Науково-методичні аспекти підвищення якості підготовки фахівців у медичних закладах вищої освіти
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Науково-методичні аспекти підвищення якості підготовки фахівців у медичних закладах вищої освіти за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 153
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Значення інформаційно-комунікаційних технологій у підвищенні якості навчання студентів-медиків закладів вищої освіти України(Полтавський державний медичний університет, 2024) Приліпка, Катерина Олегівна; Матвієнко, Таміла Миколаївна; Саргош, Оксана Дмитрівна; Комишан, Ірина Вадимівна; Романюк, Марія Вікторівна; Рак, Тетяна ІгорівнаПріоритетне завдання української медичної освіти – підготовка висококваліфікованих лікарів різних спеціальностей, які б відповідали міжнародному і конкурентоспроможному рівню розвитку медицини. The priority task of Ukrainian medical education is to train highly qualified doctors of various specialties who would meet the international and competitive level of medical development.Документ Новий рівень навчання в медичних вишах України(Полтавський державний медичний університет, 2024) Браїлко, Наталія Миколаївна; Ткаченко, Ірина Михайлівна; Водоріз, Ярослав Юрійович; Назаренко, Зоряна Юріївна; Ляшенко, Лілія ІванівнаУ сучасній науці навчання набуло нового імпульсу дослідження. Воно відіграє важливу роль у підготовці молодих фахівців та їх адаптації до виробництва в новому середовищі, у професійному й особистісному зростанні. Грамотно організований процес взаємодії викладача і учня/студента веде до ефективнішої діяльності установи, організації, фірми тощо; In modern science, learning has gained a new impetus for research. It plays an important role in training young specialists and their adaptation to production in a new environment, in professional and personal growth. A competently organized process of interaction between the "teacher" and the "pupil/student" leads to a more efficient operation of the institution, organization, company, etc.Документ Реалізація принципу клініко-теоретичного моделювання під час викладання предмета «Ортодонтія»(Полтавський державний медичний університет, 2024) Трофименко, Марина Вікторівна; Воронкова, Ганна Володимирівна; Білоус, Алевтина Миколаївна; Дмитренко, Марина ІванівнаПід час проведення практичних занять на кафедрі ортодонтії активно реалізуються принципи клініко-теоретичного моделювання, що сприяє розвитку клінічного мислення і формує базову складову персоніфікованого підходу до вибору стратегії й тактики ведення ортодонтичних пацієнтів.Документ Використання спонтанної творчої продукції психічно хворих у навчальному процесі на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології(Полтавський державний медичний університет, 2024) Скрипніков, Андрій Миколайович; Животовська, Лілія Валентинівна; Герасименко, Лариса Олександрівна; Рудь, Вадим ОлексійовичУ статті на прикладі аналізу малюнків хворих на шизофренію висвітлюється теоретичне підґрунтя означеної навчальної технології та доводиться її ефективність у підвищенні мотивації до вивчення дисципліни, поглибленні розуміння студентами складних психопатологічних феноменів і розширенні їхнього загального світогляду. In the article, using the example of the analysis of drawings of patients with schizophrenia, the theoretical basis of the specified educational technology is highlighted and its effectiveness in increasing motivation to study the discipline, deepening students' understanding of complex psychopathological phenomena and expanding their general worldview is demonstrated.Документ Науково-дослідна робота здобувачів вищої освіти як складова їхньої професійної підготовки(Полтавський державний медичний університет, 2024) Полянська, Валентина Павлівна; Звягольська, Ірина Миколаївна; Дерев’янко, Тетяна ВасилівнаВисвітлено роль науково-дослідної роботи здобувачів вищої освіти в структурі освітнього процесу. Охарактеризовано її форми й методи, спрямовані на підвищення якості знань, виховання ініціативи, формування навичок постійної самоосвіти в майбутньому.