Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Автор "Bieliaieva, O. M."
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Common sentence structure mistakes among ukrainian medical students in english: challenges and solutions(Полтавський державний медичний університет, 2025) Kostenko, V. H.; Bieliaieva, O. M.; Solohor, I. M.; Znamenska, I. V.; Taran, Z. M.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Таран, Зінаїда МихайлівнаEffective communication in English is crucial for medical students, as much of medical literature and international collaboration occurs in English. However, Ukrainian medical students frequently struggle with constructing grammatically correct sentences due to significant differences between Ukrainian and English syntax. This paper examines the most prevalent sentence structure errors among Ukrainian medical students, including word order confusion, misuse of articles, overuse of passive voice, incorrect relative clause formation, and subject-verb agreement issues. The analysis, based on formative and summative assessments, identifies recurring linguistic challenges and categorizes errors to better understand their causes. Key difficulties arise from the flexibility of Ukrainian word order, the absence of articles in the Ukrainian language, and differences in passive construction and verb agreement. To address these challenges, the paper explores effective teaching strategies, such as contrastive analysis, error analysis, targeted grammar exercises, and extensive exposure to medical texts. Regular speaking and writing practice, peer feedback, and interactive learning methods are also highlighted as essential for improving syntactic accuracy. By implementing these strategies, educators can enhance students’ proficiency in English, equipping them with the necessary skills for academic success and professional communication in the medical field. Ефективне спілкування англійською мовою є вирішальним для майбутніх фахівців у галузі медицини у кон тексті вибудовування успішної кар’єри та міжнародної співпраці. Українські здобувачі освіти часто зіштов хуються з труднощами у побудові граматично правильних речень через значні відмінності між українським та англійським синтаксисом. У цій статті розглянуті найпоширеніші помилки в побудові речень, яких при пускаються студенти-медики, зокрема плутанина в порядку слів, неправильне вживання артиклів, надмірне використання пасивного стану, помилки в утворенні відносних речень та проблеми узгодження підмета з дієсловом. Аналіз, що ґрунтується на результатах формувального та підсумкового оцінювання, дозволив визначити та класифікувати часто повторювані мовні помилки для кращого розуміння причин їхнього виникнення та визначення підходів для їх усунення. Основні труднощі виникають інтерференцію рідно мови, а саме через гнучкість українського порядку слів, зумовлену, передусім, наявністю відмінків, відсутність артиклів у рідній мові та відмінності в пасивних конструкціях і узгодженні дієслів. Для подолан ня цих проблем у статті запропоновано ефективні стратегії навчання, такі як контрастивний аналіз, аналіз помилок, граматичні вправи, спрямовані на закріплення вживання певних структур, та аналіз автентичних текстів. Регулярна практика усного та письмового мовлення, своєчасних зворотній зв’язок та інтерактивні методи навчання також є важливими кроками щодо удосконалення синтаксичної точності.Документ Enhancing krok 1 medical english training through customized materials(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Znamenska, I. V.; Bieliaieva, O. M.; Kostenko, V. H.; Solohor, I. M.; Slipchenko, L. B.; Rozhenko, I. V.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Роженко, Інеса ВіталіївнаExamination in the English language for professional purposes is a part of the first stage of the Unified State Qualification Examination in the field of knowledge “Health Care” for medical students in Ukraine, evaluating their knowledge in fundamental medical sciences. This article explores the advantages of customized educational materials tailored to enhance KROK 1 exam tests’ preparation. Професійно орієнтований іспит з англійської мови є складовою першого етапу Єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальністю "Охорона здоров'я" для здобувачів вищої освіти в Україні, який оцінює знання з фундаментальних медичних дисциплін у медичних ЗВО. У цій статті досліджено переваги використання індивідуалізованих навчальних матеріалів для ефективної підготовки до іспитів КРОК 1 англійською мовою.Документ Students’ training for the english language proficiency test: Krok 1. Medicine in Ukraine(Полтавський державний медичний університет, 2025) Znamenska, I. V.; Bieliaieva, O. M.; Kostenko, V. H.; Solohor, I. M.; Slipchenko, L. B.; Rozhenko, I. V.