Перегляд за Автор "Karpenko, O. O."
Зараз показуємо 1 - 20 з 64
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Methods of preparation of students to summative assessment(Тернопільський державний медичний університет, 2016) Kaskova, L. F.; Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Yanko, N. V.; Янко, Наталія Валентинівна; Янко, Наталия Валентиновна; Karpenko, O. O.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Vashchenko, I. Yu.; Ващенко, Ірина Юріївна; Ващенко, Ирина ЮрьевнаTo compare the quality of knowledge obtained at the classroom and summative assessment dental students were divided into three groups according to familiarization with tests. High outcomes of students who had tests with right answers to control module do not allow objectively assess their level. It is necessary to familiarize students with conclusion tests each lesson because data of classroom assessment motivate students to prepare every day and can identify teaching and learning methods that need to be changed or developed;Для того, щоб порівняти якість знань, отриманих при поточному та підсумковому оцінюванні, студенти-стоматологи були розділені на три групи згідно ознайомлення з тестами. Студенти, які мали тести з правильними відповідями до підсумкового контролю, отримали високі результати заключного контролю, що не дає можливості адекватно оцінювати рівень знань студентів. Найбільш доцільним є вирішення заключних тестів під час практичних занять за окремими темами, що мотивує студентів до щоденної підготовки та спонукає викладача до активної роботи із студентами;Для того, чтобы сравнить качество знаний, полученных при текущем и итоговом оценивании, студенты-стоматологи были разделены на три группы согласно ознакомлению с тестами. Студенты, ознакомленные с тестами с правильными ответами к итоговому контролю, получили высокие результаты заключительного контроля, что не позволяет адекватно оценить уровень знаний студентов. Наиболее целесообразным является решение заключительных тестов во время практических занятий по отдельным темам, что мотивирует студентов к ежедневной подготовке и стимулирует преподавателя к активной работе со студентами.Документ Алергічні стоматити у дітей(ТОВ НВП «Укрпромторгсервіс», 2011) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.; Чуприна, Леонід Федорович; Чуприна, Леонид Фёдорович; Chuprina, L. F.; Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, L. I.Навчальний посібник, що містить відомості про етіологію і патогенез алергії, методи діагностики алергічних станів, будову і функції слизової оболонки порожнини рота та їх особливості у дітей, класифікації, клініку, діагностику, диференційну діагностику та лікування алергічних захворювань слизової оболонки порожнини рота в дитячому віці, складено у відповідності до діючих типового плану і наскрізної програми з дитячої терапевтичної стоматології для студентів стоматологічного факультету. В повному об’ємі на сучасному рівні викладені питання щодо діагностики, лікування та профілактики алергічних стоматитів у дітей;Учебное пособие, содержащее сведения об этиологии и патогенезе аллергии, методы диагностики аллергических состояний, строение и функции слизистой оболочки полости рта и их особенности у детей, классификации, клинике, диагностике, дифференциальную диагностику и лечение аллергических заболеваний слизистой оболочки полости рта в детском возрасте, составлен в соответствии с действующими типового плана и сквозной программы по детской терапевтической стоматологии для студентов стоматологического факультета. В полном объеме на современном уровне изложены вопросы диагностики, лечения и профилактики аллергических стоматитов у детей;A manual that contains information on the etiology and pathogenesis of allergy, methods for diagnosing allergic conditions, the structure and function of the oral mucosa and their features in children, classification, clinic, diagnosis, differential diagnosis and treatment of allergic diseases of the oral mucosa in childhood, is compiled in accordance with the current model plan and cross-cutting program on pediatric therapeutic dentistry for students of the dental faculty. In the full range at the present level, the issues of diagnosing, treating and preventing allergic stomatitis in children are outlined.