Психологічне благополуччя як складова здорового способу життя: саногенне мислення студентської молоді

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2025-03-20

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Полтавський держваний педагогічний університет

Анотація

Студентська молодь представляє особливий інтерес через своє становище в соціумі як потенційно найбільш значущої рушійної сили соціо-культурних змін. Актуальним у цьому контексті є вивчення саногенного мислення студентської молоді для формування здорової саногенної поведінки особи в соціумі. Саногенне мислення сприяє подоланню негативних емоцій та психологічного оздоровлення людини. У процесі цього виду мислення суб’єкт відокремлює себе від власних переживань та спостерігає за ними; він відтворює стресову ситуацію на тлі спокою та концентрації уваги, пристосовується до неї. Мета: проаналізувати особливості саногенного мислення та у поведінці студентської молоді. Матеріали і методи: теоретичні – аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, систематизація наукових досліджень з проблеми формування саногенного мислення студентської молоді. Саногенне мислення – це стиль психологічного реагування особистості на дію зовнішніх факторів, що є важливою складовою психічного здоров’я, яке допомагає людині краще орієнтуватися в складних життєвих обставинах, підтримувати позитивний настрій і гармонійні стосунки з оточуючими. Саногенне мислення, на відміну від патогенного, сприяє подоланню негативних емоцій і психологічному вдосконаленню людини. Саногенне мислення характеризується динамізмом зв’язку особистості зі світом образів, у яких відображаються життєві ситуації. Student youth are of particular interest because of their position in society as potentially the most significant driving force of socio-cultural changes. In this context, it is relevant to study the sanogenic thinking of student youth for the formation of healthy sanogenic behavior of a person in society. Sanogenic thinking contributes to overcoming negative emotions and psychological improvement of a person. In the process of this type of thinking, the subject separates himself from his own experiences and observes them; he reproduces a stressful situation against the background of calmness and concentration of attention, adapts to it. Purpose: to analyze the peculiarities of sanogenic thinking and the behavior of student youth. Materials and methods: theoretical - analysis, synthesis, comparison, generalization, systematization of scientific research on the problem of formation of sanogenic thinking among student youth. Sanogenic thinking is a style of psychological response of an individual to the action of external factors, which is an important component of mental health, which helps a person better navigate difficult life circumstances, maintain a positive mood and harmonious relationships with others. Sanogenic thinking, in contrast to pathogenic thinking, contributes to overcoming negative emotions and psychological improvement of a person. Sanogenic thinking is characterized by the dynamism of the connection between the individual and the world of images in which life situations are reflected.

Опис

Ключові слова

саногенне мислення, патогенне мислення, принципи саногенного мислення, емоції, філософія повсякденного життя, саногенна рефлексія, патогенна рефлексія, sanogennykh (sanogenic, healthygenic) thinking, pathogens thinking, principles of sanogennykh (sanogenic, the emotions, the philosophy of everyday life, healthygenic) reflection, pathogenic reflection

Бібліографічний опис

Психологічне благополуччя як складова здорового способу життя: саногенне мислення студентської молоді / Р. В. Талаш, А. В. Фастівець, Б. О. Писана, Ю. В. Тесленко // Інтеграційні та інноваційні напрями розвитку медичної освіти : матеріали наук.-практ. конф. з міжнар. участю, м. Полтава, 20 березня 2025 р. – Полтава : ПДМУ, 2025. – С. 239–242.