Документ Проблема формування комунікативних навиків майбутніх фахівців громадського здоров'я в заочно-дистанційній формі навчання(Полтавський державний медичний університет, 2024) Бєлікова, Інна Володимирівна; Голованова, Ірина Анатоліївна; Ляхова, Наталія Олександрівна; Радченко, Ніна Русланівна; Хорош, Максим Вікторович; Краснова, Оксана ІванівнаПроблема формування комунікативних навиків фахівців громадського здоров'я розглядається в контексті формування й розвитку soft skills у здобувачів вищої освіти як невід’ємного складника професійної підготовки й оцінки якості освітньої програми, за якою вони навчаються. The problem of the formation of communication skills of public health specialists is considered in the context of the formation and development of soft skills among students of higher education as an integral component of professional training and assessment of the quality of the educational program they study.Документ Методи визначення кінцевого рівня знань здобувачів освіти під час підсумкового контролю(Полтавський державний медичний університет, 2024) Каськова, Людмила Федорівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Амосова, Людмила Іванівна; Новікова, Світлана Чеславна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Андріянова, Ольга Юріївна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Уласевич, Лариса Павловна; Амосова, Людмила Ивановна; Новикова, Светлана Чеславна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Андриянова, Ольга Юрьевна; Kaskova, L. F.; Ulasevych, L. P.; Amosova, L. I.; Novikova, S. Ch.; Pavlenkova, O. S.; Andriyanova, O. Yu.У статті представлено методи визначення кінцевого рівня знань здобувачів вищої освіти, їхні функції й завдання. Метою визначено вдосконалення методики оцінювання, яка використовується під час вивчення дисципліни «Дитяча терапевтична стоматологія».Документ Використання методів візуалізації при викладанні хімічних дисциплін(Полтавський державний медичний університет, 2024) Куценко, Наталія Петрівна; Сизоненко, Наталія ВалентинівнаРозглянуто методи візуалізації й обґрунтовано доцільність їх використання при викладанні хімічних дисциплін у фаховому медико-фармацевтичному коледжі з метою оптимізації освітнього процесу і набуття здобувачами освіти необхідних компетентностей. The article examines visualization methods and substantiates the feasibility of their use in teaching chemical disciplines in a specialized medical and pharmaceutical college in order to optimize the educational process and acquire the necessary competencies for students.Документ Підвищення якості освіти майбутніх стоматологів(Полтавський державний медичний університет, 2024) Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Ніколішина, Елла Вячеславівна; Іленко, Наталія Миколаївна; Литовченко, Ірина Юріївна; Іленко-Лобач, Наталія ВолодимирівнаНатепер дистанційна освіта (distance learning) на міжнародному факультеті стала найбільш адекватною відповіддю на виклики сучасного життя. Онлайн-платформи дають можливість висловити свою думку кожному. Але необхідно оцінювати вміння виписувати рецепти, призначати лікування пацієнту й надсилати викладачу на перевірку через засоби комунікації. Todate, distance education at the international faculty is the most adequate response to the challenge that modern life throws at us. Online platforms give everyone the opportunity to express their opinion. But it is necessary to evaluate the ability to write prescriptions and prescribe treatment to the patient and send it to the teacher for verification through means of communication.Документ Міждисциплінарний підхід як засіб розвитку компетентностей студентів медичних закладів вищої освіти(Полтавський державний медичний університет, 2024) Куценко, Наталія Петрівна; Вонсович, Юлія Володимирівна; Волкова, Таїсія Олександрівна; Зубченко, Юліана ПетрівнаПідкреслено важливість медичної освіти для якості й безпеки медичного обслуговування суспільства; акцентовано роль міждисциплінарного підходу. Міждисциплінарний підхід у медичній освіті дозволяє студентам розвивати аналітичні навички, гнучкість і готовність до спільної роботи, відкриває можливості для розвитку лідерських якостей і розширення горизонтів знань, необхідних для сучасної медичної практики; and the role of an interdisciplinary approach. In medical education, an interdisciplinary approach allows students to develop analytical skills, flexibility, and readiness for teamwork, as well as opens opportunities for the development of leadership qualities and the expansion of knowledge horizons necessary for modern medical practice.