Current approaches to developing L2 academic writing skills of post-graduate dental students

Анотація

The development of academic writing as a mechanism and practice for knowledge production and exchange is one of urgent issues in teaching English for Special Purposes and English for Academic Purposes. This article is aimed to elucidate current approaches intended for developing academic writing expertise and the ways to adapt them to meet the demands of Ukrainian post-graduate dental students. We have highlighted peculiarities of the approaches, specified the characteristics of dental discourse, which demonstrating biomedical cognitive dominants, incorporates features of some other institutional discourses, analyzed post-graduates’ linguistic needs, which have a vital role in the process of designing and carrying out any language training activities; Розвиток академічного письма як засобу та способу поширення знань та їхнього обміну є одним з нагальних питань викладання англійської мови для професійних цілей та англійської мови для академічних цілей. Метою статті було висвітлити сучасні напрямки, спрямовані на розвиток навичок академічного письма, а також способи їх адаптування до потреб українських аспірантів стоматологічних спеціальностей. Ми окреслили особливості цих підходів, описали характерні риси дискурсу стоматології, котрий, побудований на біомедичних когнітивних домінантах, включає також різнорівневі елементи інших інституційних дискурсів; проаналізували мовні потреби аспірантів, що є визначальними при розробці та впровадженні різних методик навчання іноземній мові; Развитие академического письма как средства и способа распространения знаний и их обмена является одним из актуальных вопросов преподавания английского языка для профессиональных целей и английского языка для академических целей. В статье освещены современные походы, направленные на развитие навыков академического письмаб а ткаже способы их адаптации к потребностям украинских аспирантов стоматологических специальностей. Мы определили особенности этих подходов, описали характерные черты дискурса стоматологии, который, опираясь на биомедицинские когнитивные доминанты, включает также разноуровневые элементы других институциональных дискурсов; проанализировали языковые потребности аспирантов, которые являются определяющими при разработке и внедрении различных методик обучения иностранному языку.

Опис

Ключові слова

academic writing, dental post-graduates, dental discourse, genres, writing skills, linguistic threshold levels, академічне письмо, аспіранти стоматологічних спеціальностей, дискурс стоматології, жанри, навички письма, мовленнєві порогові рівні, академическое письмо, аспиранты стоматологических специальностей, дискурс стоматологии, жанры, навыки письма, речевые пороговые уровни

Бібліографічний опис

Костенко В. Г. Сurrent approaches to developing L2 academic writing skills of post-graduate dental students / В. Г. Костенко, І. М. Сологор, І. В. Знаменська // Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору. – Київ : Гнозис, 2015. – Т. ІI (62), Вип. 36, Дод. 1. – С. 129–136.