Вісник проблем біології і медицини, 2023, Випуск 2 (169), додаток
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Вісник проблем біології і медицини, 2023, Випуск 2 (169), додаток за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 26
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання дистанційних технологій навчання при вивченні навчальної дисципліни «Фтизіатрія»(Полтавський державний медичний університет, 2023) Куліш, Марина Володимирівна; Ярешко, Анатолій Григорович; Kulish, Maryna; Yareshko, AnatoliyДистанційні технології навчання протягом останніх років зайняли одне з провідних місць в сучасному освітньому процесі у вищій школі. Якщо до недавнього часу така форма навчання використовувалася переважно викладачами, лікарями та іншими фахівцями, які, займаючись самоосвітою, намагалися поглибити і покращити свої знання у тій, чи іншій медичній галузі, то пандемія COVID-19 і введення 24 лютого 2022 р. в Україні військового стану призвели до тимчасового призупинення очного навчання в усіх закладах освіти, що в свою чергу активізувало всіх учасників освітнього процесу до швидкого опанування і використання дистанційних технологій навчання.Документ Роль виховної роботи на кафедрі анатомії з клінічною анатомією та оперативною хірургією у формуванні громадської активності та соціальної відповідальності студентів(Полтавський державний медичний університет, 2023) Донченко, Світлана Владиславівна; Білаш, Сергій Михайлович; Проніна, Олена Миколаївна; Коптев, Михайло Миколайович; Пирог-Заказникова, Ангеліна Валеріївна; Ячмінь, Анастасія Ігорівна; Олійніченко, Ярина Олександрівна; Кононов, Богдан Сергійович; Олексієнко, Владислав ВіталійовичАктуальною необхідністю сучасної вищої освіти є забезпечення сприятливих умов для особистісного зростання, розвитку та самовдосконалення кожного студента, який в майбутньому стане фахівцем․ Така освіта повинна враховувати індивідуальні запити та інтереси студентів, а також стимулювати їх внутріш ню потребу у формуванні не лише професіоналізму, але й системи цінностей та духовного світу․Документ Міждисциплінарний підхід та наступність у викладанні фундаментальних і клінічних дисциплін у сучасній медичній освіті(Полтавський державний медичний університет, 2023) Ксьонз, Ігор Володимирович; Гриценко, Євген Миколайович; Пилипюк, Євген Вікторович; Овчар, Олег ВолодимировичМіждисциплінарний підхід до організації навчального процесу у вищій школі, втілений у різних дидактичних формах, дозволяє реалізувати принципи Болонського процесу та спрямований на забезпечення цілісності сучасного навчального процесу у вищій школі. Залишається актуальною проблема реалізації наступності в медичній освіті. Незважаючи на те, що вдосконалені протягом десятиліть програми дисциплін, що передбачені вищою школою, складені з урахуванням принципів міждисциплінарної інтеграції та передбачають тісні взаємозв'язки як по вертикалі (від молодших курсів до старших), так і по горизонталі (між дисциплінами одного курсу), на практиці здобувачі освіти далеко не завжди бачать наступність між фундаментальними та клінічними дисциплінами.Документ Організація освітнього процесу кафедри анатомії з клінічною анатомією та оперативною хірургією на сучасному етапі розвитку медичної освіти(Полтавський державний медичний університет, 2023) Білаш, Сергій Михайлович; Коптев, Михайло Миколайович; Проніна, Олена Миколаївна; Пирог-Заказникова, Ангеліна Валеріївна; Олійніченко, Ярина Олександрівна; Донченко, Світлана Владиславівна; Ячмінь, Анастасія Ігорівна; Кононов, Богдан Сергійович; Олексієнко, Владислав ВіталійовичТаким чином, протягом останніх років освітній процес на кафедрі анатомії з клінічною анатомією та оперативною хірургією зазнав суттєвих прогресивних змін, спрямованих на формування із здобувана освіти високоосвіченого, конкурентоспроможного фахівця в галузі охорони здоров'я, здатного до інноваційної діяльності, неперервного професійного розвитку та навчання впродовж життя.