Наукові праці. Кафедра українознавства та гуманітарної підготовки
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові праці. Кафедра українознавства та гуманітарної підготовки за Автор "Bondar, N."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ National unique feature of the country HOUSE concept(Science Publishing Corporation Publisher of International Academic Journals, 2018-10) Cherednyk, L.; Shevchenko, E.; Bondar, N.; Бондар, Наталія ВасилівнаThe article highlights peculiarities of verbalization and semantic content of the country house (KHATA) concept in the Ukrainian litera-ture, in the works of Grigoriy and Grigir Tyutyunnyk in particular. It systematizes linguistic views on the nature of linguomental con-structions, provides definitions of the main linguo-cognitive categories; basic mentality concept is brought to the fore, as a fixed in the dictionary notion, meaningful to a culture with ethnospecific semantic shade, which accumulates relatively stable ideas related to socio-historical experience and value orientations of the nation. The paper studies the correlations between linguistic and artistic concepts, actualizes linguistic and cultural aspects of realia that embody life, world-view, the Ukrainian countrymen’ culture. Attention is paid to the configuration of lexical and phraseological units expressing the Ukrainian culture fundamental concepts and world perception of the word painters; their role in the figurative system and idiostyle paradigm, taking into account metaphorical expression, contextual sur-rounding, ethnocultural and peculiar authorial symbols is investigated. The specificity of the prose writing, which consists in the frequent use of archaic, colloquial, dialectal words and constructions, specifically Ukrainian phraseology and etiquette formulas that ethnically color the concept of KHATA, are pointed out. PAINTED STOVE, EMBROIDERED RUSHNYK, HOLY PICTURES, ASTERS and STORK NESTS on the roof are peculiar for the Ukrainian KHATA. For a COUNTRYMAN it was not just a living place, a place of initiation and ritualization, it was his BEGINNING, GENEALOGY, FATHERLAND.Документ Реалізація принципу міжкультурної орієнтації в контексті вивчення німецької мови у вищій школі(Видавничий дім «Гельветика», 2022) Бондар, Наталія Василівна; Мартиросян, Людмила Іванівна; Bondar, N.; Martirosyan, L.У статті висвітлено методичні шляхи забезпечення принципу міжкультурної орієнтації під час вивчення німецької мови у вищих навчальних закладах. Подано сучасне потрактування поняття «міжкультурна комунікація» в контексті освітнього дискурсу. Доведено, що надзавдання викладача німецької мови як іноземної – всіляко сприяти реалізації принципу міжкультурної орієнтації задля безконфліктної міжкультурної взаємодії і водночас – реалізації всіх інтенцій під час усного й писемного спілкування, оскільки результативність навчання німецької мови базується на діалозі іноземної та рідної культур, інтегрованому вивченні культури й мови Німеччини та знаннях про Батьківщину. Оприявлено способи реалізації принципу міжкультурної орієнтації на заняттях з німецької мови. Акцентовано увагу на аспектах розширення форм, методів викладання іноземної мови, що передбачають вмонтованість мовленнєвої діяльності у культурні соціальні контексти, а також результативності послуговування ними в освітніх інституціях. Зауважено значущу роль техногенного сьогодення, яке, надаючи величезну базу для роботи над формуванням міжкультурної орієнтації, спрощує й уможливлює ґрунтовне вивчення чужоземних реалій, створення соціологічного портрета пересічних представників українського та німецького народів. Обґрунтовано раціональність і доцільність використання на заняттях із дисципліни «Німецька мова» у вищій школі таких способів реалізації принципу міжкультурної орієнтації: роботу з автентичними текстами, дослідження німецького фольклору, підготовку і презентацію проєктів, аналіз відеоматеріалів та публікацій, круглі столи, віртуальні подорожі, проведення вечорів німецької культури та ін., які забезпечують не тільки якісну мовну освіту, а й оволодіння інформацією про минуле й сьогочасся країни, мова якої вивчається, виформовують цілісну систему уявлень про реалії, традиції, звичаї, що значно полегшує процес занурення в німецькомовний соціокультурний простір.