Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 47
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Digital tools and resources for enhancing english proficiency(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Rozhenko, I.; Baidi, A.; Moqtaderi, M.; Роженко, Інеса ВіталіївнаThe integration of digital tools in language learning has revolutionized the way individuals acquire English proficiency. The paper focuses on various digital resources, including mobile applications, online platforms and artificial intelligence-driven tools facilitating language acquisition, as well as analyzes their effectiveness in improving listening, speaking, reading and writing skills. The authors highlight the best practices for incorporating digital tools into English language learning. Інтеграція цифрових технологій у вивчення мов докорінно змінила спосіб набуття людьми рівня володіння англійською мовою. У статті розглядаються різні цифрові ресурси, зокрема мобільні додатки, онлайн-платформи та технології на основі штучного інтелекту, які сприяють засвоєнню мови, а також аналізується їхня ефективність у розвитку навичок слухання, говоріння, читання та письма. Автори висвітлюють найкращі практики впровадження цифрових технологій у процес вивчення англійської мови.Документ How can we encourage adult learners to keep going and boost their confidence while studying english?(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Slipchenko, L.; Bieliaieva, O.; Lysanets, Yu.; Kostenko, V.; Znamenska, I.; Goncharova, Ye.; Vardanian, A.; Rozhenko, I.; Сліпченко, Лариса Борисівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Варданян, Анаіт Оганесівна; Роженко, Інеса ВіталіївнаIn Ukraine, there is a significant increase in demand for improving English language skills as a means of interaction, exchange of experience, and learning. This applies not only to academics but also to society as a whole. PSMU plays an important role in developing and supporting initiatives and programs aimed not only at improving the current Eng lish language skills of teachers and students, but also at having a long-term, positive and sustainable impact on the teaching of English in the education system. This article explores the peculiarities of the teaching/learning process and provides practical advice on adult learning. В Україні спостерігається значне зростання попиту на вдосконалення навичок володіння англійською мовою як засобу взаємодії, обміну досвідом та навчання. Це стосується не тільки науковців, а також суспільства в цілому. ПДМУ відіграє важливу роль у розробці та підтримці ініціатив і програм, спрямованих не лише на покращення поточних навичок володіння англійською мовою викладачами та здобувачами вищої освіти, але й на довготривалий, позитивний та сталий вплив на викладання англійської мови в системі освіти. В даній статті було досліджено особливості процесу викладання/навчання та надання практичних порад щодо навчання дорослих.Документ Independent study strategies for mastering a foreign language for professional purposes(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Solohor, I.; Bieliaieva, O.; Kostenko, V.; Znamenska, I.; Slipchenko, L.; Rozhenko, I.; Taran, Z.; Сологор, Ірина Миколаївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Роженко, Інеса Віталіївна; Таран, Зінаїда МихайлівнаУ статті розглядаються ключові аспекти планування, організації, мотивації та оцінювання самостійної роботи студентів у процесі вивчення іноземної мови за професійним спрямуванням. Висвітлюється роль самостійної роботи у розвитку креативного мислення, дослідницьких навичок і професійних компетентно стей, наголошуючи на необхідності ефективного керівництва, мотивації та оцінювання з боку викладачів. The article examines key aspects of planning, organising, motivating, and evaluating students' independent work in learning foreign languages for professional purposes. It highlights the role of independent work in developing creative thinking, research skills, and professional competences, emphasising the need for effective guidance, motivation, and assessment by instructors.Документ Integration of the digital stethoscope "stethophone" into the educational process at the department of internal medicine(Полтавський державаний мединий університет, 2025) Yarmola T.I.; Tkachenko, L. A.; Pustovoyt, H. L.; Vlasova, O. V.; Talash, V. V.; Hutsalenko, O. O.; Vahnenko, A. V.; Lavrenko, K. D.; Ярмола, Тетяна Іванівна; Ткаченко, Лідія Афанасіївна; Пустовойт, Ганна Леонідівна; Власова, Олена Вікторівна; Талаш, Вікторія Володимирівна; Гуцаленко, Ольга Олексіївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Лавренко, Катерина ДмитрівнаThe article highlights the possibilities of using the digital stethoscope "Stethophone" in the educational process during the training of students at the Department of Internal Medicine. Стаття висвітлює можливості використання цифрового стетоскопу «Stethophone» в освітньому процесі під час навчання здобувачів освіти на кафедрі внутрішньої медицини.