Документ Болонський процес – невід’ємна складова розвитку вищої медичної освіти України(Вищий державний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2013) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, L. I.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.; Павленко, Світлана Анатоліївна; Павленко, Светлана Анатольевна; Pavlenko, S. A.; Солошенко, Юлія Іванівна; Солошенко, Юлия Ивановна; Soloshenko, Yu. I.; Бережна, Олена Едуардівна; Бережная, Елена Эдуардовна; Berezhnaja, E. E.Документ Важливість використання інноваційно-інформаційних технологій в умовах викладання за кредитно-модульною системою(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2012) Каськова, Людмила Федорівна; Ващенко, Ірина Юріївна; Карпенко, Ольга Олександрівна; Амосова, Людмила Іванівна; Новікова, Світлана Чеславна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Карпенко, Ольга Александровна; Амосова, Людмила Ивановна; Новикова, Светлана Чеславна; Kaskova, L. F.; Vashchenko, I. Yu.; Karpenko, O. O.; Amosova, L. I.; Novikova, S. Ch.Перехід на кредитно-модульну систему викладання стоматологічних дисциплін потребує широкого використання інноваційно-інформаційних технологій. Це створить умови для плідного розкриття потенціалу всіх учасників навчального процесу та надасть їм можливості проявити свої творчі здібності.Документ Вивчення сучасних технологій у стоматології – важлива складова навчального процесу(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2008) Абрамова, Олена Едуардівна; Абрамова, Елена Эдуардовна; Abramova, E. E.; Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, L. I.; Новікова, Світлана Чеславна; Новикова, Светлана Чеславна; Novikova, S. Ch.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.Документ Використання «Кагоцелу» в лікуванні дітей із вірусними захворюваннями слизової оболонки порожнини рота(ВДНЗ України «Українська медична стоматологічна академія», Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Науково-виробнича компанія «О.Д. Пролісок», 2012) Хміль, Олена Всеволодівна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Khmil, E. V.; Колот, Еліна Георгіївна; Колот, Элина Георгиевна; Kolot, E. G.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.Документ Використання адаптивного методу навчання на практичних заняттях з дитячої стоматології.(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2016) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.; Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, L. I.; Чуприна, Леонід Федорович; Чуприна, Леонид Фёдорович; Chuprina, L. F.; Ващенко, Ірина Юріївна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Vaschenko, I. Yu.; Янко, Наталія Валентинівна; Янко, Наталия Валентиновна; Yanko, N. V.; Маковка, Інна Львівна; Маковка, Инна Львовна; Makovka, I. L.У статті досліджено адаптивний метод навчання на практичних заняттях з дисциплін, що вивчаються на кафедрі дитячої терапевтичної' стоматології. За всієї різноманітності методів, серед яких чильне міст займає адаптивний, вирішити важливе завдання підготовки висококваліфікованих розвинених спеціалістів можна лише через створення оптимальної системи, яка врахує потреби, запити та інтереси суб'єктів навчального процесу;В статье исследован адаптивный метод обучения на практических занятиях по дисциплинам, изучаемым на кафедре детской терапевтической стоматологии. При всем разнообразии методов, среди которых важное место занимает адаптивный, решить важную задачу подготовки. высококвалифицированных развитых специалистов можно лишь через создание оптимальной системы, которая учтет потребности, запросы и интересы субъектов учебного процесса;The article has been researched the application of adaptive teaching method using for the practical lessons subjects in studying Pediatric Therapeutic Dentistry. Adaptive method takes important place among the variety of teaching methods and gives possibilities to resolve the essential task in training highly quality specialist and optimal system will be created taking into accounts their needs, demands and interests in the studying process.Документ Використання засобів гігієни фірми «Президент» при захворюваннях тканин пародонта(Ужгород, 2012) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.