Mastering the Interrogatives in Medical English for Professional Purposes

Анотація

У статті представлено методи формування навичок утворення та вживання питальних речень у процесі викладання курсу фахової англійської мови в закладах вищої освіти, які здійснюють підготовку фахівців галузі знань 22 «Охорона здоров’я». Авторами вироблена власна концепція викладу навчального матеріалу. Пропонований підхід апробовано при розробці підручника “Medical English for Academic Purposes” (2018). Розроблено лінгводидактичні механізми, спрямовані на розвиток, відпрацювання і систематизацію навичок вживання інтерогативних конструкцій в англійській мові.
The present paper focuses on the methods of developing the ability to form correct interrogative sentences depending on the situation in the clinical or academic setting in the process of training undergraduates, Ph.D. students, academic and clinical teachers at a medical university. The results of the research have been integrated into the 1st edition of Medical English for Academic Purposes by Yu. Lysanets, O. Bieliaieva, M. Melaschenko (2018). The authors developed the linguo-didactic mechanisms to support courses in professional English at higher medical educational institutions by teaching and revising the grammar material on interrogatives.

Опис

Ключові слова

medical terminology, interrogative sentences, professionally-oriented training, integrative approach

Бібліографічний опис

Mastering the Interrogatives in Medical English for Professional Purposes / O. Bieliaieva, Yu. Lysanets, K. Havrylieva, S. Efendiieva // Наукові ракурси : зб. наук. праць / за ред. Л. Король, Л. Черчатої. – Полтава : ПНПУ ім. В. Г. Короленка, 2021. – Вип. 3. – С. 59–68.