Наукові праці. Кафедра українознавства та гуманітарної підготовки
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові праці. Кафедра українознавства та гуманітарної підготовки за Автор "Bondar, N. V."
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ National unique feature of the country house concept(Полтавський національний технічний університет, Університет Гринвіча, 2018) Cherednyk, L. A.; Shevchenko, E. V.; Bondar, N. V.; Чередник, Л. А.; Шевченко, О. В.; Бондар, Наталія ВасилівнаУ статті висвітлено особливості вербалізації та семантичного наповнення концепту ХАТА в українській літературі, зокрема у творчості письменників Григорія та Григора Тютюнників. Систематизовано лінгвістичні погляди на природу лінгвоментальних конструктів, наведено дефініції основних лінгвокогнітивних категорій, з-поміж яких на передній план виведено поняття базовий концепт ментальності як зафіксовану словником, значущу для культури мовну одиницю з етноспецифічним семантичним відтінком, що акумулює в собі відносно стійкі уявлення, зумовлені соціально-історичним досвідом та ціннісними орієнтирами народу. З’ясовано кореляції лінгвокультурного й художнього концептів, актуалізовано лінгвокультурний аспект реалій, що увиразнюють життя, світогляд, культуру українського селянина; звернено увагу на конфігурації лексичних і фразеологічних одиниць, що виражають засадничі поняття української культури та світосприйняття митців слова. ; The article highlights peculiarities of verbalization and semantic content of the country house (KHATA) concept in the Ukrainian literature, in the works of Grigoriy and Grigir Tyutyunnyk in particular. It systematizes linguistic views on the nature of lin-guomental constructions, provides definitions of the main linguo-cognitive categories; basic mentality concept is brought to the fore, as a fixed in the dictionary notion, meaningful to a culture with ethnospecific semantic shade, which accumulates relatively stable ideas related to socio-historical experience and value orientations of the nation. The paper studies the correlations between linguistic and artistic concepts, actualizes linguistic and cultural aspects of realia that embody life, world-view, the Ukrainian countrymen’ culture. Attention is paid to the configuration of lexical and phraseological units expressing the Ukrainian culture fundamental con-cepts and world perception of the word painters.Документ Базовий концепт української ментальності як засіб патріотичного й морально-етичного виховання студентів медичного вишу(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Бондар, Наталія Василівна; Асламова, Марина Володимирівна; Жовнір, Марина Миколаївна; Бондар, Наталия Васильевна; Асламова, Марина Владимировна; Жовнир, Марина Николаевна; Bondar, N. V.; Aslamova, М. V.; Zhownir, M. M.Статтю присвячено дослідженню методичних шляхів забезпечення культурологічної компетентності студентів під час вивчення української мови як іноземної. Розглянуто шляхи розширення форм та методів викладання лінгвістичних дисциплін в медичних вишах. Акцентовано на значущості ціннісної та мовної картин світу студентів, ключовим поняттям яких є базовий концепт ментальності. Крім цього, подано й інтерпретовано поняття художнього та базового концептів. Проаналізовано основні способи використання базових концептів української ментальності у вишівському навчальному процесі; Статья посвящена исследованию методических шагов формирования культурологической компетентности студентов, изучающих украинский язык как иностранный. Рассмотрены пути расширения форм и методов преподавания лингвистических дисциплин в высших медицинских учебных заведения. Указана значимость ценностной и языковой картин мира, ключевым понятием которых является концепт ментальности. Представлены и интерпретированы понятия художественного и базового концептов. Проанализированы основные способы использования концептов украинской ментальности в вузовском учебном процессе; The article is devoted to the research of methodical ways of providing students' cultural competence during studying Ukrainian as a foreign language. The ways of using main forms and methods of teaching linguistic disciplines in medical universities have been determined. This article also focuses attention on the significance of the value and language of the students. The authors study the role of basic mentality concepts in the process of training in the higher medical education system. In addition, the problem of formation and improvement ways of using basic concepts has been investigated.