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Роженко, Інеса ВіталіївнаMedical education in Ukraine requires students to pass standardized examinations, including The English Language Proficiency Test: Krok 1, which assesses their fundamental knowledge in basic medical sciences. For Ukrainian students, mastering English proficiency is crucial, as the test is conducted in English. This paper explores the preparation strategies for KROK 1, discussing the challenges faced by non-native English speakers and the methods for effective preparation. The study also emphasizes the integration of medical terminology, academic reading, and critical thinking skills in language training to enhance students’ performance. У системі медичної освіти України важливим етапом є складання стандартизованих іспитів, зокрема, The English Language Proficiency Test: Krok 1, що оцінює рівень фундаментальних знань з основних медичних дисциплін. Оскільки тестування відбувається англійською мовою, володіння нею є вкрай важливим для україн ських здобувачів вищої освіти. У цій статті розглянуто стратегії підготовки до КРОК 1, проаналізовано труднощі, з якими стикаються здобувачи вищої освіти, для яких англійська не є рідною, та запропоновано ефективні методи навчання. Підкреслено важливість інтеграції медичної термінології, академічного читання та навичок критичного мислення в процес мовної підготовки для підвищення успішності студентів.Документ Teaching verbals effectively: challenges and strategies for Ukrainian students in ESP (medicine, dentistry) courses(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Kostenko, V. H.; Bieliaieva, O. M.; Znamenska, I. V.; Solohor, I. M.; Honcharova, Ye. Ye.; Slipchenko, L. B.; Vardanian, A. O.; Rozhenko, I. V.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сологор, Ірина Миколаївна; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Варданян, Анаіт Оганесівна; Роженко, Інеса ВіталіївнаThis paper investigates the challenges faced by Ukrainian dental and medical students in mastering English verbals (infinitives, gerunds, and participles) within the context of English for Specific Purposes (ESP) courses. Given the absence of direct equivalents in Ukrainian grammar, these grammatical structures pose significant difficulties for students, leading to common errors such as misplacement and over-reliance on literal translation. Based on five years of student assessments, this study identifies key challenges and proposes pedagogical strategies to enhance students' understanding and use of verbals. These strategies include contextualized grammar instruction, scaffolded practice activities, and the integration of authentic materials, such as clinical case reports and medical journal articles. By implementing these strategies, educators can effectively equip students with the necessary grammatical skills for clear, concise, and professional communication within the global healthcare context. У запропонованій роботі окреслено труднощі, з якими стикаються українські здобувачі вищої освіти у галузі оорони здоров’я при опануванні англійських не особових дієслівних форм (інфінітивів, герундіїв та дієпри кметників) у рамках курсів англійської мови для спеціальних цілей (ESP). Оскільки в українській граматиці відсутні прямі еквіваленти цих граматичних структур, вони становлять значні труднощі для студентів, що призводить до помилок та надмірної залежністості від буквального перекладу. Спираючись на аналіз оцінювання мовних та мовленнєвих умінь здобувачів, це дослідження визначає ключові проблеми, з якими вони зіштовхуються, та пропонує певні педагогічні стратегії для покращення розуміння та використання зазначених дієслівних форм, що сприятиме ефективній підготувці студентів до володіння необхідними граматичними навичками для чіткої, лаконічної та професійної комунікації в глобальному суспільстві.Документ Грецький терміноелемент orth(o)- у структурі сучасних термінів галузі «Реабілітологія»(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Синиця, В. Г.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Перепада, В.; Synyzia, V. H.; Bieliaieva, O. M.; Perepada, V.У статті досліджується статус однослівних термінів-композитів із початковим терміноелементом orth(o)- у субмові реабілітології. Вибір саме цього препозиційного терміноелемента пояснюється первісним значенням грецького прикметника ορθός – прямий, правильний, тобто, такий, який не має відхилень від норми, деформацій. Про це йдеться і в самому визначенні поняття: реабілітація ‒ це комплекс заходів, спрямованих на відновлення здоров'я, функціонального стану і працездатності організму, порушених хво робами, травмами, фізичними, хімічними і соціальними чинниками. Шляхом суцільного відбору виокремлено 200 термінів і термінологічних сполучень, розподілених авторами на чотири тематичні групи: механічна корекція деформацій; назви приладів для корекції певної патології; назви фахівці з реабілітації; назви розділів медицини. Проаналізовано структуру та етимологію відібраних термінів. The article examines the status of one-word composite terms with the initial term element orth(o)- in te rehabilitation sublanguage. The choice of this particular prepositional term element is explained by the original meaning of the Greek adjective ορθός – straight, correct, that is one that does not have deviations from the norm, deformations. This is also stated in the very definition of the concept: rehabilitation is a set of measures aimed at restoring the health, functional sate and working capacity of the body, affected by diseases, injuries, physical, chemical and social factors. Through continuous selection up to 200 terms and terminological combinations were singled out, divided by use into four thematic groups: mechanical correction of deformations; names of devices for correctinga certain pathology; names of rehabilitation specialists; names of sections of medicine; analyze their structure and etymology.