Документ Використання препарату «Кариклинз» у практиці дитячої стоматології(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2009) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Абрамова, Олена Едуардівна; Абрамова, Елена Эдуардовна; Abramova, E. E.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.Документ Використання сучасних технологій у навчальному процесі кафедри дитячої терапевтичної стоматології(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2010) Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, L. I.; Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.; Абрамова, Олена Едуардівна; Абрамова, Елена Эдуардовна; Abramova, E. E.; Солошенко, Юлія Іванівна; Солошенко, Юлия Ивановна; Soloshenko, Yu. I.; Ващенко, Ірина Юріївна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Vashchenko, I. Yu.Документ Використання інтерактивних технологій на кафедрі дитячої терапевтичної стоматології(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2008) Каськова, Людмила Федорівна; Карпенко, Ольга Олександрівна; Амосова, Людмила Іванівна; Чуприна, Леонід Федорович; Каськова, Людмила Фёдоровна; Карпенко, Ольга Александровна; Амосова, Людмила Ивановна; Чупрына, Леонид Фёдорович; Kaskova, L. F.; Karpenko, O. O.; Amosova, L. I.; Chuprina, L. F.Інтерактивні технології можна вважати різновидом активних методів навчання. Але їх виділяють в окремий розділ, щоб підкреслити важливу роль цих технологій у сучасній освіті. Суть інтерактивних технологій полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. „Інтерактивний" означає здатність взаємодіяти в процесі бесіди, діалог із чимось (комп'ютером) або кимось (людиною).Документ Використання інформаційних технологій у навчально-виховній діяльності кафедри дитячої терапевтичної стоматології(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2012) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.; Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Ващенко, Ірина Юріївна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Vashchenko, I. Yu.; Чуприна, Леонід Федорович; Чуприна, Леонид Фёдорович; Chuprina, L. F.Найважливішим завданням системи вищої освіти є досягнення максимального розвитку здібностей та можливостей студентів і забезпечення якості підготовки фахівців. Найактуальнішою залишається виховна робота викладачів і її вплив на формування здібностей у майбутнього лікаря. Основним мірилом якості виховної роботи із студентами є чітко налаштований навчальний процес, його органічне поєднання з практичною діяльністю;Важнейшей задачей системы высшего образования является достижение максимального развития способностей и возможностей студентов и качества подготовки специалистов. Актуальной остается воспитательная работа преподавателей и ее влияние на формирование способностей у будущего врача. Основным мерилом качества воспитательной работы со студентами четко настроен учебный процесс, его органическое сочетание с практической деятельностью;The most important task of the higher education system is to achieve the maximum development of students' abilities and capabilities and to ensure the quality of the training of specialists. The most up-to-date is the educational work of the teachers and its influence on the formation of abilities of the future doctor. The main measure of the quality of educational work with students is a well-tuned learning process, its organic combination with practical activity.Документ Виробнича практика як складова навчального процесу за кредитно-модульної системи навчання(Тернопільський державний медичний університет ім. І. Я. Горбачевського МОЗ України, 2013) Каськова, Людмила Федорівна; Андріянова, Ольга Юріївна; Карпенко, Ольга Олександрівна; Амосова, Людмила Іванівна; Новікова, Світлана Чеславна; Чуприна, Леонід Федорович; Каськова, Людмила Фёдоровна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Карпенко, Ольга Александровна; Амосова, Людмила Ивановна; Новикова, Светлана Чеславна; Чупрына, Леонид Фёдорович; Kaskova, L. F.; Andriyanova, O. Yu.; Karpenko, O. O.; Amosova, L. I.; Novikova, S. Ch.; Chuprina, L. F.