Логотип репозитарію
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
Логотип репозитарію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Zaporozhets, T. M."

Зараз показуємо 1 - 20 з 38
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Adaptive teaching as one of pedagogical forms in priority at International faculty
    (Полтавський національний педагогічний університет ім В.Г. Короленка, 2025) Tkachenko, O. V.; Vesnina, L. E.; Zaporozhets, T. M.; Sokolenko, V. M.; Sharlay, N. M.; Mishchenko, S. V.; Sukhomlyn, T. A.; Ткаченко, Олена Вікторівна; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Міщенко, Сергій Віталійович; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна
    The authors substantiate essentiality to use adaptive teaching at the lessons with the International faculty students to develop adaptive thinking and learning in the applicants. It will provide effective academic adaptability of educative process all participants, will encourage to creative teaching, using the soft skills by the tutors, Personalized teaching. Separate attention is paid to adaptability to pass Krok 1 successfully. As a whole, the authors describe methods of adaptive teaching implemented in an educative process at PSMU Physiology department while working with International faculty students in part ZOOM and Google-class. They differentiate the terms “adaptive feedback” and “adaptable feedback” while emphasizing to essentiality to provide feedback high effectiveness. Also the authors mention dys-adaptive teaching contribution into academic stress possible development in the International faculty students.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Anxiety, depression, dysfunction of the autonomic nervous systemAnd their correlations during COVID-19 pandemic
    (Полтавський державний медичний університет, 2023) Zaporozhets, T. M.; Korovina, L. D.; Sukhomlyn, T. A.; Mishchenko, I. V.; Sukhomlyn, A. A.; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Коровіна, Лідія Дмитрівна; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Сухомлин, Андрій Анатолійович
    Метою дослідження було вивчення взаємозв'язку психологічних і регуляторних механізмів розвитку дисфункції автономної нервової системи у відповідь на стресові фактори під час пандемії COVID-19. Було обстежено 133 студента. Використовували опитувальники HADS, PSS-10, State-aR. Дисфункцію автономної нервової системи визначали за А.М. Вейном та на основі аналізу варіабельності серцевого ритму. Серед когорти обстежених у 37,0 % відмічались прояви тривоги та 38,1 % мали субклінічні та клінічні прояви депресії. Помірний та високий рівень суб'єктивного стресу мали 99,1 % опитаних. У осіб з субклінічними та клінічними ознаками депресії відзначалась змінена варіабельність серцевого ритму. Прямі зв’язки були між рівнями тривоги та депресії (R=0,50, p<0,001), тривоги та стресу (R=0,28, p<0,01), тривоги та показника дисфункції АНС (R=0,23, p<0,05), депресії та дисфункції АНС (R=0,30, p<0,005), зворотні – між рівнем тривоги та сумарного показника автономної регуляції aR (R=–0,45, p<0,001), між рівнем депресії та сумарного показника автономної регуляції aR (R=–0,29, p<0,01).
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Effect of quercetin administration on electron microscopic changes in testicular interstitial endocrinocytes during long-term central blockade of luteinising hormone in rats
    (Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова, 2024) Stetsuk, Ye. V.; Shepitko, V. I.; Pronina, O. M.; Zaporozhets, T. M.; Boruta, N. V.; Vilkhova, O. V.; Lysachenko, O. D.; Pelypenko, L. B.; Voloshyna, O. V.; Levchenko, O. A.; Стецук, Євген Валерійович; Шепітько, Володимир Іванович; Проніна, Олена Миколаївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Борута, Наталія Володимирівна; Вільхова, Олена Вікторівна; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Пелипенко, Лариса Борисівна; Волошина, Олена Валеріївна; Левченко, Ольга Анатоліївна
    Quercetin is a flavonoid with potential health benefits and it may help prevent cardiovascular diseases, reduce the risk of degenerative brain processes and cancer, and has antioxidant properties that neutralise free radicals. Substances in this group also have antioxidant properties, which help the body protect itself from the harmful effects of free radicals by neutralising these unstable molecules. Research indicates that the impact of free radicals on cell structure is associated with the development of chronic diseases such as diabetes, cancer, and cardiovascular pathologies. The aim of the study was to investigate the effect of quercetin administration on electron microscopic changes in the interstitial endocrinocytes of the testes under long-term central blockade of the synthesis of luteinising hormone by tryptorelin. The experiment involved 35 sexually mature male white rats. They were divided into two groups: the control group (I) received saline, while group II received subcutaneous injections of tryptorelin at a dose of 0.3 mg of active ingredient per kg of rat body weight to induce experimental central deprivation of luteinising hormone synthesis and additionally, quercetin was administered three times a day by gastric tube in terms of body weight. The