Наукові праці. Кафедра іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 683
  • Документ
    Лексичний мінімум та спілкування в умовах стресу: англійська мова в медичній допомозі
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Приходько, Яніна Миколаївна; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Липко, Анастасія Олександрівна
    У статті досліджується лексичний мінімум для надання першої допомоги при стресовому стані під час дії воєнного часу та кризових ситуаціях. Автори розглядають важливість володіння англійською мовою для успішного спілкування з постраждалими та аналізують основні вислови, методи які використовуються у цих ситуаціях. Також у статті з'ясовуються ключові терміни, що стосуються психічного здоров'я та безпеки в умовах військових дій та кризових обставин. Цей матеріал буде корисним для викладачів та здобувачів освіти медичних спеціальностей, які готуються до надання допомоги у небезпечних умовах. This article explores the importance of English proficiency for providing first aid in stressful situations during military times and crisis circumstances. The author examines the significance of English language skills for successful communication with the affected individuals and analyzes key phrases used in these situations. Additionally, the article elucidates key terms related to mental health and safety in the context of military operations and crisis circumstances. This material will be beneficial for instructors and students in medical specialties preparing to provide assistance in hazardous conditions.
  • Документ
    Упровадження інтерактивних технологій у процес навчання іноземної мови
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Таран, Зінаїда Михайлівна; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Приходько, Яніна Миколаївна; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Бєляєва, Олена Миколаївна
    У статті розглянуто інтерактивні технології, які використовуються в процесі навчання іноземної мови. Автори фокусують увагу, що інтерактивне навчання передбачає моделювання ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв’язання проблем, що ефективно сприяє формуванню мовленнєвих умінь і навичок, створенню атмосфери співпраці між викладачем і студентом. The article discusses interactive technologies used in the process of learning a foreign language. The authors focus attention on the fact that interactive learning involves simulating situations, using role-playing games, joint problem solving, which effectively contributes to the formation of speaking abilities and skills, and the creation of an atmosphere of cooperation between the teacher and the student.
  • Документ
    Геометрична складова у ботанічній термінології
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Сологор, Ірина Миколаївна; Полапа, Поліна Валентинівна
    У роботі описані, проаналізовані та систематизовані біномінальні назви рослин, до складу яких входить геометрична складова. Висвітлено етимологію, структуру та функцію геометричних компонентів у складі ботанічної термінології. The paper focuses on in-depth analysis and description of the peculiarities of binomial names of plants containing a geometric component. The etymology, structure and function of geometrical components in botanical terminology are highlighted.
  • Документ
    Розвиток навичок ефективної комунікації майбутніх лікарів
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Богиня, Лариса Вікторівна; Трусова, Людмила Василівна
    У статті порушено проблему впливу рівня сформованості комунікативної компетенції на результати професійної діяльності. Підкреслюється, що ефективна комунікація в лікарській практиці є критично важливою для забезпечення якісної медичної допомоги та задоволення потреб пацієнтів. Визначено та проаналізовано основні аспекти ефективної комунікації. Наголошується, що одним із базових аспектів ефективної комунікації є майстерне володіння мовою. Слово розглядається як потужний засіб, що сприяє кращому розумінню і прийняттю потрібних рішень. Описано стратегії спілкування, наведено приклади завдань, що сприяють формуванню і розвитку навичок ефективної комунікації. The article explores the problem of the influence of the level of communicative competence on the results of professional activity. A significant impact of effective communication in medical practice is outlined. The main aspects of effective communication are identified and analyzed. It is emphasized that one of the basic aspects of effective communication is the mastery of language. The word is seen as a powerful tool that facilitates better understanding and decision-making. Communicative strategies and examples of tasks that contribute to the formation and development of effective communication skills have been determined and analyzed.
  • Документ
    Рене Лаеннек – людина, яка винайшла стетоскоп
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Поліщук, О.; Бєляєва, Олена Миколаївна
    Розглянуто біографію французького лікаря Рене Лаеннека. Сфокусовано увагу на маловідомих біографічних фактах і внеску в медицину. Висвітлено історію виникнення такого методу фізичного обстеження пацієнта як "непряма аускультація" і революційного на той час медичного діагностичного приладу для її проведення ‒ стетоскопа. The biography of the French doctor René Laёnnec is considered. Attention is focused on little-known biographical facts and contributions to medicine. The history of the emergence of such a method of physical examination of the patient as "indirect auscultation" and the revolutionary at that time medical diagnostic device for its implementation ‒ the stethoscope is highlighted.