Документ Застосування cаse-study на заняттях мовного циклу у медичних навчальних закладах(Черкаська медична академія. - Видавець Ольга Вовчок - 2018, 2018) Бондар, Наталія Василівна; Бондар, Наталия Васильевна; Bondar, N. V.Магістральна ціль сучасної медичної освіти – пошук новітніх способів актуалізації особистісного потенціалу, формування всіх складових фахової компетенції лікаря, професія якого є лінгвоактивною. Комунікативний аспект – одна з важливих складових його майбутньої діяльності. Т.О. Лещенко зауважувала, що «в умовах діяльності в Україні, де державною мовою є українська, професіоналізм неможливий без високого рівня оволодіння нею» [1]. Саме тому, вважаємо, тільки шляхом інтегрованих зв'язків через співпрацю викладачів-гуманітаріїв із викладачами-предметниками варто організовувати професійно орієнтоване навчання. Саме такий підхід сприятиме розвиткові ініціативи, навичок підсвідомого мислення вищого рівня, необхідних для вирішення проблем. Значну роль у цьому процесі відіграє застосування сучасних технологій, що не тільки є способом підвищення якості викладання клінічних дисциплін у медичному коледжі, а й передбачає переорієнтацію на діяльнісний підхід. Одним із таких інтерактивних методів є Case-study (англ. case – випадок, ситуація), підґрунтям якого є навчання студентів шляхом розв'язання конкретних завдань (кейсів).Документ Концепти-глютоніми мовосвіту братів Тютюнників та селянська ідентифікація: етнолінгвістичний аспект(Univerzita Palackého v Olomouci, 2016) Бондар, Наталія Василівна; Bondar, N. V.The article deals with the peculiarities of verbalization and semantic content of subframe FOOD of a PEASANT in the artistic speech of the Tiutiunnyk brothers; it actualizes the linguocultural aspect of individually transformed by the artists frame elements in the modelling of author's patterns of the world, which underline clearly the realities of life of the Ukrainian PEASANT, his culture, history, world-views. The features of the Tiutiunnyks' interpretation of the glyttonic area concepts, shades of the artists' outlook, revealing the typical Ukrainian values, which national morality is rooted into are highlighted.Документ Лексико-стилістичні анормативи в науковому стоматологічному тексті(Редакція журналу "Молодий вчений", 2019) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Бондар, Наталія Василівна; Жовнір, Марина Миколаївна; Лещенко, Татьяна Александровна; Бондар, Наталія Василівна; Жовнир, Марина Николаевна; Leshchenko, T. O.; Bondar, N. V.; Zhownir, M. M.Актуальність обраної теми зумовлена потребою сучасного суспільства поширювати фахові стоматологічні знання. Від того, як вчені володіють мовними, зокрема лексико-стилістичними нормами, залежать результат обміну інформацією і якість наукового тексту. Мета цієї праці – пошук і аналіз частотних лексичних помилок, зафіксованих у різножанрових фрагментах стоматологічних текстів; Актуальность выбранной темы обусловлена потребностью современного общества распространять профессиональные стоматологические знания. От уровня владения учеными языковыми, в частности лексико-стилистическими нормами, зависит результат обмена информацией и качество научного текста. Цель этой работы – поиск и анализ часто употребляемых лексических ошибок, зафиксированных в разножанровых фрагментах стоматологических текстов; The topycality of the chosen topic is determined by the importance of spread of scientific dental knowledge.The result of the exchange of information and the quality of the scientific text depend on the level of knowledge of scientists, their language skills, in particular lexical-stylistic norms. The purpose of this article is to search for and analyze the frequency of grammatical mistakes recorded in fragments of different genres of scientific stomatological texts.Документ Лігвальне вираження концепту "сонце" в художній мові Григора Тютюнника(Полтавський національний педагогічний ун-т імені В. Г. Короленка, 2011) Бондар, Наталія Василівна; Bondar, N. V. ; Бондарь, Наталья ВасильевнаThe article studies the features of verbal expression and semantic content of the concept of “sun” in Hr. Tiutiunnyk’s artistic language; Статья раскрывает особенности вербального выражения и семантическое наполнение концепта “солнце” в художественном языке Гр. Тютюнника.