study has demonstrated that the administration of tryptorelin results in structural and functional changes in the connective tissue components of rat testes. Specifically, there are quantitative and qualitative disorders in the population of interstitial endocrine cells, as well as electron microscopic changes at the subcellular level. Various pathological changes and abnormalities in the functional activity of the internal components of the cell were detected on days 270 and 365 of the experiment. The frequency, number, and size of Reinke crystals in relation to the cell volume correlated with changes in cells and increased at later stages of the study. A similar correlation with testosterone levels has not been found in the literature, which leads us to classify Reinke crystals as the result of degenerative processes in the cell. Thus, additional administration of quercetin reduces the adverse effect of tryptorelin and delays the onset of changes in the structure of interstitial endocrinocytes from day 180 to later observation periods.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    International faculty students’ active self-work at physiology department as a factor of deep knowledge managing
    (Полтавський державний медичний університет, 2025) Vesnina, L. E.; Zaporozhets, T. M.; Tkachenko, O. V.; Sokolenko, V. M.; Sukhomlyn, Т. А.; Sukhomlyn, А. А.; Mishchenko, S. V.; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Сухомлин, Андрій Анатолійович; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Міщенко, Сергій Віталійович
    The article is devoted to some peculiarities of International students’ self-work organization, its problems and role in gaining the deep knowledge to provide effective knowledge survival. The authors analyze some approaches and methods of International faculty students’ self-work improvement implemented in an educative process at Physiology department in part activity in Google-class, taking the applicants’ individual peculiarities into consideration, using vast intra- and inter-disciplinary integration with especial accent on the topic studied applied significance. The authors emphasize essentiality to combine self-work optimal organization with creating favorable conditions to provide this students’ activity artistic character. Стаття присвячена деяким особливостям органiзацiï самостiйноï роботи студентiв мiжнародного факультету, ïï проблемам та ролi у здобуттi поглиблених знань для забезпечення ефективноï витривалостi знань. Автори аналiзують деякi пiдходи та методи покращення самостiйноï роботи студентiв мiжнародного факультету в освiтньому процесi на кафедрi фiзiологiï, зокрема, активнiсть в Гугл-класi, прийняття до уваги iндивiдуальних особливостей пошукувачiв, використання значноï iнтра- та iнтердисциплiнарноï iнтеграцiï з особливим акцентом на прикладному значеннi теми, яка вивчається. Автори пiдкреслюють важливiсть комбiнувати оптимальну органiзацiю самостiйноï робот iз створенням благоприємних умов для забезпечення творчого характеру цiєï активностi cтудентiв.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Personal characteristics and anxiety of students against the background of the Covid-19 pandemic in Ukraine
    (Полтавський державний медичний університет, 2022) Korovina, L. D.; Zaporozhets, T. M.; Silkova, O. V.; Коровіна, Лідія Дмитрівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Сілкова, Олена Вікторівна
    The purpose of the study was to investigate the level, state and signs of student anxiety in the COVID-19 pandemic, toidentify the most significant factors associated with potential problems in these conditions, to investigate the relationship between anxiety, and individual psychological characteristics of students and autonomic nervous system disorders. systems. In December 2020 – to January 2021, an online survey was conducted to study the personal and situational anxiety, neuroticism and individual psychological orientation of H. Eysenck, the presence of autonomic nervous system dysfunction according to A.M. Wein and determine the level of specific anxieties caused by the pandemic. Until the end of the first year of the COVID-19 pandemic, we observed increased levels of situational and personal anxiety in medical students. In turn, the level of neuroticism was typical of this social group. Extraversion has decreased compared to the pre-pandemic period. The level of neuroticism correlated with anxiety about the risk of infection of family members of COVID-19, and the level of personal anxiety correlated with anxiety about their own risk of infection with COVID-19. The state of autonomic regulation remained at the level of thepandemic period.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Physiology. Module 1. General physiology and high integrated functions
    («Магнолія 2006», Львів, 2019) Zaporozhets, T. M.; Rud, M. V.; Sukhomlyn, T. A.; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Рудь, Марія Володимирівна; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна
