Наукові праці. Кафедра фізичної та реабілітаційної медицини
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові праці. Кафедра фізичної та реабілітаційної медицини за Автор "Baranets, I. V."
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Comprehensive approach in correctional work with older preschool children with speech disorders(Aluna Publishing, 2022) Baranets, I. V.; Pakhomova, N. G.; Okhrimenko, I. М.; Hubar, O. H.; Padun, V. S.; Drozd, L. V.; Holovanova, I. A.; Баранець, Інна Володимирівна; Пахомова, Наталія Георгіївна; Охріменко, Іван Михайлович; Губар, Ольга Григорівна; Падун, Валентина Сергіївна; Дрозд, Лариса Володимирівна; Голованова, Ірина АнатоліївнаThe aim: To investigate the effectiveness of comprehensive approach in correctional work with older preschool children with speech disorders. Materials and methods: The research was conducted in 2018-2022. The research involved 250 children aged 5-7 years, who were divided into two groups. The experimental group consisted of 150 children with motor alalia (57 girls and 93 boys). The control group consisted of 100 children without speech disorders (48 girls and 52 boys). Results: The analysis of outpatient cards of children with speech disorders of various aetiology was carried out. The main results of a comprehensive medical as well as psychological and pedagogical examination of children with motor alalia are highlighted. The result of the research revealed that organic lesion of the brain affects not only the clinical presentation of nonverbal symptoms, but also psychospeech development, in particular. Conclusions: The expediency of using a comprehensive diagnostic methodology was proved, where the medical component consisted in studying the peculiarities of bioelectrical activity of the brain on electroencephalography, which reflects the process of its morphological maturation in ontogenesis.Документ Features of the physical and psycho-emotional state of children with complex developmental disorders(Полтавський державний медичний університет, 2021) Leshchii, N. P.; Pakhomova, N. G.; Baranets, I. V.; Kulbida, S. V.; Yanovskaya, T. A.; Sheremet, M. K.; Suprun, M. O.; Лещій, Наталія Петрівна; Пахомова, Наталія Георгіївна; Баранець, Інна Володимирівна; Кульбіда, Світлана Вікторівна; Яновська, Тамара Анатоліївна; Шеремет, Марія Купріянівна; Супрун, Микола ОлексійовичThe article presents the results of a comprehensive study of the physical and psycho-emotional state of children of primary school age with complex developmental disorders, namely children with sensorineural hearing loss in combination with a mild degree of mental retardation. The purpose of the study was to check the indicators of physical condition, physical health, psycho-emotional development of children of a certain category. This study lasted during 2013-2020, during which a comprehensive diagnosis of physical and psycho-emotional state of 249 primary school students with complex developmental disorders and 340 peers with normative development was carried out. As a result of the study, it was found that the most characteristic manifestations were observed in the physical development of children with complex disorders: the vital index was significantly lower in 7-year-old children with complex developmental disorders compared with those, who did not have it, by 15.37 % (p<0.001), the strength index – by 15.11 % (p<0.001), Stange’s test – by 9.59 seconds (p<0.001), Genchi’s test – by 5.98 seconds (p<0.001), Ruffier’s test – by 6.99 c.u. (p<0.001), Skibinski’s index – by 4.79 c.u. (p<0.001); in 8-year-olds – by 17.42 % (p<0.001), 17.44 % (p<0.001), 12.11 seconds (p<0.001), 3.98 seconds (p<0.05), 8.10 c.u. (p<0.001), 6.04 c.u. (p<0.001), respectively; in 9-year-olds – by 17.90 % (p<0.001), 16.83 % (p<0.001), 13.10 seconds (p<0.01), 5.06 seconds (p<0.05), 6.89 c.u. (p<0.01), 7.16 c.u. (p<0.001) respectively; in 10-year-olds – by 18.87 % (p<0.001), 17.49 % (p<0.001), 