Наукові праці. Кафедра філософії і суспільних наук
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові праці. Кафедра філософії і суспільних наук за Ключові слова "342.951"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адміністративно-правовий режим воєнного стану, введеного в Україні у зв'язку з московською військовою агресією(Видавничий дім «Гельветика», 2022) Комзюк, А. Т.; Комзюк, М. А.; Липій, Євгенія АнатоліївнаВ статті з’ясовано, що адміністративно-правові режими зазвичай класифікують за різними ознаками на звичайний і надзвичайний; загальний і спеціальний; стимулюючий і обмежувальний; загальнодержавний, регіональний і місцевий; постійний і тимчасовий тощо. З огляду на це адміністративно-правовий режим воєнного стану можна кваліфікувати як надзвичайний, спеціальний, обмежувальний, загальнодержавний, тимчасовий порядок адміністративно-правового регулювання публічного управління в умовах дії такого стану. Наголошено, що головна загроза конституційним правам і свободам громадян та правам і законним інтересам юридичних осіб іде від агресора, кожного озброєного окупанта, і протидія агресії у першу чергу сприяє захисту людей, їх життя і здоровʼя, інших прав і свобод. В той же час українська держава не може відмовитись від гарантування дотримання цих прав і свобод у діяльності власних органів, їх службових та посадових осіб. Проте у повному обсязі зробити це, звісно, неможливо. Саме тому постає питання про межі та порядок обмеження окремих прав і свобод громадян в умовах воєнного стану. Визначено поняття та зміст адміністративно-правового режиму воєнного стану, введеного в Україні у звʼязку з московською військовою агресією. Цей режим розуміється як надзвичайний, спеціальний, обмежувальний, загальнодержавний, тимчасовий порядок адміністративно-правового регулювання, що створює бажаний стан публічного управління через запровадження його особливих структур, інструментів та процедур, а також особливого порядку реалізації прав і свобод громадян та прав і законних інтересів юридичних осіб на період дії такого стану. Визначено і охарактеризовано складові адміністративно-правовового режиму воєнного стану, введеного в Україні у звʼязку з московською військовою агресією, які становлять його зміст: 1) встановлення особливого порядку організації та діяльності субʼєктів публічного управління – органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, спрямованої на забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави; 2) визначення обсягу і меж тимчасового обмеження та особливого порядку реалізації прав і свобод громадян та прав і законних інтересів юридичних осіб; 3) визначення видів та порядку реалізації заходів правового режиму воєнного стану.Документ Виконання адміністративних актів: новаціїЇ прийнятого закону «Про адміністративну процедуру"(Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського, 2022) Комзюк, А. Т.; Комзюк, М. А.; Липій, Євгенія Анатоліївна; Komzіuk, A. T.; Komzіuk, М. А.; Lypiі, E. A.Метою наукової статті є визначення сутності виконання адміністративних актів, особливостей його законодавчого регулювання у зв’язку з прийняттям нового Закону «Про адміністративну процедуру». Визначено сутність виконання адміністративних актів, особливості його законодавчого регулювання у прийнятому Законі України «Про адміністративну процедуру». Проаналізовано розуміння поняття адміністративного акта в літературі та законодавстві, виділено його властивості. Виконання адміністративного акта визначено як здійснення, реалізація прийнятого рішення, яке у ньому викладено. Зазначено, що виконання адміністративного акта можливе у різноманітних формах. Виділено кілька можливих видів (способів) виконання адміністративних актів: залежно від суб’єкта його виконання, ставлення зобов’язаної особи до виконання, джерела правового регулювання виконання. Основну увагу приділено примусовому виконанню адміністративних актів, характеристиці заходів впливу, які можуть застосовуватись адміністративним органом до зобов’язаної особи, та гарантіям їх застосування. Аналіз норм Закону України «Про адміністративну процедуру» дозволяє стверджувати про кілька можливих видів (способів) виконання адміністративних актів. Перш за все, залежно від суб’єкта можливе його виконання адміністративним органом, який прийняв адміністративний акт, іншим адміністративним органом, якому акт передається на виконання (наприклад, Державною виконавчою службою), або самою особою, на користь якої адміністративний акт прийнятий. Останнє стосується випадків, коли виконання адміністративного акта не потребує додаткових дій адміністративних органів, що також можна розглядати як критерій для виділення видів виконання. Зроблено висновок, що багато положень Закону «Про адміністративну процедуру» щодо виконання адміністративних актів потребують уточнень, узгодження з іншими нормами або ж системного впорядкування. Перед адміністративістами постало завдання глибокого осмислення змісту даного Закону, його місця серед джерел адміністративного права, а також вироблення відповідних пропозицій та рекомендацій щодо його вдосконалення. ; The purpose of the scientific article is to determine the essence of the implementation of administrative acts, the peculiarities of its legislative regulation in connection with the adoption of the new Law «On Administrative Procedure». The essence of the execution of administrative acts, the peculiarities of its legislative regulation in the adopted Law of Ukraine “On Administrative Procedure” are determined. The understanding of the concept of administrative act in the literature and legislation is analyzed, its properties are highlighted: firstly, it is either a decision or a legally significant action of an individual nature, secondly, it is adopted (committed) by an administrative body within the framework of solving a specific case, that is, in the exercise of power and, thirdly, it is aimed at ensuring the realization of the rights, freedoms and legitimate interests of individuals and legal entities. The execution of an administrative act is defined as the implementation of the decision made, which is set out in it. It is noted that the execution of an administrative act is possible in various forms, it does not always mean the commission of any special actions by administrative bodies, because it depends on the content of the act, that is, what kind of decision is reflected in it. Several possible types (ways) of execution of administrative acts are distinguished: depending on the subject of its execution, the attitude of the obliged person to execution, the source of legal regulation of execution. The main attention is paid to the enforcement of administrative acts, the characteristics of measures of influence that can be applied by the administrative body to the obliged person, and guarantees of their application. The analysis of the norms of the Law of Ukraine “On Administrative Procedure” allows us to state several possible types (methods) of execution of administrative acts. First of all, depending on the subject, it may be executed by the administrative body that adopted the administrative act, by another administrative body to which the act is transferred for execution (for example, the State Executive Service), or by the person in whose favor the administrative act was adopted. The latter applies to cases when the implementation of an administrative act does not require additional actions of administrative bodies, which can also be considered as a criterion for selecting types of implementation. It is concluded that the adoption of the Law “On Administrative Procedure” was a significant event for the development of administrative and legal regulation of public relations. At the same time, many provisions of the Law on the execution of administrative acts require clarification, harmonization with other norms or systematic streamlining. Therefore, administrative law scholars are faced with the task of deeply understanding the content of this Law, its place among the sources of administrative law, as well as developing appropriate proposals and recommendations for its improvement.