    Навчальний посібник для студентів стоматологічних та медичних факультетів вищих медичних навчальних закладів. Основне призначення навчального посібника - вивчення фізіології збудливих тканин, нервової регуляції функцій організму, ролі ЦНС у регуляції рухових функцій, фізіології сенсорних систем, автономної та гуморальної регуляції та фізіології ВНД студентами-іноземцями з англомовною формою навчання; Учебное пособие для студентов стоматологических и медицинских факультетов высших медицинских учебных заведений. Основное назначение учебного пособия - изучение физиологии возбудимых тканей, нервной регуляции функций организма, роли ЦНС в регуляции двигательных функций, физиологии сенсорных систем, автономной и гуморальной регуляции и физиологии ВНД студентами-иностранцами с англоязычной формой обучения; An educational guideline for students of dental and medical faculties of medical schools. The main purpose of the textbook is stadying of the physiology of excitable tissues, the nervous regulation of body functions, the role of the CNS in the regulation of motor functions, the physiology of sensory systems, autonomic and humoral regulation and physiology of HNA by foreign students with English-language training
  • Ескіз недоступний
    Документ
    The effect of quercetin on the structural organisation of the testicular interstitial space in the dyshormonal state induced by tryptorelin at day 270 in the experiment
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Stetsuk, Ye. V.; Shepitko, V. I.; Zaporozhets, T. M.; Pronina, O. M.; Boruta, N. V.; Стецук, Євген Валерійович; Шепітько, Володимир Іванович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Проніна, Олена Миколаївна; Борута, Наталія Володимирівна
    The objective of this study was to assess the morphological changes in the interstitial space of rat testes, determine the sources of nitric oxide production, and evaluate the intensity of oxidative stress in the rat testes during longterm experimental central blocking of the synthesis of luteinising hormone by tryptorelin, with the addition of quercetin to the diet. The experimental group of ten animals received a subcutaneous injection of tryptorelin at a dose of 0.3 mg/kg of active ingredient for 270 days, with simultaneous addition of quercetin to the diet, to model central blocking of luteinising hormone synthesis. Morphologically, the number of macrophages on day 270 was increased at the expense of perivascular macrophages. During the biochemical study of the testicular interstitium, we found that the main production of superoxide anion radical on the 270th day of observation was slightly reduced. The addition of quercetin to the diet reduces changes in the structure of the interstitial space of the testes and impaired nitric oxide production by constitutive isoforms of NO synthase induced by tryptorelin on the 270th day of observation.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Вивчення фізіології кровообігу в системі підготовки лікаря
    (Українська медична стоматологічна академія, 1993) Лобань-Череда, Галина Андріївна; Міщенко, Віталій Петрович; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Павленко, Ганна Петрівна; Жукова, Марина Юріївна; Горбенко, Сергій Олександрович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Весніна, Людмила Едуардівна; Lobanʹ-Chereda, H. A.; Mishchenko, V. P.; Goncharenko, L. L.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M. Yu.; Horbenko, S. O.; Zaporozhets, T. M.; Morgun, Z. K.; Vesnina, L. E. ; Лобань-Череда, Галина Андреевна; Мищенко, Виталий Петрович; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Павленко, Анна Петровна; Жукова, Марина Юрьевна; Горбенко, Сергей Александрович; Запорожец, Татьяна Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Веснина, Людмила Эдуардовна
    Знання фізіології серцево-судинної системи має велике значення в підготовці лікарів усіх спціальностей, особливо лікарів-терапевтів. Основним принципом викладання цього розділу є максимальне наближення його до клініки. Це проявляється як в лекційному курсі, так і при проведенні лабораторних та семінарських занять. Кількість годин присвячених цьому розділу складає: на лекціях — 14, на лабораторних заняттях — 42. За цей час студенти вивчають фізіологічні властивості серцевого м'яза, оцінюють ритм і основні фази серцевого циклу, функцію клапанів, основні типи і властивості судин. Крім того, студенти опановують основні методи дослідження функцій серця та судин. Достатньо інформативними для вивчення функціонального стану серця і судин є зовнішні прояви діяльності серцевосудинної системи: тони серця, біоелектричні явища, рух крові по порожнинам серця і судин. Ці показники дають якісну та кількісну характеристику діяльності серця та судин і широко використовуються в клінічній практиці. Графічні відображення зовнішніх проявів системи кровообігу (електро-кардіграма, фонокардіограма, реограма, сфігмограма, полікардіограма) студенти аналізують, роблять висновки, розкривають механізми виявлених порушень. Крім цього, студенти відпрацьовують навички аускультації тонів серця, вимірювання артеріального тиску, пальпаторного дослідження властивостей пульсу. Ці показники функції серцево-судинної системи вивчають у стані фізіологічного спокою і при проведенні функціональних проб. Оцінку регуляторних механізмів системи кровообігу проводять за допомогою клінічно важливих рефлексів (рефлекси Чермака, Даніні-Ашнера) та клінічних проб (кліностатичної, ортостатичної).
