Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Ключові слова "artificial intelligence"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Transforming medical education in Ukraine: overcoming wartime challenges with innovation(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Sheshukova, O. V.; Mosiienko, A. S.; Polishchuk, T. V.; Maksymenko, A. I.; Kostenko, V. H.; Trufanova, V. P.; Rybalkа, Ya. V.; Bauman, S. S.; Kazakova, K. S.; Шешукова, Ольга Вікторівна; Мосієнко, Анна Сергіївна; Поліщук, Тетяна Вікторівна; Максименко, Аліна Іванівна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Труфанова, Валентина Петрівна; Рибалка, Ярослав Володимирович; Бауман, Софія Сергіївна; Казакова, Катерина СтаніславівнаThe ongoing war in Ukraine, which began in 2014, has profoundly affected all aspects of life, including the medical education system. Students and educators in higher education have encountered unprecedented challenges, such as physical danger, damaged infrastructure, and significant psychological stress. In this context, advanced technologies and artificial intelligence have emerged as a vital tool to support the learning process. By providing access to interactive platforms and clinical simulation environments, artificial intelligence ensures that students can continue developing practical skills even when access to physical clinics is limited. Artificial intelligence also plays a crucial role in maintaining the quality of medical education during wartime by enabling continuity of learning and promoting skill development, despite the constraints imposed by the war. Війна в Україні, що триває з 2014 року, суттєво вплинула на всі сфери життя, включаючи систему медичної освіти. Здобувачі та викладачі вищої освіти зіштовхнулися з новими викликами, такими як фізична небезпека, інфраструктурні проблеми та психологічний тиск. Використання штучного інтелекту стало важливим інструментом для підтримки навчання, забезпечуючи доступ до інтерактивних плат форм і моделювання клінічних умов навіть за обмеженого доступу до клінік. ШІ допомагає зберігати якість медичної освіти в умовах війни, сприяючи розвитку практичних навичок та забезпечуючи неперервність навчання.Документ Алгоритм формування індивідуальної освітньої траєкторії студента за допомогою програмних оболонок штучного інтелекту(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Драбовський, Віталій Сергійович; Малик, Сергій Васильович; Челішвілі, Анатолій Леонідович; Панасенко, Сергій Іванович; Осіпов, Олександр Сергійович; Драбовська, Інна Анатоліївна; Подлєсний, Володимир Ігорович; Котовий, Олександр Вікторович; Гонжак, Богдан ІгоровичУ статті розглянуто можливості використання штучного інтелекту (ШІ) для організації індивідуальних освітніх траєкторій навчання студентів-медиків. Проаналізовано сучасні дослідження та публікації з цієї теми, обґрунтовано актуальність проблеми та запропоновано підходи до впровадження ШІ в освітній процес медичних університетів. Розглянуто потенціал різних моделей ШІ, таких як, системи адаптивного навчання та чат-боти, для персоналізації навчання та підвищення його ефективності. Метою статті є обґрунтування можливостей та перспектив використання програмних інтелектуальних оболонок для формування індивідуальних освітніх траєкторій навчання студентів медичних закладів вищої освіти. У висновках акцентовано на перспективному векторі та тенденціях розвитку цього напрямку. Майбутні дослідження можуть зосередитися на застосуванні ШІ для оцінювання рівня знань, які отримують здобувачі вищої освіти та виявленні прогалин у сформованих індивідуальних освітніх траєкторіях з формуванням колекційної направляючої.Документ Проблеми застосування штучного інтелекту при підготовці майбутніх лікарів(Полтавський державний медичний університет, 2025) Буря, Лілія Володимирівна; Макаренко, Олександр Володимирович; Люлька, Олександр Миколайович; Білоконь, Сергій Олександрович; Вахненко, Андрій ВікторовичУ роботі розкрито основні проблеми та виклики, що виникають під час інтеграції штучного інтелекту у процес підготовки майбутніх лікарів. Дослідження показали, що інтеграція штучного інтелекту в освіту відкриває нові перспективи для вдосконалення самого процесу навчання, а також створює проблеми, пов’язані з захистом даних і навчанням викладачів. Обговорюються переваги та виклики, з якими стикаються навчальні заклади при впровадженні т акої технології, а також висвітлюються ключові аспекти співпраці між штучним інтелектом і людиною. Виявлено, що інтеграція штучного інтелекту в освіту відіграє значну роль у розвитку сучасної освіти та підготовки майбутніх спеціалістів медичної галузі. Це вимагає трансформації освіти, методів навчання та підходів до формування знань та навичок майбутніх лікарів. The paper reveals the main problems and challenges that arise when integrating artificial intelligence into the process of training future doctors. Studies have shown that the integration of artificial intelligence into education opens up new prospects for improving the learning process itself, and also creates problems related to data protection and teacher training. The advantages and challenges that educational institutions face when implementing such technology are discussed, and key aspects of cooperation between artificial intelligence and humans are highlighted. It is found that the integration of artificial intelligence into education plays a significant role in the development of modern education and the training of future specialists in the medical field. This requires a transformation of education, teaching methods and approaches to the formation of knowledge and skills of future doctors.