Документ Linguistics features of legal discourse in informed consent forms for coronary surgery(Полтавський державний медичний університет, 2025) Hrytsenko, I. S.; Kostenko, H. V.; Kostenko, V. H.; Гриценко, І. С.; Костенко, Георгій Віталійович; Костенко, Вікторія ГеннадіївнаThis study examines the linguistic representation of legal discourse in informed consent templates for coronary surgery. Analysis of the templates applied in the US medical settings enabled us to identify key features such as legal terminology, passive voice, modal verbs, nominalization, and complex sentence structures. These linguistics forms are most concentrated in sections like Risks and Benefits, Patient Rights, and Liability Clauses, where composite sentences and formal grammar ensure precision and compliance but often reduce readability. The findings reveal the challenges of balancing medical clarity with legal obligations, emphasizing the need for patient-centered communication. У запропонованому дослідженні розглянуті особливості мовної репрезентації юридичного дискурсу у формах інформованої згоди на коронарні оперативні втручання. Аналіз текстів продемонстрував, що галузе ва термінолексика, пасивні конструкції та модальні дієслова, які також служать засобами хеджування, номіналізація та складні синтаксичні конструкції є типовими мовними проявами юридичного дискурсу. Ці засоби, як правило, найбільш представлені в таких розділах, як «Ризики та переваги», «Права пацієнта» та «Заяви про відповідальність». Складні речення та формальна граматика забезпечують точність і відповідність нормативним вимогам, проте можуть ускладнювати сприйняття тексту. Отримані результати дослідження вказують на труднощі у збалансуванні медичної інформації та юридичних зобов’язань, підкреслюючи необхідність орієнтованого на пацієнта підходу до комунікації у медичних закладах.Документ Students’ training for the english language proficiency test: Krok 1. Medicine in Ukraine(Полтавський державний медичний університет, 2025) Znamenska, I. V.; Bieliaieva, O. M.; Kostenko, V. H.; Solohor, I. M.; Slipchenko, L. B.; Rozhenko, I. V.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Роженко, Інеса ВіталіївнаMedical education in Ukraine requires students to pass standardized examinations, including The English Language Proficiency Test: Krok 1, which assesses their fundamental knowledge in basic medical sciences. For Ukrainian students, mastering English proficiency is crucial, as the test is conducted in English. This paper explores the preparation strategies for KROK 1, discussing the challenges faced by non-native English speakers and the methods for effective preparation. The study also emphasizes the integration of medical terminology, academic reading, and critical thinking skills in language training to enhance students’ performance. У системі медичної освіти України важливим етапом є складання стандартизованих іспитів, зокрема, The English Language Proficiency Test: Krok 1, що оцінює рівень фундаментальних знань з основних медичних дисциплін. Оскільки тестування відбувається англійською мовою, володіння нею є вкрай важливим для україн ських здобувачів вищої освіти. У цій статті розглянуто стратегії підготовки до КРОК 1, проаналізовано труднощі, з якими стикаються здобувачи вищої освіти, для яких англійська не є рідною, та запропоновано ефективні методи навчання. Підкреслено важливість інтеграції медичної термінології, академічного читання та навичок критичного мислення в процес мовної підготовки для підвищення успішності студентів.Документ А linguistic analysis of zero derivation in krok 1 medical exam tests(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Znamenska, I.; Bieliaieva, O.; Kostenko, V.; Solohor, I.; Slipchenko, L.; Honcharova, Ye.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Гончарова, Олена ОлегівнаUkraine designed to assess fundamental medical knowledge in English. The investigation of instances of nominalization, verbalization, adjective-to-noun zero derivation, and prepositional phrase substitution reveals how zero derivation enhances the conciseness, clarity, and scientific precision of medical test questions. У цьому дослідженні аналізується роль конверсії в тестах стандартизованого іспиту КРОК 1 англійською в Україні. Дослідження випадків номіналізації, вербалізації, нульової деривації прикметників та іменників, а також прийменникової заміни словосполучень показує, як конверсія сприяє стислості, ясності та науковій точності фахових тестових запитань.