Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Автор "Fedorchenko, V. I."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Професійне мислення майбутнього лікаря: психолого-педагогічний підхід(Полтавський державний медичний університет, 2025) Боброва, Нелля Олександрівна; Коваленко, Нінель Павлівна; Поспєлова, Ганна Дмитрівна; Федорченко, Віра Іванівна; Важнича, Олена Митрофанівна; Bobrova, N. О.; Kovalenko, N. P.; Pospielova, G. D.; Fedorchenko, V. I.; Vazhnichaya, E. M.Сформоване клінічне мислення, що визначає професіоналізм та кваліфікацію лікаря, має розвиватися ще в процесі навчання студентів у вищому навчальному закладі при засвоєнні навчального матеріалу і вдосконалюватися протягом усієї подальшої професійної (лікарської) діяльності. У даній роботі нами визначено показники, якими можна охарактеризувати клінічне мислення. Завдання професійного навчання полягає у формуванні категоріальних систем знань, що забезпечують застосування теоретичних знань на практиці. В основі розвитку професійного мислення сучасного спеціаліста лежить мотиваційне забезпечення студентів. Будучи фундаментальною в психолого-педагогічній науці та основою психології особистості, мотивація детермінує особливості поведінки та діяльності. З’ясовано також етапи формування у студентів під час навчання професійного лікарського мислення. Визначено, що запровадження викладачами інноваційних педагогічних технологій, використання в межах конкретної дисципліни успішної навчальної комунікації, заохочення студентів до творчої, інтелектуальної взаємодії, покращує результативність навчально-пізнавального процесу, сприяє професійному розвитку особистості та формуванню професійного мислення. Крім того, необхідним є формування у майбутніх лікарів системних уявлень про структуру та розвиток патологічного процесу, діагностику, лікування та профілактику захворювань. Таким чином, завданням вищих медичних навчальних закладів є забезпечення формування у студентів цілісного професійного лікарського мислення теоретичного типу як основи їхньої професійної діяльності. Formed clinical thinking, which determines a doctor’s professionalism and qualifications, should be developed during students’ training in a higher educational institution when they master the academic material and be improved throughout their subsequent professional (medical) activity. In this work, we have determined the indicators by which clinical thinking can be characterised. The task of professional training is to form categorical systems of knowledge that ensure the application of theoretical knowledge in practice. The motivational support of students is the basis of the development of the professional thinking of a modern specialist. Motivation is fundamental in psychological and pedagogical science and the basis of personality psychology. It determines the characteristics of behaviour and activity. The stages of the professional medical thinking in students during training are also clarified. It has been determined that the introduction of innovative pedagogical technologies by teachers, the use of successful educational communication within a specific discipline, and the encouragement of students to creative, intellectual interaction improve the effectiveness of the academic and cognitive process, contribute to the professional development of the individual and the formation of professional thinking. In addition, it is necessary to form systemic ideas about the structure and development of the pathological process, diagnostics, treatment and prevention of diseases in future doctors. Thus, the task of higher medical educational institutions is to ensure the formation of holistic professional medical thinking of a theoretical type in students as the basis of their professional activity.