Документ Штучний інтелект як інструмент якісної підготовки здобувачів освіти(Полтавський державний медичний університет, 2025) Каськова, Людмила Федорівна; Садовські, Марина Олександрівна; Амосова, Людмила Іванівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Новікова, Світлана Чеславна; Хміль, Олена Всеволодівна; Мархоцька, Юлія Віталіївна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Садовски, Марина Александровна; Амосова, Людмила Ивановна; Уласевич, Лариса Павловна; Павленкова, Оксана Сергеевна; Новикова, Светлана Чеславна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Мархоцкая, Юлия Витальевна; Kaskova, L. F.; Sadovski, M. O.; Amosova, L. I.; Ulasevych, L. P.; Pavlenkova, O. S.; Novikova, S. Ch.; Khmil, E. V.; Markhotska, Yu. V.Підготовка здобувачів освіти різних рівнів, в умовах сьогодення, вимагає від фахівців нових компетенцій. Здобування освіти в сучасних складних технічних умовах зі значною кількістю використання дистанційних технологій навчання готує студентів до життя в умовах невизначеності, розвиваючи в них такі якості, як адаптивність, креативність та вміння працювати в команді. Тотальна цифровізація вcіх сфер не минула і галузь освіти. Інформаційні технології відіграють все більшу роль у навчальному процесі. На кафедрі дитячої терапевтичної стоматології було проведено опитування здобувачів освіти четвертого курсу щодо використання ними штучного інтелекту в підготовці до занять. Всі анкетовані відповіли що використовують нейромережі в навчанні та вказали ChatGPT та Gemini. Точність відповідей нейромереж може бути сумнівною, що відкриває нові виклики та можливості для педагогічних практик. Студенти можуть ставити питання до ChatGPT, дискутувати з ним, додатково уточнюючи ті аспекти, які, на думку студента, є неточними або некоректними. Використання сучасних, актуальних та цікавих інструментів в роботі зі студентами, підвищить зацікавленість та мотивацію здобувачів у кращій підготовці до занять. Що в свою чергу покращить якість отриманих знань та кваліфікацію майбутніх спеціалістів. Для того щоб спонукати здобувачів дотримувалися академічної доброчесності виникає необхідність певної зміни системи викладання та обговорення отриманих студентами завдань. Випускники, які опанували сучасні цифрові технології, будуть готові до викликів майбутнього та зроблять вагомий внесок у відбудову країни. Training of applicants for education at different levels, in today's conditions, requires new competencies from specialists. Obtaining education in modern complex technical conditions with a significant amount of use of distance learning technologies prepares students for life in conditions of uncertainty, developing such qualities as adaptability, creativity and teamwork. Total digitalization of their spheres has not passed the branch of education. Information technology plays an increasing role in the learning process. At the Department of pediatric therapeutic dentistry, a survey of fourth-year education applicants was conducted on their use of artificial intelligence in preparation for classes. All respondents answered that they use neural networks in training and indicated ChatGPT and Gemini. The accuracy of neural network responses may be questionable, which opens up new challenges and opportunities for pedagogical practices. Students can ask questions to ChatGPT, discuss with him, further clarifying those aspects that, in the opinion of the student, are inaccurate or incorrect. The use of modern, relevant and interesting tools in working with students will increase the interest and motivation of applicants in better preparation for classes. That in turn will improve the quality of knowledge and qualification of future specialists. In order to encourage applicants to adhere to academic integrity, there is a need for a certain change in the system of teaching and discussion of tasks received by students. Graduates who have mastered modern digital technologies will be ready for the challenges of the future and will make a significant contribution to the reconstruction of the country.Документ Інноваційні технології у формуванні мовних компетентностей здобувачів освіти(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Таран, Зінаїда Михайлівна; Сологор, Ірина Миколаївна; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Роженко, Інеса Віталіївна; Taran, Z.; Solohor, I.; Honcharova, Ye.; Rozhenko, I.У статті розглядається роль інформаційних технологій у процесі вивчення іноземних мов. Проаналізовано основні інструменти та платформи, які сприяють ефективному формуванню мовних навичок, а також їхній вплив на мотивацію та результативність навчання. Особливу увагу приділено інноваційним підходам, як-от штучний інтелект, віртуальна реальність, гейміфікація та масові відкриті онлайн-курси. Дослідження підкреслює важливість інтеграції інформаційних технологій у навчальний процес для створення інтерактивного та персоналізованого середовища навчання. The article examines the role of information technology in the modern process of learning foreign languages. The main tools and platforms that contribute to the effective acquisition of language skills are analyzed, as well as their impact on motivation and learning effectiveness. Particular attention is paid to innovative approaches, such as artifi cial intelligence, virtual reality, gamification and massive open online courses. The study emphasizes the importance of integrating information technology into the educational process to create an interactive and personalized learning environment.Документ Інструменти штучного інтелекту для планування освітнього процесу студентів медичних ЗВО(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Драбовський, Віталій Сергійович; Челішвілі, Анатолій Леонідович; Драбовська, Інна Анатоліївна; Кудря, Ірина Павлівна; Чорна, Ірина Олексіївна; Кербаж, Нізар Ріда; Ярошенко, Роман Антонович; Гонжак, Богдан ІгоровичСтаття присвячена актуальному питанню використання штучного інтелекту (ШІ) в організації індивідуальних освітних траєкторій навчання студентів-медиків. Проаналізовано сучасні дослідження в цій галузі та визначено потенціал ШІ для персоналізації освітнього процесу. Поставлено мету розробити модель організації індивідуальних траєкторій навчання з використанням ШІ та описати її основні компоненти. У висновках підкреслено важливість інтеграції ШІ в медичну освіту для підвищення її ефективності та якості.