Документ Національна специфіка субфрейму "ЛОКУСИ СЕЛА" у творчості братів Тютюнників(Міжнародний гуманітарний університет, 2017) Бондар, Наталія Василівна; Bondar, N. V. ; Бондарь, Наталья ВасильевнаУ статті висвітлено особливості вербалізації та семантичного наповнення субфрейму ЛОКУСИ СЕЛА в художній мові братів Тютюнників; актуалізовано лінгвокультурний аспект локативних реалій, що увиразнюють життя, світогляд, культуру українського СЕЛЯНИНА; звернено увагу на власне авторські інтерпретаційні форманти субфрейму.Документ Образні модифікації концепту ВІЙНА в текстопросторах братів Тютюнників(Полтавський національний педагогічний ун-т імені В. Г. Короленка, 2016) Бондар, Наталія Василівна; Bondar, N. V.; Бондарь, Наталия ВасильевнаThe article focuses on analysis of the military metaphoric model on the basis of Tiutiunnyk’s works. The thesis pays attention to the common and distinctive features of its realization in the Tiutiunnyk’s texts. It is proved that the structural parts of the space PEOPLE is the main structural element of the metaphoric model. Social concepts GAME and WORK within the terms of a metaphoric model WAR are target-spheres. It can be explained by the fact of depicting postwar life of the Ukrainian society. The elder’s brother, Gregory, pays attention to the concept WATER and its representative unit WHIRLPOOL. Concept FIRE expresses Poltava’s mentality features. FLAMES of WAR is the MIDSUMMER BONFIRE. The research of the Gregory’s and Gregory’s metaphoric models shows the main difference between them. The Gregory’s conceptual field is richer. In conclusion, the comparative sub frame WAR represents strong national Tiutiunnyk’s identity; В статье проанализирована военная метафорическая модель в текстах братьев Тютюнников, выделены общие и отличительные черты ее репрезентации в литературно-художественных дискурсах писателей. Доказано, что наиболее частотными коррелятами метафорических моделей являются структуранты концептосферы ЧЕЛОВЕК, то есть превалирует метафора-персонификация. Социальные концепты ИГРА и РАБОТА в метафорических моделях фрейма ВОЙНА выступают сферами-мишенями. Это можно объяснить тем, что творчество Григора направлено больше на изображение послевоенного быта украинского общества, в котором еще долго слышится отголосок ВОЙНЫ. В текстовом пространстве Григория-старшего наблюдается тяготение к природоморфным коррелятам. Важным среди них является концепт ВОДА и его репрезентативная единица – ВОДОВОРОТ. Коррелят ОГОНЬ эксплицирует особенности собственно полтавской ментальности писателей, что заключается в видении пламя войны как купальского костра, который, по мнению писателей, «перепрыгивает» далеко не каждый человек. Артефактная сфера-источник Григория богаче, по сравнению с концептосферой Григора, на метафорические образы. Компаративный субфрейм ВОЙНА братьев Тютюнников свидетельствует о яркой национальной идентичности когнитивной сферы писателей.Документ Роман "Вир" Григорія Тютюнника: до проблеми літературно-краєзнавчих особливостей(Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2011) Бондар, Наталія Василівна; Бондарь, Наталия Васильевна; Bondar, N. V.У розвідці сконденсовано літературно-крайовий підхід до аналізу твору: сказано про тих реальних людей, які стали основою для творення образів-персонажів роману, звернено увагу на такі дефініції, як літературне краєзнавство, прототип; В статье сконденсировано литературно-краеведческий подход к анализу произведения: сказано о тех реальных людях, которые стали основой для создания образов-персонажей романа, обращено внимание на такие дефиниции, как литературное краеведчество, прототип; The research condenses literary regional analysis of novel. It contains stories about those real people, first of all, residents of Shylivka - native Tyutyunnik's village, who were the basis for creation the characters of novel. Also auther draws attention to definitions: literary regional studies, prototype.