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Виховний процес на кафедрі нормальної фізіології
    (Українська медична стоматологічна академія, 1998) Міщенко, Віталій Петрович; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Жукова, Марина Юріївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Анна Петровна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Мищенко, Виталий Петрович; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Жукова, Марина Юрьевна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Павленко, Анна Петровна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Mishchenko, V. P.; Goncharenko, L. L.; Zhukova, M. Yu.; Zaporozhets, T. M. ; Pavlenko, H. P.; Morgun, Z. K.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.
    Предметом найголовнішої турботи вихователя є вибір студентами кваліфікації Не "спілкування", не "спілкування", не "духовного контакту" чекає студент від викладача, а реальної допомоги у підвищенні озброєння знаннями. Найбільшою мірою реалізується цей третій принцип при читанні лекцій. Методика, зміст і логіка лекцій спрямовані на формування у студентів гуманності і благородства, самовіддачі і сердя, необхідності постійно вдосконалювати свої знання.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Вплив пептидних фрагментів гемоглобіну на показники крові і кісткового мозку за умов свинцевої інтоксикації
    (Українська медична стоматологічна академія, 2001) Запорожець, Тетяна Миколаївна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Zaporozhets, T. M.
    Дослідження проведені на 29 мурчаках обох статей масою 400-420 г. Тварин поділили на три групи: інтактну (10), контрольну (9), дослідну (10). Мурчаки контрольної групи отримували per os 4% розчин ацетату свинцю з розрахунку 60 мг/кг маси тіла на добу на протязі 27 днів, а в останні 7 діб ім внутрішньом'язово вводили 0,2 мл 0,9% апірогенного розчину хлориду натрію. Мурчаки дослідної групи також отримували 27 днів ацетат свинцю в дозі 60 мг/кг маси тіла на добу, а в останні 7 днів інтоксикації їм внутрішньом'язово вводили пептидний комплекс добутий з гемоглобіну людини, у дозі 1 мг/кг маси тіла на добу у 0,2 мл фізіологічного розчину.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Вплив екзогенних чинників на соматичне здоров’я та автономну нервову регуляцію у дітей та молоді
    (ПОКППІТ «Освітаінфоком», 2019) Коровіна, Лідія Дмитрівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Козакевич, Вероніка Клавдіївна; Коровина, Лидия Дмитриевна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Козакевич, Вероника Клавдиевна; Korovina, L. D.; Zaporozhets, T. M.; Kozakevich, V. K.
    Монографія присвячена аналізу впливу зовнішних чинників та особливостей способу життя на стан здоров’я, зміни автономної нервової регуляції та стан серцево-судинної системи, які здатні призводити до порушень стану здоров’я у дітей та юнацтва.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Вплив кверцетину на продукцію реактивних киснево-азотних форм у структурах інтерстиційного простору сім'яників щурів при тривалій дії триптореліну
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Стецук, Євген Валерійович; Шепітько, Володимир Іванович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Проніна, Олена Миколаївна; Борута, Наталія Володимирівна; Stetsuk, Ye. V.; Shepitko, V. I.; Zaporozhets, T. M.; Pronina, O. M.; Boruta, N. V.
