Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Автор "Babenko, V. I."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Students’ self-studying as a key element of distance learning(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Vynnyk, N. I.; Sovhyria, S. M.; Proskurnya, S. A.; Zadvornova, A. P.; Babenko, V. I.; Винник, Наталія Іванівна; Совгиря, Світлана Миколаївна; Проскурня, Сергій Анатолійович; Задворнова, Анна Петрівна; Бабенко, Вікторія ІгорівнаThe paper presents the current views on enhancing the skills and abilities of students’ self-studying and training of specialists capable of creative activities, taking into account the current requirements and conditions of distance learning, the methods of its effective organization as an integral part of the educational environment. In recent decades, the problem of organizing students’ self-studying has been an issue for educators, psychologists, and methodologists. Currently, the main goal of higher educational institutions is to form a creative personality of a future professional, capable of self-development, self-education. Consequently, the students’ self-studying is tending to be considered one of the main elements of the educational process in higher education in training of a contemporary profession-oriented active individual. The authors emphasize that the appropriate organization of students’ self-studying enables the improvement the quality of theoretical training, enhancement the practical skills, development of clinical thinking and the ability to professional continuous education.