Актуальність організації ефективної самостійної роботи студентів при вивченні фармакології

Анотація

У статті проаналізовано динаміку розподілу навчального навантаження з дисципліни «Фармакологія» в період підготовки студентів 2–3 курсів стоматологічного та 3 курсу медичного факультетів. Розкрито актуальність раціональної організації самостійної роботи студентів при вивченні дисципліни у зв’язку зі зменшенням кількості аудиторних годин. Представлено порівняльну характеристику кількості аудиторних та позааудиторних годин з фармакології за фахом «Стоматологія» та «Лікувальна справа» згідно з робочими програмами. Встановлено, що за останні 3–4 навчальні роки кількість годин для практичних занять у студентів, які навчалися за освітньо-кваліфікаційним рівнем «Спеціаліст», скоротилася в 1,6 рази у студентів стоматологічного факультету та в 1,8 рази у студентів медичного факультету зі збереженням загальної кількості годин із дисципліни. З переходом підготовки спеціалістів другого (магістерського) рівня вищої освіти ситуація дещо покращилась. Однак у студентів медичного факультету згідно з новою типовою програмою перелік лікарських препаратів збільшено майже наполовину та обсяг позааудиторних годин більше на 15 % порівняно зі студентами-стоматологами. Для оптимізації вивчення «Фармакології» та раціональної організації самостійної роботи студентів викладачами кафедри підготовлено достатнє методичне забезпечення, видано навчальні підручники та посібники, залучаються інноваційні технології та інтерактивні форми навчання.
The article is concerned with the dynamics of course schedule on Pharmacology during the practical training of 2nd 3rd years students of dental faculty and 3rd ones – medical faculty. The relevance of the organization of students’ individual work is analyzed and indenti ed. It is concerned with the decreased number of hours of practical courses. Comparative characteristics of in-classes learning and out classes activities on academic discipline of Pharmacology by Dentistry and Medicine specialty according to the schedule is presented. It has been indicated, that the amount of hours for practical classes for students who studied by Specialist Degree decreased in 1.6 in students of dental faculty and in 1.8 – in medical ones. The total number of hours was saved. With the change of specialists’ training of Master’s Degree of high school, the situations has been improved. According to new schedule in medical students, the list of drugs increased in half of the total number of hours and the number of out-classes hours – on 15 % compared with dental students. Methodical recommendations and instructions were prepared by instructors to optimize the study the discipline of Pharmacology. Textbooks, manuals, innovative technologies and methods of interactive learning are involved.

Опис

Ключові слова

самостійна робота студентів, фармакологія, навчальне навантаження, students’ individual work, Pharmacology, teaching load

Бібліографічний опис

Актуальність організації ефективної самостійної роботи студентів при вивченні фармакології / С. Ю. Чечотіна, Р. В. Луценко, Т. О. Дев’яткіна [та ін.] // Медична освіта. – 2019. – № 4. – С. 56–61.