Документ Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи(Полтавський державний медичний університет, 2025-02-12)У збірнику представлено статті вітчизняних і зарубіжних науковців, у яких висвітлюються різноманітні проблеми сучасної лінгвістики, психології та педагогіки вищої школи, зокрема, медичної. Для керівників і науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, магістрантів, аспірантів, докторантів, а також усіх, хто цікавиться широким колом теоретичних і практичних питань, пов’язаних зі сферою вищої освіти. The Book of Proceedings presents articles by Ukrainian and foreign scientists, with a focus on various problems of modern linguistics, psychology and pedagogy of higher education, in particular, medical education. The Book is intended for administrative authorities and academic staff of higher education institutions, master students, postgraduate students, postdoctoral students, as well as everyone who is interested in a wide range of theoretical and practical issues related to the field of higher education.Документ Алгоритм формування індивідуальної освітньої траєкторії студента за допомогою програмних оболонок штучного інтелекту(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Драбовський, Віталій Сергійович; Малик, Сергій Васильович; Челішвілі, Анатолій Леонідович; Панасенко, Сергій Іванович; Осіпов, Олександр Сергійович; Драбовська, Інна Анатоліївна; Подлєсний, Володимир Ігорович; Котовий, Олександр Вікторович; Гонжак, Богдан ІгоровичУ статті розглянуто можливості використання штучного інтелекту (ШІ) для організації індивідуальних освітніх траєкторій навчання студентів-медиків. Проаналізовано сучасні дослідження та публікації з цієї теми, обґрунтовано актуальність проблеми та запропоновано підходи до впровадження ШІ в освітній процес медичних університетів. Розглянуто потенціал різних моделей ШІ, таких як, системи адаптивного навчання та чат-боти, для персоналізації навчання та підвищення його ефективності. Метою статті є обґрунтування можливостей та перспектив використання програмних інтелектуальних оболонок для формування індивідуальних освітніх траєкторій навчання студентів медичних закладів вищої освіти. У висновках акцентовано на перспективному векторі та тенденціях розвитку цього напрямку. Майбутні дослідження можуть зосередитися на застосуванні ШІ для оцінювання рівня знань, які отримують здобувачі вищої освіти та виявленні прогалин у сформованих індивідуальних освітніх траєкторіях з формуванням колекційної направляючої.Документ Антропоморфна складова у ботанічній термінології(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Сологор, Ірина Миколаївна; Донцов М.У роботі описані, проаналізовані та систематизовані біномінальні назви рослин, до складу яких входить антропоморфний компонент, який представлений твірною основою. Висвітлено етимологію, структуру та функцію антропоморфної складової у ботанічній термінології. The paper examines and categorizes binomial plant names that contain anthropomorphic components as part of their formative structure. It explores the etymology, structure, and function of these components in botanical terminology.Документ Використання кейс-методу в навчанні лікарів-інтернів із спеціальності «Стоматологія»: переваги та алгоритм впровадження(Полтавський державний медичний університет, 2025-02-14) Давиденко, Вадим Юрійович; Хілініч, Євгеній Сергійович; Давиденко, Ганна Миколаївна; Кузнецов, Віктор Васильович; Цветкова, Наталія Володимирівна; Тарашевська, Юлія ЄвгеніївнаСтаття присвячена проблемі застосування сучасних технологій в освітньому процесі при підготовці лікарів-інтернів. Важливими для навчання лікарів-інтернів є інтерактивні методи серед яких особливе місце належить кейс-методу. В навчальному процесі лікарів-інтернів зі спеціальності «Стоматологія» під час оволодіння практичними навичками даний метод важливий з погляду на те, що лікарі повинні набувати навичок з оцінки клінічної ситуації, складання плану лікування, оволодівати не тільки навичками hard scills, але й soft scills .На підставі власних спостережень автори дійшли висновку, що перевагами кейс-методу є розвиток клінічного мислення, адже інтерни вчаться логічно мислити, проводити диференційну діагностику та приймати рішення в умовах невизначеності, що є важливою складовою професійного становлення. This article explores the integration of contemporary technologies into the educational framework for medical intern training, with a particular focus on the case-based method as a pivotal interactive approach. For dental interns, this method is indispensable in honing practical competencies, as it equips them with the ability to evaluate clinical scenarios, devise treatment strategies, and cultivate both hard and soft skills. Drawing from their empirical observations, the authors assert that the case-based method significantly enhances clinical reasoning. It enables interns to engage in logical thinking, conduct differential diagnoses, and make informed decisions amidst uncertainty–skills that are integral to their professional maturation.