Наукові праці. Кафедра фізики
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові праці. Кафедра фізики за Ключові слова "37.013.46"
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адаптація викладання медичної інформатики у здобувачів вищої медичної освіти в умовах військового стану в Україні(Наукові перспективи, 2022-05) Сілкова, Олена Вікторівна; Макаренко, Олександр Володимирович; Макаренко, Володимир Іванович; Хміль, Олена Всеволодівна; Silkova, O. V.; Makarenko, O. V.; Makarenko, V. I.; Khmil, O. V.Військова агресія Російської Федерації проти України, запровадження військового стану обумовлюють актуальність вивчення проблеми організації навчального процесу, викладання дисциплін у вищих навчальних закладах, їх особливостей проведення в умовах бойових дій. Адже наявні обмеження можливостей здобувачів вищої освіти, викладачів Україні, обумовлені технічними проблемами, психологічними станами учасників освітнього процесу в умовах запровадження режиму військового стану потребують належної адаптації навчального процесу, викладання дисциплін, правового регулювання. Саме тому вивчення окремих аспектів викладання, адаптації навчальних дисциплін для здобувачів вищої освіти в умовах запровадження режиму військового стану характеризується актуальністю. Зазначено правовий режим здійснення освітнього процесу в умовах військового стану в Україні. Визначено форми адаптації здобувачів вищої освіти у сучасних реаліях: формальна, соціально-психологічна, дидакційна. Розглянуто поняття: навчання, викладання в умовах військового стану. Окреслено особливості організації навчального процесу: дистанційна, синхронна, асинхронна за допомогою месенджерів, он-лайн ресурсів, вправ та завдань, що розвантажують психологічно. Виокремлено методи роботи із здобувачами вищої освіти: проблемні, пошукові, творчі; форми взаємодії з педагогом: дискусійні, партнерські, актуалізації опорних знань. Зазначено технічні можливості для роботи під час проведення занять. Сформульовано методи роботи для розвантаження психологічного стану учасників освітнього процесу. Наведено і рекомендовано деякі приклади практичних завдань з дисципліни «Медична інформатика» з урахуванням можливостей здобувачів вищої освіти. Визначено пропозиції щодо внесення змін у викладання дисципліни під час військового стану.Документ Алгоритмізації медичних задач для розвитку логічної компетентності у здобувачів медичних закладів вищої освіти під час вивчення медичної інформатики(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024-01-26) Сілкова, Олена Вікторівна; Макаренко, Олександр Володимирович; Макаренко, Володимир Іванович; Хміль, Олена ВсеволодівнаНа основі досвіду авторів викладання дисципліни «Медична інформатика» у Полтавському державному медичному університеті, у статті розкрито актуальність, значення, роль вивчення теми «Алгоритми. Алгоритмізація медичних задач» для здобувачів медичної освіти. Обґрунтовано необхідність вивчення даної теми для подальшої успішної професійної діяльності лікарів в сучасних умовах. Виділено аспекти професійної компетентності майбутнього медичного фахівця, подальший розвиток логічної та аналітичної компетентностей під час опанування даної теми.Документ Развитие профессиональных компетенций у студентов высших медицинских учебных заведений во время изучения экспертных систем(CPN Publishing Group, Tokyo, Japan. 2022, 2022-05-04) Силкова, Елена Викторовна; Сілкова, Олена ВікторівнаЦелью статьи является раскрытие роли информационнокоммуникационных технологий в развитии и формировании профессиональных знаний, умений студентов высшего медицинского образования вовремя изучении медицинских экспертных систем дисциплины «Медицинская информатика». Указаны цели профессионально направленного преподавания информационно-коммуникационных технологий, выделены технологические особенности современного медицинского образованияДокумент Розвиток логічної компетентності у здобувачів медичних закладів вищої освіти під час розв’язування логічних задач(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2023-02-27) Сілкова, Олена Вікторівна; Макаренко, Олександр Володимирович; Макаренко, Володимир Іванович; Хміль, Олена Всеволодівна; Silkova, Olena; Makarenko, Oleksandr; Makarenko, Volodymyr; Khmil, OlenaМетою даної статті єрозкриття значення та ролі вивчення теми «Формальна логіка у вирішенні задач діагностики, лікування та профілактики захворювань»для розвитку логічної компетентності в системі професійних компетентностей майбутнього лікаря. Для досягнення поставленої мети були використані методи систематизації теоретичного та практичного матеріалу, його обґрунтування, узагальнення. Розглянуто питання розвитку логічної компетентності у здобувачів вищої медичної освіти під час вивчання дисципліни «Медична інформатика».