Документ Morphological characteristics of the wall of rats' ileum when using a food additives complex(Полтавський державний медичний університет, 2023) Oliinichenko, Ya. O.; Bilash, S. M. ; Олійніченко, Ярина Олександрівна; Білаш, Сергій МихайловичThus, the obtained data make it possible to establish the presence of structural and metric changes in the wall of the ileum of rats, which appear already from the first week of using a complex of food additives.Документ Проблематика використання компʼютерних технологій у викладанні анатомії(Полтавський державний медичний університет, 2023) Білаш, Сергій Михайлович; Проніна, Олена Миколаївна; Олексієнко, Владислав Віталійович; Донченко, Світлана Владиславівна; Олійніченко, Ярина Олександрівна; Коптев, Михайло Миколайович; Пирог-Заказникова, Ангеліна Валеріївна; Ячмінь, Анастасія Ігорівна; Кононов, Богдан СергійовичДослідження показало, що основна проблема у використaннi VR–це певне спотворення знaнь студентiʙ щодo poɜмiщення оргaнiв, їхньої форми тa кольору. Втой же чac ïї piвeнь є незнaчним, щоб сильно aкцентyʙaти нa нa ньoмy yʙaгy. Biд використaння дaних технологiй середнiй piвeнь знaнь лише зростaє, як i ɜaцiкaʙленicть у тeмi. Позитивнi нacлiдки є нaбaгaто сильнiшими. Тому негaтͷʙ ʙiд VR є мiнiмaльним і нe зacлуговуючͷм yʙaги.Документ Особливості організації освітньої частини навчання лікарів-інтернів за фахом «Внутрішні хвороби» під час війни в Україні: досвід кафедри внутрішніх хвороб та медицини невідкладних станів Полтавського державного медичного універсистету(Полтавський державний медичний університет, 2023) Люлька, Надія Олександрівна; Соколюк, Ніна Людвігівна; Кітура, Оксана Євгенівна; Писана, Богдана Олександрівна; Величко, Євгеній ОлександровичПочаток повномасштабного вторгнення на територію України з боку Російської Федерації 24 лютого 2022 року, безпосереднє ведення бойових дій та нанесення масованих ракетних ударів по території обумовили введення воєнного стану та тимчасове припинення навчання на всіх рівнях надання освітніх послуг. Але, хоча всі навчальні заклади мали досвід дистанційного навчання через пандемію SARS-CoV-2, навчання в умовах війни виявило свої особливості.Документ Особливості підготовки акушерів-гінекологів згідно вимог часу(Полтавський державний медичний університет, 2023) Громова, Антоніна Макарівна; Мітюніна, Ніна Іванівна; Прилуцька, Неоніла Олексіївна; Громова, Олександра Леонідівна; Кетова, Олена Миколаївна; Орлова, Юлія АндріївнаПідготовка лікарів акушерів-гінекологів потребує постійного навчання як до дипломного, так і післядипломного. Стрімкий розвиток інформаційних технологій та доказової медицини передбачає впровадження в практику роботи закладів охорони здоров'я нових методів діагностики та лікування В усьому світі доведено, що симулятори в навчанні, в опануванні практичних навичок, оперативних маніпуляцій безпечні для пацієнтів, сприяють покращенню клінічної практики та дозволяють моделювати різні акушерські ситуації, виконувати складні маніпуляції.