Документ Організація змішаної форми навчання іноземних студентів на кафедрі терапевтичної стоматології ПДМУ(Полтавський державний медичний університет, 2024) Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Бублій, Тетяна Дмитрівна; Петрушанко, Володимир Миколайович; Іленко, Наталія Миколаївна; Іленко-Лобач, Наталія Володимирівна; Костиренко, Олексій ПетровичСучасна дійсність в Україні зумовлює необхідність шукати і вдосконалювати шляхи організації навчального процесу зі студентами-іноземцями старших курсів для здобуття знань і вмінь із майбутньоїспеціальності.Документ Основні принципи й особливості навчання студентів-медиків(Полтавський державний медичний університет, 2024) Передерій, Ніна Олександрівна; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Ваценко, Анжела Володимирівна; Рябушко, Олена Борисівна; Клепець, Олена Вікторівна; Шевченко, Костянтин Васильович; Григоренко, Альона СергіївнаОсобливості навчання студентів-медиків зумовлені насамперед усвідомленням сенсу навчання, яке проявляється в потребі розвитку навичок, необхідних для особистої ефективності та професійного розвитку. Імідж студента-медика складається з його компетентностей, комунікативних умінь, навичок і особистих якостей.Документ Застосування кейс-методу навчання на кафедрі хірургії(Полтавський державний медичний університет, 2024) Люлька, Олександр Миколайович; Кравців, Микола Ігорович; Дудченко, Максим Олександрович; Ляховський, Віталій Іванович; Лисенко, Руслан Борисович; Нємченко, Іван Іванович; Краснов, Олег Георгійович; Городова-Андрєєва, Тамара Валер'янівнаПід час вивчення хірургії в закладах вищої медичної освіти кейс-метод залишається ефективним способом навчання. Метод дозволяє здобувачам освіти застосовувати теоретичні знання на практиці, розвивати клінічне мислення, аналітичні й комунікативні навички. During the study of surgery in institutions of higher medical education, the case-method remains an effective method of learning. The method allows students to apply theoretical knowledge in practice, to develop clinical thinking, analytical and communication skills while solving practical tasks.Документ Роль куратора в організаційно-виховній роботі здобувачів вищої освіти на базових кафедрах ЗВО(Полтавський державний медичний університет, 2024) Єрошенко, Галина Анатоліївна; Григоренко, Альона Сергіївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Клепець, Олена Вікторівна; Ваценко, Анжела Володимирівна; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Рябушко, Олена Борисівна; Передерій, Ніна Олександрівна; Донець, Ілона Миколаївна; Солод, Анатолій Вікторович; Кінаш, Оксана В'ячеславівна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Тончева, Катерина ДмитрівнаВисвітлено особливості проведення виховної роботи кураторами й викладачами ЗВО серед здобувачів освіти з метою швидкої адаптації до нових умов навчання, а також провідні напрями покращення успішності студентів і формування професійних компетентностей, які мають суттєве значення для майбутньої професії лікаря.Документ Особливості професійної підготовки майбутніх фахівців фармацевтичного профілю(Полтавський державний медичний університет, 2024) Дев'яткіна, Наталія Миколаївна; Ковальов, Сергій Володимирович; Зубенко Ю. О.Аналізуються теоретичні та практичні аспекти компетентнісного підходу, активні й інтерактивні методи, технології професійної підготовки майбутніх фахівців фармацевтичного профілю, організаційні та методичні умови, що сприяють якісній підготовці конкурентоспроможних фахівців фармації на додипломному і післядипломному етапах навчання; Theoretical and practical aspects of the competence approach, active and interactive methods, technologies of professional training of future pharmaceutical specialists, organizational and methodical conditions that contribute to the quality training of competitive pharmacy specialists at the pre-diploma and post-diploma stages of education are analyzed.