Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 86
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ A linguistic analysis of zero derivation in krok 1 medical exam tests(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Znamenska, I.; Bieliaieva, O.; Kostenko, V.; Solohor, I.; Slipchenko, L.; Honcharova, Ye.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Гончарова, Олена ОлегівнаUkraine designed to assess fundamental medical knowledge in English. The investigation of instances of nominalization, verbalization, adjective-to-noun zero derivation, and prepositional phrase substitution reveals how zero derivation enhances the conciseness, clarity, and scientific precision of medical test questions. У цьому дослідженні аналізується роль конверсії в тестах стандартизованого іспиту КРОК 1 англійською в Україні. Дослідження випадків номіналізації, вербалізації, нульової деривації прикметників та іменників, а також прийменникової заміни словосполучень показує, як конверсія сприяє стислості, ясності та науковій точності фахових тестових запитань.Документ Common sentence structure mistakes among ukrainian medical students in english: challenges and solutions(Полтавський державний медичний університет, 2025) Kostenko, V. H.; Bieliaieva, O. M.; Solohor, I. M.; Znamenska, I. V.; Taran, Z. M.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Таран, Зінаїда МихайлівнаEffective communication in English is crucial for medical students, as much of medical literature and international collaboration occurs in English. However, Ukrainian medical students frequently struggle with constructing grammatically correct sentences due to significant differences between Ukrainian and English syntax. This paper examines the most prevalent sentence structure errors among Ukrainian medical students, including word order confusion, misuse of articles, overuse of passive voice, incorrect relative clause formation, and subject-verb agreement issues. The analysis, based on formative and summative assessments, identifies recurring linguistic challenges and categorizes errors to better understand their causes. Key difficulties arise from the flexibility of Ukrainian word order, the absence of articles in the Ukrainian language, and differences in passive construction and verb agreement. To address these challenges, the paper explores effective teaching strategies, such as contrastive analysis, error analysis, targeted grammar exercises, and extensive exposure to medical texts. Regular speaking and writing practice, peer feedback, and interactive learning methods are also highlighted as essential for improving syntactic accuracy. By implementing these strategies, educators can enhance students’ proficiency in English, equipping them with the necessary skills for academic success and professional communication in the medical field. Ефективне спілкування англійською мовою є вирішальним для майбутніх фахівців у галузі медицини у кон тексті вибудовування успішної кар’єри та міжнародної співпраці. Українські здобувачі освіти часто зіштов хуються з труднощами у побудові граматично правильних речень через значні відмінності між українським та англійським синтаксисом. У цій статті розглянуті найпоширеніші помилки в побудові речень, яких при пускаються студенти-медики, зокрема плутанина в порядку слів, неправильне вживання артиклів, надмірне використання пасивного стану, помилки в утворенні відносних речень та проблеми узгодження підмета з дієсловом. Аналіз, що ґрунтується на результатах формувального та підсумкового оцінювання, дозволив визначити та класифікувати часто повторювані мовні помилки для кращого розуміння причин їхнього виникнення та визначення підходів для їх усунення. Основні труднощі виникають інтерференцію рідно мови, а саме через гнучкість українського порядку слів, зумовлену, передусім, наявністю відмінків, відсутність артиклів у рідній мові та відмінності в пасивних конструкціях і узгодженні дієслів. Для подолан ня цих проблем у статті запропоновано ефективні стратегії навчання, такі як контрастивний аналіз, аналіз помилок, граматичні вправи, спрямовані на закріплення вживання певних структур, та аналіз автентичних текстів. Регулярна практика усного та письмового мовлення, своєчасних зворотній зв’язок та інтерактивні методи навчання також є важливими кроками щодо удосконалення синтаксичної точності.