Під час аналізу науково-дослідницької літератури визначено основні підходи до трактування поняття «логічна компетентність»як складової математичної компетентності. Виділені особливості професійно спрямованого викладання дисципліни «Медична інформатика», зокрема при вивчені теми «Формальна логіка у вирішенні задач діагностики, лікування та профілактики захворювань», у медичному закладі вищої освіти. Розроблені і наведені приклади задач логічного змісту професійного спрямування для здобувачів вищої освіти, зокрема за освітньо-професійною програмою «Стоматологія». З’ясовано, що вирішення такого типу задач сприяє актуалізації міжпредметних зв'язків алгебри логіки з дисциплінами професійного циклу, розвитку практичних навичок вирішення логічних задач медичного змісту, розвитку логічного мислення, яке є основою логічної компетентності. Описано функції таких завдань та методи їх розв’язування. Крім того, відзначено важливу роль вивчення логічних операцій, послідовність їх виконання, законів логіки для застосування до задач медичного змісту з метою формування логічного мислення, а отже і логічної компетентності, розвиває послідовне і доказове мислення, на основі наявних даних формулювання висновків, їх обґрунтування. Такі якості потрібні майбутнім лікарям у подальшому при застосуванні сучасного підходу до медичної практики -доказової медицини, який засновано на об’єктивних фактах, що передбачають пошук, порівняння, узагальнення отриманих доказів для використання їх в інтересах хворого. Таким чином, розвинута і сформована логічна компетентність допоможе майбутнім лікарям приймати правильні рішення в складних клінічних ситуаціях.Документ Роль математического моделирования для формирования профессиональной компетентности у соискателей медицинского образования(CPN Publishing Group, 2022-01-13) Силкова, Елена Викторовна; Сілкова, Олена Вікторівна; Silkova, OlenaВ статье рассмотрена проблема формирования профессиональной компетентности будущего врача в процессе обучения математическому моделированию при изучении дисциплины «Медицинская информатика». Определены подходы к пониманию понятия «профессиональная направленность обучения математике». Выделены цели преподавания математики при изучении темы "Математическое моделирование" в медицинском учреждении высшего образования. В статье представлены примеры профессионально направленных учебных задач математического моделирования, отражающие межпредметные связи с дисциплинами профессионального и естественнонаучного циклов.Документ Роль інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку та формуванню професійних компетенцій майбутніх лікарів під час вивчення медичних експертних систем(Видавнича група "Наукові перспективи", 2021-12) Сілкова, Олена Вікторівна; Макаренко, Олександр Володимирович; Макаренко, Володимир Іванович; Хміль, Олена Всеволодівна; Silkova, O. V.; Makarenko, O. V.; Makarenko, V. I.; Khmil, O. V.Метою статті є розкриття ролі інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку та формуванню професійних знань, умінь здобувачів вищої медичної освіти під час вивчення медичних експертних систем дисципліни «Медична інформатика». Для досягнення поставленої мети були використані методи обґрунтування, узагальнення, систематизація теоретичного та практичного матеріалу. На основі аналізу науково-дослідницької літератури визначені поняття: професійна компетентність і професійна компетенція здобувача вищої медичної освіти. Зазначені цілі професійно спрямованого викладання інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема при вивчені теми «Експертні системи у медицині». Виділені технологічні особливості сучасної медичної освіти: мобільність - миттєве поширення інформації; необмежена кількість інформаційних ресурсів - віртуальні засоби масової інформації, групи в соціальних мережах, сторінки в соціальних мережах, професійні спільноти, сайти, блоги, і багато іншого; великі обсяги даних і розвинена аналітика – комп’ютерне навчання, штучний інтелект, засоби автоматизації досліджень; хмарні технології - можливість зберігання і обробки величезних обсягів даних; віртуальна реальність і додаткова реальність. У статті представлені приклади медичних експертних систем, що використовуються дисципліною «Медична інформатика» при навчанні здобувачів вищих медичних закладів та у медичній практиці лікарів. Крім того, розглянуті переваги і недоліки використання медичних експертних систем у майбутній практичній діяльності лікаря.