Документ Використання методики «перевернутого класу» під час викладання дитячої терапевтичної стоматології для студентів іноземців під час змішаної форми навчання(Полтавський державний медичний університет, 2025-02-19) Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Янко, Наталія Валентинівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Амосова, Людмила Іванівна; Чуприна, Леонід Федорович; Kaskova, L. F.; Amosova, L. I.; Vashchenko, I. Yu.; Yanko, N. V.; Andriyanova, O. Yu.; Chuprina, L. F.Стаття присвячена дослідженню переваг, недоліків та ефективності інноваційної моделі навчання «перевернутого класу», яка може підвищити якість медичної освіти. Актуальність дослідження підтверджується необхідністю використання інноваційних технологій для підвищення ефективності вищої медичної освіти, а саме методики «перевернутого класу». Мета дослідження – запропонувати практичні засоби впровадження моделі «перевернутого класу» для підвищення ефективності навчання в медичних закладах вищої освіти. Наші дослідження базувалися на аналізі літературних джерел; були виокремлені важливі критерії методики викладання, які дозволили сформувати новизну дослідження та запропонувати практичні інструменти для вирішення проблем впровадження моделі «перевернутого класу» на кафедрах дитячої стоматології Полтавського державного медичного університету (ПДМУ) і у вищих навчальних медичних закладах України, які використовують змішану форму навчання в умовах воєнного стану. Результати дослідження показують, що реалізація цього підходу є досить ефективною, оскільки здобувачі освіти (ЗО) в процесі навчання самостійно шукають істину. Вони мають можливість навчатися у зручний час, викладачі можуть застосовувати індивідуальний підхід, а лекції обо практичні заняття перетворюються на цікаві дискусії. У статті висвітлено класичну, інноваційну форму моделі «перевернутого класу», показано її важливість. У статті також висвітлена провідна роль викладача у впровадженні цієї моделі, оскільки він може бути ініціатором інноваційного процесу навчання і виступати наставником тьютором. Також висвітлено низку переваг такого навчання, типові проблеми та пропозиції щодо їх вирішення в рамках вищого медичного навчального закладу. Велике практичне значення для викладачів має модель «перевернутого класу». Впровадження цієї методики в навчальний процес є запорукою якісної медичної стоматологічної освіти в майбутньому. The article is dedicated to exploring the advantages, disadvantages, and efficiency of the innovative "flipped classroom" teaching model, which has the potential to enhance the quality of medical education. The relevance of the study is confirmed by the need to use innovative technologies to improve the efficiency of higher medical education, specifically the "flipped classroom" methodology. The aim of the study is to propose practical means of implementing the "flipped classroom" model to enhance the effectiveness of education in medical higher education institutions. Our research was based on the analysis of literary sources; important criteria for teaching methodology were highlighted, which allowed us to form the novelty of the study and propose practical tools to address the problems of implementing the "flipped classroom" model in the departments of pediatric dentistry at Poltava State Medical University (PSMU) and in higher medical education institutions in Ukraine that use blended learning in wartime conditions. The research results show that the implementation of this approach is quite effective, as students (referred to as "learners") independently seek the truth in the learning process. They have the opportunity to learn at convenient times, teachers can apply an individualized approach, and lectures or practical classes transform into engaging discussions. The article highlights both the classical and innovative forms of the "flipped classroom" model, demonstrating its importance. It also emphasizes the leading role of the teacher in implementing this model, as they can be the initiator of the innovative learning process and act as a mentor or tutor. Furthermore, a number of advantages of such learning are discussed, as well as typical problems and suggestions for resolving them within the framework of a higher medical education institution. The "flipped classroom" model holds great practical significance for teachers. Implementing this methodology in the educational process is a guarantee of quality medical dental education in the future.