Formation of clinical reasoning for quality improvement in medical education

Анотація

For successful implementation of the National Health Reform strategy problems of higher medical education in Ukraine should be solved. The problem of clinical reasoning is a cornerstone of competence in current medical education. The best methods for teaching and evaluating clinical reasoning skills among medical students have not yet been elucidated. The introduction of the test assessment system requires professional knowledge combined with increasing practical and theoretical training of medical students. It accomplishes through the introduction of role-playing games, improving material, technical base and means of distance education.
Realizacja Narodowej Strategii dotyczącej budowy nowego systemu opieki zdrowotnej na Ukrainie jest bezpośrednio związane z problemami oraz perspektywami wyższego kształcenia medycznego. W artykule przedstawiono sposoby kształtowania myślenia klinicznego studentów oraz warunki doskonalenia jakości kształcenia lekarzy, w tym system oceniania wiedzy i umiejętności, stopień przygotowania teoretycznego i praktycznego, doskonalenie bazy materialnej, a także form kształcenia na odległość.
Реалізація Національної стратегії побудови нової системи охорони здоров’я в Україні безпосередньо пов’язана з проблемами та перспективами вищої медичної освіти в країні. В умовах сучасної медичної освіти особливої значущості набуває проблема удосконалення клінічного мислення студентів. Запровадження тестової системи оцінки знань вимагає фахового поєднання підвищення практичної та теоретичної підготовки студентів, що реалізується шляхом впровадження ролевих ігор, удосконалення матеріально-технічної бази та засобів дистанційної освіти.

Опис

Ключові слова

medycyna, myślenie kliniczne, doskonalenie jakości kształcenia lekarzy, внутрішня медицина, клінічне мислення, удосконалення якості освіти лікарів, внутренняя медицина, клиническое мышление, усовершенствование качества образования врачей

Бібліографічний опис

Formation of clinical reasoning for quality improvement in medical education / I. Skrypnyk, O. Gopko, G. Maslova, N. Prykhodko // European Humanities Studies: State and Society. – Kyiv, 2016. – P. 72–78.