Документ Digital tools and resources for enhancing english proficiency(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Rozhenko, I.; Baidi, A.; Moqtaderi, M.; Роженко, Інеса ВіталіївнаThe integration of digital tools in language learning has revolutionized the way individuals acquire English proficiency. The paper focuses on various digital resources, including mobile applications, online platforms and artificial intelligence-driven tools facilitating language acquisition, as well as analyzes their effectiveness in improving listening, speaking, reading and writing skills. The authors highlight the best practices for incorporating digital tools into English language learning. Інтеграція цифрових технологій у вивчення мов докорінно змінила спосіб набуття людьми рівня володіння англійською мовою. У статті розглядаються різні цифрові ресурси, зокрема мобільні додатки, онлайн-платформи та технології на основі штучного інтелекту, які сприяють засвоєнню мови, а також аналізується їхня ефективність у розвитку навичок слухання, говоріння, читання та письма. Автори висвітлюють найкращі практики впровадження цифрових технологій у процес вивчення англійської мови.Документ Enhancing krok 1 medical english training through customized materials(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Znamenska, I. V.; Bieliaieva, O. M.; Kostenko, V. H.; Solohor, I. M.; Slipchenko, L. B.; Rozhenko, I. V.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Роженко, Інеса ВіталіївнаExamination in the English language for professional purposes is a part of the first stage of the Unified State Qualification Examination in the field of knowledge “Health Care” for medical students in Ukraine, evaluating their knowledge in fundamental medical sciences. This article explores the advantages of customized educational materials tailored to enhance KROK 1 exam tests’ preparation. Професійно орієнтований іспит з англійської мови є складовою першого етапу Єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальністю "Охорона здоров'я" для здобувачів вищої освіти в Україні, який оцінює знання з фундаментальних медичних дисциплін у медичних ЗВО. У цій статті досліджено переваги використання індивідуалізованих навчальних матеріалів для ефективної підготовки до іспитів КРОК 1 англійською мовою.Документ How can we encourage adult learners to keep going and boost their confidence while studying english?(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Slipchenko, L.; Bieliaieva, O.; Lysanets, Yu.; Kostenko, V.; Znamenska, I.; Goncharova, Ye.; Vardanian, A.; Rozhenko, I.; Сліпченко, Лариса Борисівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Варданян, Анаіт Оганесівна; Роженко, Інеса ВіталіївнаIn Ukraine, there is a significant increase in demand for improving English language skills as a means of interaction, exchange of experience, and learning. This applies not only to academics but also to society as a whole. PSMU plays an important role in developing and supporting initiatives and programs aimed not only at improving the current Eng lish language skills of teachers and students, but also at having a long-term, positive and sustainable impact on the teaching of English in the education system. This article explores the peculiarities of the teaching/learning process and provides practical advice on adult learning. В Україні спостерігається значне зростання попиту на вдосконалення навичок володіння англійською мовою як засобу взаємодії, обміну досвідом та навчання. Це стосується не тільки науковців, а також суспільства в цілому. ПДМУ відіграє важливу роль у розробці та підтримці ініціатив і програм, спрямованих не лише на покращення поточних навичок володіння англійською мовою викладачами та здобувачами вищої освіти, але й на довготривалий, позитивний та сталий вплив на викладання англійської мови в системі освіти. В даній статті було досліджено особливості процесу викладання/навчання та надання практичних порад щодо навчання дорослих.Документ Independent study strategies for mastering a foreign language for professional purposes(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Solohor, I.; Bieliaieva, O.; Kostenko, V.; Znamenska, I.; Slipchenko, L.; Rozhenko, I.; Taran, Z.; Сологор, Ірина Миколаївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Роженко, Інеса Віталіївна; Таран, Зінаїда МихайлівнаУ статті розглядаються ключові аспекти планування, організації, мотивації та оцінювання самостійної роботи студентів у процесі вивчення іноземної мови за професійним спрямуванням. Висвітлюється роль самостійної роботи у розвитку креативного мислення, дослідницьких навичок і професійних компетентно стей, наголошуючи на необхідності ефективного керівництва, мотивації та оцінювання з боку викладачів. The article examines key aspects of planning, organising, motivating, and evaluating students' independent work in learning foreign languages for professional purposes. It highlights the role of independent work in developing creative thinking, research skills, and professional competences, emphasising the need for effective guidance, motivation, and assessment by instructors.