Перегляд за Автор "Mishchenko, V. P."
Зараз показуємо 1 - 20 з 27
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Diagnostic and treatment approaches for acute intestinal obstruction in the early postpartum period(Полтавський державний медичний університет, 2023-08) Mishchenko, V. V.; Mishchenko, V. P.; Nikitenko, R. P.; Vorotynts, K. O.; Dehtyarenko, S. P; Koychev, Ye. A.; Likhachov, V. K.; Міщенко, Василь Васильович; Міщенко, Валентина Павлівна; Нікітенко, Р. П.; Воротинц, К. О.; Дегтяренко, С. П.; Койчев, Є. А.; Ліхачов, Володимир КостянтиновичГостра кишкова непрохідність – одне з найважчих гострих хірургічних захворювань органів черевної порожнини в ранньому післяпологовому періоді. Проліковано 31 породіллю з гострою кишковою непрохідністю. Розроблено та запропоновано до використання Алгоритм лікувально–діагностичної тактики у породіль з гострою кишковою непрохідністю. Показанням до операції була відсутність ефекту від консервативної терапії протягом 2-3 годин. У всіх випадках гострої механічної непрохідності проведено оперативне лікування. Консервативні заходи дали позитивний ефект у всіх породіль з динамічною кишковою непрохідністю. Смертельних випадків не зареєстровано. Лікування породіль з гострою кишковою непрохідністю повинні проводити хірурги із залученням акушерів-гінекологів відповідно до запропонованого алгоритму лікувально-діагностичної тактики у породіль з гострою кишковою непрохідністю.Документ Diagnostic and treatment approaches to acute pancreatitis in pregnant women(Полтавський державний медичний університет, 2022) Mishchenko, V. V.; Mishchenko, V. P.; Rudenko, I. V.; Pustovoyt, P. I.; Likhachov, V. K.; Dobrovolʹsʹka, L. M.; Makarov, O. H.; Міщенко, Василь Васильович; Міщенко, Валентина Павлівна; Руденко, І. В.; Пустовойт, Павло Іванович; Ліхачов, Володимир Костянтинович; Добровольська, Людмила Миколаївна; Макаров, Олег ГеннадійовичЧастота виникнення гострого панкреатиту складає від 1:1500 до 1:10000 вагітностей. Мета дослідження полягала у вдосконаленні діагностичних та лікувальних підходів при гострому панкреатиті у вагітних. Під наглядом була 21 вагітна жінка з гострим панкреатитом. Постановка діагнозу гострого панкреатиту у вагітних ґрунтувалась на критеріях класифікації Atlanta (2013). Комплексне консервативне лікування гострого панкреатиту у вагітних полягало у призначені октреотиду, інгібіторів протонної помпи, у II триместрі ‒ інгібіторів протеаз, напівсинтетичних пеніцилінів, цефалоспоринів III‒IV поколінь. Слід проводити корекцію водно‒електролітного балансу, відшкодування втрати плазми, порушень мікроциркуляції, боротьбу з набряком підшлункової залози та парапанкреатичної клітковини. Перебіг гострого панкреатиту у вагітних у 52,4 % випадків характеризувався середнім та тяжким ступенем тяжкості, що супроводжувалось дистресом плода. Летальних випадків не було. Впровадження застосованих нами діагностичних та лікувальних підходів при гострому панкреатиті у вагітних дозволило уникнути летальності, хірургічних та акушерсько-перинатальних ускладнень. Ведення вагітних із гострим панкреатитом є вкрай складним завданням і в першу чергу залежить від ступеня тяжкості гострого панкреатиту у таких хворих. Ведення вагітних, які хворіють на гострий панкреатит, вимагає мультидисциплінарного підходу для прогнозування перебігу панкреатиту, визначення тактики ведення вагітності при цьому, способу і термінів розродження.Документ Folate cycle drugs in the complex preventive therapy for the miscarriage(Полтавський державний медичний університет, 2021) Mishchenko, V. P.; Rudenko, I. V.; Likhachov, V. K.; Gromova, A. M.; Tarasenko, K. V.; Міщенко, Валентина Павлівна; Руденко, І. В.; Ліхачов, Володимир Костянтинович; Громова, Антоніна Макарівна; Тарасенко, Костянтин Володимирович120 women of reproductive age were examined. Alleles of folate-related enzyme genes, the content of folic acid, cyanocobalamin, vitamins B1, B6 in the blood were determined. Prevention of miscarriage was based on preconception training of men and women (spouses). The pre-conceptual examination plan included a thorough study of the anamnesis, including family history; laboratory determination of folic acid, vitamins B12, B1, B6 in the blood of future parents (both woman and man). Decreased vitamin content or their level at the lower limit of normal was an indication for determining the folate-related enzyme genes (MTHFR: 1298A/C; 677C/T, MTR: 2756A/G, MTRR: 66A/G). Given the high (78.1 %) incidence of carriers of “functionally attenuated” (polymorphic) genes of folate cycle enzymes, both expectant parents were prescribed modern complexes of vitamins, microelements and amino acids containing Metafolin at the stage of preconception preparation 3-4 months before fertilization and during pregnancy according to the trimesters of gestation. Clinical and laboratory approach to the correction of vitamins, macro-, microelements, amino acids based on laboratory assessment of hereditary impairment of specific enzymes and by prescribing personalized therapy had a positive result in 57 (95.0 %) patients, which confirms its effectiveness.