Документ Синтаксичні аномалії в науковому стоматологічному дискурсі(НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2019) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Жовнір, Марина Миколаївна; Бондар, Наталія Василівна; Leshchenko, T. O.; Zhovnir, M. M.; Bondar, N. V.; Лещенко, Татьяна Александровна; Жовнир, Марина Николаевна; Бондар, Наталия ВасильевнаУ статті акцентовано на науковому стоматологічному дискурсі. Простудійовано лінгвістичну літературу з питань мовних відхилень, зосібна синтаксичних. Детально обґрунтовано теоретичні засади вивчення різножанрових зразків стоматологічного наукового дискурсу – оригінальних тез, статей, доповідей, лекцій, посібників, довідників, підручників, монографій тощо. Досліджено наукові тексти зі стоматології з погляду нормативності їхньої синтаксичної організації. Здійснено спробу виробити систему рекомендацій для впорядкування семантико-синтаксичного оформлення фахових наукових текстів стоматологів; В статье акцентировано на научном стоматологическом дискурсе. Изучено лингвистическую литературу по вопросам языковых аномалий, в частности синтаксических. Детально рассмотрено теоретические основы изучения разножанровых образцов стоматологического научного дискурса – оригинальных тезисов, статей, докладов, лекций, пособий, справочников, учебников, монографій. Исследованы научные тексты по стоматологии с точки зрения нормативности их синтаксической организации. Предпринята попытка выработать систему рекомендаций для упорядочения семантико-синтаксического оформления профессиональных научных текстов стоматологов; The article focuses on the scientific dental discourse. The importance of following common standards and necessity of using basic language norms in the field of science has been proved. Various linguistic literature on language anomalies (in particular syntactic) have been studied. The theoretical base of studying omulti-genre samples of dental scientific discourse – original abstracts, articles, reports, lectures, manuals, reference books, textbooks, monographs – have been examined in detail. Scientific texts on dentistry have been examined from the point of view of the normativity of their syntactic organization. The work focuses on the general irregularity of the professional language of the dental industry. An attempt to develop a clear system of recommendations for systematization the semantic-syntactic organization of professional (dental) scientific texts . In addition, the article characterizes cases of incorrect and irrelevant use of language units in professional texts in the dental field and justifies the analysis of dental scientific language correspondence to the basic communicative features of the language. The tendency to the synthesis of syntactic constructions has been increased.Документ Типові помилки в синтаксисі наукового стоматологічного тексту(Видавничий дім "Гельветика", 2019) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Жовнір, Марина Миколаївна; Бондар, Наталія Василівна; Leshchenko, T. A.; Zhovnir, M. N.; Bondar, N. V.У праці проаналізовано типові помилки, зафіксовані в текстовій тканині стоматологічних різножанрових наукових розвідок – оригінальних тез, статей, посібників, підручників, монографій тощо. Обґрунтовано потребу виформовування мовної компетенції в науковців. Зауважено, що аналіз нормативного й ненормативного в сучасному писемному науковому мовленні не лише убезпечить авторів від необґрунтованого й недоцільного використання багатих лексичних, граматичних і стилістичних ресурсів сучасної української мови, а й посприяє формуванню бажання навчитися втілювати думки відповідно до узвичаєних мовних норм і вимог наукового стилю. Постульовано думку про те, що рівень опанування мовних навичок значно впливає на адекватність сприймання інформації загалом і популяризацію вченими своїх наукових ідей, тлумачень й наукових теорій. У результаті скрупульозного аналізу джерельного матеріалу виявлено, що різножанрові форми наукового тексту – доповіді, лекції, статті, монографії, посібники, довідники та ін. – не можна вважати взірцями нормативності, стилістичної довершеності й термінологічної визначеності. Крім цього, опрацьовано й детально проаналізовано лінгвістичну літературу з питань мовних відхилень, зосібна синтаксичних. У статті апельовано до наукового стоматологічного дискурсу. Досліджено наукові тексти зі стоматології з погляду нормативності їхньої синтаксичної організації. Акцентовано на типових помилках, які допускають стоматологи, намагаючись якнайточніше подати результати своїх дослідницьких пошуків. Досліджено й проінтерпретовано складні випадки побудови підрядних словосполучень, зокрема керування. Описано наслідки надуживання розщеплених присудків в науковому стоматологічному лексиконі. Авторами проаналізовано специфіку поєднання й використання дієприкметникових зворотів із підрядними частинами. Здійснено спробу виробити систему рекомендацій для впорядкування семантико-синтаксичного оформлення фахових наукових текстів стоматологів; The article deals with the typical