  • Документ
    Концепт «лікування» та його вербалізація в міжнародній латинській медичній термінології
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Синиця, В.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Мироник, О.
    У статті розглядаються міжнародні латинські терміни і термінологічні сполучення, які використовуються медичною спільнотою на позначення концепту «лікування». У процесі опрацювання фактичного матеріалу за даними авторитетних лексикографічних джерел виявлено, що вербально досліджуваний концепт складається з лексичних одиниць трьох типів: латинського терміна «curatio, onis f», латинізованого терміна грецького походження «therapia, ae f», термінологічних сполучень із цими стрижневими термінами та термінів-композитів. Проведений аналіз дає підстави стверджувати, що в кількісному відношенні перевага надається термінам-композитам. Найпродуктивнішою структурною моделлю двокомпонентних термінологічних словосполучень є Subst. Nom. sing. + Adject. Nom. sing. Традиційно спостерігається поєднання лексичних одиниць грецького і латинського походження. Включення до складу термінологічних одиниць атрибутивів іншомовного походження є поодинокими. The article examines international Latin terms and terminological combinations used by the medical community to denote the concept of «treatment». When processing the actual material according to authoritative lexicographic sources it was found that the verbally researched concept consisted of lexical units of three types: the latin term «curatio, onis f», the latinized term of Greek origin «therapia, ae f», terminological combinations with these core terms and composite terms. The conducted analysis gives to claim that composite terms are quantitatively preferred. The most productive structural model of two-component terminological phrases is Subst. Nom. sing. + Adject. Nom sing., combination of lexical units of Greek and Latin origin is traditionally observed. Inclusion in the composition of attributes of foreign origin is rare.
  • Документ
    Linguistic means for rational impact in dental printed commercial advertisements
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Minkovska, D.; Kostenko, V.; Костенко, Вікторія Геннадіївна
    This study aims at investigating the linguistic means employed in printed commercial advertisements to produce a rational impact on dental professionals as target audience. Through the strategic integration of industry specific terminology, action verbs emphasizing effectiveness and efficiency thus resonating with the dentist's focus on results, quantifiable language tools for enhanced specificity, objectivity, and persuasiveness, as well as certain syntax patterns, dental advertisements can create messages tailored to the rational sensibilities of dentistry professional community. The focus should be on clear communication, technical accuracy, and showcasing how the product addresses their specific needs and challenges. Мета запропонованого дослідження – виявити та проаналізувати лінгвістичні засоби раціонального впливу, які використовуються в друкованій комерційній рекламі, спрямованій на лікарів стоматологів як цільову аудиторію. Застосування галузевої термінології, дієслів дії, що підкреслюють ефективність та економічність продукту, кількісних показників для досягнення чіткості, об'єктивності та переконливості, а також певних синтаксичних моделей дозволяє стоматологічній рекламі створювати повідомлення, які відповідають раціональному сприйняттю стоматологічної спільноти. У досліджуваних рекламних текстах слід підкреслити чіткість комунікації, технічну точність та відповідність продукту конкретним потребам і викликам цільової аудиторії.
  • Документ
    Exploring the sublanguage of Forensic Medicine: Implications for ESP teaching and learning
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Lysanets, Yu.; Bieliaieva, O.; Shykota, A.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена Миколаївна
    This paper examines the origins and term-formation mechanisms of specialized vocabulary in the field of forensic medicine. The authors investigate the linguistic features of forensic medicine terminology, analyzing 80 frequently used terms through the lens of lexicology, semantics, and etymology. Findings reveal semantic groups and etymological origins, distinguishing terms derived from classical languages, English, and hybrid forms. The research highlights unique linguistic features within forensic medicine, emphasizing the need for further exploration and its implications for applied linguistics, ESP teaching, and research. Specifically, it suggests tailored teaching materials and approaches, integrating etymological and semantic analysis to enhance learners' comprehension and communication in the forensic medicine domain, ultimately preparing them for professional practice. У статті досліджено особливості термінотворення в галузі судової медицини. Проаналізовано 80 найуживаніших термінів у сфері судової медицини, запропоновано класифікації лексичних одиниць за структурними й етимологічними ознаками. Наголошено на необхідності подальшого дослідження лексико-семантичних й етимологічних особливостей термінотворення в галузі судової медицини, що відображають культурно-історичний контекст і сприяють розширенню нашого розуміння цієї субмови. З огляду на актуальність даного напрямку для прикладної лінгвістики та викладання англійської мови для спеціальних цілей, авторами запропоновано низку лінгводидактичних прийомів, що забезпечують успішне опанування досліджуваної терміносфери.