    Кверцетин - це поширений флавоноїд, природний пігмент, який присутній у складі багатьох фруктів, овочів та насіння. Флавоноїди допомагають уникнути розвитку хвороб серцево-судинної системи, знижують ризик виникнення дегенеративних процесів у головному мозку та онкологічних захворювань. Як відомо, центральне блокування синтезу лютеїнізуючого гормону призводить до розвитку окисного стресу в печінці, серці, слинних залозах щурів. Метою даного дослідження було оцінити зміни інтерстиційного простору сім’яників щурів, визначити джерела продукції оксиду азоту та інтенсивність оксидативного стресу в сім’яниках щурів під час довготривалого експериментального центрального блокування синтезу лютеїнізуючого гормону триптореліном. Досліди були проведені на 15 білих статевозрілих білих щурах – самцях. Тварини були поділені на 2 групи. Перша група (контрольна) отримувала підшкірно ін'єкцію 0,9% розчину натрію хлориду. У другій групі тварин (експериментальна) моделювалось центральне блокування синтезу лютеїнізуючого гормону, шляхом підшкірної ін'єкції триптореліну в дозі 0,3 мг/кг діючої речовини протягом 365 днів, з одночасним додаванням у раціон харчування кверцетину, який вводився перорально, за допомогою гастрального зонду тричі на день. Загальну продукцію оксиду азоту оцінювали за загальною активністю NO-синтаз (gNOS). Про активність gNOS судили за приростом нітритів (NO2-) після інкубації в трис-буферному розчині. Концентрацію нітритів визначали за допомогою реактиву Гриса-Ілосвая на довжині хвилі 540 нм. Також визначали активність індуцибельної (iNOS) та конститутивних (cNOS) ізоформ, використовуючи селективний інгібітор iNOS - аміногуанідин гідрохлориду. Базову продукцію супероксидного аніон-радикалу (О2•-) визначали за приростом диформазану, утвореного в реакції О2•- з нітросинім тетразолієм після інкубації в буферному розчині, що містить гідроксид натрію. Введення кверцетину зменшує негативний вплив триптореліну, що призводить до структурно - функціональних змін у будові сполучнотканинних компонентів сім’яників щурів на 365 добу спостереження і характеризуються ознаками фіброзу з порушеннями продукції оксиду азоту конститутивними ізоформами NO-синтази.
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Гендерна рівність в медицині та освіті. Особливість роботи чоловіків та жінок на кафедрі фізіології ПДМУ
    (2025) Сухомлин, Андрій Анатолійович; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Міщенко, Сергій Віталійович; Sukhomlyn, A. A.; Vesnina, L. E. ; Zaporozhets, T. M.; Sukhomlyn, T. A.; Mischenko, S. V.
    Для інтеграції України в Європейський Союз, необхідно запроваджувати європейську систему цінностей. Важливою зміною суспільних відносин, викладеною в Угоді про асоціацію України з Європейським Союзом, є глибока трансформація гендерних відносин у суспільстві. Директиви Угоди чітко визначають принципи рівного ставлення до людей різних статей. В Угоді також затверджується необхідність рівного доступу та рівних можливостей обох статей у сфері освіти та медицини. Довгий час у сфері медицини переважали чоловіки. Але сьогодні великий відсоток серед здобувачів освіти та випускників закладів вищої медичної освіти становить саме жінки. Жінки у кількісному аспекті навіть переважають над чоловіками у медичній сфері. Але жінки не так активно просуваються по кар'єрних сходах, тому жінку-лікаря на керівній посаді зустрінеш не так часто. Прийти до гендерної рівності складно, але можливо та потрібно. Жінки та чоловіки в медицині рівні, про що говорить вислів «у лікаря немає статі». Потрібно сприймати та ставитись до всіх лікарів однаково, адже кожен з них готовий допомогти вам і у реанімаційному відділенні, і у операційній, і у кабінеті лікаря-терапевта. На кафедрі фізіології Полтавського державного медичного університету працюють представники обох статей, що забезпечує формування злагодженого та ефективного колективу. Фізіологія є обов'язковою освітньою компонентою більшості медичних навчальних закладів освіти. Вивчення фізіології, методів фізіологічних досліджень та їх показників, які інтерпретує лікар у своїй роботі відіграє важливу роль у підготовці майбутнього лікаря. Тому, важливу роль у підготовці студентів медичних освітніх закладів відіграє формування професійного, гармонійного колективу з представників обох статей. Ефективність роботи співробітників нашої кафедри, представленої представниками обох статей, які доповнюють один одного та сприяють формуванню збалансованого колективу, продемонстрована продуктивною роботою в складних умовах. Останніми роками, у зв’язку з пандемією COVID19 та широкомасштабною агресією РФ проти України, ускладнились умови роботи в університеті та підвищився рівень стресу. Наявність різногендерного, збалансованого колективу дозволило більш ефективно працювати, ефективно використовувати дистанційні методи у навчальній і науковій роботі та підвищити стресостійкість працівників. For the integration of Ukraine into the European Union, it is necessary to introduce a European system of values. An important change in social relations, set out in the Association Agreement between Ukraine and the European Union, is a profound transformation of gender relations in society. The