Документ Виховання етичних стандартів і професійної поведінки в лікарів-інтернів на кафедрі післядипломної освіти лікарів стоматологів-ортопедів(Полтавський державний медичний університет, 2025-02-14) Соколовська Валентина Михайлівна; Давиденко Вадим Юрійович; Хілініч Євгеній Сергійович; Давиденко Ганна Миколаївна; Писаренко Олег АнатолійовичСтаття присвячена важливому питанню сьогодення – вихованню етичних стандартів і професійної поведінки у майбутніх лікарів-стоматологів під час їхнього навчання в інтернатурі. У статті значна роль відводиться принципам етичності, моралі, деонтології; важливості дотримання етичних норм у професійній діяльності. Автори детально наводять методи, які використовують в освітньому процесі, для виховання етичної поведінки майбутніх лікарів-стоматологів. Особливе значення надається активним методам навчання – рольовим іграм, кейс-методам тощо. This article focuses on a pressing issue in modern medical education — the development of ethical standards and professional conduct among future dental practitioners during their internship. The authors highlight the significance of ethical principles, moral values, and deontological practices, underscoring their critical role in shaping the professional behavior of dental interns. The article elaborates on the educational methodologies used to instill ethical behavior in dental trainees. Active learning strategies, including role-playing scenarios and case-based learning, are emphasized as essential tools for cultivating a strong ethical foundation in future dentists.Документ Вплив сучасних інформаційних технологій навчання на покращення навчальних досягнень студентів(Полтавський державний медичний університет, 2025) Нємченко, Іван Іванович; Кравців, Микола Ігорович; Ляховський, Віталій Іванович; Лисенко, Руслан Борисович; Люлька, Олександр Миколайович; Прихідько, Роман Анатолійович; Городова-Андрєєва, Тамара Валер'янівнаУ результаті впровадження новітніх педагогічних технологій до організації процесу професійної підготовки майбутніх лікарів дозволяє вирішувати проблеми розвивального, особистісно-орієнтованого навчання. Спостерігається зростання фахової компетентності майбутніх лікарів, відслідковується формування сучасного стилю критичного мислення, покращуються якісні показники навчальних досягнень студентів. As a result of the introduction of the latest pedagogical technologies to the organization of the process of professional training of future doctors, it is possible to solve the problems of developmental, personal-oriented training. there is an increase in the professional competence of future doctors, the formation of a modern style of critical thinking is monitored, and the qualitative indicators of the educational achievements of students are improved.Документ Еnhancing krok 1 medical english training through customized materials(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Znamenska, I. V.; Bieliaieva, O. M.; Kostenko, V. H.; Solohor, I. M.; Slipchenko, L.B; Rozhenko, I. V.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Роженко, Інеса ВіталіївнаExamination in the English language for professional purposes is a part of the first stage of the Unified State Qualification Examination in the field of knowledge “Health Care” for medical students in Ukraine, evaluating their knowledge in fundamental medical sciences. This article explores the advantages of customized educational materials tailored to enhance KROK 1 exam tests’ preparation. Професійно орієнтований іспит з англійської мови є складовою першого етапу Єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальністю "Охорона здоров'я" для здобувачів вищої освіти в Україні, який оцінює знання з фундаментальних медичних дисциплін у медичних ЗВО. У цій статті досліджено переваги використання індивідуалізованих навчальних матеріалів для ефективної підготовки до іспитів КРОК 1 англійською мовою.Документ Загальнотеоретичні основи викладання у вищій школі(Полтавський державний медичний університет, 2025) Павленкова, Оксана Сергіївна; Каськова, Людмила Федорівна; Амосова, Людмила Іванівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Садовські, Марина Олександрівна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Амосова, Людмила Ивановна; Уласевич, Лариса Павловна; Садовски, Марина Александровна; Pavlenkova, O. S.; Kaskova, L. F.; Amosova, L. I.; Ulasevych, L. P.; Sadovski, M. O.