Документ Реалізація навчальної технології задач-ситуацій у викладанні освітнього компонента «Медична біологія» здобувачам другого (магістерського) рівня вищої медичної освіти(Полтавський державний медичний університет, 2024) Ваценко, Анжела Володимирівна; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Передерій, Ніна Олександрівна; Рябушко, Олена Борисівна; Клепець, Олена Вікторівна; Кінаш, Оксана В'ячеславівна; Шевченко, Костянтин Васильович; Григоренко, Альона Сергіївна; Донець, Ілона МиколаївнаУ формуванні медико-біологічної компетентності здобувачів освіти при викладанні медичної біології актуальною є реалізація технології задач-ситуацій, які створюють зміст і структуру майбутньої професійної діяльності, сприяють зацікавленості та мотивації студентів-першокурсниківДокумент Громадянська компетентність як базова складова компетентнісного підходу сучасної освіти(Полтавський державний медичний університет, 2024) Куценко, Наталія Петрівна; Прокопенко, В. В.У статті розглядається поняття громадянської компетентності через призму її пріоритетності в контексті компетентнісного підходу до реалізації громадянського виховання молоді. Охарактеризовано її основні властивості, структурні компоненти і шляхи оптимізації. The article examines the concept of civic competence as the main component of the competence approach to the implementation of civic education of youth, characterizes its main properties, structural components and ways of optimizing.Документ Резильєнтність як метакомпетенція професійного розвитку майбутніх медичних працівників(Полтавський державний медичний університет, 2024) Кононов, Богдан Сергійович; Білаш, Сергій Михайлович; Проніна, Олена Миколаївна; Коптев, Михайло Миколайович; Пирог-Заказникова, Ангеліна Валеріївна; Олійніченко, Ярина Олександрівна; Донченко, Світлана Владиславівна; Олексієнко, Владислав ВіталійовичУ статті розкрито теоретичні основи дослідження психологічних особливостей резильєнтності майбутніх медичних працівників відповідно до специфіки їхньої діяльності. Охарактеризовано психологічний зміст феномена, його ключові компоненти, проаналізовано фактори, які сприяють підвищенню резильєнтності, та фактори, які негативно впливають на її розвиток; означено проблеми формування в процесі професійної підготовки. Викладено думки щодо особливостей резильєнтності як метакомпетенції професійного розвитку майбутніх медичних працівників; The article reveals the theoretical foundations of the study of psychological features of future healthcare professionals' resilience in accordance with the specifics of their activities. The psychological content of the phenomenon, its key components are characterized, the factors that contribute to the increase of resilience and the factors that negatively affect its development are analyzed, the problems of formation in the process of professional training are identified. The article presents the views on the features of resilience as a metacompetence of professional development of future healthcare professionals.Документ Концептуальні аспекти оптимізації якості освіти(Полтавський державний медичний університет, 2024) Шерстюк, Олег Олексійович; Каценко, Андрій Любославович; Свінцицька, Наталія Леонідівна; Гринь, Володимир Григорович; Білаш, Валентина Павлівна; Максименко, Олександр Сергійович; Устенко, Роман Леонідович; Пілюгін, Андрій ВалентиновичВисвітлено питання забезпечення якості освіти як провідної мети організації та функціонування багатоукладного й розгалуженого освітнього процесу. Запропоновано дієвий засіб подання якості освіти у формі піраміди.Документ Можливості штучного інтелекту і його вплив на професійне становлення майбутніх лікарів у період воєнного стану(Полтавський державний медичний університет, 2024) Бичко, Марина ВікторівнаУ статті коротко розглянуто питання штучного інтелекту, програм і пристроїв, створених на його основі, що використовуються у сфері медицини. Описано результати власного дослідження про обізнаність майбутніх лікарів щодо штучного інтелекту і його можливостей; The article briefly discusses the issue of artificial intelligence, programs and devices created on its basis, which are used in the field of medicine. The results of our own research on the awareness of future doctors regarding artificial intelligence and its possibilities are described.