Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 98
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Analyzing sexual identity issues: definition and pedagogical implications(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Morska, L.; Daszykowska-Tobiasz, J.This paper aims to define the phenomenon under study and outline its key features in relation to language, sexuality, and gender, as well as some pedagogical implications. Drawing upon interdisciplinary research, this analysis begins with an overview of approaches to understanding sexual identity, its nature and definitions. Finally, based on the current literature analysis, the paper discusses relation of sexual identity to language and communication, and provides the author’s ideas for pedagogical implications of sexual identity construction issues.Документ Challenges of teaching intercultural communication(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Mihaila, R.The present article is part of a course that intends to make the students familiar with cultural differences in verbal and non-verbal communication, pluralism and individualism of the people belonging to a wide range of cultural backgrounds, taking into account the values provided by anthropology, high and popular culture, sociology, business, international relations. The course tries to identify the ways that people behave in terms of individualism and collectivism in multilingual and multicultural societies. The present article focused on teaching communication in intercultural contexts represents one of the activities of the Vir_Teach (A virtual solution for comprehensive and coordinated training for foreign language teachers in Europe) project, funded by the Erasmus+ programme; Parteners: Dimitrie Cantemir Christian University (Romania), University of Burgos (Spain), UC Leuven Limburg (Belgium), Szczecinska Szkola Wyzsza (Poland) and Universidade Lusofona, (Portugal).Документ Cучасні педагогічні технології у навчанні іноземних мов(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Добринчук, О. О.У статті розглядається проблема пошуку нових прийомів і способів підвищення мотивації до навчання іноземних мов. Однією з цих форм є сучасні педагогічні технології, впровадження яких сприяє ефективному вивченню мови. У статті пропонуються визначення поняттям «педагогічна технологія» і «SMART- освіта», які здатні забезпечити високий рівень навчання, що буде відповідати завданням і можливостям сучасного світу, дозволить пристосовуватися та забезпечить перехід від книжкового контенту до активного онлайн-контенту за допомогою єдиного загального сховища навчальних матеріалів в системі інформаційних технологій.Документ Ellipsen: begriff und einige forschungsaspekte(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Крецька, Ю. А.; Боднарчук, Т. В.; Шмирко, О. С.У статті розглянуто поняття еліпсів та охарактеризовано окремі підходи до їх дослідження. З’ясовано, що еліпси традиційно трактують як економію мовних елементів, необхідних у реченні завдяки своїм синтаксичним та лексичним властивостям. При перетворенні еліптичних форм у повні виходять з принципу еквівалентності, проте дослідження показують, що еліпси не можуть бути однозначно співвіднесені з однією повною структурою. У більшості праць еліпси розглядаються як похідні процесів редукції неавтономні структури, однак деякі дослідники, автономісти, вважають їх автономними мовленнєвими зразками (Ein Bier bitte!). Дослідження еліпсів здійснюються з прагматичної та синтаксичної перспектив, відповідно, розрізняють різні типи еліпсів, зокрема, у дослідженнях усного мовлення вивчають комунікативні еліпси. З синтаксичної перспективи досліджують головним чином послідовності питання-відповідь, елементи останніх розглядають як самостійні синтаксичні формати, які базуються на активації знаннєвих структур.Документ Emigracja zarobkowa. Rachunek zyskow i strat. Przyklad Polski i Ukrainy(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Wigckiewicz, B.The article describes the economic emigration of Polish and Ukrainian citizens. The author describes how emigration is defined. Particular attention was paid to the reason for the decision to go abroad for work and its consequences. The most common directions of emigration and its motives are described. The author focuses primarily on the balance of profits and losses for the family and tries to confront the benefits of these trips with the negative consequences. The described problem is presented especially in the context of family life, and especially the importance of these trips for the child remaining in the country. In the context of the presented issue, the author implicitly asks the question whether it is worth bearing, often seems to be the high price of a foreign economic trip at the expense of the loss of weakening family ties, family breakdown and, above all, loss of relationship, control or influence on the upbringing of one's own child.