Наукові праці. Кафедра іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 674
  • Документ
    Syntax patterns of headlines in printed commercial advertisements promoting dental products to dental professionals
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Kostenko, V.; Znamenska, I.; Solohor, I.; Trusova, L.; Honcharova, Ye.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сологор, Ірина Миколаївна; Трусова, Людмила Василівна; Гончарова, Євгенія Євгенівна
    This article provides the analysis of syntactic patterns in headlines of printed commercial advertisements in the dentistry targeted to dental professionals. These headlines, typically short, concise, and imperative sentences, often begin with action verbs that urge immediate action. Strategically positioned at the top of the advertisement for maximum impact, they highlight product benefits and user outcomes, and often enhanced by complementary images for visual appeal. У запропонованій статті проаналізовані синтаксичні моделі заголовків друкованої комерційної реклами у сфері стоматології, орієнтованої на фахівців у зазначеній галузі. Досліджені заголовки, зазвичай короткі, лаконічні та наказові речення, часто починаються з дієслів, що спонукають до негайної дії. Стратегічно розміщені на початку рекламного повідомлення для максимального впливу, вони підкреслюють переваги продукту та результати його використання для користувача. Заголовки часто супроводжуються додатковими зображеннями для візуальної привабливості.
  • Документ
    Reading skills in the course of preparing medical students to the English language proficiency test: KROK 1. Medicine
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Znamenska, I.; Kostenko, V.; Solohor, I.; Efendiieva, S.; Rozhenko, I.; Slipchenko, L.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Роженко, Інеса Віталіївна; Сліпченко, Лариса Борисівна
    Стаття присвячена удосконаленню навичок читання під час підготовки до єдиного державного іспиту «Крок 1. Медицина» англійською мовою. У роботі представлені різні типи практичних завдань і тренувальних вправ, які сприяють ефективному засвоєнню медичної термінології та полегшують розуміння необхідного лексичного матеріалу. This paper is devoted to the improvement of reading skills in preparation for the English Language Proficiency Test: Krok 1. Medicine. The work presents a variety of practical tasks and training exercises that facilitate the effective learning of medical terminology and the understanding of the necessary lexical material.
  • Документ
    The role of motivation in teaching of foreign language for professional purposes
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Znamenska I.; Kostenko V.; Solohor I.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна
    Робота присвячена дослідженню ролі та місця мотивації у процесі навчання іноземної мови студентами медичних ЗВО. У роботі розглядаються ключові мотиваційні фактори та стратегії навчання, які сприяють ефективному оволодінню іноземної мови за професійним спрямуванням. This article is devoted to the study of the motivation significance in the process of foreign language learning by students of medical higher educational establishments. In particular, the study considers the key motivational factors and learning strategies that contribute to the effective mastering of a foreign language for professional purposes.
  • Документ
    Використання різноманітних ресурсів у вивченні англійської мови: оптимізація процесу та підвищення ефективності
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Ефендієва, Світлана Миколаївна; Приходько, Яніна Миколаївна; Роженко, Інеса Віталіївна; Таран, Зінаїда Михайлівна; Гончарова, Євгенія Євгенівна
    Стаття досліджує різноманітність ресурсів для вивчення англійської мови та їхній вплив на процес навчання. Автор висвітлює переваги кожного з цих ресурсів і надає поради щодо їх оптимального використання для підвищення ефективності навчання. The article deals with the diversity of resources for learning English and their impact on the learning process. The author highlights the advantages of each of these resources and provides advice on the optimal use to enhance learning effectiveness.
  • Документ
    The analysis of word-building structure and semantics of derived Medical Terms of Germanic origin in the English language proficiency test (KROK 1. Medicine)
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Znamenska, I.; Buzhyn, L.; Morozov, D.; Знаменська, Іванна Владиславівна
    Робота присвячена структурному та семантичному аналізу дієслів германського походження та їхніх похідних, які використовуються у “The English Language Proficiency Test: Krok 1. Medicine”. У дослідженні розглядаються процеси словотворення медичних термінів в напрямку від кореневих дієслів германського походження. Аналізуючи структурні трансформації та дериваційні процеси цих дієслівних форм, дослідження має на меті покращити розуміння етимології та лінгвістичної адаптованості віддієслівних похідних в медичній термінології. The English Language Proficiency Test: Krok 1. Medicine contains a wide range of medical terminology, including words derived from Germanic verb stems. This article explores the intricate word-forming processes ofthese verb stems, focusing on their structural transformations and semantic implications in the context of medical vocabulary. By analyzing the structural transformations and derivational processes of these verb stems, this research aims to improve the understanding of etymology and linguistic adaptability of verb derivatives within medical terminology.