Ефективна організація освіти вимагає всебічного наукового обґрунтування змісту освіти, навчання і виховання, вивчення їх закономірностей, принципів, форм і методів. Цим займається дидактика - спеціальна галузь педагогічних знань. Сучасна дидактика вивчає загальні закономірності викладання різних дисциплін. Конкретні методи викладання деяких з них є предметом методики. Це загальна теорія освіти, яка вивчає закономірності пізнавальної діяльності та відповідає на питання: «Чому навчати», «Як навчати», «Де і в якій формі організації». Дидактика розглядає загальні положення та закономірності, притаманні навчанню з усіх предметів. Effective organization of education requires a comprehensive scientific substantiation of the content of education, training and upbringing, the study of their regularities, principles, forms and methods. This is done by didactics - a special branch of pedagogical knowledge. Modern didactics studies the general regularities of teaching various disciplines. Specific methods of teaching some of them are the subject of methodology. This is a general theory of education, which studies the regularities of cognitive activity and answers the questions: "Why teach", "How to teach", "Where and in what form of organization". Didactics considers the general provisions and regularities inherent in teaching in all subjects.Документ Застосування інноваційних технологій в освітньому процесі на кафедрі хірургії №3 під час воєнного стану(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Челішвілі, Анатолій Леонідович; Малик, Сергій Васильович; Драбовський, Віталій Сергійович; Панасенко, Сергій Іванович; Рибалка, Ярослав Володимирович; Осіпов, Олександр Сергійович; Подлєсний, Володимир Ігорович; Котовий, Олександр Вікторович; Кербаж, Нізар РідаЦя стаття присвячена дослідженню та обговоренню сучасних підходів до освітнього процесу навчання медичної аудиторії. Мета даної статті полягає в аналізі та обговоренні останніх літературних джерел, в яких досліджуються актуальні методи викладання під час воєнного стану. Робота спрямована на визначення найбільш перспективних інноваційних технологій в освітньому процесі для забезпечення якісної медичної освіти. This article is dedicated to the study and discussion of modern approaches to the educational process for medical audiences. The purpose of this article is to analyze and discuss the latest literature sources that explore current teaching methods during martial law. The work aims to identify the most promising innovative technologies in the educational process to ensure quality medical education.Документ Клінічна термінологія як підґрунтя професійної мови медичного працівника(Полтавський державний медичний університет, 2025) Свінцицька, Наталія Леонідівна; Білаш, Валентина Павлівна; Гринь, Володимир Григорович; Устенко, Роман Леонідович; Каценко, Андрій Любославович; Пілюгін, Андрій Валентинович; Шалабодова, Олена Сергіївна; Северин, Юрій МиколайовичУ статті висвітлені актуальні питання використання наукової термінології в клінічній практиці. З'ясовані дієві моменти залучення низки заходів для сприяння систематичної актуалізації термінологічних знань, міждисциплінарної інтеграції отриманих знань з курсу латинської мови і морфологічних кафедр, підвищенню анатомічної та клінічної термінологічної грамотності не лише здобувачів освіти, але й медичних працівників. Доведено вирішальне завдання медичних закладів у підготовці компетентних конкурентоспроможних фахівців медичного профілю. Ключовим аспектом залишається гармонійне поєднання теорії та клініки з термінологічною освітою не лише в межах розуміння термінів, але й уміння досконало користуватись ними в прикладній практичній і науково-дослідній діяльності. The article highlights topical issues of using scientific terminology in clinical practice. The effective aspects of involving a number of measures to promote the systematic updating of terminological knowledge, interdisciplinary integration of the knowledge gained from the Latin language course and morphological departments, and improving the anatomical and clinical terminological literacy of not only students but also medical professionals are clarified. The crucial task of medical institutions in training competent, competitive medical specialists has been proved. The key aspect is the harmonious combination of theory and clinic with terminological education not only in terms of understanding the terms, but also the ability to use them perfectly in applied practical and research activities.