  • Документ
    Using corpora in ESP teaching: a comparative analysis of contemporary tools
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Lysanets, Yu.; Bieliaieva, O.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена Миколаївна
    This paper explores contemporary data-driven learning tools for teaching English for Specific Purposes (ESP) at a medical university. Three widespread tools, namely Versatext, AntConc, and Simple Concordance Program, have been evaluated based on their distinct advantages and suitability for different instructional needs in ESP contexts. У статті досліджено методологічний потенціал сучасних інструментів корпусної лінгвістики. Здійснено порівняльний аналіз програмних засобів “Versatext”, “AntConc” і “Simple Concordance Program”, розглянуто їхні можливості, переваги й доцільність під час викладання англійської мови для спеціальних цілей у медичному університет
  • Документ
    Syntax patterns of headlines in printed commercial advertisements promoting dental products to dental professionals
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Kostenko, V.; Znamenska, I.; Solohor, I.; Trusova, L.; Honcharova, Ye.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сологор, Ірина Миколаївна; Трусова, Людмила Василівна; Гончарова, Євгенія Євгенівна
    This article provides the analysis of syntactic patterns in headlines of printed commercial advertisements in the dentistry targeted to dental professionals. These headlines, typically short, concise, and imperative sentences, often begin with action verbs that urge immediate action. Strategically positioned at the top of the advertisement for maximum impact, they highlight product benefits and user outcomes, and often enhanced by complementary images for visual appeal. У запропонованій статті проаналізовані синтаксичні моделі заголовків друкованої комерційної реклами у сфері стоматології, орієнтованої на фахівців у зазначеній галузі. Досліджені заголовки, зазвичай короткі, лаконічні та наказові речення, часто починаються з дієслів, що спонукають до негайної дії. Стратегічно розміщені на початку рекламного повідомлення для максимального впливу, вони підкреслюють переваги продукту та результати його використання для користувача. Заголовки часто супроводжуються додатковими зображеннями для візуальної привабливості.
  • Документ
    Reading skills in the course of preparing medical students to the English language proficiency test: KROK 1. Medicine
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Znamenska, I.; Kostenko, V.; Solohor, I.; Efendiieva, S.; Rozhenko, I.; Slipchenko, L.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Роженко, Інеса Віталіївна; Сліпченко, Лариса Борисівна
    Стаття присвячена удосконаленню навичок читання під час підготовки до єдиного державного іспиту «Крок 1. Медицина» англійською мовою. У роботі представлені різні типи практичних завдань і тренувальних вправ, які сприяють ефективному засвоєнню медичної термінології та полегшують розуміння необхідного лексичного матеріалу. This paper is devoted to the improvement of reading skills in preparation for the English Language Proficiency Test: Krok 1. Medicine. The work presents a variety of practical tasks and training exercises that facilitate the effective learning of medical terminology and the understanding of the necessary lexical material.
  • Документ
    The role of motivation in teaching of foreign language for professional purposes
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Znamenska I.; Kostenko V.; Solohor I.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна
    Робота присвячена дослідженню ролі та місця мотивації у процесі навчання іноземної мови студентами медичних ЗВО. У роботі розглядаються ключові мотиваційні фактори та стратегії навчання, які сприяють ефективному оволодінню іноземної мови за професійним спрямуванням. This article is devoted to the study of the motivation significance in the process of foreign language learning by students of medical higher educational establishments. In particular, the study considers the key motivational factors and learning strategies that contribute to the effective mastering of a foreign language for professional purposes.
  • Документ
    Використання різноманітних ресурсів у вивченні англійської мови: оптимізація процесу та підвищення ефективності
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Ефендієва, Світлана Миколаївна; Приходько, Яніна Миколаївна; Роженко, Інеса Віталіївна; Таран, Зінаїда Михайлівна; Гончарова, Євгенія Євгенівна
    Стаття досліджує різноманітність ресурсів для вивчення англійської мови та їхній вплив на процес навчання. Автор висвітлює переваги кожного з цих ресурсів і надає поради щодо їх оптимального використання для підвищення ефективності навчання. The article deals with the diversity of resources for learning English and their impact on the learning process. The author highlights the advantages of each of these resources and provides advice on the optimal use to enhance learning effectiveness.