directives of the Agreement clearly define the principles of equal treatment of people of different sexes. The Agreement also affirms the need for equal access and equal opportunities for both sexes in the field of education and medicine. For a long time, the field of medicine was dominated by men. But today, a large percentage of students and graduates of higher medical education institutions are women. In quantitative terms, women even outnumber men in the medical field. But women do not move up the career ladder so actively, so you will not meet a female doctor in a leadership position so often. It is difficult to achieve gender equality, but it is possible and necessary. Women and men are equal in medicine, as the saying goes "a doctor has no gender." You need to perceive and treat all doctors equally, because each of them is ready to help you in the intensive care unit, in the operating room, and in the general practitioner's office. Representatives of both sexes work at the Department of Physiology of Poltava State Medical University, which ensures the formation of a harmonious and effective team. Physiology is a mandatory educational component of most medical educational institutions. The study of physiology, methods of physiological research and their indicators, which the doctor interprets in his work, plays an important role in the training of a future doctor. Therefore, an important role in the training of students of medical educational institutions is played by the formation of a professional, harmonious team of representatives of both sexes. The effectiveness of the work of the employees of our department, represented by representatives of both sexes, who complement each other and contribute to the formation of a balanced team, is demonstrated by productive work in difficult conditions. In recent years, due to the COVID-19 pandemic and the large-scale aggression of the Russian Federation against Ukraine, working conditions at the university have become more difficult and stress levels have increased. The presence of a diverse, balanced team has allowed for more efficient work, the effective use ofdistance learning methods in educational and scientific work, and increased stress tolerance of employees
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Деякі аспекти технології навчання в медичній освіті
    (Українська медична стоматологічна академія, 2008) Міщенко, Ігор Віталійович; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Mishchenko, I. V.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.; Morgun, Z. K. ; Zaporozhets, T. M.; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Yu.; Pavlenko, H. P.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.; Мищенко, Игорь Витальевич; Веснина, Людмила Эдуардовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна Петровна; Ткаченко, Елена Викторовна; Федотенкова, Наталья Николаевна
    Отже, технологія навчання - впорядкована сукупність і послідовність методів і процесів, які забезпечують реалізацію проекту дидактичного процесу і досягнення діагностованого результату. В технології навчання чільне місце належить забезпеченню зворотного зв'язку, який дозволяє в процесі організації контролю постійно знаходити студентів, у яких виникають труднощі із засвоєнням навчального матеріалу. Це дозволяє коректувати недоліки використання тестування як засобу навчання і контролю не дає можливості викладачам адекватно оцінювати творчі здібності студентів, рівень засвоєння теоретичного матеріалу, обмежує зворотний звязок між викладачем і студентом та ін. У звязку з цим недоцільно повністю відмовлятися від традиційних методів навчання, таких як бесіда, диспут, семінар.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Дизрегуляція автономної нервової системи в осіб молодого віку з надлишковою масою тіла
    (2023) Запорожець, Тетяна Миколаївна; Саник, Олександр Володимирович; Zaporozhets, T. M.; Sanyk, O. V.
    Проведено дослідження параметрів автономної нервової системи (вегетативного тонусу, вегетативної реактивності, вегетативного забезпечення) та показників центральної гемодинаміки (за даними тетраполярної грудної реографії) в юнаків і дівчат з нормальною та надлишковою масою тіла. Показано, що в осіб із надлишковою масою тіла у 2,8 раза (р < 0,05) частіше спостерігалась недостатність реактивності парасимпатичного відділу автономної нервової системи. Також в осіб із надлишковою вагою з нормальною вегетативною реактивністю був гіперкінетичний тип гемодинаміки. Величина систолічного та діастолічного тиску після проведення око-серцевої проби корелювала з індексом маси тіла (τ = 0,19, р < 0,01 та τ = 0,21, р < 0,05). Співвідношення окружності талії і стегон корелювало з ударним індексом (τ = 0,22, р < 0,05). Вегетативний тонус і вегетативне забезпечення діяльності в осіб із надлишковою масою тіла не відрізнялись від відповідних показників в осіб із нормальною масою тіла.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Епілепсія і уроджені аномалії мозку у дорослих
    (ЛДНЦ"Епілепсія", 2007) Саник, Олександр Володимирович; Грицай, Наталія Миколаївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Sanyk, A. V.; Giytsay, N. M.; Zaporozhets, T. M.