mistakes of dental scientific researches – original theses, articles, manuals, textbooks, monographs, etc. The necessity to form and develop language competence in academics has been showed. It has been noted, that the problem of formation and improvement of researchers' individual scientific style is extremely acute, as dentists usually forget to translate their ideas into adequate language forms. According to this, the peculiarities of the development and potential of the scientific language, its quality and normalization can be considered interesting and extremely urgent problems of modern humanitarian science. The emphasis on the typical mistakes made by dentists, trying precisely present the results of their researches, as well as the analysis of normative and non-normative in modern written scientific speech will not only protect the authors from unreasonable and inappropriate use of rich lexical, grammatical and stylistic resources of the modern Ukrainian language, but also cause a desire to learn how to translate thoughts accordingly to the generally accepted language norms and requirements of scientific style. In addition, linguistic literature on syntactic linguistic abnormalities has been analyzed in details. The article focuses on the scientific dental discourse. Scientific texts on dentistry have been examined from the point of view of the correctness of their syntactic organization. Common cases of contractual word formation have been investigated and interpreted. The effects of increased frequency of using split predicates are shown. The peculiarities of combining and using participle expression in the scientific dental lexicon have been described. This article is the first attempt at creating a system of recommendations for ordering the semantics and syntax of professional dentist's writing.Документ Український науковий стоматологічний текст у нормативному аспекті: граматичні вади й практичні рекомендації(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Жовнір, Марина Миколаївна; Бондар, Наталія Василівна; Zhovnir, M. M.; Bondar, N. V.У фокусі пильної уваги лінгвістів перебувають різні типи дискурсів та особливості їхньої мовної реалізації. Актуальність обраної теми зумовлена потребою сучасного суспільства поширювати фахові стоматологічні знання. Від того, як вчені володіють мовними, зокрема й граматичними нормами, чи дотримуються комунікативних якостей наукового мовлення, залежать результат обміну інформацією та якість наукового тексту. Учений, який цілеспрямовано й усвідомлено опановує нормативну основу української мови, спроможний грамотно оформити свою думку. Мета цієї статті – пошук і аналіз частотних граматичних помилок, зафіксованих у фрагментах різних за жанром наукових стоматологічних текстів. Матеріалом дослідження послужили текстові зразки – оригінальні тези, статті, посібники, підручники, монографії, присвячені нагальним стоматологічним проблемам. Під час опису й аналізу застосовано загальнонаукові (спостереження, зіставлення, узагальнення, систематизації, описовий) та власне лінгвістичні методи (функціональностилістичний, семантико-стилістичний, дискурс-аналіз тощо). У цій праці акцентовано на важливості дотримання узвичаєних норм слововжитку у сфері стоматології й обґрунтовано потребу аналізу наукового стоматологічного дискурсу в нормативному аспекті. Указано на необхідність граматичної майстерності лікарів, їхнього мовного чуття і бажання створювати якісні наукові тексти. Окреслено й охарактеризовано специфіку вживання віддієслівних іменників та форм активних дієприкметників у галузевих стоматологічних текстах, умотивовано вибір такого предмета дослідження. Простежено частотність їхньої репрезентації в опрацьованих аналітичних джерелах. Крім цього, розроблено і запропоновано практичні мовностилістичні рекомендації, якими можуть користуватися теоретики і практики сучасної стоматології. Подано вживані дослідниками і взірцеві (чи один із можливих правильних) варіантів оформлення наукової думки. Окреслено перспективу подальшого студіювання українських наукових стоматологічних текстів.