Документ Integration of the digital stethoscope "stethophone" into the educational process at the department of internal medicine(Полтавський державаний мединий університет, 2025) Yarmola T.I.; Tkachenko, L. A.; Pustovoyt, H. L.; Vlasova, O. V.; Talash, V. V.; Hutsalenko, O. O.; Vahnenko, A. V.; Lavrenko, K. D.; Ярмола, Тетяна Іванівна; Ткаченко, Лідія Афанасіївна; Пустовойт, Ганна Леонідівна; Власова, Олена Вікторівна; Талаш, Вікторія Володимирівна; Гуцаленко, Ольга Олексіївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Лавренко, Катерина ДмитрівнаThe article highlights the possibilities of using the digital stethoscope "Stethophone" in the educational process during the training of students at the Department of Internal Medicine. Стаття висвітлює можливості використання цифрового стетоскопу «Stethophone» в освітньому процесі під час навчання здобувачів освіти на кафедрі внутрішньої медицини.Документ International faculty students’ active self-work at physiology department as a factor of deep knowledge managing(Полтавський державний медичний університет, 2025) Vesnina, L. E.; Zaporozhets, T. M.; Tkachenko, O. V.; Sokolenko, V. M.; Sukhomlyn, Т. А.; Sukhomlyn, А. А.; Mishchenko, S. V.; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Сухомлин, Андрій Анатолійович; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Міщенко, Сергій ВіталійовичThe article is devoted to some peculiarities of International students’ self-work organization, its problems and role in gaining the deep knowledge to provide effective knowledge survival. The authors analyze some approaches and methods of International faculty students’ self-work improvement implemented in an educative process at Physiology department in part activity in Google-class, taking the applicants’ individual peculiarities into consideration, using vast intra- and inter-disciplinary integration with especial accent on the topic studied applied significance. The authors emphasize essentiality to combine self-work optimal organization with creating favorable conditions to provide this students’ activity artistic character. Стаття присвячена деяким особливостям органiзацiï самостiйноï роботи студентiв мiжнародного факультету, ïï проблемам та ролi у здобуттi поглиблених знань для забезпечення ефективноï витривалостi знань. Автори аналiзують деякi пiдходи та методи покращення самостiйноï роботи студентiв мiжнародного факультету в освiтньому процесi на кафедрi фiзiологiï, зокрема, активнiсть в Гугл-класi, прийняття до уваги iндивiдуальних особливостей пошукувачiв, використання значноï iнтра- та iнтердисциплiнарноï iнтеграцiï з особливим акцентом на прикладному значеннi теми, яка вивчається. Автори пiдкреслюють важливiсть комбiнувати оптимальну органiзацiю самостiйноï робот iз створенням благоприємних умов для забезпечення творчого характеру цiєï активностi cтудентiв.Документ Linguistics features of legal discourse in informed consent forms for coronary surgery(Полтавський державний медичний університет, 2025) Hrytsenko, I. S.; Kostenko, H. V.; Kostenko, V. H.; Гриценко, І. С.; Костенко, Георгій Віталійович; Костенко, Вікторія ГеннадіївнаThis study examines the linguistic representation of legal discourse in informed consent templates for coronary surgery. Analysis of the templates applied in the US medical settings enabled us to identify key features such as legal terminology, passive voice, modal verbs, nominalization, and complex sentence structures. These linguistics forms are most concentrated in sections like Risks and Benefits, Patient Rights, and Liability Clauses, where composite sentences and formal grammar ensure precision and compliance but often reduce readability. The findings reveal the challenges of balancing medical clarity with legal obligations, emphasizing the need for patient-centered communication. У запропонованому дослідженні розглянуті особливості мовної репрезентації юридичного дискурсу у формах інформованої згоди на коронарні оперативні втручання. Аналіз текстів продемонстрував, що галузе ва термінолексика, пасивні конструкції та модальні дієслова, які також служать засобами хеджування, номіналізація та складні синтаксичні конструкції є типовими мовними проявами юридичного дискурсу. Ці засоби, як правило, найбільш представлені в таких розділах, як «Ризики та переваги», «Права пацієнта» та «Заяви про відповідальність». Складні речення та формальна граматика забезпечують точність і відповідність нормативним вимогам, проте можуть ускладнювати сприйняття тексту. Отримані результати дослідження вказують на труднощі у збалансуванні медичної інформації та юридичних зобов’язань, підкреслюючи необхідність орієнтованого на пацієнта підходу до комунікації у медичних закладах.