Документ Images and visuals in teaching vocabulary(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Botezat, O.The aim of my paper is twofold. Firstly, to examine the use of different visual tools in teaching vocabulary and secondly, to disseminate the Erasmus+ funded Project VIR_TEACH: A VIRtual Solution for a comprehensive and coordinated training for foreign language TEACHers in Europe (Erasmus+ 2018-1-ES01-KA203-050045) that serves as a reliable model for the future training of language educators, using advanced digital techniques and a modern approach. With billions of users, Social Media has offered different channels for communicating for all kinds of purposes, professional and for passe-temps. Its friendly image-based interface reaches quickly the users, satisfying one of the most challenging goals of teaching, that of being part of the students’ news feed. With the multi-language, multi-culture and mixed and shifted populations, on one hand, and the continuous progress and development of software and media, on the other hand, teachers must be duly equipped to meet and answer all of those hurdles. Whether flashcards or short definitions, pictures, short videos, and other graphics are growing as important tools in teaching vocabulary and reaching both young and adult learners.Документ Komunikacja codzienna polskich nauczycieli edukacji elementarnej - krotki przeglad kategorii tematycznych na przykladzie dyskusji na portalach internetowych(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Wojciechowska, J.Artykul wskazuje na charakterystycznq indeksykalnosc we wspolczesnym dyskursie polskich nauczycieli edukacji elementarnej. Dokonano krotkiej analizy kategorii tematycznych na przykladzie codziennych rozmow, jakie toczq nauczyciele na internetowych portalach. Wskazano jednoczesnie na istot§ socjolektu wraz z zasobami wiedzy zespolu ludzi, ktorych Iqczy zawodowa przynaleznosc.Документ Lexical features of english terminology in oral and maxillofacial surgery(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Svyryda, O. S.; Yushchenko, Ya. О.; Lysanets, Yu. V.; Свирида, Олександр Сергійович; Ющенко, Яна Олександрівна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Свирида, Александр Сергеевич; Ющенко, Яна АлександровнаУ статті проаналізовано лексико-семантичні особливості англійської термінології в субмові хірургічної стоматолоії. Запропоновано класифікацію в межах досліджуваної терміносистеми: терміни латинського та грецького походження; термінологічні словосполучення, представлені власне англійськими лексичними одиницями; гібридні терміноелементи, що містять напівасимільовану англо-латинську лексику. Результати дослідження можуть бути використані в процесі розробки тлумачних словників та навчальних матеріалів для студентів-стоматологів.Документ Medicus nihil aliud est, quam animi consolatio: комунікативна компетентність лікаря як один з основних критеріїв його професіоналізму(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Ждан, Вячеслав Миколайович; Дворник, Валентин Миколайович; Старченко, Іван Іванович; Бєляєва, Олена МиколаївнаСтаття присвячена актуальній проблемі ефективного спілкування лікаря з пацієнтом. Пропоноване дослідження має міждисциплінарний характер й охоплює коло питань, пов’язаних із медичною психологією, теорією комунікації, медичною етикою та деонтологією, соціологією, історією медицини, соціолінгвістикою. Систематизовано й доповнено перелік загальних і професійних soft skills лікаря. Показано, що серед soft skills, які зумовлюють професійну затребуваність та успішність сучасного лікаря, комунікативна компетентність відіграє особливу роль, адже вміння створити довірливу атмосферу, комфортне психологічне середовище, урахувати психологічний стан хворого, відчути його ставлення до хвороби, налаштувати на боротьбу з недугою значно підвищують ефективність діагностики, лікування, профілактики, реабілітації. На прикладі історії хвороби та смерті видатного хірурга М. І. Пирогова проілюстровано тезу щодо ролі вербального впливу лікаря на хворого. Автори побіжно торкаються питання кореляції між високим рівнем комунікативної компетентності лікаря та задоволеністю пацієнтів якістю надання медичних послуг. Зазначається, що комунікативна компетентність лікаря є одним із засобів формування високого рівня комплаєнтності пацієнтів.Документ Methodological strategies for teaching grammar in medical english for academic purposes(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Lysanets, Yu.; Bieliaieva, O.; Robinson, A.