Анкетування здобувачів освіти як засіб моніторингу якості медичної освіти в умовах дистанційного навчання

Анотація

Метою роботи є комплексна оцінка якості дистанційного навчання на кафедрі внутрішньої медицини № 1 Полтавського державного медичного університету шляхом анонімного анкетування здобувачів вищої освіти VI курсу медичного факультету № 1 2020/2021 років навчання в умовах пандемії COVID-19. Представлені результати анкетування здобувачів освіти, які пройшли навчання з модуля «Сучасна практика внутрішньої медицини» та «Невідкладні стани в клініці внутрішньої медицини», свідчать, що, незважаючи на найбільшу складність циклів «Кардіологія» та «Гематологія», загальна оцінка доступності викладання усіх циклів склала 4,16 ± 0,416 балів та значення жодного циклу не сягало рівня нижче 4 (за 5-бальною системою). Враховуючи умови дистанційного навчання у зв΄язку з пандемією COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, і відсутність класичних практичних занять «біля ліжка хворого», проведена оцінка якості засвоєння практичних навичок здобувачами освіти. Середня оцінка задоволеності засвоєних практичних навичок склала 3,59 ± 0,593. Студенти зазначили, що найбільш складно практичні навички було засвоїти на циклах «Невідкладні стани» (16,14 %) та «Кардіологія» (15,18 %). Ці результати відображають необхідність в безпосередній участі майбутніх лікарів у роботі із пацієнтами «біля ліжка хворого» та під чітким керівництвом викладача-наставника. Отримані дані дали можливість проаналізувати ефективність якості дистанційної освіти шляхом анонімного анкетування, отримати зворотній зв’язок і реагувати на виявлені недоліки.
Целью работы является комплексная оценка качества дистанционного обучения на кафедре внутренней медицины № 1 Полтавского государственного медицинского университета путем анонимного анкетирования соискателей высшего образования VI курса медицинского факультета № 1 2020/2021 годов обучения в условиях пандемии COVID-19. Представленные результаты анкетирования соискателей образования, которые прошли обучение по модулю «Современная практика внутренней медицины» и «Неотложные состояния в клинике внутренней медицины», свидетельствуют, что, несмотря на наибольшую сложность циклов «Кардиология» и «Гематология», общая оценка доступности преподавания всех циклов составила 4,16 ± 0,416 баллов и значение оценки любого из циклов не достигало уровня ниже 4 (по 5-балльной системе). Учитывая условия дистанционного обучения в связи с пандемией COVID-19, вызванной коронавирусом SARS-CoV-2, и отсутствие классических практических занятий «у постели больного», проведена оценка качества освоения соискателями высшего образования практических навыков. Средняя оценка удовлетворенности освоенных практических навыков составила 3,59 ± 0,593. Студенты отметили, что наиболее сложно практические навыки освоить на циклах «Неотложные состояния» (16,14 %) и «Кардиология» (15,18 %). Эти результаты отражают необходимость в непосредственном участии будущих врачей в работе с пациентами «у постели больного» и под четким руководством преподавателя-наставника. Полученные данные позволили проанализировать эффективность качества дистанционного образования путем анонимного анкетирования, получить обратную связь и реагировать на выявленные недостатки.

Опис

Ключові слова

дистанційне навчання, feedback, анкетування, якість освіти, дистанционное обучение, feedback, анкетирование, качество образования

Бібліографічний опис

Анкетування здобувачів освіти як засіб моніторингу якості медичної освіти в умовах дистанційного навчання / І. М. Скрипник, Н. П. Приходько, Г. С. Маслова, О. А. Шапошник, І. Г. Криворучко // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. – 2021. – № 3-4 (43). – С. 23–26.