Документ Освіта дорослих як інструмент професійного й особистісного розвитку(Полтавський державний медичний університет, 2025) Бєляєва, Олена Миколаївна; Жамардій, Валерій Олександрович; Білаш, Сергій Михайлович; Лисанець, Юлія Валеріївна; Синиця, Валентина Григорівна; Філатова, Валентина Луківна; Шилкіна, Людмила Миколаївна; Мартинюк, Дарина Ігорівна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Варданян, Анаіт Оганесівна; Bieliaieva, O. M.; Zhamardii, V. O.; Bilash, S. M.; Lysanets, Yu. V.; Filatova, V. L.; Shylkina, L. M.; Martyniuk, D. I.; Slipchenko, L. B.; Vardanian, A. O.Розглянуто важливість освіти дорослих як ключового елемента професійного й особистісного розвитку в умовах сьогодення. Закцентовано увагу, що впродовж останніх десятиліть концепція освіти дорослих істотно розширилася, охоплюючи як професійні, а й особистісні аспекти навчання. Структуровано ключові компетентності, сформульовані в Рекомендації Ради Європи для навчання впродовж життя. У висновках зазначається, що основні вектори освіти дорослих в контексті навчання впродовж життя і навчання шириною в життя передбачають розвиток і вдосконалення навичок, пов’язаних з (зі): 1) розумінням, пошуком і представленням інформації (знань/досвіду) в усній або писемній формі; уміннями комунікувати, демонструвати перцепцію та забезпечувати інтеракцію; здатністю працювати в команді, мотивувати інших; 2) мультилінгвальними навичками, що передбачають володіння і постійне використання хоча б однієї іноземної мови, усвідомлення і прийняття культурної розмаїтості, інтерес до чужих мов і культур; 3) STEM-навичками, які дають змогу використовувати наукові підходи й досягнення в професійній діяльності, забезпечують критичне й рефлексивне мислення (оцінювання/контроль), перспективну і когнітивну гнучкість; 4) цифровими навичками, які уможливлюють різні види навчання в цифровому суспільстві, пошук інформації, дотримання кібергігієни та інформаційної гігієни, комунікацію шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій; 5) особистісними й соціальними навичками, пов’язаними з навчанням, що виявляються в мотивації, бажанні вчитися, робити внесок у життя суспільства, здатності обирати доцільні й ефективні стратегії навчання, займатися самоосвітою, підтриманням саморегуляції, самоконтролю, самоефективності, установкою на зростання, відкритістю мислення щодо нового досвіду, нових ідей, інших людей; 6) громадянською компетентністю, що гарантує здатність активно й відповідально реалізовувати свої права й обовʼязки, довіру до державних інституцій; 7) підприємницькою компетентністю, що співвіднесена з проактивністю (ініціативністю, наполегливістю, здатністю до розвʼязання проблем), дає змогу вільно й ефективно діяти в межах своєї компетенції, ефективно виконувати поставлені завдання або користуватися делегованими повноваженнями, уміння працювати в команді, усвідомлювати ризики; 8) компетентністю у сфері культурної свідомості та самовираження, що зумовлює повагу до людської гідності, справедливості, прийняття культурних загальнолюдських, національних, регіональних, професійних цінностей, а також забезпечує толерантність і повагу до різних культурних проявів незалежно від расової, гендерної, соціальної приналежності, розвиває навички, повʼязані з мистецтвом, музикою, фізичною культурою. The significance of adult education as a vital component of both professional and personal development in today's world has been thoroughly explored. It is highlighted that in recent decades, the scope of adult education has expanded considerably, now encompassing not only professional growth but also personal learning. The key compe tencies outlined in the Council of Europe's Recommendations for lifelong learning have been systematically organ ized. The conclusions emphasize that the main focus of adult education, in the context of lifelong and life-wide learn ing, involves the development and enhancement of skills related to: 1) the ability to understand, search for, and pre sent information (knowledge/experience) both orally and in writing; communication skills, demonstrating perception, and ensuring effective interaction; teamwork, and the capacity to motivate others; 2) multilingual skills, which include proficiency in and continuous use of at least one foreign language, as well as an appreciation of cultural diversity and an interest in foreign languages and cultures; 3) STEM skills, which allow for the application of scientific methods and advancements in professional activities, fostering critical and reflective thinking (evaluation/control), and encouraging cognitive flexibility; 4) digital skills, facilitating various forms of learning in a digital society, information retrieval, main taining cyber hygiene and information security, and effective communication through information and communication technologies; 5) personal and social skills related to learning, expressed through motivation, the desire to grow, contributing to society, selecting effective learning strategies, engaging in self-education, maintaining