Проходження виробничої практики в умовах кредитно-модульної системи навчання забезпечить високу якість підготовки фахівця, оскільки в основі її лежить квантування практичних навичок на порції, об'єктивність і прозорість оцінки, стимулювання змагання в навчальній діяльності. Активна навчально- пізнавальна робота студента під час виробничої практики дозволить йому досягти більш високої рейтингової оцінки, сприятиме глибокому засвоєнню теоретичного матеріалу, засвоєнню практичних навичок, формуванню клінічного мислення у майбутніх лікарів-стоматологів.Документ Возможности управления учебным процессом с использованием кредитно-модульной системы обучения(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2014) Каськова, Людмила Фёдоровна; Каськова, Людмила Федорівна; Kaskova, L. F.; Ващенко, Ирина Юрьевна; Ващенко, Ірина Юріївна; Vashchenko, I. Yu.; Карпенко, Ольга Александровна; Карпенко, Ольга Олександрівна; Karpenko, O. O.; Доленко, Ольга Борисовна; Доленко, Ольга Борисівна; Dolenko, O. B.Создание оптимальных условий для глубокого и сознательного усвоения студентами значительного объема учебной информации можно достичь при условии внедрения модульно – рейтинговой системы обучения. Информационно - коммуникационные и дистанционные технологии обучения позволяют обеспечить студентов электронными учебными ресурсами для самостоятельной работы и реализовать индивидуальный подход к каждому студенту, согласно требованиям Болонского процесса;Створення оптимальних умов для глибокого і свідомого засвоєння студентами значного обсягу навчальної інформації можна досягти за умови впровадження модульно - рейтингової системи навчання. Інформаційно - комунікаційні та дистанційні технології навчання дозволяють забезпечити студентів електронними навчальними ресурсами для самостійної роботи і реалізувати індивідуальний підхід до кожного студента, відповідно до вимог Болонського процесу;Creation of optimal conditions for deep and conscious adoption by students of a significant amount of educational information can be achieved provided that a modular rating system is introduced. Information - communication and distance learning technologies allow providing students with electronic learning resources for independent work and implementing an individual approach to each student, according to the requirements of the Bologna process.Документ Вплив лікувально-профілактичних комплексів на розмір «чистих» ділянок зубів , уражених флюорозом(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2011) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Моргун, Наталія Анатоліївна; Моргун, Наталья Анатольевна; Morgun, N. A.; Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, L. I.; Новікова, Світлана Чеславна; Новикова, Светлана Чеславна; Novikova, S. Ch.; Левченко, Наталія Валентинівна; Левченко, Наталия Валентиновна; Levchenko, N. V.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.За результатами обстеження 120 дітей (60 - основна, 60 - референтна) у віці 6 років, які проживають в місцевості з різним вмістом фтору в питній воді, виявлено, що з підвищенням ступеня флюорозу зубів знижується показник «чистих» ділянок зубів, уражених флюорозом. Профілактичний комплекс, що включає препарат «остеовіт» і зубну пасту «Новий перли кальцій», в регіоні з підвищеним вмістом фтору в питній воді ефективніший, ніж той, який включає прийом таблеток гліцерофосфату кальцію, полівітаміни «Ревит», аплікації глюконату кальцію; По результатам обследования 120 детей (60 - основная, 60 - референтная) в возрасте 6 лет, проживающих в местности с разным содержанием фтора в питьевой воде, выявлено, что с повышением степени флюороза зубов снижается показатель «чистых» участков зубов, поражённых флюорозом. Профилактический комплекс, включающий препарат «Остеовит» и зубную пасту «Новый жемчуг кальций», в регионе с повышенным содержанием фтора в питьевой воде более эффективный, чем тот, который включает приём таблеток глицерофосфата кальция, поливитамины «Ревит», аппликации глюконата кальция;According to the conducted examination of 120 children (60- basic, 60-referent) at the age of 6, liv¬ing in the areas with different fluoride level of drinking water the increasing degree of dental fluoro¬sis is accompanied with the decreasing rate of clean sections of the teeth affected by dental fluorosis. Preventative complex including preparation «Osteovit» and tooth paste «Novy jemchyg Ca» in the region with high fluoride content in drinking water is considered to be more effective than the complex including taking pills of calcium glicerophosphate, multivitamins «Revit», and calcium glu¬conate applications.