Документ Формування професійної компетентності у здобувачів медичної освіти під час вивчення теми «Математичне моделювання у медицині, біології»(Луцький педагогічний коледж Волинської обласної ради, 2021) Сілкова, Олена Вікторівна; Лобач, Наталія Вячеславівна; Silkova, Olena; Lobach, NatalijaМетою даної статті є розкриття ролі та значення вивчення теми «Математичне моделювання у медицині, біології» для формування професійних знань, умінь майбутнього лікаря. Для досягнення поставленої мети були використані методи обґрунтування, узагальнення, систематизація теоретичного та практичного матеріалу. У статті розглянута проблема формування професійної компетентності майбутнього лікаря за допомогою навчання математичному моделюванню під час вивчання дисципліни «Медична інформатика». На основі аналізу науково-дослідницької літератури визначено основні підходи до трактування поняття «професійна спрямованість навчання математики». Виділені цілі професійно спрямованого викладання математики, зокрема при вивчені теми «Математичне моделювання» у медичному закладі вищої освіти. Розроблені і сформульовано визначення професійно спрямованої задачі математичного моделювання для студентів медичних навчальних закладів, її реалізація за допомогою виявлення та актуалізації міжпредметних зв'язків математики з дисциплінами професійного циклу. Описано функції таких завдань. У статті також представлені приклади професійно спрямованих навчальних завдань математичного моделювання, що відображають міжпредметні зв'язки з дисциплінами професійного і природничо-наукового циклів. Крім, того відзначено важливу роль методу математичного моделювання у вивченні медико-біологічних явищ і процесів засобами математики; розібрано рішення задачі медичного змісту, що ілюструє зазначений метод.Документ Формування та розвиток логічної компетентності засобами розв’язування логічних задач у здобувачів медичних закладів освіти(Scientific Publishing Center “Sci-conf.com.ua”, 2023-02-13) Сілкова, Олена ВікторівнаМетою даної статті є розкриття значення та ролі вивчення теми «Формальна логіка у вирішенні задач діагностики, лікування та профілактики захворювань» для розвитку логічної компетентності в системі професійних компетентностей майбутнього лікаря. Розглянуто питання розвитку логічної компетентності у здобувачів вищої медичної освіти під час вивчання дисципліни «Медична інформатика». Під час аналізу науково-дослідницької літератури визначено основні підходи до трактування поняття «логічна компетентність» як складової математичної компетентності. Виділені особливості професійно спрямованого викладання дисципліни «Медична інформатика», зокрема при вивчені теми «Формальна логіка у вирішенні задач діагностики, лікування та профілактики захворювань», у медичному закладі вищої освіти. Розроблені і наведені приклади задач логічного змісту професійного спрямування для здобувачів вищої освіти, зокрема за освітньо-професійною програмою «Стоматологія»Документ Інтеграції вищої освіти України у міжнародний освітній простір шляхом цифровізації в умовах військового стану(Видавнича група «Наукові перспективи», 2023-02) Сілкова, Олена Вікторівна; Макаренко, Олександр Володимирович; Макаренко, Володимир Іванович; Silkova, O. V.; Makarenko, O. V.; Makarenko, V. I.Метою даної статті є розкриття поняття «цифровізації вищої освіти» на сучасному етапі для подальшої інтеграції закладів вищої освіти у міжнародний простір, враховуючи військовий стан в Україні в наслідок російської агресії. Для досягнення поставленої мети були використані методи систематизації теоретичного та практичного матеріалу, його обґрунтування, узагальнення. Проаналізовано загальноєвропейську стратегію єдиного освітнього простору направлену на вдосконалення підготовки конкурентоздатності та висококваліфікованих професійних кадрів, виокремлено її основні напрямки: загальний, постійний доступ до навчання, розробка ефективних методів викладання, самоосвіти, легкий доступ до високоякісної інформації, надання навчальних знань за допомогою інформаційних технологій. Зазначено виклики що постали перед системою вищої освіти України в наслідок російського вторгнення, а саме: знищення інфраструктури закладів вищої освіти, переміщення на нових містах розташування, скорочення фінансування, мобільність здобувачів вищої освіти, питання дотримання принципів академічної доброчесності. Запропоновано шляхи вирішення наведених проблем шляхом подальшого впровадження електронного навчання, створення єдиного освітнього інформаційного середовища, цифрової трансформації освітнього закладу для збереження конкурентоздатності у міжнародному просторі з метою ефективного керування закладами, навчальним процесом. Наведено основні напрямки цифрових трансформацій у вищій освіті: використання більшої кількості цифрових інструментів для роботи зі здобувачами освіти, збір даних, їх обробка, автоматизацію робочих процесів між різними структурами, відділами для швидкої роботи, для самостійної роботи здобувачів освіти. Запропоновано напрямки реалізації цифровізації освітніх закладів: використання платформ Moodle, Google Class, електронного документообігу, створення цифрових кабінетів викладачів і здобувачів освіти. Визначено основні компоненти цифровізації: цифрова наука, цифрова освіта, цифровий менеджмент і маркетинг, цифрова інфраструктура.