Кафедра дитячої стоматології
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра дитячої стоматології за Ключові слова "001.3-048.35:0/9](06)"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Новітні технології в медичній освіті(ФОП Кандиба Т. П, 2021) Мосієнко, Анна Сергіївна; Поліщук, Тетяна Вікторівна; Мосиенко, Анна Сергеевна; Полищук, Татьяна Викторовна; Mosiienko, A. S.; Polishchuk, T. V.Медична стоматологічна освіта в Україні є невід'ємною частиною національної системи освіти і охорони здоров'я. В сучасних умовах важливо застосовувати новітні технології, як в науковому аспекті так і в лікуванні стоматологічних патологій. Важливим сегментом в тенденції розвитку медичної науки є гнучкість і пошук альтернативних шляхів застосування сучасних технологій на сьогодні. За останні два десятка років, а особливо в останній рік у зв’язку із коронавірусною епідемією відбувається процес переходу від традиційного навчання до навчання на базі комп’ютерних технологій. Цьому сприяє розвиток мережі Інтернет, що дало можливість вільно проводити практичні та семінарські заняття у вигляді дискусії з іншими користувачами (лікарями-інтернами або курсантами) мережі в online режимі і розміщувати інформацію на Інтернет-сайтах, роблячи її доступною для всіх бажаючих. Поступовий рух медичних вузів шляхом інноваційних технологій є неймовірним двигуном в системі медичної освіти та науки. Перш за все розвиток медичної науки починається з підвищення рівня педагогічних технологій, починаючи з доступності набуття теоретичних знань лікарів. Наприклад, постійний вільний доступ до електронних ресурсів, створення відкритих літературних баз: сучасних книг та наукових журналів. Актуальним є стимулювання науково-дослідницької роботи, для удосконалення застосування новітніх технологій в медицині, використання демонстративних матеріалів у навчальному процесі, як приклад: відео, мультимедійні презентацій. Бажаним стає застосування фотопротоколів, які на даний період часу є невід’ємною частиною в роботі як лікаря-стоматолога, так і медичного наукового працівника, тому що візуалізація проведеної роботи надає можливість відслідковувати всі етапи виконаної роботи. Саме тому проведення відеодемонстрацій під час лікування пацієнтів за допомогою внутрішньоротових відеокамер з прямою трансляцією на монітор надає чудову можливість лікарям поетапно і детально спостерігати за проведеною роботою педагога (наукового-керівника). Одним з важливих кроків до удосконалення клінічного мислення є вирішення ситуаційних задач, тому обов’язком викладача є створення баз цих задач, та їх постійна доступність в Інтернет просторі. Одним із способів для розвитку клінічного мислення є участь лікарів у конкурсах професійної майстерності, під час проходження яких конкурсанти активуються, бажаючи стати кращими, розширюючи свої як клінічні так і теоретичні знання. Введення науково-пошукової роботи в план навчання формує у лікарів-інтернів здатність самоаналізувати та об’єктивно оцінювати проведену роботу, розвиває клінічне мислення. Отже, інформаційні технології в медичній освіті дуже швидко розвиваються, однак, не потрібно нехтувати обов’язковим моментом в підготовці висококваліфікованого лікаря - опанування практичних навичок згідно запланованих норм. Надбання мануальних навичок з застосуванням сучасних матеріалів та методів лікування стоматологічних захворювань, ефективного спілкування і консультування пацієнтів і членів їх родини залишається головним у підготовці лікаря-стоматолога.Документ Самостійна робота як один із методів безперервного підвищення професійної діяльності майбутнього лікаря-стоматолога(Київ; Мадрид: ФОП КАНДИБА Т.П., 2020) Шешукова, Ольга Вікторівна; Поліщук, Тетяна Вікторівна; Шешукова, Ольга Викторовна; Полищук, Татьяна Викторовна; Sheshukova, О. V.; Polishchuk, T. V.На сьогодні однією із головних проблем вищої школи у зв’язку із всесвітньою пандемією, є поліпшення якості підготовки майбутніх фахівців. Випускники медичних вузів, а в майбутньому лікарі-інтерни повинні не тільки отримувати знання з дисциплін програми, опановувати уміннями і навичками використання цих знань, але і вміти самостійно здобувати нові наукові відомості, самоосвічуватися і саморозвиватися [1]. У відповідності до цього все більшого значення набуває самостійна робота у навчальному процесі. Активно обговорюються проблеми підвищення ефективності самостійної роботи, методик її організації та засобів, що застосовуються для отримання більшого педагогічного ефекту в навчально-виховному процесі [2,3]. Основними засадами організації самостійної роботи лікарів-інтернів є комплексний підхід, що спрямований на формування навичок репродуктивної творчої діяльності в аудиторії, при позааудиторних контактах з викладачем під час дистанційного навчання, під час консультацій і у домашній підготовці. Серед основних видів самостійної роботи традиційно виділяють: підготовку до семінарських та практичних занять, заліків та іспитів; написання рефератів; розв’язання кейсів і ситуаційних завдань; проведення ділових ігор; участь у науково-дослідницькій роботі. Будь-який вид занять, що створює умови для зародження самостійної думки, пізнавальної і творчої активності майбутнього фахівця, пов’язаний із самостійною роботою [2,3]. Саме тому, метою самостійної роботи лікаря-інтерна та курсанта є осмислено і самостійно працювати спочатку з навчальним матеріалом, потім з науковою інформацією, що в подальшому закладе основи самоорганізації та самовиховання з тим, щоб прищепити вміння надалі безперервно підвищувати свою професійну кваліфікацію. Самостійна робота може здійснюватися індивідуально або групами інтернів в залежності від мети, обсягу, конкретної тематики самостійної роботи, рівня складності і рівня вмінь майбутніх лікарів. Контроль результатів самостійної роботи здійснюється в межах часу, відведеного на обов’язкові навчальні заняття і позааудиторну самостійну роботу інтернів з дисципліни та може проходити в письмовій, усній або змішаній формі. Результатом такої роботи є здатність інтерна або курсанта вільно відповісти на теоретичні питання семінару під час свого виступу та взяти участь у колективному обговоренні питань досліджуваної теми, правильному виконанні практичних завдань і контрольних робіт. Таким чином, для майбутнього лікаря-стоматолога важливим є не лише осмислення й засвоєння інформацію, а й оволодіння протягом навчання методами її поглиблення і оновлення, творчого засвоєння. Всі форми і види самостійної роботи повинні крім навчальних задач вирішувати проблеми саморозвитку і самовдосконалення особистості, готувати лікарів-інтернів до майбутньої професійної діяльності. Ця робота дозволяє підготувати інтернів до пошуку шляхів виходу зі складних особистісних професійних ситуацій, підготувати їх до самостійної практичної діяльності.