Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Автор "Dvornyk, V. M."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Роль «Самоздійснюваних пророцтв» в університетській освіті(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Ждан, Вячеслав Миколайович; Дворник, Валентин Миколайович; Аветіков, Давид Соломонович; Бєляєва, Олена Миколаївна; Zhdan, V. M.; Dvornyk, V. M.; Avetikov, D. S.; Bieliaieva, O. M.Розглянуто ефект Пігмаліона та ефект Голема як основні маніфестації психологічного феномена самоздійснюваних пророцтв. Просліджено історію вивчення цих ефектів. Основну увагу сфокусовано на можливостях використання ефекту Пігмаліона в університетській освіті. Запропоновано авторську інтерпретацію ключових прояви ефекту Пігмаліона у вищій освіті. Сформульовано практичні рекомендації для викладачів щодо досягнення ефекту Пігмаліона та мінімізації несприятливих наслідків ефекту Голема. У висновках зазначається, що розуміння того, як самоздійснювані пророцтва впливають на поведінку та діяльність, дає можливість використовувати їх як ефективний інструмент для покращення академічних результатів здобувачів освіти, стимулювання особистісного та професійного зростання. Автори наголошують, що отримання соціальної підтримки підвищує впевненість людини в собі, а формування позитивної мотивації стимулює прагнення досягти очікувань іншої сторони. Водночас варто підходити до застосування ефекту з обережністю, щоб уникнути надмірних очікувань, які можуть призвести до небажаних наслідків. Також важливо, щоб очікування не ґрунтувалися на стереотипах або необґрунтованих припущеннях, оскільки це може призвести до погіршення ситуації, стресу та вигорання. Акцентується увага, що викладачі, які очікують успіху від своїх студентів, повинні створювати умови і допомагати долати труднощі. Це передбачає не лише увагу до індивідуальних потреб студентів, а й створення доброзичливої атмосфери, надання конструктивного зворотного звʼязку, відчуття впевненості, а також використання відповідних технологій навчання. The Pygmalion effect and the Golem effect as the main manifestations of the psychological phenomenon of self fulfilling prophecies are considered. The history of the study of these effects is traced. The main attention is focused on the possibilities of using the Pygmalion effect in university education. The author's interpretation of the key mani festations of the Pygmalion effect in higher education is offered. Practical recommendations for teachers to achieve the Pygmalion effect and minimize the adverse effects of the Golem effect are formulated. The conclusions note that understanding how self-fulfilling prophecies influence behavior and activities makes it possible to use them as an ef fective tool to improve the academic performance of educational aspirants and to stimulate personal and professional growth. The authors note that receiving social support increases a person's self-confidence, and the formation of positive motivation stimulates the desire to achieve the expectations of the other party. At the same time, it is neces sary to approach the application of the effect with caution to avoid excessive expectations, which can lead to unde sirable consequences. It is also important that expectations are not based on stereotypes or unfounded assumptions, as this can lead to aggravation, stress and burnout. It is emphasized that instructors who expect their students to succeed should create conditions and help overcome challenges. This involves not only paying attention to students' individual needs, but also creating a welcoming atmosphere, providing constructive feedback, feeling confident, and using appropriate teaching technologies.