Документ Формування навичок Soft Skills в практиці післядипломної освіти лікарів-стоматологів(Полтавський державний медичний університет, 2023) Скрипнікова, Таїса Петрівна; Приходченко, Світлана Валеріївна; Хміль, Тетяна Андріївна; Гуржій, Олена Вікторівна; Кулай, Ольга Олександрівна; Тимошенко, Юлія Володимирівна; Дубина, Віталій ОлексійовичЗаклади вищої освіти (ЗВО) України функціонують останні роки в надзвичайно складних обставинах, які обумовлені реаліями сьогодення: спочатку в умовах глобальної пандемії , а зараз в умовах воєнного стану, що триває вже другій рік, пережитого зимового блекауту, та на етапі першого осмислення майбутньої екокризи. Але попри все це пріоритетною важливістю є продовження освітнього процесу та необхідність комунікаційної підтримки як здобувачів вищої освіти, так і співробітників закладів вищої освіти. Досвід дистанційного навчання під час пандемії залишив значну кількість інструментів для здобуття освіти у нетипових життєвих обставинах, але змінилися і якість, і організація навчального процесу [1]. Світова медична спільнота продовжує розвиватися з огляду на потреби пацієнтів. Вже є загальні тенденції, які медичні співробітники приписують до поведінкових змін пацієнтів сьогоднішнього часу, а це значить, що виникає необхідність розгляду методологічних основ організації освітнього процесу, метою яких є розвиток і розширення комунікативних компетенцій - soft skills.Документ Проблемно-орієнтоване навчання у вищій медичній школі: аналітичний огляд літератури(Полтавський державний медичний університет, 2023) Бєляєва, Олена Миколаївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Гаврильєва, Ксеня Григорівна; Роженко, Інеса Віталіївна; Таран, Зінаїда МихайлівнаРізноманітні питання, пов’язані із щонайширшим упровадженням проблемно-орієнтованого навчання (ПОН) у вищу освіту, медичну зокрема, незмінно залишаються у фокусі уваги вітчизняних і закордонних науковців. Насамперед це пов’язано з тим, що сучасне суспільство потребує випускників, здатних ефективно розв’язувати проблеми у своїх професійних сферах .Документ Розробка та оптимізація робочих програм – невід՚ємна складова покращання освітнього процесу(Полтавський державний медичний університет, 2023) Коптев, Михайло Миколайович; Білаш, Сергій Михайлович; Проніна, Олена Миколаївна; Пирог-Заказникова, Ангеліна Валеріївна; Олійніченко, Ярина Олександрівна; Донченко, Світлана Владиславівна; Ячмінь, Анастасія Ігорівна; Кононов, Богдан Сергійович; Олексієнко, Владислав ВіталійовичСучасний освітній процес є динамічним та студентоцентричним. Розробка та внесення змін та доповненя до робочих програм нині повинні приво дитися із урахуванням пропозицій та побажань усіх учасників навчального процесу. Кафедра анатомії з клінічною анатомією та оперативною хірургією особливо виважено ставиться до розробки та оптимізації робочих навчальних програм із дисциплін, які тут викладаються, враховуючи досвід провідних вітчизняних та зарубіжних вишів, а також думку здобувачів освіти.Документ Вплив ІХС на репаративні функції при гострих одонтогенних флегмонах щелепно-лицевої ділянки(Полтавський державний медичний університет, 2023) Кіптілий, Анатолій Васильович; Локес, Катерина Петрівна; Сухомлин, Андрій Анатолійович; Аветіков, Давид СоломоновичІшемічна хвороба серця (ІХС) є одною із основних причини смертності в усьому світі. ІХС характеризується утворенням артеріальних бляшок, які є в основному складається з ліпідів, кальцію та запальних клітини. Ці бляшки звужують просвіт коронарної артерії артерій, що призводить у більшості випадків до стенокардії. Розрив цих бляшок призводить до утворення тромбу, який в результаті зупинки кровообігу, викликає інфаркт міокарда і смерть. ІХС посилюється факторами ризику, включаючи ожиріння, цукровий діабет і гіпертонією. Діагноз встановлюється за рівнем холестерину в крові, тригліцеридів і ліпопротеїнів.