    Досліджено 5 дорослих хворих з парціальними епілептичними нападами, у яких при МРТ-дослідженні виявлені уроджені аномалії головного мозку Арнольда-Кіарі та Денді-Уокера. Розглянуто питання клініки, патогенезу, особливості лікування епілептичних нападів при цих аномаліях.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Комплекс пептидних фрагментів гемоглобіну: роль в регуляції системи крові
    (2002) Запорожець, Тетяна Миколаївна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Zaporozhets, T. M.
    Дисертація (рукопис) на здобуття наукового ступеня доктора біологічних наук за спеціальністю 14.03.13 - нормальна фізіологія. - Інституті фізіології ім. О.О.Богомольця НАН України, Київ, 2002. Пептидний комплекс, отриманий шляхом ферментативного гідролізу гемоглобіну з наступною екстракцією органічною кислотою в присутності двохвалентних катіонів має власну фізіологічну активність, яка спрямована на підтримку метаболічних та регенераторних процесів у системі крові. Комплекс пептидних фрагментів гемоглобіну можна віднести до медіаторної ланки біорегуляції системи крові, яка здійснює перенос специфічної інформації після взаємодії з мембранними рецепторами, змінюючи активність внутрішньоклітинних білків (зокрема bcl-2) з протеінкіназами, сигнали від яких змінюють експресію ядерних білків (зокрема р53). Виявлена здатність комплексу пептидних фрагментів гемоглобіну посилювати розвиток еритробластних елементів та стимулювати процеси проліферації клітин гранулоцитарного ряду за фізіологічних умов і при розвитку експериментальних патологій. Комплексу пептидних фрагментів гемоглобіну в умовах експериментальної патології системи крові (гемолітичної анемії, викликаній введенням сірчанокислого фенілгідразину, порушенні синтезу порфіринів та гему в умовах хронічної свинцевої інтоксикації, гіпопластичноїї анемії, викликаній променевим пошкодженням організму, депресії кровотворення,, викликаній введенням цитостатика) притаманна нормалізуюча дія на систему вільнорадикального окислення, білки гострої фази запалення, неспецифічну резистентність, що супроводжується відновленням фагоцитарних властивостей нейтрофілів, нормалізацією функцій системи гемостазу та імунітету. Перспективне подальше вивчення комплексу пептидних фрагментів гемоглобіну, як потенційних лікарських речовин, що разом із вирішенням найважливіших теоретичних проблем біологічної регуляції дозволить накреслити нові підходи до лікування різних захворювань системи крові.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Медична фізіологія - сучасний напрямок викладання фізіології в медичних ВНЗ
    (Полтавський державний медичний університет, 2024) Міщенко, Ігор Віталійович; Коковська, Оксана Валеріївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Сухомлин, Андрій Анатолійович; Mishchenko, I. V.; Kokovska, O. V.; Zaporozhets, T. M.; Sukhomlyn, T. A.; Sukhomlyn, A. A.
    Стаття присвячена актуальній проблемі підготовки сучасного лікаря у вищій медичній школі, проаналізовані сучасні теоретичні та практичні підходи до реалізації інтеграції медичної фізіології як фундаментальної медико-біологічної дисципліни у вищій медичній школі. В статті розглянути актуальні питання викладання дисципліни фізіології в сучасних умовах освітнього процесу. Предмет викладається кафедрою фізіології ПДМУ для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП "Медицина", "Педіатрія". "Стоматологія", "Фармація" галузі знань 22 "Охорона здоров'я" та ОПП "Біологія" галузі знань 09 "Біологія" на ІІ курсі. Обгрунтовується роль практично орієнтованому принципу викладання, адже фізіологія є однією з фундаментальних дисциплін, що забезпечує міждисциплінарну інтеграцію у вищій медичній освіті від теоретичних наук до практичних, а її вивчення максимально наближає здобувачів освіти до вивчення клінічних дисциплін. В статті підкреслюється, що методи фізіологічних досліджень є по суті клінічними методами дослідження фізіологічних функцій організму людини, які в подальшому здобувачі освіти будуть застосовувати в своїй лікарській практиці. Для цього на кафедрі втілюють комплексний підхід, який включає підготовку та постійне оновлення навчальних та навчально-методичних посібників, що включають лабораторні роботи з описом фізіологічних методів досліджень. В статті наведені здобутки кафедри фізіології Полтавського державного медичного університету у вигляді участі співробітників кафедри у виданні першого перекладу українською мовою всесвітньо відомого підручника з фізіології "Медична фізіологія за Гайтоном і Голлом" у 2-х томах. Зазначається, що підвищення якості освіти у медичних вищих навчальних закладах є ключовим завданням, що вимагає постійного вдосконалення ефективності організації й інформатизації навчального процесу, упровадження передових наукових розробок та технологій у практику викладання, забезпечення високого професіоналізму викладачів, створення сучасного навчально-методичного та лабораторно-інструментального забезпечення, зокрема дисципліни фізіологія, як теоретичного фундаменту клінічної медицини.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Навчальні науково -консультативні лабораторії кафедри як найбільш ефективна форма наочності у вивченні нормальної фізіології
    (Дніпропетровська державна медична академія, 2001) Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Анна Петровна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Yu.; Pavlenko, H. P.; Zaporozhets, T. M. ; Morgun, Z. K.