Документ Main aspects of forming a students’ healthy lifestyle(Полтавський державний медичний університет, 2025) Pikul, K. V.; Dvornуk, I. L.; Ilchenko, V. I.; Muravlova, O. V.; Shaienko, Z. O.; Пікуль, Катерина Вікторівна; Дворник, Ірина Леонідівна; Ільченко, Валентина Іванівна; Муравльова, Оксана Василівна; Шаєнко, Златослава ОлексіївнаРозглянуто основні компоненти чи складові здоров‘я та здорового способу життя. Але вони не є рівнозначними. Крім того, не існує концепції кількісного виміру “здоров’я” як комплексного інтегрального показника. Широкий спектр загально-гігієнічних мір по удосконаленню способу життя, та виключення факторів ризику виникнення препатологічних та патологічних станів і хвороб у здобувачів, має стати основою навчально-виховної роботи викладацького складу, який виховує майбутнє нашої медицини. The primary components of health and a healthy lifestyle have thus been considered. However, it is important to note that these components are not synonymous. Furthermore, the absence of a quantitative measurement of “health» as a complex integral indicator is evident. It is imperative that a comprehensive array of general hygienic measures is employed to enhance lifestyle habits and eradicate risk factors associated with the onset of pre- pathological and pathological conditions and diseases in medical students. This approach should serve as the fundamental foundation of the educational endeavours of teaching staff, who are entrusted with the responsibility of nurturing the future of our medical community.Документ Students’ training for the english language proficiency test: Krok 1. Medicine in Ukraine(Полтавський державний медичний університет, 2025) Znamenska, I. V.; Bieliaieva, O. M.; Kostenko, V. H.; Solohor, I. M.; Slipchenko, L. B.; Rozhenko, I. V.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Роженко, Інеса ВіталіївнаMedical education in Ukraine requires students to pass standardized examinations, including The English Language Proficiency Test: Krok 1, which assesses their fundamental knowledge in basic medical sciences. For Ukrainian students, mastering English proficiency is crucial, as the test is conducted in English. This paper explores the preparation strategies for KROK 1, discussing the challenges faced by non-native English speakers and the methods for effective preparation. The study also emphasizes the integration of medical terminology, academic reading, and critical thinking skills in language training to enhance students’ performance. У системі медичної освіти України важливим етапом є складання стандартизованих іспитів, зокрема, The English Language Proficiency Test: Krok 1, що оцінює рівень фундаментальних знань з основних медичних дисциплін. Оскільки тестування відбувається англійською мовою, володіння нею є вкрай важливим для україн ських здобувачів вищої освіти. У цій статті розглянуто стратегії підготовки до КРОК 1, проаналізовано труднощі, з якими стикаються здобувачи вищої освіти, для яких англійська не є рідною, та запропоновано ефективні методи навчання. Підкреслено важливість інтеграції медичної термінології, академічного читання та навичок критичного мислення в процес мовної підготовки для підвищення успішності студентів.Документ Teaching verbals effectively: challenges and strategies for Ukrainian students in ESP (medicine, dentistry) courses(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Kostenko, V. H.; Bieliaieva, O. M.; Znamenska, I. V.; Solohor, I. M.; Honcharova, Ye. Ye.; Slipchenko, L. B.; Vardanian, A. O.; Rozhenko, I. V.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сологор, Ірина Миколаївна; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Варданян, Анаіт Оганесівна; Роженко, Інеса ВіталіївнаThis paper investigates the challenges faced by Ukrainian dental and medical students in mastering English verbals (infinitives, gerunds, and participles) within the context of English for Specific Purposes (ESP) courses. Given the absence of direct equivalents in Ukrainian grammar, these grammatical structures pose significant difficulties for students, leading to common errors such as misplacement and over-reliance on literal translation. Based on five years of student assessments, this study identifies key challenges and proposes pedagogical strategies to enhance students' understanding and use of verbals. These strategies include contextualized grammar instruction, scaffolded practice activities, and the integration of authentic materials, such as clinical case reports and medical journal articles. By implementing these strategies, educators can effectively equip students with the necessary grammatical skills for clear, concise, and professional communication within the global healthcare context. У запропонованій роботі окреслено труднощі, з якими стикаються українські здобувачі вищої освіти у галузі оорони здоров’я при опануванні англійських не особових дієслівних форм (інфінітивів, герундіїв та дієпри кметників) у рамках курсів англійської мови для спеціальних цілей (ESP). Оскільки в українській граматиці відсутні прямі еквіваленти цих граматичних структур, вони становлять значні труднощі для студентів, що призводить до помилок та надмірної залежністості від буквального перекладу. Спираючись на аналіз оцінювання мовних та мовленнєвих умінь здобувачів, це дослідження визначає ключові проблеми, з якими вони зіштовхуються, та пропонує певні педагогічні стратегії для покращення розуміння та використання зазначених дієслівних форм, що сприятиме ефективній підготувці студентів до володіння необхідними граматичними навичками для чіткої, лаконічної та професійної комунікації в глобальному суспільстві.