  • Документ
    The analysis of word-building structure and semantics of derived Medical Terms of Germanic origin in the English language proficiency test (KROK 1. Medicine)
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Znamenska, I.; Buzhyn, L.; Morozov, D.; Знаменська, Іванна Владиславівна
    Робота присвячена структурному та семантичному аналізу дієслів германського походження та їхніх похідних, які використовуються у “The English Language Proficiency Test: Krok 1. Medicine”. У дослідженні розглядаються процеси словотворення медичних термінів в напрямку від кореневих дієслів германського походження. Аналізуючи структурні трансформації та дериваційні процеси цих дієслівних форм, дослідження має на меті покращити розуміння етимології та лінгвістичної адаптованості віддієслівних похідних в медичній термінології. The English Language Proficiency Test: Krok 1. Medicine contains a wide range of medical terminology, including words derived from Germanic verb stems. This article explores the intricate word-forming processes ofthese verb stems, focusing on their structural transformations and semantic implications in the context of medical vocabulary. By analyzing the structural transformations and derivational processes of these verb stems, this research aims to improve the understanding of etymology and linguistic adaptability of verb derivatives within medical terminology.
  • Документ
    Ефективність методики Shadowing у покращенні навичок мовлення серед студентів вищих навчальних закладів
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Ефендієва, Світлана Миколаївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Гаврильєва, Ксеня Григорівна; Варданян, Анаіт Оганесівна; Бугаєнко, Ксенія Сергіївна
    Дане дослідження аналізує ефективність методики Shadowing для студентів вищих навчальних закладів. Методика дозволяє покращити навички говоріння, вимови та розуміння на слух шляхом імітації мовлення носіїв мови. Розглядаються переваги методики, такі як покращення аудіювання, вимови та словникового запасу. Практика Shadowing допомагає студентам стати більш впевненими у власних комунікативних навичках та досягти успіху у вивченні мов. This article analyzes the effectiveness of the Shadowing technique for students. The method allows students to improve their speaking, pronunciation, and listening skills by imitating native speakers. The advantages of the technique, such as enhanced listening comprehension, pronunciation, and vocabulary enrichment, are discussed. Shadowing practice helps students become more confident in the communicative skills and achieve success in language learning.
  • Документ
    A comprehensive evaluation of online tools for English language acquisition
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Ефендієва, Світлана Миколаївна; Гиря, Д.
    Досліджено роль різноманітних онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови. Вивчено платформи, такі як YouGlish, PlayPhrase, Cambridge.org, Word Clouds, Quizlet і TED Talks, та їх вплив на підвищення рівня мовної компетенції. Результати підкреслюють важливість інтеграції інструментів у навчальний процес для оптимізації вивчення англійської мови. The role of diverse online resources in English language learning is investigated. Platforms such as YouGlish, PlayPhrase, Cambridge.org, Word Clouds, Quizlet, and TED Talks are explored for their impact on enhancing language proficiency. The results underscore the importance of integrating these tools into the educational process to optimize English language acquisition.
  • Документ
    Особливості викладання іноземної мови за професійним спрямуванням у закладах вищої освіти
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Гончарова, Євгенія Євгенівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Варданян, Анаіт Оганесівна
    Розглянуто специфіку роботи викладача іноземної мови за професійним спрямуванням, що полягає в необхідності формування висококваліфікованого фахівця в обраній здобувачем вищої освіти галузі, спрямуванні зусиль на розвиток його пізнавальної та професійної мотивації, забезпеченні зв’язку вивчення іноземної мови з реаліями її застосування в подальшій фаховій діяльності. Зауважується, що вправи і завдання, пропоновані викладачем, мають спонукати студентів до сприйняття і осмислення реального контексту застосування отриманих знань у майбутній професійній діяльності, формувати їх іншомовну професійну компетентність. Визначено самостійну роботу здобувачів вищої освіти як важливий фактор набуття знань з іноземної мови за професійним спрямуванням. The paper considers the specifics of the work of a foreign language for professional purposes teacher, which consists in the need to form a highly qualified specialist in the field chosen by a higher education student, directing efforts to develop his/her cognitive and professional motivation, ensuring the connection between learning a foreign language and the realities of its application in the subsequent professional activity. It is emphasized that the exercises and tasks offered by the teacher should encourage students to perceive and comprehend the real context of applying the acquired knowledge in their future professional activities, to form their foreign language professional competence. The independent work of higher education students is defined as an important factor in the acquisition of knowledge of a foreign language for professional purposes.