16.09 seconds (p<0.01), 5.58 seconds (p<0.05), 6.42 c.u. (p<0.001), 6.84 c.u. (p<0.001), respectively. У статті представлені результати комплексного дослідження особливостей фізичного та психоемоційного стану дітей молодшого шкільного віку зі складними порушеннями розвитку, а саме дітей із нейросенсорною глухотою у поєднанні з легким ступенем розумової відсталостї. Метою дослідження була перевірка показників фізичного стану, соматичного здоров’я, психоемоційного розвитку дітей озчначеної категорії. Дане дослідження тривало протягом 2013-2020 рр., в ході якого проведено комплексну діагностику фізичного та психоемоційного стану 249 молодшим школярам із складними порушеннями розвитку та 340 дітям-одноліткам із нормотиповим розвитком. В результаті дослідження було встановлено, що найбільш характерні прояви відмічені у фізичному розвитку дітей зі складними порушеннями: показник життєвого індексу був достовірно нижчим у 7 річних дітей, що мали складні порушеня розвитку порівняно з тими, що не мали на 15,37 % (р<0,001), силового індексу – на 15,11% (р<0,001), проби Штанге – на 9,59 с (р<0,001), проби Генчі – на 5,98 с (р<0,001), індексу Руф’є – на 6,99 у.о. (р<0,001), індексу Скібінського – на4,79 у.о. (р<0,001); у 8 річних – на 17,42 % (р<0,001), 17,44% (р<0,001), 12,11 с (р<0,001), 3,98 с (р<0,05), 8,10 у.о. (р<0,001), 6,04 у.о. (р<0,001) відповідно; у 9 річних – на 17,90 % (р<0,001), 16,83% (р<0,001), 13,10 с (р<0,01), 5,06 с (р<0,05), 6,89 у.о. (р<0,01), 7,16 у.о. (р<0,001) відповідно; у 10 річних – на 18,87 % (р<0,001), 17,49% (р<0,001), 16,09 с (р<0,01), 5,58 с (р<0,05), 6,42 у.о. (р<0,001), 6,84 у.о. (р<0,001) відповідно.Документ Сomprehensive approach to the treatment of motor alalia in preschool children(Полтавський державний медичний університет, 2021) Pakhomova, N. G.; Baranets, I. V.; Pakhomova, V. A.; Scherban, O. A.; Boryak, O. V.; Пахомова, Наталія Георгіївна; Баранець, Інна Володимирівна; Пахомова, Валерія Артурівна; Щербань, Олена Анатоліївна; Боряк, Оксана ВолодимирівнаIn this аrticle, we considered and analyzed the problem of treatment of motor alalia in children by integrating medical and psychological components into the complex treatment course. The purpose of the study was access test the effectiveness of a comprehensive approach to the problem of differential diagnosis and treatment of motor alalia in preschool children. This study lasted within 2017-2020, during which a retrospective analysis of outpatient cards of 150 children with motor alalia was performed. As a result of the study, it was found that organic brain syndrome affects not only the clinical picture of non-speech symptoms, but also mental and speech development in particular. This was proved by a comparative analysis of the results of the brain's bioelectrical activity on the EEG, which reflects the process of its morphological maturation in ontogeny. Based on the obtained data analysis, it was found that in children with motor alalia there were changes in the main electroencephalographic patterns in the form of slowing of the main rhythm in frontal (48.6 %), temporal (21.3 %), frontotemporal and parietal (30.0 %) lobes with interhemispheric asymmetry and rhythm disorganization, which indicates the presence of organic brain syndrome. У статті розглянуто та проаналізовано проблему подолання моторної алалії у дітей шляхом інтеграції медико психологічних складових в організацію комплексної корекційної роботи. Метою дослідження була перевірка ефективності застосування комплексного підходу до проблеми диференційної діагностики та подолання моторної алалії у дітей старшого дошкільного віку. Дане дослідження тривало протягом 2017-2020 рр., в ході якого був проведений ретроспективний аналіз амбулаторних карт 150 дітей із моторною алалією. В результаті дослідження було встановлено, що органічне ураження головного мозку впливає не лише на клінічну картину немовленнєвої симптоматики, а й на психомовленнєвий розвиток зокрема. Це доведено порівняльним аналізом результатів біоелектричної активності головного мозку на ЕЕГ, що відображає процес його морфологічного дозрівання в онтогенезі. На підставі аналізу отриманих даних встановлено, що у дітей із моторною алалією відмічені зміни основних патернів електроенцефалограми у вигляді уповільнення основного ритму у лобних (48,6 %), скроневих (21,3 %), лобно-скронево-тім’яних (30,0 %) відділах з міжпівкульною асиметрією та дезорганізацією ритму, що свідчить про наявність органічних уражень головного мозку.