self-regulation, selfcontrol, self-efficacy, fostering a growth mindset, and embracing new experiences, ideas, and people; 6) civic competence, which ensures the capacity to actively and responsibly exercise one's rights and duties, while also fostering trust in public institutions; 7) entrepreneurial competence, linked to proactivity (initiative, perseverance, problem solving abilities), enabling effective action within one's scope of competence, executing tasks efficiently, working well in teams, and managing risks; 8) cultural awareness and self-expression, which fosters respect for human dignity and justice, embraces universal, national, regional, and professional cultural values, and promotes tolerance and respect for diverse cultural expressions regardless of race, gender, or social background, while developing skills related to art, music, and physical education.Документ Професійні та моральні якості викладача закладу вищої освіти. Вимоги сьогодення(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Гончарова, Євгенія Євгенівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Сологор, Ірина Миколаївна; Таран, Зінаїда Михайлівна; Дубровіна, Олена Віталіївна; Honcharova, Ye. Ye.; Bieliaieva, O. M.; Kostenko, V. G.; Znamenska, I. V.; Slipchenko, L. B.; Solohor, I. B.; Taran, Z. M.; Dubrovina, O. V.Розглянуто складові класичної структури педагогічної майстерності. Проаналізовано особливості таких її компонентів, як гуманістична спрямованість та професійна компетентність викладача. The components of the classical structure of pedagogical mastery are considered. The features of such components as the humanistic orientation and professional competence of the teacher are analyzed.Документ Роль «Самоздійснюваних пророцтв» в університетській освіті(Полтавський державний медичний університет, 2025-02) Ждан, Вячеслав Миколайович; Дворник, Валентин Миколайович; Аветіков, Давид Соломонович; Бєляєва, Олена Миколаївна; Zhdan, V. M.; Dvornyk, V. M.; Avetikov, D. S.; Bieliaieva, O. M.Розглянуто ефект Пігмаліона та ефект Голема як основні маніфестації психологічного феномена самоздійснюваних пророцтв. Просліджено історію вивчення цих ефектів. Основну увагу сфокусовано на можливостях використання ефекту Пігмаліона в університетській освіті. Запропоновано авторську інтерпретацію ключових прояви ефекту Пігмаліона у вищій освіті. Сформульовано практичні рекомендації для викладачів щодо досягнення ефекту Пігмаліона та мінімізації несприятливих наслідків ефекту Голема. У висновках зазначається, що розуміння того, як самоздійснювані пророцтва впливають на поведінку та діяльність, дає можливість використовувати їх як ефективний інструмент для покращення академічних результатів здобувачів освіти, стимулювання особистісного та професійного зростання. Автори наголошують, що отримання соціальної підтримки підвищує впевненість людини в собі, а формування позитивної мотивації стимулює прагнення досягти очікувань іншої сторони. Водночас варто підходити до застосування ефекту з обережністю, щоб уникнути надмірних очікувань, які можуть призвести до небажаних наслідків. Також важливо, щоб очікування не ґрунтувалися на стереотипах або необґрунтованих припущеннях, оскільки це може призвести до погіршення ситуації, стресу та вигорання. Акцентується увага, що викладачі, які очікують успіху від своїх студентів, повинні створювати умови і допомагати долати труднощі. Це передбачає не лише увагу до індивідуальних потреб студентів, а й створення доброзичливої атмосфери, надання конструктивного зворотного звʼязку, відчуття впевненості, а також використання відповідних технологій навчання. The Pygmalion effect and the Golem effect as the main manifestations of the psychological phenomenon of self fulfilling prophecies are considered. The history of the study of these effects is traced. The main attention is focused on the possibilities of using the Pygmalion effect in university education. The author's interpretation of the key mani festations of the Pygmalion effect in higher education is offered. Practical recommendations for teachers to achieve the Pygmalion effect and minimize the adverse effects of the Golem effect are formulated. The conclusions note that understanding how self-fulfilling prophecies influence behavior and activities makes it possible to use them as an ef fective tool to improve the academic performance of educational aspirants and to stimulate personal and professional growth. The authors note that receiving social support increases a person's self-confidence, and the formation of positive motivation stimulates the desire to achieve the expectations of the other party. At the same time, it is neces sary to approach the application of the effect with caution to avoid excessive expectations, which can lead to unde sirable consequences. It is also important that expectations are not based on stereotypes or unfounded assumptions, as this can lead to aggravation, stress and burnout. It is emphasized that instructors who expect their students to succeed should create conditions and help overcome challenges. This involves not only paying attention to students' individual needs, but also creating a welcoming atmosphere, providing constructive feedback, feeling confident, and using appropriate teaching technologies.