    Створення оптимальних умов для засвоєння навчального матеріалу залежить не тільки від застосування досконалих методів навчання; а й від оснащення кафедр, можливості використання сучасного обладнання. На кафедрі нормальної фізіології Української медичної стоматологічної академії в останні роки створені навчальні науково-консультативні лабораторії. В цих лабораторіях здійснюється навчальна, науково-дослідна робота та надається консультативна допомога хворим (на госпрозрахункових умовах). Таких лабораторій на кафедрі шість (нейрофізіологічна, псиході агностична, акупунктурної діагностики, коагулологічна, масажу, косметології) згідно з основними розділами фізіології (центральної нервової системи, вищої нервової діяльності, крові, кровообігу, нервово-м'язової системи, виділення). В кожній лабораторії зосереджена найсучасніша діагностична та лікувальна апаратура з комп'ютерним забезпеченням.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Общая физилогия возбудимых тканей и центральной нервной системы
    (Освітаінфоком, Полтава, 2017) Запорожец, Татьяна Николаевна; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна Петровна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Zaporozhets, T. M.; Zhukova, M. Yu.; Pavlenko, A. P.
    Основное назначение учебного пособия - углубленное, профильное изу-чение физиологии студентами иностранцами стоматологических факультетов с русскоязычной формой обучения. В пособии изложен теоретический материал из разделов «Общая физиология возбудимых тканей» и «Общая физиология ЦНС», представлены практические работы, предусмотренные программой по дисциплине «Физиология». Это позволяет не только усвоить теоретические знания по данным разделов курса физиологии, но и овладеть практическими навыками, которые необходимы в работе врача-стоматолога. Пособие может использоваться студентами в процессе самостоятельной подготовки к практи-ческим занятиям, экзаменам. Приведенные ситуационные задачи и тесты из ба-зы «Крок 1» имеют эталонные ответы, которые позволяют проконтролировать уровень знаний студентов The main purpose of the textbook is an in-depth, profile study of physiology by foreign students in dental faculties with a Russian-language form of instruction. The manual contains theoretical material from the sections "General physiology of excitable tissues" and "General physiology of the central nervous system", practical work is provided for in the program on discipline "Physiology". This allows not only to learn theoretical knowledge from the data of the physiology course, but also to master the practical skills that are necessary in the work of a dentist. The manual can be used by students in the process of self-preparation for practical classes, exams. The above situational tasks and tests from the database "Krok 1" have standard answers that allow you to check the level of knowledge of students. Основне призначення навчального посібника - поглиблене, профільне изу-чення фізіології студентами іноземцями стоматологічних факультетів з російськомовної формою навчання. У посібнику викладено теоретичний матеріал з розділів «Загальна фізіологія збудливих тканин» і «Загальна фізіологія ЦНС», представлені практичні роботи, передбачені програмою з дисципліни «Фізіологія». Це дозволяє не тільки засвоїти теоретичні знання з даними розділів курсу фізіології, а й оволодіти практичними навичками, які необхідні в роботі лікаря-стоматолога. Посібник може використовуватися студентами в процесі самостійної підготовки до практичних занять, іспитів. Наведені ситуаційні задачі і тести з бази «Крок 1» мають еталонні відповіді, які дозволяють проконтролювати рівень знань студентів
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »
BASEROARRORROARMAPOpenDOARЕ-каталог PSMU

36011, Poltava, 23 Shevchenko Street

DSpace software and Poltava State Medical University copyright © 2017-2025 | Library PDMU

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • Зворотний зв'язок