Документ Сomprehensive rehabilitation of children with sensory and intellectual disorders(Полтавський державний медичний університет, 2022) Pakhomova, N. G.; Baranets, I. V.; Lukianenkо, A. V.; Leshchii, N. P.; Kachurovska, O. B.; Berezan, O. I.; Olefir, O. I.; Пахомова, Наталія Георгіївна; Баранець, Інна Володимирівна; Лук’яненко, Анна; Лещій, Наталія Петрівна; Качуровська, Оксана Борисівна; Березан, Олексій Іванович; Олефір, Ольга ІванівнаThe article presents the results of comprehensive rehabilitation of primary school children with sensory and intellectual disabilities, namely children with sensorineural deafness combined with mild mental etardation. The purpose of the study was to test the effectiveness of a comprehensive, differentiated system of correctional and health work with children of primary school age with complex developmental disorders. This study lasted during 2013–2021, during which a comprehensive rehabilitation of 100 children of primary school age (7–10 years) with severe developmental disabilities, including 53 girls and 47 boys, was carried out. It was found that after a comprehensive corrective and health work in girls of the experimental group of 7–10 years, the repeated indices of the vital index were probably better compared to CG girls of 7–10 years by 4.87 %, strength index – by 3.24 %, Stange's test – by 3.78 seconds, Genchi's test – by 4.69 seconds, Ruffier's test – by 3.26 c.u., Skibinski's index – by 2.32 c.u. At the same time, there was a positive trend in EG boys aged 7–10 years, where recurrent vital signs were probably better than in CG boys aged 7–10 years by 3.00 %, strength index – by 3.97 %, Stange's test – by 6.98 seconds, Genchi's test – by 2.02 seconds, Ruffier's test – by 3.14 c.u., Skibinski's index – by 2.33 c.u. The study's results confirmed their practical significance in the implementation of medical, psychological and pedagogical rehabilitation of this category of children. У статті представлені результати комплексної реабілітації дітей молодшого шкільного віку із сенсорними та інтелектуальними порушеннями, а саме дітей із нейросенсорною глухотою у поєднанні з легкою розумовою відсталістю. Метою дослідження була перевірка ефективності комплексної, диференційованої системи організації корекційно-оздоровчої роботи з дітьми молодшого шкільного віку зі складними порушеннями розвитку. Дане дослідження тривало протягом 2013–2021 рр., в ході якого проведено комплексну реабілітацію 100 дітей молодшого шкільного віку (7–10 років) зі складними порушеннями розвитку, з них 53 дівчат та 47 хлопців. В результаті дослідження було встановлено, що після проведення комплексної корекційно-оздоровчої роботи у дівчат експериментальної групи 7–10 років повторні показники життєвого індексу були вірогідно кращі порівняно з дівчатами КГ 7–10 років на 4,87 %, силового індексу – на 3,24 %, проби Штанге – на 3,78 с, Генчі – на 4,69 с, індексу Руфʼє – на 3,26 у.о., індексу Скібінського – на 2,32 у.о. Поряд з цим відмічена позитивна динаміка у хлопчиків ЕГ 7–10 років, де повторні показники життєвого індексу були вірогідно кращі порівняно з хлопчиками КГ 7–10 років на 3,00 %, силового індексу – на 3,97 %, проби Штанге – на 6,98 с, Генчі – 2,02 с, індексу Руфʼє – на 3,14 у.о., індексу Скібінського – на 2,33 у.о. Отримані результати дослідження підтвердили їх практичне значення у здійсненні медичної і психолого-педагогічної реабілітації означеної категорії дітей.