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена МиколаївнаУ статті представлено досвід упровадження комплексного підходу в процесі формування граматичних навичок науково-педагогічних працівників і здобувачів ступеня доктора філософії в медичних ЗВО. Авторами вироблена власна концепція викладу навчального матеріалу: візуалізація теоретичних аспектів, граматичні вправи, робота з автентичними текстами, комунікативні завдання. Пропонований підхід апробовано при розробці підручника “Medical English for Academic Purposes” (2018), укладеного з урахуванням сучасних тенденцій інтернаціоналізації вищої школи, що передбачає підготовку фахівців, які працюватимуть в англомовному просторі сучасної науки й освіти.Документ Nauczyciel wczesnej edukacji jako kreator zmian w edukacji - od zniewolenia do autonomii(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Kochanowska, E.Zmiany we wspolczesnej rzeczywistosci spoleczno-kulturowej oraz ich tempo stawiajq wiele wyzwan przed nauczycielami, ktorzy muszq elastycznie reagowae na te zmiany i umiej^tnie dostosowywae si§ do nowych wymagan. Funkcje nauczyciela jako kreatora zmian w edukacji mozna rozpatrywae z perspektywy wszystkich podmiotow edukacji, tj. uczniow, rodzicow, innych nauczycieli, specjalistow oraz samego nauczyciela. W artykule omowiono problematykg rozwijania kreatywnosci nauczycieli jako czynnika skutecznych przemian edukacyjnych. Z punktu widzenia zadan, ktore stojq przed wspolczesnq edukacjq konieczne wydaje si§ takie ksztalcenie nauczycieli, ktore b^dzie przygotowywalo ich do samodzielnego kreowania rzeczywistosci edukacyjnej. Tylko nauczyciel kreatywny, autonomiczny i refleksyjny, ktorego profesjonalna wiedza powstaje z sytuacyjnego rozumienia zdarzen i badan wlasnej praktyki, jest w stanie sprostae wymogom wspolczesnej rzeczywistosci i zmianom filozofii edukacji.Документ Storytelling at the time of quarantine(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Gutor, L.; Sodomora, P.Документ Students’ self-studying as a key element of distance learning(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Vynnyk, N. I.; Sovhyria, S. M.; Proskurnya, S. A.; Zadvornova, A. P.; Babenko, V. I.; Винник, Наталія Іванівна; Совгиря, Світлана Миколаївна; Проскурня, Сергій Анатолійович; Задворнова, Анна Петрівна; Бабенко, Вікторія ІгорівнаThe paper presents the current views on enhancing the skills and abilities of students’ self-studying and training of specialists capable of creative activities, taking into account the current requirements and conditions of distance learning, the methods of its effective organization as an integral part of the educational environment. In recent decades, the problem of organizing students’ self-studying has been an issue for educators, psychologists, and methodologists. Currently, the main goal of higher educational institutions is to form a creative personality of a future professional, capable of self-development, self-education. Consequently, the students’ self-studying is tending to be considered one of the main elements of the educational process in higher education in training of a contemporary profession-oriented active individual. The authors emphasize that the appropriate organization of students’ self-studying enables the improvement the quality of theoretical training, enhancement the practical skills, development of clinical thinking and the ability to professional continuous education.Документ The role of modern information technologies at the surgical profile departments training process(Астрая, 2020-11) Drabovskiy, V. S.; Panasenko, S. I.; Kerbazh, N. R.; Bezruchko, M. V.; Драбовський, Віталій Сергійович; Панасенко, Сергій Іванович; Кербаж, Нізар Ріда; Безручко, Максим ВасильовичOne of the priority tasks of digitalization of the higher education system, including medical one, is the onstant improvement of the quality of future specialists` training on the basis of the use of computer technologies in the educational process (telemedicine). In the conditions of COVID-19, the digitalization of higher educational institution activity should provide a basis of uniform information and educational space for carrying out educational activity on the basis of modern advanced information technologies. At present, the introduction of such a form for the education of future doctors remains debatable. Physician training requires traditional face-to-face contact, but all theoretical training and decision-making activities can take place distantly, both for full-time and part-time forms of education. The article compares the most effective computer platforms that are available for use in distance