Документ Вплив лікувально-профілактичних комплексів на функціональну активність пульпи в дітей із флюорозом(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2013) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Моргун, Наталія Анатоліївна; Моргун, Наталья Анатольевна; Morgun, N. A.; Новікова, Світлана Чеславна; Новикова, Светлана Чеславна; Novikova, S. Ch.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.; Левченко, Наталія Валентинівна; Левченко, Наталия Валентиновна; Levchenko, N. V.За підсумками обстеження 120 дітей (60 мали дуже низький і низький ступінь флюорозу зубів, 60 - низький і середній) у віці 6 років, які проживають у місцевості з різним умістом фтору в питній воді виявлено, що з підвищенням ступеня флюорозу зубів знижується захисна реакція пульпи на кислотний подразник. Профілактичний комплекс, до складу якого входять препарат «Остеовіт» і зубна паста «Новый жемчуг кальций», у регіоні з підвищенним умістом фтору в питній воді ефективніший, ніж той, що передбачає пероральне вживання таблеток гліцерофосфату кальцію, полівітаміни «Ревіт» та аплікації глюконату кальцію; По результатам обследования 120 детей (60 имели очень низкую и низкую степень флюороза, 60 - низкую и среднюю степень флюороза) в возрасте 6 лет, проживающих в местности с разным содержанием фтора в питьевой воде, выявлено, что с повышением степени флюороза зубов снижается защитная реакция пульпы на кислотный раздражитель.Профилактический комплекс, включающий препарат «Остеовит» и зубную пасту «Новый жемчуг кальций», в регионе с повышенным содержанием фтора в питьевой воде более эффективный, чем тот, который включает приём во внутрь таблеток глицерофосфата кальция, поливитамины «Ревит», аппликации глюконата кальция; It has been estimated that increasing of dental fluorosis leads to decreasing the preventive pulp reaction to acid irritants in 120 examined children (60 children have mild and very mild stage of fluorosis, 60 children have mild and moderate stage) aged 6 years living in regions with different level of fluoride in drinking water. Preventative complex, which includes preparation “Osteovit” and tooth paste “Novyi Zhemchug Ca" is more effective in the region with high content of fluoride in drinking water than complex, which includes taking of cal¬cium glycerophosphate pills, muptivitamins “Revit” and applications of calcium gluconate.Документ Гігієнічний стан порожнини рота та швидкість слиновиділення в дітей із хронічним катаральним гінгівітом у період змінного прикусу(Вищий державний навчальний заклад України " Українська медична стоматологічна академія", 2013) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Новіков, Євген Михайлович; Новиков, Евгений Михайлович; Novikov, E. M.; Новікова, Світлана Чеславна; Новикова, Светлана Чеславна; Novikova, S. Ch.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.; Моргун, Наталія Анатоліївна; Моргун, Наталья Анатольевна; Morgun, N. A.; Чуприна, Леонід Федорович; Чуприна, Леонид Фёдорович; Chuprina, L. F.В роботі проведено порівняльний аналіз гігієнічного стану порожнини рота за індексом Федорова-Володкіної та швидкості слиновиділення в дітей із хронічним катаральним гінгівітом та здорових дітей 7-10 років (період змінного прикусу). Отримані результати дозволили зробити висновок, що перебіг хронічного катарального гінгівіту в дітей у період змінного прикусу відбувається на фоні погіршення гігієни порожнини рота, зниження швидкості слиновиділення в порівнянні зі здоровими дітьми. Показник гігієни порожнини рота у дітей із гінгівітом збільшується з віком та досягає максимальних значень в 10 років. Найбільший приріст індексу гігієни спостерігається у дітей від 8 до 9 та від 9 до 10 років з гінгівітом. Для своєчасного виявлення і запобігання виникнення хронічного катарального гінгівіту в дітей у період змінного прикусу слід починати профілактичні огляди стану тканин пародонта і відповідно гігієнічного стану порожнини рота з 7 років; В работе проведен сравнительный анализ гигиенического состояния полости рта по индексу Федорова-Володкиной и скорости слюноотделения у детей с хроническим катаральным гингивитом и здоровых детей 