Документ Сучасні фактори патогенезу хвороб у навчальному процесі(Полтавський державний медичний університет, 2023) Ярешко, Анатолій Григорович; Куліш, Марина Володимирівна; Костріков, Анатолій Васильович; Kostrikov, Anatoliy; Yareshko, Anatoliy; Kulish, MarynaНавчальний процес в медичному закладі вищої освіти – це складний процес набуття професійних знань-компетентностей і вмінь-навичок здобувачами вищої медичної освіти з кінцевою метою формування у майбутнього лікаря клінічного мислення і вміння самостійно вирішувати питання надання пацієнту медичної допомогиДокумент Morphometric changes in the wall thickness of medullas arterioles of the rats adrenal glands after the in fluence of a food additive complex(Полтавський державний медичний університет, 2023) Donchenko, S. V.; Kumar, J. S.; Донченко, Світлана ВладиславівнаUnder the influence of a food additive complex on the indicators of the average total wall thickness of arterioles of the medulla of the rat's adrenal glands, a spasm was observed in the inial stages of the study, caused by the altering effect of food additives and an increase in the thickness of the arteriole wall, which indicates a viola on of hemodynamic condions.In thelater stages of the experiment, the development of inflammatory reacons and hypoxia was observed, which led to the acva on of compensatory-restorave mechanisms, but complete recovery did not occur.Документ Morphological and functional state of the adrenal glands of rats in normal conditions and changes in the diameters of the cortical substance and medulla after exposure of a food additive complex(Полтавський державний медичний університет, 2023) Donchenko, S. V.; Mishra, S.; Донченко, Світлана ВладиславівнаIt was established that the use of food additives (monosodium glutamate, sodium nitrite and Ponceau 4R) directly affects the cortex and medulla of the adrenal glands, causing hypertrophy and perivascular edema in the early stages ofthe experimental study, the reversibility ofthe processes within 8-10 weeks oftaking food additives and irreversibility with alteration of cells and destructive changes of endocrinocytes starting from the 16th week of experimental studies.Документ Можливості використання кріоекстракту плаценти для оптимізації репаративної регенерації кісткової тканини після операції видалення зуба(Полтавський державний медичний університет, 2023) Аветіков, Давид Соломонович; Хатту, Вікторія Віталіївна; Іваницький, Ігор Олексійович; Іваницька, Олена Сергіївна; Буханченко, Ольга ПетрівнаНезважаючи на те, що екстракція зуба є найпоширенішим втручанням в амбулаторній практиці хірургічної стоматології, до цього часу питання профілактики постекстракційних ускладнень та пошуку шляхів збереження адекватного обсягу кісткової тканини альвеолярного відростка не втрачає своєї актуальності [1, 2]. Крім того, проблема атрофії щелеп, що виникає після втрати зуба, стає дедалі актуальнішою у зв’язку із широким запровадженням в клінічну практику дентальних імплантатів. На сьогоднішній день імплантація стала «золотим» стандартом реабілітації пацієнтів з адентією, успішність якої залежить від оптимального обсягу кісткової тканини альвеолярного відростка. Тому пошук ефективних остеорегенеруючих препаратів для усунення дефектів щелеп є надзвичайно важливим на сучасному етапі розвитку хірургічної стоматології.Документ Фідбек як інструмент удосконалення навчального процесу(Полтавський державний медичний університет, 2023) Пирог-Заказникова, Ангеліна Валеріївна; Білаш, Сергій Михайлович; Коптев, Михайло Миколайович; Проніна, Олена Миколаївна; Олійніченко, Ярина Олександрівна; Донченко, Світлана Владиславівна; Ячмінь, Анастасія Ігорівна; Кононов, Богдан Сергійович; Олексієнко, Владислав ВіталійовичНині фідбек стaв невід՚ємною склaдовою модер- нізaції освітнього процесу, що зaбезпечує конструктивний зворотній зв՚язок між виклaдaчaми тa ɜдобувaчaми освіти.