learning at the departments of surgery; Одной из приоритетных задач информатизации системы высшего образования, в том числе медицинского, является постоянное повышение качества подготовки будущих специалистов с импользованием компьютерных технологий в учебном процессе (телемедицина). В условиях COVID-19 информатизация деятельности высшего учебного заведения должна стать базисом единого информационно-образовательного пространства для осуществления педагогической деятельности на основе современных передовых информационных технологий. В настоящее время вопрос о введении такой формы для подготовки будущих врачей остается дискуссионным. Подготовка врачей требует традиционного личного контакта, но все теоретические занятия и действия по принятию решений могут проходить дистанционно, как для очной, так и для заочной форм обучения. В статье проведен сравнительный анализ наиболее эффективных компьютерных платформ, доступных для использования в дистанционном обучении на хирургических кафедрах.; Одним із пріоритетних завдань інформатизації системи вищої освіти, в тому числі медичної, є постійне підвищення якості підготовки майбутніх фахівців на основі використання комп’ютерних технологій у навчальний процес (телемедицина). В умовах COVID-19 інформатизація діяльності вищого навчального закладу повинна забезпечити основу єдиного інформаційно-освітнього простору для здійснення освітньої діяльності на основі сучасних передових інформаційних технологій. Натепер впровадження такої форми для навчання майбутніх лікарів залишається дискусійним. Підготовка лікаря вимагає традиційного особистого контакту, але вся теоретична підготовка та прийняття рішень може відбуватися дистанційно, як для очної, так і для заочної форм навчання. В статті проведений порівняльний аналіз найбільш дієвих комп’ютерних платформ, які доступні для використання в дистанційному навчанні на кафедрах хірургічного профілюДокумент The subsystem of exercises for teaching professionally oriented dialogic speech of medical students(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Slipchenko, L. B.; Сліпченко, Лариса Борисівна; Слипченко, Лариса БорисовнаThe article offers recommendations for the formation of professionally oriented competence of future doctors in the process of teaching professionally oriented dialogic speech. The article discusses a subsystem of exercises for teaching dialogic speech.Документ The use of hedging in the English medical discourse(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Lysanets, Yu.; Bieliaieva, O.; Purdenko, T.; Ostrovska, L.; Morokhovets, H.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Пурденко, Тетяна Йосипівна; Островська, Людмила Йосипівна; Мороховець, Галина ЮріївнаУ статті розглянуто комунікативну стратегію ухильності (хеджингу) в англомовному медичному дискурсі. Проаналізовано лінгвістичні особливості маркерів хеджингу, визначено функції хеджингових конструкцій в залежності від інтенції адресанта. Вивчення функціональної реалізації хеджингу на матеріалі окремих наукових жанрів англомовного медичного дискурсу конкретизує та увиразнює мовленнєву ситуацію «лікар - пацієнт», мотивує комунікативну поведінку наративних інстанцій, сприяє оптимізації міжнародної професійної комунікації, що зумовлює актуальність дослідження. Наукова розвідка відкриває перспективи для подальшого дослідження явища хеджингу в англомовному медичному дискурсі зокрема та в науковому стилі англійської мови загалом.Документ The use of “Futurelearn” for maximizing the ielts speaking test score(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Pavelieva, A. K.; Bieliaieva, O. M.; Lysanets, Yu. V.; Havrylieva, K. H.; Павельєва, Анна Костянтинівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Гаврильєва, Ксеня ГригорівнаУ статті окреслено методичні стратегії розвитку комунікативних навичок студентів під час підготовки до іспиту IELTS, що ґрунтуються на використанні інтерактивних web-ресурсів. Авторами представлено досвід вивчення матеріалів двотижневого онлайн-курсу “Improve Your IELTS Speaking Score ” (University of Macquarie) на базі навчальної платформи “FutureLearn”. Інтеграція інтерактивних навчальних ресурсів у систему англомовної підготовки у ЗВО - це продуктивний метод розвитку комунікативних навичок студентів, що набуває особливої актуальності в умовах тимчасового призупинення міжнародних сполучень у зв’язку з пандемією COVID-19. Складання іспиту IELTS залишається важливою умовою вступу до іноземного вишу і “перепусткою” до успішного працевлаштування випускників, що зумовлює необхідність ретельної підготовки до тесту із залученням сучасних інтерактивних онлайн-ресурсів та навчальних платформ.