Документ Laparoscopic appendectomy during pregnancy(Полтавський державний медичний університет, 2021-12) Mishchenko, V. P.; Mishchenko, V. V.; Rudenko, I. V.; Dobrovolska, L. M.; Vashchenko, V. L.; Makarov, O. G.; Міщенко, Валентина Павлівна; Міщенко, Василь Васильович; Руденко, Ірина Василівна; Добровольська, Людмила Миколаївна; Ващенко, Вікторія Леонідівна; Макаров, Олег ГеннадійовичЛапароскопічна апендектомія виконана 73 вагітним. Для діагностики використовували шкалу Альварадо. Средній вік обстежених склав 25,7±0,5 роки. Від числа всіх прооперованих вагітні в І триместрі склали 17,8 %, у ІІ триместрі ‒ 46,6 %, в ІІІ триместрі ‒ 35,6 %. У 12,3 %вагітних час від початку захворювання до операції склав 6 годин, у 35,6 % ‒ 6‒12 годин, у 31,5 %‒ 12‒24 години, у 20,5 %‒ більше 24 годин. Післяопераційний період у всіх пацієнток протікав задовільно. Всі пацієнтки були виписані через 2‒5 діб після операції. Апендектомію у вагітних слід виконувати ще до розвитку ускладнень з боку гострого апендициту і гестаційних ускладнень. Діагностика гострого апендициту повинна бути швидкою і точною з використанням додаткових візуалізуючих технологій. Лапароскопічна апендектомія внаслідок її переваг перед відкритою апендектомією (безпека для здоров'я вагітної і перебігу вагітності) повинні стати золотим стандартом операцій при гострому апендициті у вагітних. Ключові слова: апендицит у вагітних, діагностика, тактичні підходи, лапароскопічна апендектоміяДокумент Methodical recommendations to practical classes for students of medical and dental departments. On chapter: Blood system physiology(Українська медична стоматологічна академія, 2005) Mishchenko, V. P.; Tkachenko, E. V.; Міщенко, Віталій Петрович; Ткаченко, Олена ВікторівнаOne part of these indexes belong to stable blood constants (pH - blood has weakly alkaline reaction, its pH is equal to 7,35 in veins and 7,4 in arteries; osmotic tissues - 7,3 atm; oncotic pressure - 0,03-0,04 atm); others - to unstable (blood viscosity - relative is 4,5; VSR: in men- 6- 12 mni/h; in women- 8-15 mm/h) et al. Blood system is one of the most sensitive organism indicators which reflects organism state. Constants fluctuation may serve as diagnostic critérium of many diseases (sometimes - earlier than clinical critériums or more exact then clinical indexes). Many blood constants are suffered at blood diseases. One can use unstable constants in laboratory and clinical practice more oftan than unstable ones. Especially it concerns such indexes as erythrocytes amount, haemoglobine concentration, velocity sedimentation rale and others. But several clinical situations needs stable constants determining. That’s why this chapter, knowledge of normal blood indexes and primary skills of their interprétai mg is of very big importance for every doctor, ol any medical profile.Документ Preventive maintenance of obstetrics-gynecologic complications from positions etiopatogenetic approaches.(“Sydney University Press” 2016, 2016) Mishchenko, V. P.; Likhachov, V. K.; Rudenko, I. V.; Міщенко, Валентина Павлівна; Ліхачов, Володимир Костянтинович; Руденко, І. В.; Мищенко, Валентина Павловна; Лихачов, Владимир Константинович; Руденко, И. В.Results of researches in bunch of women of reproductive age with deficiency of vitamins of bunch B which received in complex preventive maintenance and treatment gestational complications vitaminized therapy. Data of the relative cha- racteristic of clinico-laboratory supervision with bunch of women which took over standard therapy is cited. Efficacy of application of the offered etiopatogenetic approaches for the purpose of preventive maintenance and complex therapy of the gestational complications it is proved;Представлені результати досліджень в групі жінок репродуктив- ного віку з дефіцитом вітамінів групи В, які отримували у комплексній профілак- тиці та лікуванні гестаційних ускладнень вітамінну терапію. Наведені дані порів- няльної характеристики клініко-лабораторних спостережень з групою жінок, що приймали стандартну терапію. Обґрунтовано ефективність застосування запро- понованого етіопатогенетичного підходу з метою профілактики і комплексної те- рапії гестаційних ускладнень.