Документ Теоретико-методичні аспекти розвитку самоактуалізації студентів вищих медичних закладів(Полтавський державний медичний університет, 2023) Кононов, Богдан Сергійович; Білаш, Сергій Михайлович; Проніна, Олена Миколаївна; Коптев, Михайло Миколайович; Пирог-Заказникова, Ангеліна Валеріївна; Ячмінь, Анастасія Ігорівна; Олійніченко, Ярина Олександрівна; Донченко, Світлана Владиславівна; Олексієнко, Владислав ВіталійовичОтже, питання розвитку особистіснопрофесій ної самоактуалізації студентівмедиків в науковій літературі практично не розкривається. Аналіз фе номену в психологічних джерелах дозволив орієнтовно означити основні складові самоактуалізації студента-медика, а також окреслити етапи і напрямки, методи і умови формування самоактуалізації майбутніх фахівців–медиків у вищій школі. Дана стаття не розкриває повністю всі аспекти за даної темою проблематики, однак наближає нас до розробки моделі та програми сприяння самоакту алізації студентівмедиків у відповідному закладі вищої освіти.Документ Викладання клінічних дисциплін за новими стандартами(Полтавський державний медичний університет, 2023) Дігтяр, Наталія Іванівна; Борзих, Оксана Анатоліївна; Герасименко, Наталія Дмитрівна; Лавренко, Анна Володимирівна; Авраменко, Яніна Миколаївна; Мормоль, Ірина Анатоліївна; Бєлан, Оксана ВасилівнаНові підходи у навчанні одразу перемістилися у центр уваги студентів, і це вже є помітним досягненням. Останні роки минули під прапором дистанційного навчання і висвітили проблеми нашої освіти. Практично кожен день , спілкуючись зі студентами, викладачі чують слова схвалення початку аудиторних занять і бажання студентів приступити до набуття практичних навичок! І освітня платформа допомагає в цьому, студент приходить підготовлений до практичного заняття , не треба витрачати цей найцінніший час на папірцеві тест-контролі, усні опитування тощо. Разом із тим всяка нова справа має недоліки, які треба усувати, тож є необхідність вдосконалення інтерфейсу інтерактивної самостійної роботи та лекцій; розміщення короткого навчального відео перед курсом про особливості користування інтерфейсом, демонстрація послідовності дій на сайті. Така плідна комунікація зі студентами відбувається вперше, дійсно- це початок створення освітнього середовища, де студент має провідну роль. Наші студенти можуть, а головне, мають бажання навчатись з використанням самих прогресивних технологій сьогодення!Документ Студентське оцінювання викладання та його особливості у вищій медичній освіті(Полтавський державний медичний університет, 2023) Важнича, Олена Митрофанівна; Луценко, Руслан Володимирович; Ковальов, Сергій Володимирович; Боброва, Нелля Олександрівна; Дев'яткіна, Тетяна Олексіївна; Власенко, Наталія Олександрівна; Луценко, Ольга АнатоліївнаУ Європейському просторі вищої освіти навчання і викладання є студентоцентрованими [1]. Університет має забепечити сприятливі умови для навчання слухачів і створити середовище, у якому здобувачі освіти і викладачі навчаються один в одного. Реалізація принципу студентоцентрованого навчання робить здобувачів вищої освіти і науково-педагогічних працівників рівноправними суб’єктами освітнього процессу [2, 3]. На цій основі у вітчизняній практиці вищої освіти все ширше впроваджуються студентські рейтинги як засіб оцінювання якості освітнього процесу і викладацької діяльності науково-педагогічних працівників. Оцінювання викладання здобувачами освіти (students evaluation of teaching, SET) довело свою дієвість і вже кілька десятиліть практикується зарубіжними закладами вищої освіти (ЗВО). Наведене вище робить актуальним аналіз особливостей SET у медичній вищій освіті на основі світового досвіду, представленого в науковій літературі.