7-10 лет (период сменного прикуса). Полученные результаты позволили сделать вывод, что течение хронического катарального гингивита у детей в период сменного прикуса происходит на фоне ухудшения гигиены полости рта, снижения скорости слюноотделения по сравнению со здоровыми детьми. Показатель гигиены полости рта у детей с гингивитом увеличивается с возрастом и достигает максимальных значений в 10 лет. Наибольший прирост индекса гигиены наблюдается у детей от 8 до 9 и от 9 до 10 лет с гингивитом. Для своевременного выявления и предотвращения возникновения хронического катарального гингивита у детей в период сменного прикуса следует начинать профилактические осмотры состояния тканей пародонта и соответственно гигиенического состояния полости рта с 7 лет; To date, the prevalence of major dental diseases among children is high enough. According to WHO experts in 80% of the child population present some symptoms or the full range of symptoms of inflammation in the periodontium. During alternating occlusion incidence of inflammatory periodontal diseases is 82,22±2,85%, while the same figure for children with permanent occlusion significantly lower – 58,2±4,83%. Inflammation in periodontal tissues corresponding clinical manifestations of gingivitis and 98,67±0,76% of observations has a chronic course. Chronic gingivitis in 93,73±1,62% of children have signs of catarrhal, chronic catarrhal gingivitis significantly more common during alternating occlusion – to 62,33±3,24%. One of the leading factors of periodontal tissue diseases in children is dental plaque. Pathogenic effects of microorganisms on periodontal tissues can be done because of their enzymatic activity. Microbial enzymes can increase capillary permeability, cause depolymerization of epithelial intercellular substance, ground substance of connective tissue and collagen degradation. In this regard, an important study of oral hygiene in children with chronic catarrhal gingivitis during alternating occlusion. The aim of our study was to investigate the hygienic condition of the oral cavity and salivary rate in children with chronic catarrhal gingivitis during alternating occlusion. In this article, has been received a comparative analysis of oral hygiene index Fedorova-Volodkinoj and the rate of salivation in children with chronic catarrhal gingivitis and healthy children 7-10 years (the period of alternating occlusion). These results led to the conclusion that the course of chronic catarrhal gingivitis in children during alternating occlusion occurs against the backdrop of deteriorating oral health, reducing the rate of salivation compared with healthy children. Index of oral health in children with gingivitis increases with age and reaches its maximum value in 10 years. The largest increase in the index of hygiene observed in children from 8 to 9 and 9 to 10 years with gingivitis. For early detection and prevention of chronic catarrhal gingivitis in children during alternating occlusion should begin preventive examinations of the periodontal tissues and therefore oral hygiene status of 7 years old children.Документ Динамика показателей гигиены полости рта у детей с зубочелюстными аномалиями в процессе проведения профилактических мероприятий(2014) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Бережна, Олена Едуардівна; Бережная, Елена Эдуардовна; Berezhnaja, E. E.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.Целью нашего исследования было изучение гигиены полости рта под влиянием лечебно-профилактических мероприятий у детей с зубочелюстными аномалиями.Под нашим наблюдением находилось 50 детей в возрасте 12 лет. У всех изучали стоматологический статус. Все дети были разделены на 4 группы.Определение исследуемых показателей проводилось до начала профилактических мероприятий ( I обследование), через 1, 3 и 6 месяцев после I обследования (II, III и IV обследования).Во время каждого обследования у детей проводили изучение состояния гигиены полости рта по индексам Федорова-Володкиной и Силнесс-Лоу;Итак, наши исследования показали, что основной причиной недостаточной гигиены полости рта является наличие зубочелюстных аномалий, сопровождающихся скученностью зубов во фронтальном участке, что затрудняет процесс очистки зубов от налета;Метою нашого дослідження було вивчення гігієни порожнини рота під впливом лікувально-профілактичних заходів у дітей з зубощелепними аномаліями;Під нашим спостереженням перебувало 50 дітей у віці 12 років. У всіх вивчали стоматологічний статус. Всі діти були розділені на 4 групи.