  • Документ
    Ефективність методики Shadowing у покращенні навичок мовлення серед студентів вищих навчальних закладів
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Ефендієва, Світлана Миколаївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Гаврильєва, Ксеня Григорівна; Варданян, Анаіт Оганесівна; Бугаєнко, Ксенія Сергіївна
    Дане дослідження аналізує ефективність методики Shadowing для студентів вищих навчальних закладів. Методика дозволяє покращити навички говоріння, вимови та розуміння на слух шляхом імітації мовлення носіїв мови. Розглядаються переваги методики, такі як покращення аудіювання, вимови та словникового запасу. Практика Shadowing допомагає студентам стати більш впевненими у власних комунікативних навичках та досягти успіху у вивченні мов. This article analyzes the effectiveness of the Shadowing technique for students. The method allows students to improve their speaking, pronunciation, and listening skills by imitating native speakers. The advantages of the technique, such as enhanced listening comprehension, pronunciation, and vocabulary enrichment, are discussed. Shadowing practice helps students become more confident in the communicative skills and achieve success in language learning.
  • Документ
    A comprehensive evaluation of online tools for English language acquisition
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Ефендієва, Світлана Миколаївна; Гиря, Д.
    Досліджено роль різноманітних онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови. Вивчено платформи, такі як YouGlish, PlayPhrase, Cambridge.org, Word Clouds, Quizlet і TED Talks, та їх вплив на підвищення рівня мовної компетенції. Результати підкреслюють важливість інтеграції інструментів у навчальний процес для оптимізації вивчення англійської мови. The role of diverse online resources in English language learning is investigated. Platforms such as YouGlish, PlayPhrase, Cambridge.org, Word Clouds, Quizlet, and TED Talks are explored for their impact on enhancing language proficiency. The results underscore the importance of integrating these tools into the educational process to optimize English language acquisition.
  • Документ
    Особливості викладання іноземної мови за професійним спрямуванням у закладах вищої освіти
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Гончарова, Євгенія Євгенівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Варданян, Анаіт Оганесівна
    Розглянуто специфіку роботи викладача іноземної мови за професійним спрямуванням, що полягає в необхідності формування висококваліфікованого фахівця в обраній здобувачем вищої освіти галузі, спрямуванні зусиль на розвиток його пізнавальної та професійної мотивації, забезпеченні зв’язку вивчення іноземної мови з реаліями її застосування в подальшій фаховій діяльності. Зауважується, що вправи і завдання, пропоновані викладачем, мають спонукати студентів до сприйняття і осмислення реального контексту застосування отриманих знань у майбутній професійній діяльності, формувати їх іншомовну професійну компетентність. Визначено самостійну роботу здобувачів вищої освіти як важливий фактор набуття знань з іноземної мови за професійним спрямуванням. The paper considers the specifics of the work of a foreign language for professional purposes teacher, which consists in the need to form a highly qualified specialist in the field chosen by a higher education student, directing efforts to develop his/her cognitive and professional motivation, ensuring the connection between learning a foreign language and the realities of its application in the subsequent professional activity. It is emphasized that the exercises and tasks offered by the teacher should encourage students to perceive and comprehend the real context of applying the acquired knowledge in their future professional activities, to form their foreign language professional competence. The independent work of higher education students is defined as an important factor in the acquisition of knowledge of a foreign language for professional purposes.
  • Документ
    Дистанційне навчання: переваги та недоліки
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Акапський В.; Гаврильєва, Ксеня Григорівна
    У статті розглядається проблема використання дистанційного навчання у сучасному суспільстві, актуальність вивчення іноземної мови у даному аспекті та необхідність впровадження інформаційних засобів у системі професійного навчання. The article deals with the issues of distance education in modern society, the foreign language learning in this aspect and the necessity of Internet facilities development in the system of the professional study.
  • Документ
    З історії встановлення пріоритету наукового відкриття, дотримання академічної доброчесності та принципів біоетики: на прикладі біографій Ґергарда Гансена та Альберта Нейссера
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Ждан В., Дворник В., Аветіков Д., Бєляєва О.