Лингвисты активно изучают различные типы дискурсов и особенности их языковой реализации. Актуальность темы исследования мотивирована необходимостью использования и распространения знаний из отрасли стоматологии. От уровня владения учеными языковыми нормами, в частности, грамматическими, зависит результат обмена научной информацией и качество научной продукции. Исследователь, который целенаправленно и рационально овладевает нормами украинского языка, может грамотно сформулировать и подать ту или иную научную идею. Цель этой статьи – поиск и анализ грамматических ошибок, зафиксированных в разножанровых научных стоматологических текстах. Материалом исследования стали текстовые фрагменты – оригинальные тезисы, статьи, пособия, учебники, монографии, посвященные актуальным проблемам стоматологии. Для анализа были использованы общенаучные (наблюдение, сопоставление, обобщение, систематизация, описание) и узкоспециальные (функционально-стилистический, семантико-стилистический, дискурс-анализ и др.) методы. В работе акцентировано внимание на важность использования общепринятых норм словоупотребления в сфере стоматологии и обосновано актуальность анализа научного стоматологического дискурса сквозь призму нормативности. Указано на необходимость грамотности докторовстоматологов и их желание продуцировать качественную научную продукцию. Особое внимание уделяется характеристике специфики употребления в научных стоматологических текстах отглагольных имен существительных и форм активных деепричастий, а также частотности их репрезентации в проанализированных аналитических ресурсах. Кроме этого, мотивировано выбор указанного предмета исследования. Авторами статьи разработаны практические рекомендации, которые могут использовать теоретики и практики современной стоматологии. Также поданы правильные варианты языковой реализации научных теорий и фактов. Анализ дополняет перечень идей для дальнейшего исследования украинскоязычных научных стоматологических текстов. There are different types of discourses and each of them possesses its own particular tools and wars of their linguistic implementation. These phenomena are in the focus of close attention of linguists. The relevance of the chosen study is determined by the importance of high-rate spreading scientific dental knowledge. The effect of such exchange and the quality of the scientific text depends on language skills, basic grammatical norms and communicative qualities of scientific speech. Scientists, who deliberately and consciously have mastered the normative basis of the Ukrainian language, are able to formulate his opinion correctly. It is necessary to know and to use the basic grammatical norms for the correct presentation of scientific thoughts. The purpose of this article is to search for and analyze the frequency of grammatical mistakes recorded in fragments of different genres of scientific dentistry texts: original articles, abstracts, manuals, textbooks, monographs. General scientific methods (observation, comparison, generalization, synthesis, description) and linguistic methods (functional-stylistic, semantic-stylistic, discourse analysis, etc.).Документ “Що ж там, під одвічною кухвайкою?..” (естематоніми та селянський колорит у мовопросторах братів Тютюнників)(2016) Бондар, Наталія Василівна; Bondar, N. V.; Бондарь, Наталия ВасильевнаThis article shows the main peculiarities of expression and semantic content of subframe «peasant’s clothes» in brother’sTiutiunnyks’speech. The purpose of the study is to investigate the semantics, to find out national specificities estimatоnims, to record the structure of the Ukrainian «peasant’s» costume (especially in Poltava region). According to this, it is possible to determine the main tasks – analysis of lexical units representing estimatonim frame elements; associative models with the names of clothes and shoes; the lexico-semantic content of these structures. As a result of the analysis we have revealed the main complex construction of subframe «peasant’s clothes». There are different ethnographic names of Poltava region among the lexical units, which are representing estimatonim frame elements. Мany estimatоnim in Tiutiunnyks’ speech is not just a vivid expression of «village’s» life. It also expresses the main spiritual values and the history of the Poltava region, Ukrainian people. The main dominants of these values are: hard work, «modesty», «humility», «piety», «conscience» etc. Analysis of estimately metaphorical models is the prospect of further research; Статья раскрывает особенности вербализации и семантического наполнения субфрейма «одежда крестьянина» в художественном языке братьев Тютюнников; актуализирует лингвокультурный аспект эстематонимичных реалий, ярко подчеркивает жизнь украинского крестьянина, его культуру, историю, мировоззрение. Обращено внимание на полтавские интерпретационные форманты субфрейма.