Polish education system in the context of the 2016 reform: social implications

Ескіз недоступний

Дата

2021

Автори

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Полтавський державний медичний університет

Анотація

The aim of the paper is to discuss the features of the education system in Poland with a special focus on its recent reform in 2016 and the social implications of the reform on the functioning of the contemporary young generation. The paper is built on the concept of social capital of such authors as Pierre Bourdieu, James Coleman and, above all, Robert Putnam, from which the issues of bonding type social capital and bridging type social capital are taken. The issue of human capital in social sciences is extensive, however, it is worth emphasizing the lack of studies on the social capital of students, especially the bridge-type social capital in the context of education of the young generation.

Опис

Ключові слова

Polish education system, education reforms, social capital, youth

Бібліографічний опис

Szast M. Polish education system in the context of the 2016 reform: social implications / M. Szast // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей VI Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 25–26 листопада 2021 р. – Полтава, 2021. – С. 293–300.