    На основі біографій Ґ. Гансена і А. Нейссера в медико історичному та порівняльному контекстах розглянуто історію відкриття збудника лепри. Автори також побіжно торкаються історії поширення, дослідження та профілактики сифілісу. Закцентовано увагу на біоетичних аспектах проведення наукових досліджень in vivo та наслідках для наукової і лікувальної кар’єр Ґ. Гансена і А. Нейссера. Приділено увагу окремим термінологічним питанням, проблемам встановлення пріоритету наукового відкриття та дотримання академічної доброчесності. Based on the biographies of G. Hansen and A. Neisser, the history of the discovery of the leprosy pathogen is considered in the medical, historical and comparative contexts. The authors also briefly review the history of the spread, research, and prevention of syphilis. Attention is focused on the bioethical aspects of conducting scientific research in vivo and the implications for the scientific and medical careers of G. Hansen and A. Neisser. The article also addresses specific terminological issues, the establishment of priority in scientific discovery, and the adherence to academic integrity.
  • Документ
    «Miller's pyramid», the «onion model», the «portfolio method», the «assessment orbits»: how to evaluate the professionality of a doctor?
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Bieliaieva, O. M.; Bilash, S. M.; Skrypnykov, P. M.; Lysanets, Yu. V.; Skrypnikova, T. P.; Khmil, T. A.; Taran, Z. M.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Білаш, Сергій Михайлович; Скрипников, Петро Миколайович; Лисанець, Юлія Валеріївна; Скрипнікова, Таїса Петрівна; Хміль, Тетяна Андріївна; Таран, Зінаїда Михайлівна
    The article focuses on the issue of assessing a doctor's professionalism, exploring various methodologies proposed by experts in medical pedagogy. Concepts such as "Miller's pyramid," the "onion model," and the "portfolio method", «assessment orbits» are thoroughly examined. Particularly highlighted is the adaptation of "Miller's pyramid" in response to the evolving focus of medical education towards fostering professionalism and shaping professional identity. The article scrutinizes perspectives advocating for the incorporation of a fifth tier into the traditional four-tier structure of "Miller's pyramid," emphasizing the attitudes, values, and behaviors indicative of a doctor's emerging professional ethos. Additionally, a succinct overview of the "onion model" is provided. The portfolio method is emphasized for its role in organizing, shaping, and facilitating continuous assessment of the educational accomplishments of medical students. The «assessment orbits» are characterized. Стаття присвячена питанню оцінювання професійності лікаря. Розглянуто різні концепції, які пропонуються фахівцями в галузі медичної педагогіки для розв’язання цього завдання ‒ «піраміду Міллера», «модель цибулини», «метод портфоліо», «орбіти оцінювання». Значну увагу приділено модифікації «піраміди Міллера», що зумовлено зміщенням у медичній освіті акцентів на розвиток професійності і формування професійної ідентичності. Проаналізовано погляди вчених, які вважають, що додавання до класичної чотиристратумної структури «піраміди Міллера» п’ятого стратуму послідовно демонструє ставлення, цінності та поведінку, які очкують від того, хто почав думати, діяти і відчувати себе лікарем. Коротко розглянуто «модель цибулини». Приділено увагу методу портфоліо як процесу організації, форми та технології роботи, що уможливлює безперервне оцінювання досягнення суб’єктів медичної освіти. Схарактеризовано «орбіти оцінювання».
  • Документ
    Transformations in teaching English for specific purposes in the era of globalization
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Lysanets, Yu. V.; Bieliaieva, O. M.; Rozhenko, I. V.; Taran, Z. M.; Prykhodko, Ya. M.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Роженко, Інеса Віталіївна; Таран, Зінаїда Михайлівна; Приходько, Яніна Миколаївна
    The paper examines the recent trends and transformations in ESP teaching to meet the needs of future professionals in the globalized world. As globalization intensifies the interactions between individuals and organizations from different linguistic backgrounds, there is a growing demand for English language proficiency tailored to specific purposes. Professionals are becoming increasingly mobile, moving across borders for work or collaborating with international colleagues. Consequently, it is essential to continuously monitor these evolving demands in order to enhance the instructional content promptly and effectively. The study emphasizes that globalization has led to dynamic transformations in ESP teaching worldwide, aligning educational practices with the demands of the modern world. These trends include increased technological integration, which includes the incorporation of digital resources such as data-driven learning tools to meet industry needs, fostering a collaborative approach, and a focus on enhancing soft skills. У статті розглянуто актуальні тенденції у викладанні англійської мови для спеціальних цілей з огляду на процеси глобалізації у сучасному світі, зокрема розширення міжнародної співпраці та розвиток програм академічної мобільності. Відтак, аналіз трансформаційних змін і потреб здобувачів освіти є запорукою удосконалення змісту та засобів навчання англійської мови для спеціальних цілей у закладах вищої освіти. Автори наголошують на ефективності застосування програмних засобів корпусної лінгвістики, на важливості організації колаборативного навчання, а також на необхідності вдосконалення м’яких навичок здобувачів освіти під час вивчення англійської мови для спеціальних цілей.