Визначення досліджуваних показників проводилося до початку профілактичних заходів (I обстеження), через 1, 3 і 6 місяців після I обстеження (II, III і IV обстеження).Під час кожного обстеження у дітей проводили вивчення стану гігієни порожнини рота за індексами Федорова-Володкіною і Сілнесс-Лоу.Отже, наші дослідження показали, що основною причиною недостатньої гігієни порожнини рота є наявність зубощелепних аномалій, що супроводжуються скупченістю зубів у фронтальній ділянці, що ускладнює процес очищення зубів від нальоту; Метою нашого дослідження Було Вивчення гігієні порожніні рота під Вплив лікувально-профілактичних ЗАХОДІВ у дітей з зубощелепними аномаліями; The purpose of our study was to study oral hygiene under the influence of therapeutic and prophylactic measures in children with dentoalveolar anomalies. Under our supervision, there were 50 children aged 12 years. Everyone studied dental status. All children were divided into 4 groups. Definition of investigated indicators was carried out before the beginning of preventive measures (I examination), 1, 3 and 6 months after the 1st survey (II, III and IV survey). During each examination, the children studied the state of oral hygiene in the Fedorov-Volodkina and Silness-Low indices;So, our research has shown that the main reason for insufficient oral hygiene is the presence of dentoalveolar anomalies, accompanied by crowding of teeth in the frontal area, which complicates the process of cleaning teeth from plaque. The method of our dossier is to remove pesticides from the lykuvalno-profilaktichesnyh zahodiv at the site teeth-anomalies.Документ Ефективність індивідуальних засобів гігієни в комплексній терапії хронічного катарального гінгівіту у підлітків(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2012) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.; Левченко, Наталія Валентинівна; Левченко, Наталия Валентиновна; Levchenko, N. V.; Хміль, Олена Всеволодівна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Khmil, E. V.; Ващенко, Ірина Юріївна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Vashchenko, I. Yu.; Чуприна, Леонід Федорович; Чуприна, Леонид Фёдорович; Chuprina, L. F.До складу лікувально-профілактичних заходів у підлітків із хронічним катаральним гінгівітом додали засоби гігієни фірми President: зубну пасту President Exclusive та President Profi, які забезпечують комплексну дію на тканини пародонта – антисептичну, протизапальну, знеболюючу. Це дозволило значно знизити показники гігієнічних індексів, індексу РМА й забезпечило стабільність зазначених показників протягом шести місяців після лікування;В состав лечебно-профилактических мероприятий у подростков с хроническим катаральным гингивитом включили средства гигиены полости рта фирмы President: зубную пасту President Exclusive и ополаскиватель President Profi, которые обеспечивают комплексное действие на ткани пародонта – антисептическое, противовоспалительное, обезболивающее. Это позволило значительно снизить показатели гигиенических индексов, индекса РМА и обеспечило стабильность указанных показателей в течение шести месяцев после лечения;Tooth paste President Exclusive and conditioner President Profi which provide antiseptic, anti-inflammatory and anaesthetising action on a periodontal tissues, have included in treatment-and-prophylactic complex at teenagers with chronic catarrhal gingivitis. Preposite treatment has permitted to considerably reduce hygienic index and the PMA index, as well as assured the sustainability of the mentioned indicators within six month post therapy.Документ Застосування препарату «Тимсал» в комплексній терапії пародонтиту у підлітків з ендокринною патологією(Ужгород, 2010) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Андріянова, Ольга Юріївна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Andriyanova, O. Yu.; Хміль, Олена Всеволодівна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Khmil, O. V.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.