Документ The most common word-building models in krok 1 exam tests(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Znamenska, I. V.; Hladka, V. Y.; Borodavka A. O.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Гладка, В. І.; Бородавка, Анна ОлександрівнаThis study analyzes word-building models in Ukraine's KROK 1 medical exam to improve students' understanding of medical terminology. The research identifies affixation, compounding, and conversion as key mechanisms, with a focus on the influence of Latin and Greek roots. Results show that affixation is the most prevalent model, followed by compounding and conversion. These findings offer insights for medical educators to refine language training and enhance students' vocabulary acquisition. The prevalence of Latin and Greek elements highlights the importance of etymological awareness for medical students preparing for the KROK 1 exam. Це дослідження аналізує моделі словотворення в медичному іспиті КРОК 1 в Україні з метою покращення розуміння студентами медичної термінології. Дослідження визначає афіксацію, словоскладання та конверсію як ключові механізми, з акцентом на вплив латинських та грецьких коренів. Результати показують, що афіксація є найпоширенішою моделлю, за якою слідують словоскладання та конверсія. Ці висновки пропонують розуміння для медичних педагогів щодо вдосконалення мовної підготовки та розширення словникового запасу студентів. Перевага латинських і грецьких елементів підкреслює важливість етимологічної обізнаності для студентів-медиків, які готуються до іспиту КРОК 1.Документ Transforming medical education in Ukraine: overcoming wartime challenges with innovation(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Sheshukova, O. V.; Mosiienko, A. S.; Polishchuk, T. V.; Maksymenko, A. I.; Kostenko, V. H.; Trufanova, V. P.; Rybalkа, Ya. V.; Bauman, S. S.; Kazakova, K. S.; Шешукова, Ольга Вікторівна; Мосієнко, Анна Сергіївна; Поліщук, Тетяна Вікторівна; Максименко, Аліна Іванівна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Труфанова, Валентина Петрівна; Рибалка, Ярослав Володимирович; Бауман, Софія Сергіївна; Казакова, Катерина СтаніславівнаThe ongoing war in Ukraine, which began in 2014, has profoundly affected all aspects of life, including the medical education system. Students and educators in higher education have encountered unprecedented challenges, such as physical danger, damaged infrastructure, and significant psychological stress. In this context, advanced technologies and artificial intelligence have emerged as a vital tool to support the learning process. By providing access to interactive platforms and clinical simulation environments, artificial intelligence ensures that students can continue developing practical skills even when access to physical clinics is limited. Artificial intelligence also plays a crucial role in maintaining the quality of medical education during wartime by enabling continuity of learning and promoting skill development, despite the constraints imposed by the war. Війна в Україні, що триває з 2014 року, суттєво вплинула на всі сфери життя, включаючи систему медичної освіти. Здобувачі та викладачі вищої освіти зіштовхнулися з новими викликами, такими як фізична небезпека, інфраструктурні проблеми та психологічний тиск. Використання штучного інтелекту стало важливим інструментом для підтримки навчання, забезпечуючи доступ до інтерактивних плат форм і моделювання клінічних умов навіть за обмеженого доступу до клінік. ШІ допомагає зберігати якість медичної освіти в умовах війни, сприяючи розвитку практичних навичок та забезпечуючи неперервність навчання.Документ Академічне шахрайство та заходи його попередження(Полтавський державний медичний університет, 2025) Скікевич, Маргарита Георгіївна; Волошина, Людмила Іванівна; Яценко, Павло ІгоровичВиставлення студентам оцінок за послуги або гроші, тобто корупція, є однією з причин деформації академічної культури. Імітація оцінювання нівелює оцінки як важливий інструмент формування конкурентного середовища в університетах. Giving students grades for favors or money, i.e. corruption, is one of the reasons for the deformation of academic culture. Imitation of assessment levels out grades as an important tool for shaping a competitive environment in universities.