Документ Компетентністний підхід до підготовки лікарів інтернів із фаху «Стоматологія» на кафедрі післядипломної освіти лікарів стоматологів-ортопедів(Полтавський державний медичний університет, 2025-02-14) Давиденко, Вадим Юрійович; Хілініч, Євгеній Сергійович; Давиденко, Ганна Миколаївна; Цветкова, Наталія Володимирівна; Кузнецов, Віктор Васильович; Тарашевська, Юлія ЄвгеніївнаСтаття присвячена актуальному питанню підготовки лікарів-стоматологів під час навчання в інтернатурі, а саме компетентністному підходу при засвоєнні навчальної дисципліни «ортопедична стоматологія». Розглянуто проблему розуміння самої суті компетентністного підходу в процесі реформування вищої медичної освіти та заходи, які направлені на її вирішення. Автори значну увагу приділили змісту поняття «компетентність», його складовим. В статті зосереджена увага на можливості лікарів-інтернів на кафедрі післядипломної освіти лікарів стоматологів-ортопедів в освітньому процесі випробувати на практиці різноманітність підходів до засвоєння дисципліни «ортопедична стоматологія» та мати доступ до різних видів занять та різноманіття освітнього середовища. Важливою складовою освітньої програми підготовки лікарів-інтернів із спеціальності «Стоматологія» є виділення інтегральної, загальних та спеціальних (фахових) компетентностей, що дає можливість досягти програмних результатів навчання та набути компетенцій майбутньої професійної діяльності. The article addresses the pressing issue of training dental professionals during their internship, specifically focusing on the competency-based approach in mastering the discipline of "prosthetic dentistry." It explores the challenges of understanding the essence of the competency-based approach within the context of reforming higher medical education and outlines measures aimed at addressing these challenges. The authors place significant emphasis on defining the concept of "competency" and its components. The article highlights the opportunities for dental interns at the postgraduate education department to apply diverse approaches to learning "prosthetic dentistry" in practice, gaining access to various types of educational activities and a multifaceted learning environment. A crucial aspect of the educational program for dental interns is the identification of integral, general, and specialized (professional) competencies. This structured approach enables the achievement of program learning outcomes and equips interns with the competencies necessary for their future professional practice.Документ Мотивація до навчання практичних навичок студентів-іноземців в умовах онлайн освіти(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Чорна, Ірина Олексіївна; Малик, Сергій Васильович; Ярошенко, Роман Антонович; Стороженко, Олексій Володимирович; Драбовський, Віталій СергійовичСтаття розглядає проблему мотивації студентів-іноземців до навчання практичних хірургічних навичок в умовах онлайн-освіти, зокрема в контексті підготовки до об'єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ). Вона аналізує виклики та обмеження, з якими стикаються студенти та викладачі при застосуванні дистанційних технологій у навчанні, зокрема мовні та культурні бар'єри, технічні труднощі та недостатню практичну взаємодію. Окремо розглядаються методи підвищення мотивації, такі як використання інтерактивних технологій, відео- та віртуальних демонстрацій, гейміфікації навчання, а також активне залучення студентів до виконання практичних завдань через онлайн-платформи. Автори наголошують на важливості інтеграції зворотного зв'язку та персоналізованого підходу в навчання, що дозволяє студентам-іноземцям ефективно засвоювати практичні навички, необхідні для успішної здачі ОСКІ. Висвітлено значення адаптації навчального процесу до мовних та культурних особливостей студентів для підвищення їх мотивації та успішного проходження онлайн-освіти. Стаття підкреслює, що використання сучасних технологій дистанційного навчання здатне значно підвищити ефективність навчання та зробити його доступним і релевантним для майбутніх медичних фахівців. The article addresses the issue of motivation among international students in acquiring practical surgical skills in the context of online education, particularly in preparation for the Objective Structured Clinical Examination (OSCE). It analyzes the challenges and limitations faced by students and instructors when applying remote learning technologies, including language and cultural barriers, technical difficulties, and insufficient practical interaction. The article also explores methods of enhancing motivation, such as the use of interactive technologies, video and virtual demonstrations, gamification of learning, and active engagement of students in performing practical tasks through online platforms. The authors emphasize the importance of integrating feedback and personalized approaches in teaching, allowing international students to effectively acquire the practical skills necessary for successful OSCE completion. The importance of adapting the learning process to students' linguistic and cultural characteristics to enhance their motivation and successful completion of online education is highlighted. The article underscores that the use of modern remote learning technologies can significantly improve the effectiveness of education, making it more accessible and relevant for future medical professionals.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »