Інтеграція цілей сталого розвитку в гуманітарну складову вищої медичної освіти

Анотація

У статті досліджується процес інтеграції Цілей сталого розвитку (ЦСР) в гуманітарну складову вищої медичної освіти в умовах трансформації, глобальних і локальних викликів, зокрема в контексті війни в Україні. Особливу увагу приділено переосмисленню ролі гуманітарних дисциплін як інструменту формування гуманітарної свідомості, моральної відповідальності та соціальної активності майбутніх медиків. Стаття аналізує нову парадигму освіти, яка синтезує етичні принципи з глобальними цілями сталого розвитку, акцентуючи на значенні поєднання універсальних цінностей і локального досвіду. Розглянуто український контекст реалізації ЦСР у період повномасштабної війни, що актуалізує потребу у формуванні нової гуманітарної чутливості медичного фахівця. Показано, як гуманітарна освіта в медичних університетах може виступати каталізатором суспільних змін і складовою післявоєнної відбудови.

Опис

Ключові слова

Цілі сталого розвитку, гуманітарна освіта, медична етика, вища медична освіта, війна в Україні, соціальна відповідальність, гуманітарна свідомість, глобальний і локальний контекст

Бібліографічний опис

Інтеграція цілей сталого розвитку в гуманітарну складову вищої медичної освіти / С. Верезомська, В. Каюн, С. Перун, Т. Харченко // Proceedings of the 3rd International Scientific and Practical Conference "Innovative Solutions in Science: Balancing Theory and Practice", San Francisco, USA, April 28-30, 2025. – San Francisco, 2025. – Р. 173–179.