Документ Інтернет-щоденники іноземних студентів як елемент дискурсу блогосфери(Видавничий дім "Гальветика", 2019) Асламова, Марина Володимирівна; Жовнір, Марина Миколаївна; Бондар, Наталія Василівна; Aslamova, M. V.; Zhovnir, M. M.; Bondar, N. V.У статті подано теоретичний огляд проблеми створення і ведення Інтернет-щоденників (блогів) арабськими студентами, які живуть та навчаються в Україні. З’ясовано й проаналізовано часто обговорювані теми, помітні труднощі, актуальні проблеми, з якими стикаються іноземці під час навчання за кордоном, зокрема у вишах України. Засвідчено, що для іноземних студентів блог – це надсучасний поширений спосіб вираження їхнього емоційного стану, внутрішніх переживань, вражень, специфіки бачення і сприйняття вітчизняного освітнього дискурсу. Це дієвий спосіб самоорганізації й співвіднесення особистого набутого досвіду з досвідом інших. Авторками дефіновано й охарактеризовано Інтернет-щоденник іноземного студента як індивідуальну форму самовираження автора, відео та текстову реалізацію бажання повідомити про особливості життя й навчання в Україні. Дослідниками постульовано міркування про те, що ведення щоденника не зводиться до періодичної фіксації подій. Наголошено на психологічній складовій, пов’язаній із труднощами адаптації до нових умов навчання і проживання. Розуміючи, що соціально-психологічна проблема для іноземців є небезпечною, у статті запропоновано низку пропозицій, які б допомогли іноземцю адаптуватися до соціокультурного й освітньо-культурного середовища вищого навчального закладу. Крім омовленого, указано й проаналізовано специфіку виховної роботи з іноземними студентами на кафедрі українознавства та гуманітарної підготовки в Українській медичній стоматологічній академії. У статті апельовано до надзавдання допомогти іноземним студентам інтегруватися в українській освітньо-культурний простір, аргументовано потребу подолання заангажованого, подеколи упередженого, ставлення до України й українців, критичному сприйняттi інформації, репрезентованої на сторінках Інтернет-щоденників іноземного студентства; This article provides the theoretical overview of the problem of creating and maintaining blogs of Arabic students, who lives and studies in Ukraine. Frequently discussed topics relatet to the Ukrainian lifestyle and its educational system, significant difficulties, main problems of the foreign students, in particular which are commonly appeared in Ukrainian universities, have been shown and analyzed. It has been noted, that blogging is the most common way for expressing student’s emotional sphere, inner experiences, impressions, specifics of vision and perception of the Ukrainian national educational discourse. It is also an effective way of self-organizing and reconciling their personal experience and items others points of view. The authors have defined and characterized the foreign student's diary as an individual form of author's expression, video and textual realization of the desire to inform about peculiarities of life and studying in Ukraine. Researchers postulate that the diary is not limited to periodic events. It has been showed, that emphasis is placed on the psychological component of the difficulty of adapting to the new conditions of studing. In addition, the specific of educational work with foreign students at the Department of Ukrainian Studies and Humanitarian Training of theUkrainian Medical Dental Academy have been specified and analyzed. The article also appeals to the urgency of helping foreign students to integrate into the Ukrainian educational and cultural space, arguing their common needs and attitude toUkraine and Ukrainians. It has been focused on the critical perception of the information presented on the pages of foreign students' blogs. The research has been presented within the anthropocentric scientific paradigm. Main descriptive and analytical methods, modern methods of comparison have been used.Документ Інтерпретація статусу концепту в мовній дослідницькій парадигмі(2012) Бондар, Наталія Василівна; Bondar, N. V.; Бондарь, Наталия ВасильевнаThe article highlights the different views of the nature of concept and dives the analysis of the main approaches to the interpretation of the considered unit; В статье освещены различные взгляды лингвистов на природу концепта, проанализированы основные подходы к толкованию рассматриваемой единицы.