The Role of Word-Building Activities in Medical English for Academic Purposes

Анотація

У статті досліджено особливості механізмів словотворення у процесі викладання курсу фахової англійської мови для науково-педагогічних працівників та здобувачів ступеня доктора філософії у медичних вишах. Пропонований підхід спрямований на розвиток комунікативних навичок, необхідних для успішного міжнародного спілкування і співпраці, та апробований при розробці підручника “Medical English for Academic Purposes” (2018). Представлено цикл навчальних вправ, що має на меті роз’яснення морфологічних особливостей у сучасній англійській мові.
The article examines the features of word-building while teaching the course in professional English for PhD students and academic staff at higher medical educational institutions. The authors developed their own concept of presenting the training material. The proposed approach has been tested in the development of the textbook “Medical English for Academic Purposes” (2018). A series of training exercises has been presented, aimed at clarifying the morphological peculiarities of modern English.

Опис

Ключові слова

word-building, Medical English for Academic Purposes, academic staff, PhD students

Бібліографічний опис

Bieliaieva O. M. The Role of Word-Building Activities in Medical English for Academic Purposes / O. M. Bieliaieva, Yu. V. Lysanets, L. I. Hryschenko // Наукові ракурси : зб. наук. пр. / за ред. Л. Л. Король, Л. М. Черчатої. – Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2020. – Вип. 2. – С. 11–18.