Наукові праці. Кафедра терапевтичної стоматології
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові праці. Кафедра терапевтичної стоматології за Ключові слова "378.147:616.314"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Шляхи забезпечення дистанційного навчання на кафедрі терапевтичної стоматології ПДМУ(Полтавський державний медичний університет, 2022) Іленко, Наталія Миколаївна; Бойченко, Ольга Миколаївна; Іленко-Лобач, Наталія Володимирівна; Ilenko, N. M.; Boychenko, O. M.; Ilenko-Lobach, N. V.Полтавський державний медичний університет Сучасна медична освіта зазнає значного впливу загальнонаціонального карантину, який вніс своє коригування у розвиток усіх галузей суспільства. Неможливість проводити повноцінні заняття в межах аудиторії навчального закладу сприяла більш широкому впровадженню дистанційної форми навчання. Згідно із законом України «Про вищу освіту» дистанційна освіта має офіційний статус самостійної форми навчання нарівні з очною, заочною та екстернатом. Якісно продовжити навчальний процес під час карантину дозволяють сучасні платформи та сервіси. Так, створені для швидкого обміну новинами та повідомленнями ще на початку минулого навчального року групи у Viber наразі органічно вплітаються у навчальний процес. Викладачі кафедри терапевтичної стоматології активно застосовують месенджер Viber у випадках, коли виникають проблеми у долученні студентів до електронних курсів та наданні допомоги. Для проведення дистанційного навчання викладачами кафедри активно використовуються сервіси платформи Zoom. Безкоштовний сервіс зі зрозумілим інтерфейсом дозволяє брати активну участь в on-line зустрічах. Завдяки можливості ділитися трансляцією екрану кожен учасник може надати свою інформацію, що дозволяє підтримувати зворотній зв’язок зі студентами. В Zoom просто подавати новий матеріал, зокрема презентації, перевіряти його засвоєння студентами. Чат дозволяє ставити питання, писати коментарі під час заняття. Завдяки контролю за чатом можна додавати або видаляти учасників, надавати право голосу, оступ до екрану, окремий зв’язок. Подібні заняття сприяють розвитку комунікативних навичок. Можна запланувати дату проведення конференції [2]. Запис конференції зберігається в окремій папці. Крім того, икористовуючи платформу Zoom, під час карантину проводяться засідання кафедри, засідання наукової студентської групи, тощо. Викладачі кафедри активно беруть участь у роботі різних конференцій, засіданнях вченої ради з використанням платформи Zoom. Онлайн-навчання не дає практичних умінь та навичок. Це спонукало до пошуку наочних прикладів та можливостей демонструвати здобувачам вищої освіти роботу з фантомами та пацієнтами у форматі дистанційних занять. Деякі можливості в цьому напрямку надає платформа Youtube. Велика кількість кореспондентів забезпечує цій платформі практично неосяжне різноманіття роликів на любі теми до перегляду здобувачам вищої освіти. По-перше, це професійно зроблені навчальні фільми. По-друге, це ролики, спеціально створені як викладачами, так і студентами для пояснення та наочного представлення окремих понять, способів використання обладнання чи стоматологічного аксесуара, механізма дії лікарського засобу, тощо. Третю групу роликів, що їх можливо використовувати для навчального процесу, складають рекламні ролики фірм, що виробляють стоматологічну продукцію чи обладнання. Четверта група роликів на платформі Youtube складають відеолекції та презентаційні ролики, виставлені викладачами різних навчальних закладів. Враховуючи зазначене вище, можна визначити основні шляхи розвитку системи дистанційного навчання: створення різноманітних програм дистанційного навчання; збільшення кількості відкритих навчальних дистанційних масових курсів; поєднання переваг системи дистанційного навчання із очною формою навчання тощо. Дистанційні технології у викладанні дисципліни «Терапевтична стоматологія» для підготовки спеціальності 221 «Стоматологія» дозволяють: докорінно змінити організацію процесу навчання здобувачів освіти, формуючи в них системне мислення; раціонально організувати пізнавальну діяльність під час навчально-виховного процесу; використовувати комп'ютери з метою індивідуалізації навчального процесу та звернутися до принципово нових пізнавальних засобів.Документ Інтегрований підхід до підготовки стоматологів у ПДМУ(Одеса : Одеський національний технологічний університет, 2023) Зайцев, Андрій Володимирович; Котелевська, Наталія Василівна; Костиренко, Олексій Петрович; Zaytcev A.V.; Kotelevska N. V.; Kostyrenko O. P.На кафедрі терапевтичної стоматології велику увагу приділяють інтеграції знань, які стосуються патології тканин зуба. Еволюційні процеси формують нові функціональні та морфологічні влативості системи ротової порожнини, яка постійно розвивається в сучасних умовах. З появою кібернетики, поняття «система» міцно увійшло у лексикон всіх розділів науки. Знання своєї спеціальності майбутній фахівець набуває у зростаючому потоці інформації. Важливу роль в цьому відіграє інтеграція різноманітних знань та компетентностей. Нестандартний інтегрований підхід до використання знань різних галузей надає змогу ширше використовувати науковий потенціал.