  • Документ
    Development of geriatric dentistry: review of international experience
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Skrypnykov, P. M.; Skrypnikova, T. P.; Bieliaieva, O. M.; Khmil, T. A.; Slipchenko, L. B.; Lysanets, Yu. V.; Rozhenko, I. V.; Скрипников, Петро Миколайович; Скрипнікова, Таїса Петрівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Хміль, Тетяна Андріївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Роженко, Інеса Віталіївна
    The article focuses on the evolving area of geriatric dentistry. The article examined international practices within this domain and proposed a “road map” for the development of domestic gerodontology, which provides the implementation of a number of tasks, namely: compiling a questionnaire and conducting a survey on the state of geriatric dentistry in Ukraine among higher educational institutions training dentists; further adoption of advanced European and world experience; studying the opinion of the target audience – elderly patients, – regarding their satisfaction with the level of specialized dental care; implementation of interdisciplinary/multidisciplinary educational programs to be applied at the undergraduate/postgraduate stages of dental education; design of long-term/short term certificate programs to be offered to dentists in the process of continuous professional development in order to increase the share of gerondologists in the structure of dentists in Ukraine. Стаття присвячена питанням розвитку геріатричної стоматології. Проаналізовано закордонний досвід у цій галузі. Авторами запропоновано “дорожню карту” розвитку вітчизняної геродонтології, що передбачає реалізацію низки завдань, як-от: укладання анкети й проведення опитування закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку лікарів-стоматологів, щодо стану геріатричної стоматології в Україні; подальша рецепція передового європейського і світового досвіду; вивчення думки цільової аудиторії ‒ пацієнтів похилого віку щодо задоволеності рівнем надання спеціалізованої стоматологічної допомоги; розроблення і впровадження міждисциплінарних / мультидисциплінарних освітніх програм, що будуть реалізовуватися на додипломному / післядипломному етапах стоматологічної освіти; розроблення довгострокових / короткострокових сертифікатних програм, які будуть пропонуватися лікарям-стоматологам у процесі безперервного професійного розвитку з метою збільшення частки геродонтологів у структурі лікарів-стоматологів України.
  • Документ
    Medical texts translation peculiarities
    («Молодий вчений», 2019) Агейчева, Анна Олександрівна; Роженко, Інеса Віталіївна; Ageicheva, A. О.; Rozhenko, I. V.
    The present article is general overview on the major aspects in medical translation. It considers certain characteristic features of medical language: terminolodgy including eponyms and multi-word terms, acronyms and abbreviations, affixation, word compouding, the double phenomenon, polysemy and synonymy. The article also describes in general the translation for lay-readers and for professional audiences (expert-expert texts). Attention is paid to qualifications of medical translators, verification and review. Стаття є загальним оглядом основних аспектів медичного перекладу.
  • Документ
    Функції та етапи формування професійно-мовленнєвої компетентності майбутніх лікарів
    (Полтавська академія неперервної освіти ім. М. В. Остроградського, 2019) Варданян, Анаіт Оганесівна; Мелащенко, Марина Петрівна; Мелащенко, Марина Петрівна; Vardanian, A. O.; Melashchenko, M. P.; Rozhenko, I. V.
    Описані функції природи професійно-мовленнєвої компетентності: пізнавальна, інформативна, комунікативна, стимулююча. Визначено, що формування професійно-мовленнєвої компетентності майбутніх лікарів є багатовекторним, складним процесом наукової, пізнавальної, практичної та контрольно-рефлексивної діяльності, який потребує поетапного навчання, відповідних дій neдaгoгa і студента, оптимального вибору форм, методів, засобів i видів навчальної діяльності. Формування зазначеної компетентності відбувається у три етапи: мотиваційно-пізнавальний, оперативно-конструктивний та продуктивний.
  • Документ
    Innovative technologies application in education as a condition for education for society sustainable development
    (International Journal of Engineering & Technology, 2018) Rybalko, Lina; Lavrentieva, Elena; Voloshko, Larisa; Rozhenko, Inessa; Роженко, Інеса Віталіївна
    The article presents the results of the scientific research on the issue of environmental studies based on The meaning and content of the term ecological-evolutionary approach and the conceptual ideas of с: ecological-evolutionary approach logical-evolutionary approach (the idea of evolution and ecocentrism) are explained. Teaching technologies based on ecological -evolutionary approach are characterized with the approach explained as the innovative technology that, in use, will provide modernization of environmental studies within the educational aspect for the society’s sustainable development. Тне pedagogical experiment results are presented, confirming the technology’s effectiveness based on ecological-evolutionary approach and Ше implementation of ecological-evolutionary approach concepts and didactic fundament in teaching environmental subjects.
