова, Людмила Ивановна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Новикова, Светлана Чеславна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Yanko, N. V.; Andriyanova, O. Yu.; Amosova, L. I.; Pavlenkova, O. S.; Novikova, S. Ch.; Khmil, E. V.Стаття присвячена актуальному питанню формування професійних компетентностей у майбутніх стоматологів під час вивчення освітнього компонента (ОК) «Пропедевтика стоматології». У дослідженні було проаналізовано нову навчальну програму, що дозволило виявити її сильні та слабкі сторони, а також визначити найбільш ефективні методи формування професійних компетентностей. Статья посвящена актуальному вопросу формирования профессиональных компетентностей у будущих стоматологов при изучении образовательного компонента (ОК) «Пропедевтика стоматологии». В исследовании была проанализирована новая учебная программа, что позволило выявить ее сильные и слабые стороны, а также определить наиболее эффективные методы формирования профессиональных компетентностей. The article is devoted to the topical issue of the formation of professional competences in future dentists in the study of the educational component (EC) ‘Propaedeutics of Dentistry’. The study analysed the new curriculum, which allowed to identify its strengths and weaknesses, as well as to determine the most effective methods of forming professional competences.