  • Документ
    Дистанційне навчання: переваги та недоліки
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Акапський В.; Гаврильєва, Ксеня Григорівна
    У статті розглядається проблема використання дистанційного навчання у сучасному суспільстві, актуальність вивчення іноземної мови у даному аспекті та необхідність впровадження інформаційних засобів у системі професійного навчання. The article deals with the issues of distance education in modern society, the foreign language learning in this aspect and the necessity of Internet facilities development in the system of the professional study.
  • Документ
    З історії встановлення пріоритету наукового відкриття, дотримання академічної доброчесності та принципів біоетики: на прикладі біографій Ґергарда Гансена та Альберта Нейссера
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Ждан В., Дворник В., Аветіков Д., Бєляєва О.
    На основі біографій Ґ. Гансена і А. Нейссера в медико історичному та порівняльному контекстах розглянуто історію відкриття збудника лепри. Автори також побіжно торкаються історії поширення, дослідження та профілактики сифілісу. Закцентовано увагу на біоетичних аспектах проведення наукових досліджень in vivo та наслідках для наукової і лікувальної кар’єр Ґ. Гансена і А. Нейссера. Приділено увагу окремим термінологічним питанням, проблемам встановлення пріоритету наукового відкриття та дотримання академічної доброчесності. Based on the biographies of G. Hansen and A. Neisser, the history of the discovery of the leprosy pathogen is considered in the medical, historical and comparative contexts. The authors also briefly review the history of the spread, research, and prevention of syphilis. Attention is focused on the bioethical aspects of conducting scientific research in vivo and the implications for the scientific and medical careers of G. Hansen and A. Neisser. The article also addresses specific terminological issues, the establishment of priority in scientific discovery, and the adherence to academic integrity.
  • Документ
    «Miller's pyramid», the «onion model», the «portfolio method», the «assessment orbits»: how to evaluate the professionality of a doctor?
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Bieliaieva, O. M.; Bilash, S. M.; Skrypnykov, P. M.; Lysanets, Yu. V.; Skrypnikova, T. P.; Khmil, T. A.; Taran, Z. M.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Білаш, Сергій Михайлович; Скрипников, Петро Миколайович; Лисанець, Юлія Валеріївна; Скрипнікова, Таїса Петрівна; Хміль, Тетяна Андріївна; Таран, Зінаїда Михайлівна
    The article focuses on the issue of assessing a doctor's professionalism, exploring various methodologies proposed by experts in medical pedagogy. Concepts such as "Miller's pyramid," the "onion model," and the "portfolio method", «assessment orbits» are thoroughly examined. Particularly highlighted is the adaptation of "Miller's pyramid" in response to the evolving focus of medical education towards fostering professionalism and shaping professional identity. The article scrutinizes perspectives advocating for the incorporation of a fifth tier into the traditional four-tier structure of "Miller's pyramid," emphasizing the attitudes, values, and behaviors indicative of a doctor's emerging professional ethos. Additionally, a succinct overview of the "onion model" is provided. The portfolio method is emphasized for its role in organizing, shaping, and facilitating continuous assessment of the educational accomplishments of medical students. The «assessment orbits» are characterized. Стаття присвячена питанню оцінювання професійності лікаря. Розглянуто різні концепції, які пропонуються фахівцями в галузі медичної педагогіки для розв’язання цього завдання ‒ «піраміду Міллера», «модель цибулини», «метод портфоліо», «орбіти оцінювання». Значну увагу приділено модифікації «піраміди Міллера», що зумовлено зміщенням у медичній освіті акцентів на розвиток професійності і формування професійної ідентичності. Проаналізовано погляди вчених, які вважають, що додавання до класичної чотиристратумної структури «піраміди Міллера» п’ятого стратуму послідовно демонструє ставлення, цінності та поведінку, які очкують від того, хто почав думати, діяти і відчувати себе лікарем. Коротко розглянуто «модель цибулини». Приділено увагу методу портфоліо як процесу організації, форми та технології роботи, що уможливлює безперервне оцінювання досягнення суб’єктів медичної освіти. Схарактеризовано «орбіти оцінювання».