Професійна компетентність викладача вищого медичного навчального закладу – вагомий показник його професійно-педагогічної діяльності
Ескіз недоступний
Дата
2023
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Полтавський державний медичний університет
Анотація
Сучасний розвиток медичної науки і практики зумовлюють необхідність вносити корективи в підгото-вку та підвищення кваліфікації медичних працівників з наближенням їхньої освіти до міжнародних стан-дартів. Реформування в системі охорони здоров’я створює нові вимоги у формуванні спеціалістів ново-го типу, які повинні не тільки досконало володіти спеціальністю, а й мати навики комунікабельності, ділового спілкування, вміти адаптуватись до нових змін. Отже, медична освіта повинна забезпечити високоякісну підготовку студентів і стати важливою складовою реформування галузі охорони здоров’я та реалізації соціальних пріоритетів держави, оскільки від рівня підготовки майбутніх лікарів залежить якість надання медичної допомоги населенню країни.Тому у сучасних умовах значно зростає роль ви-кладача вищого медичного навчального закладу у підготовці майбутніх медичних працівників та підви-щенні якості вищої медичної освіти. Зміни й перетворення в вищій медичній освіті значно посилили ви-моги до професіоналізму викладача, вимагаючи від викладачів постійного підвищення професійного ме-нталітету, рівня загальної та професійної культури, ще більш повного прояву індивідуальності та формування професійно значущих якостей, що потребує інтегрування знань та передбачає розширен-ня кругозору, саморозвитку і самовдосконалення, впровадження в навчальний процес новітніх педагогі-чних технологій, аналізувати дедалі більший обсяг знань і застосувати його у своїй професійній діяль-ності.Отже, в реаліях сьогодення, враховуючи сучасні вимоги вищої освіти, професійно-педагогічна ді-яльність викладача полягає у його багатогранності і полі функціональній специфічності, яка передба-чає сукупність та грамотну реалізацію численних функцій, спрямованих на професійний розвиток май-бутнього фахівця.
The contemporary advancements in medical science and practice necessitate adjustments in the training and ongoing professional development of medical practitioners, aligning their education with international standards. The ongoing reform in the healthcare system introduces new expectations for cultivating a new type of specialists. These professionals are required not only to master their respective specialties thoroughly but also to possess effective communication and business skills while being adaptable to emerging changes.Medical education should guarantee the thorough training of students and serve as a crucial component in reforming the healthcare sector, aligning with the social priorities of the state. The quality of medical care provided to the country's population hinges on the preparedness of future doctors. In contemporary circumstances, the role of instructors in higher medical education institutions is markedly escalating, playing a pivotal role in shaping future medical professionals and enhancing the overall quality of medical education.Changes and transformations in higher medical education have significantly heightened the demands on instructors' professionalism, necessitating continuous improvement of their professional mindset, the elevation of both general and professional culture, a more complete expression of individuality, and the cultivation of professionally significant qualities. This demands the integration of knowledge, expanding horizons, self-development, and the incorporation of cutting-edge pedagogical technologies into the educational process. In today's context, where modern higher education requirements prevail, the professional-pedagogical activity of a teacher encompasses a multifaceted and polyfunctional specificity. It entails the adept execution of numerous functions aimed at fostering the professional development of future specialists.
Опис
Ключові слова
викладач, професійний менталітет, педагогічна діяльність, функції вищої освіти, компоненти педагогічної системи, професійна культура, teaching staff, professional mindset, pedagogical activity, unctions of higher education, components of the pedagogical system, professional culture
Бібліографічний опис
Професійна компетентність викладача вищого медичного навчального закладу – вагомий показник його професійно-педагогічної діяльності / І. І. Нємченко, В. І. Ляховський, Р. Б. Лисенко [та ін.] // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – 2023. – Т. 23, вип. 4 (84). – С. 277–280.