  • Документ
    Functions of academic lecture and the role of the lecturer's personality in the modern educational process
    ("Dimitrie Cantemir" Christian university, 2020) Bieliaieva, Olena; Lysanets, Yuliia; Solohor, Iryna; Slipchenko, Larysa; Rozhenko, Inesa; Бєляєва, Олена Миколаївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Роженко, Інеса Віталіївна
    The article is devoted to academic lecture, which is the oldest organizational form known since ancient times. The relevance of the proposed study is due to the need to highlight the main advantages of lectures as direct communication between the lecturer and students (course participants), because in the COVID-19 pandemic, the society in general and academia in particular faced the problem of lack of live communication, which cannot be completely replaced even by latest information and communication technologies. The paper considers the advantages of the lecture as an "economical” and, provided the correct organization, an effective means of acquiring knowledge. Attention is paid to the personality of the lecturer. It is shown that the differentia specifica of a modern academic lecture is interactivity, which causes a change in the role of the lecturer from а simple translator of knowledge to а moderator, who should stimulate students' thinking, involve them in an active discussion of а particular issue or problem. The conclusions state that а quality academic lecture is а creative communication of the lecturer with the audience, whose effect in cognitive and emotional terms is not lower than the effect of the material taught at the lecture, and the lecturer's skill is one of the important indicators of their professional and pedagogical competence.
  • Документ
    Deconstruction of gender stereotypes in Medea by Euripides
    (Спільний українсько-румунський науковий журнал, 2022) Lysanets, Yuliia; Bieliaieva, Olena; Rozhenko, Inesa; Solohor, Iryna; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Роженко, Інеса Віталіївна; Сологор, Ірина Миколаївна
    Мета дослідження - проаналізувати особливості художньої репрезентації жінки, а також наративні ознаки культивування та деконструкції гендерних стереотипів у Стародавній Греції на прикладі трагедії "Медея" Евріпіда. Методи дослідження: наратологічний, теорія рецептивної естетики, феміністична літературна критика. Об'єкт дослідження - трагедія Евріпіда "Медея" як один i3 найяскравіших здобутків давньогрецької драматургії, що складає базис практично всіх сучасних літератур світу і концептуальне підґрунтя гендерного дискурсу, який нe втрачає своєї актуальності й нині. Наукова новизна. У статті уточнено художні інтенції автора і роль читацької рецепції в конструюванні образу жінки, традиційного для давньогрецького суспільства, а також доповнено попередні студії зарубіжних дослідників стосовно наративної деконструкції гендерних стереотилів на прикладі сюжетної лінії Медеї. Висновки. Гендерний світогляд автора виявляє тенденцію до руйнування усталених канонів щодо традиційного місця жінки в суспільстві. У ході дослідження виявлено, що B трагедії Евріпіда простежується сміливий зсув гендерних ролей і відмова від традиційного статусу жінки з суспільстві за рахунок прогресивного характеру головної героїні, яка постає втіленням незламної волі та здатна протистояти усталеним уявленням. Показано, що переслідуючи власні амбіції, Медея повністю ігнорує багато клішованих жіночих характеристик. Таким чином втілено субверсивну стратегію автора, який ставить під сумнів нерівність жінок у патріархальному грецькому суспільстві.
  • Документ
    Students cognitive activity approach in foreign language training course
    (Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка, 2018) Rozhenko, I. V.; Роженко, Інеса Віталіївна
  • Документ
    Higher educational establishments students teaching organization process peculiarities based on competency approach
    (Internetional Scientisc and Practical Conference "World Science", 2017) Rybalko, I. M.; Rozhenko, I. V.; Роженко, Інеса Віталіївна
    The article deals with higher educational establishments students teaching organization process peculiarities based on соmреtеnсу approach. The structural competence of the process, its purpose, content and significance in the educational process are described. The structure of the learning process based оп the competency approach and its components is described target stimulating and motivating, content, operation and practical, сопtrol-correction, result estimating. It is proved that learning process certain components, ensuring the implementation of the competency approach, are interrelated and function within the framework of a holistic educational process. The scientific structural and functional model of competence-oriented student's education is proved.