Документ Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи(Полтавський державний медичний університет, 2025-02-12)У збірнику представлено статті вітчизняних і зарубіжних науковців, у яких висвітлюються різноманітні проблеми сучасної лінгвістики, психології та педагогіки вищої школи, зокрема, медичної. Для керівників і науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, магістрантів, аспірантів, докторантів, а також усіх, хто цікавиться широким колом теоретичних і практичних питань, пов’язаних зі сферою вищої освіти. The Book of Proceedings presents articles by Ukrainian and foreign scientists, with a focus on various problems of modern linguistics, psychology and pedagogy of higher education, in particular, medical education. The Book is intended for administrative authorities and academic staff of higher education institutions, master students, postgraduate students, postdoctoral students, as well as everyone who is interested in a wide range of theoretical and practical issues related to the field of higher education.Документ Алгоритм формування індивідуальної освітньої траєкторії студента за допомогою програмних оболонок штучного інтелекту(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Драбовський, Віталій Сергійович; Малик, Сергій Васильович; Челішвілі, Анатолій Леонідович; Панасенко, Сергій Іванович; Осіпов, Олександр Сергійович; Драбовська, Інна Анатоліївна; Подлєсний, Володимир Ігорович; Котовий, Олександр Вікторович; Гонжак, Богдан ІгоровичУ статті розглянуто можливості використання штучного інтелекту (ШІ) для організації індивідуальних освітніх траєкторій навчання студентів-медиків. Проаналізовано сучасні дослідження та публікації з цієї теми, обґрунтовано актуальність проблеми та запропоновано підходи до впровадження ШІ в освітній процес медичних університетів. Розглянуто потенціал різних моделей ШІ, таких як, системи адаптивного навчання та чат-боти, для персоналізації навчання та підвищення його ефективності. Метою статті є обґрунтування можливостей та перспектив використання програмних інтелектуальних оболонок для формування індивідуальних освітніх траєкторій навчання студентів медичних закладів вищої освіти. У висновках акцентовано на перспективному векторі та тенденціях розвитку цього напрямку. Майбутні дослідження можуть зосередитися на застосуванні ШІ для оцінювання рівня знань, які отримують здобувачі вищої освіти та виявленні прогалин у сформованих індивідуальних освітніх траєкторіях з формуванням колекційної направляючої.Документ Антропоморфна складова у ботанічній термінології(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Сологор, Ірина Миколаївна; Донцов М.У роботі описані, проаналізовані та систематизовані біномінальні назви рослин, до складу яких входить антропоморфний компонент, який представлений твірною основою. Висвітлено етимологію, структуру та функцію антропоморфної складової у ботанічній термінології. The paper examines and categorizes binomial plant names that contain anthropomorphic components as part of their formative structure. It explores the etymology, structure, and function of these components in botanical terminology.Документ Використання кейс-методу в навчанні лікарів-інтернів із спеціальності «Стоматологія»: переваги та алгоритм впровадження(Полтавський державний медичний університет, 2025-02-14) Давиденко, Вадим Юрійович; Хілініч, Євгеній Сергійович; Давиденко, Ганна Миколаївна; Кузнецов, Віктор Васильович; Цветкова, Наталія Володимирівна; Тарашевська, Юлія ЄвгеніївнаСтаття присвячена проблемі застосування сучасних технологій в освітньому процесі при підготовці лікарів-інтернів. Важливими для навчання лікарів-інтернів є інтерактивні методи серед яких особливе місце належить кейс-методу. В навчальному процесі лікарів-інтернів зі спеціальності «Стоматологія» під час оволодіння практичними навичками даний метод важливий з погляду на те, що лікарі повинні набувати навичок з оцінки клінічної ситуації, складання плану лікування, оволодівати не тільки навичками hard scills, але й soft scills .На підставі власних спостережень автори дійшли висновку, що перевагами кейс-методу є розвиток клінічного мислення, адже інтерни вчаться логічно мислити, проводити диференційну діагностику та приймати рішення в умовах невизначеності, що є важливою складовою професійного становлення. This article explores the integration of contemporary technologies into the educational framework for medical intern training, with a particular focus on the case-based method as a pivotal interactive approach. For dental interns, this method is indispensable in honing practical competencies, as it equips them with the ability to evaluate clinical scenarios, devise treatment strategies, and cultivate both hard and soft skills. Drawing from their empirical observations, the authors assert that the case-based method significantly enhances clinical reasoning. It enables interns to engage in logical thinking, conduct differential diagnoses, and make informed decisions amidst uncertainty–skills that are integral to their professional maturation.