Документ Академічна освіта і викладач: маркери хронотопу «після 12 березня 2020 року»(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Мацевко-Бекерська, Л. В.У статті розглядається один із аспектів ідеї Університету як осередку творення, збереження, передачі культури. Трансформація знаннєвої парадигми, що поступилася прагматично-компетентнісній, синхронізувалася із переходом в епоху Web 4.0 і засвідчила істотні зміни в суті академічної освіти. Межа 2010-их і 2020- их років виразно корелювала з переживанням актуальності проблематики в дискурсі ідеї Університету - в якнайширшому просторі її осмислення, трансформації, адаптації до новітніх соціальних умов та вимог. Осяжний горизонт розмислів маркувався ідеями про знання, спробами віднайти оптимальні способи й форми його творення, активну практику примноження, поширення, збереження (духу, принципів, канонів тощо) академічної культури, науково- освітніх традицій. Інституційний простір був сповнений відчуттям змін, розумінням їхньої необхідності та своєчасності. Відповідно до ситуативних викликів і потреб ідея Університету зазнавала певних змін. Інституційно та парадигматично Університет знаходив форми гнучкого пристосування до світу, максимально зосередженого на практичних і близько/швидко досяжних цілях. Знаннєві концепти знайшли себе в ореолі онтологічного універсалізму, більше того - означилися способи порозумітися із прагматизмом і потребою швидкого й ефективного результату зі збереженням пріоритетів університетської філософії та структури. У вітчизняному освітньому просторі, умовно маркованому - «після 12 березня 2020 року», увиразнилися нові проблеми концептуального характеру, що потребує цілковитого переосмислення класичних «хто ми?» і «куди йдемо?» Таким чином, серед численних питань особливо актуалізувалося питання про місце та ролі викладача в умовах об’єктивно трансформованого освітнього середовища.Документ Акмеологічні технології як необхідна умова освітнього процесу для виховання конкурентоспроможних фахівців фармації(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Мороз, Г. М.У статті розглянуто значення акмеології з точки зору науки та акмеологічні технології навчання як технології досягнення успіху і високих результатів у навчанні та розвитку особистості. Визначено їх основні принципи, охарактеризовано методи їх використання та переваги. Акмеологія характеризується як нова необхідна галузь наукових знань, яка знаходиться у взаємозв’язку з психологією та педагогікою як стрижня в системі наук про людину. З’ясовано, що акмеологія успішно вирішує завдання досягнення вершин майстерності та професіоналізму засобами навчання, сприяє формуванню ціннісного ставлення до самовдосконалення й саморозвитку. Внутрішніми умовами досягнення професійного акме є мотивація, активність, цілеспрямованість, здатність застосувати на практиці професійний досвід. Зовнішніми умовами вияву акме в професійному розвитку є сприятливе середовище, яке спонукає особистість до розкриття її справжніх професійних можливостей та наявність подій, які послугують стрибком її професійного розвитку. Позначено, що акме-технології спрямовані на формування мотиву самоствердження, розвитку властивостей і якостей, які сприяють досягненню високого рівня особистісно-професійного розвитку та професіоналізму, пізнання себе і усвідомлення себе частиною соціуму. Показано, що акмеологія як квітуюча сила слугує самореалізації творчого потенціалу особистості. Таким чином, використання акме-технологій на заняттях англійської мови дозволяє виховувати майбутніх фахівців конкурентоспроможними на ринку праці.Документ Актуальні проблеми інтерактивного навчання іноземних мов у закладах вищої освіти(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Танько, Наталія Григорівна; Tanko, N. H.; Танько, Наталия Григорьевна; Шерстюк, Наталія Олександрівна; Sherstiuk, N. O.; Шерстюк, Наталия АлександровнаУ статті розглянуто особливості інтерактивного навчання іноземної мови у закладах вищої освіти як цілісної інтегрованої системи. Встановлено, що інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації освітнього процесу, яка має конкретну, передбачувану мету. Суть його полягає у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії учасників освітнього середовища. Подано класифікацію та охарактеризовано інтерактивні методи навчання, серед яких виділяють презентацію, рольові ігри, дискусії, «мозковий штурм», конкурси з практичними завданням, метод проектів. Доведено, що інтерактивний підхід ефективно сприяє формуванню комунікативної компетенції, підвищує мотивацію, забезпечує комфортні умови навчання, розвиває пізнавальну діяльність та саморефлексію, а також сприяє формуванню творчої, активної, гнучкої особистості, готової до професійно-орієнтованої міжкультурної комунікації.