Документ Використання методики «перевернутого класу» під час викладання дитячої терапевтичної стоматології для студентів іноземців під час змішаної форми навчання(Полтавський державний медичний університет, 2025-02-19) Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Янко, Наталія Валентинівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Амосова, Людмила Іванівна; Чуприна, Леонід Федорович; Kaskova, L. F.; Amosova, L. I.; Vashchenko, I. Yu.; Yanko, N. V.; Andriyanova, O. Yu.; Chuprina, L. F.Стаття присвячена дослідженню переваг, недоліків та ефективності інноваційної моделі навчання «перевернутого класу», яка може підвищити якість медичної освіти. Актуальність дослідження підтверджується необхідністю використання інноваційних технологій для підвищення ефективності вищої медичної освіти, а саме методики «перевернутого класу». Мета дослідження – запропонувати практичні засоби впровадження моделі «перевернутого класу» для підвищення ефективності навчання в медичних закладах вищої освіти. Наші дослідження базувалися на аналізі літературних джерел; були виокремлені важливі критерії методики викладання, які дозволили сформувати новизну дослідження та запропонувати практичні інструменти для вирішення проблем впровадження моделі «перевернутого класу» на кафедрах дитячої стоматології Полтавського державного медичного університету (ПДМУ) і у вищих навчальних медичних закладах України, які використовують змішану форму навчання в умовах воєнного стану. Результати дослідження показують, що реалізація цього підходу є досить ефективною, оскільки здобувачі освіти (ЗО) в процесі навчання самостійно шукають істину. Вони мають можливість навчатися у зручний час, викладачі можуть застосовувати індивідуальний підхід, а лекції обо практичні заняття перетворюються на цікаві дискусії. У статті висвітлено класичну, інноваційну форму моделі «перевернутого класу», показано її важливість. У статті також висвітлена провідна роль викладача у впровадженні цієї моделі, оскільки він може бути ініціатором інноваційного процесу навчання і виступати наставником тьютором. Також висвітлено низку переваг такого навчання, типові проблеми та пропозиції щодо їх вирішення в рамках вищого медичного навчального закладу. Велике практичне значення для викладачів має модель «перевернутого класу». Впровадження цієї методики в навчальний процес є запорукою якісної медичної стоматологічної освіти в майбутньому. The article is dedicated to exploring the advantages, disadvantages, and efficiency of the innovative "flipped classroom" teaching model, which has the potential to enhance the quality of medical education. The relevance of the study is confirmed by the need to use innovative technologies to improve the efficiency of higher medical education, specifically the "flipped classroom" methodology. The aim of the study is to propose practical means of implementing the "flipped classroom" model to enhance the effectiveness of education in medical higher education institutions. Our research was based on the analysis of literary sources; important criteria for teaching methodology were highlighted, which allowed us to form the novelty of the study and propose practical tools to address the problems of implementing the "flipped classroom" model in the departments of pediatric dentistry at Poltava State Medical University (PSMU) and in higher medical education institutions in Ukraine that use blended learning in wartime conditions. The research results show that the implementation of this approach is quite effective, as students (referred to as "learners") independently seek the truth in the learning process. They have the opportunity to learn at convenient times, teachers can apply an individualized approach, and lectures or practical classes transform into engaging discussions. The article highlights both the classical and innovative forms of the "flipped classroom" model, demonstrating its importance. It also emphasizes the leading role of the teacher in implementing this model, as they can be the initiator of the innovative learning process and act as a mentor or tutor. Furthermore, a number of advantages of such learning are discussed, as well as typical problems and suggestions for resolving them within the framework of a higher medical education institution. The "flipped classroom" model holds great practical significance for teachers. Implementing this methodology in the educational process is a guarantee of quality medical dental education in the future.