Документ The role and place of laparoscopic cholecystectomy in pregnant women with a history of COVID-19(Полтавський державний медичний університет, 2022-01) Mishchenko, V. V.; Mishchenko, V. P.; Pustovoyt, P. I.; Vodoyuk, R. Y.; Velichko, V. V.; Likhachev, V. K.; Dobrovolska, L. M.; Міщенко, Василь Васильович; Міщенко, Валентина Павлівна; Пустовойт, Павло Іванович; Вододюк, Роман Юрійович; Велічко, В. В.; Ліхачов, Володимир Костянтинович; Добровольська, Людмила МиколаївнаМетою дослідження було визначення ролі і місця лапароскопічної холецистектомії у вагітних, які перенесли COVID‒19. Прооперовано 19 вагітних. Середній вік вагітних склав 27±4,9 років. У постковідному періоді клінічні прояви захворювання проявлялися у перші дві доби. У вагітних, що перенесли Covid‒19, та хворих на жовчнокам’яну хворобу і гострий калькульозний холецистит, є клінічні прояви хвороби у вигляді гемолізованої крові у черевній порожнині та везикулярних висипань на вісцеральній і парієтальній очеревині, які місцями зливались у конгломерати і при контакті кровоточили. Патоморфологічно зміни у стінці жовчного міхура мали флегмонозний або гангренозний характер. Діагностика цієї патології у вагітних, які перенесли COVID‒19, повинна бути швидкою і точною. Холецистектомію слід виконувати ще до розвитку ускладнень з боку жовчнокам’яної хвороби та гострого калькульозного холециститу. В післяковідному періоді у вагітних саме лапароскопічна холецистектомія повинна стати «золотим стандартом» оперативного лікування.Документ Активізація пізнавальної діяльності студентів у навчальному процесі на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 1998) Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юрьевна; Соколенко, Валентина Николаевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Павленко, Анна Петровна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Y.; Sokolenko, V. M.; Vesnina, L. E.; Zaporozhetsʹ, Т. М.; Pavlenko, H. P.; Morgun, Z. K.; Honcharenko, L. L.Одна з проблем, що стоїть перед системою освіти, полягає в активізації пізнавальної діяльності студентів вищої школи. У розв'язанні цієї проблеми велике місце займає розвиток самостійної роботи студентів під час вивчення курсу нормальної фізіології. Студент не повинен пасивно сприймати запропоновані знання, він повинен розвивати в собі потяг до їх самостійного здобування. Роль викладача в цьому процесі - надавати необхідну допомогу та спрямовувати його дії у потрібному напрямку. Навчання - активний процес, тому треба всіляко сприяти студентам в самостійному дослідженні функціонування організму та аналізу отриманих даних. На практичних заняттях проводиться реєстрація з подальшим обговоренням ЕКГ, спірограм, мастікоциограм, реограм, досліджується швидкість руху частинок крові.Документ Асиметрія гемостазу в нормі та при порушеннях мозкового кровообігу(Національна академія наук України Інститут фізіології ім. О.О. Богомольця, 2002) Міщенко, Віталій Петрович; Гришко, Юлія Михайлівна; Міщенко, Ігор Віталійович; Коковська, Оксана Валеріївна; Mishchenko, V. P.; Hryshko, Yu. M.; Mishchenko, I. V.; Kokovska, O. V.Документ Вивчення фізіології кровообігу в системі підготовки лікаря(Українська медична стоматологічна академія, 1993) Лобань-Череда, Галина Андріївна; Міщенко, Віталій Петрович; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Павленко, Ганна Петрівна; Жукова, Марина Юріївна; Горбенко, Сергій Олександрович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Весніна, Людмила Едуардівна; Lobanʹ-Chereda, H. A.; Mishchenko, V. P.; Goncharenko, L. L.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M. Yu.; Horbenko, S. O.; Zaporozhets, T. M.; Morgun, Z. K.; Vesnina, L.E; Лобань-Череда, Галина Андреевна; Мищенко, Виталий Петрович; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Павленко, Анна Петровна; Жукова, Марина Юрьевна; Горбенко, Сергей Александрович; Запорожец, Татьяна Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Веснина, Людмила ЭдуардовнаЗнання фізіології серцево-судинної системи має велике значення в підготовці лікарів усіх спціальностей, особливо лікарів-терапевтів. Основним принципом викладання цього розділу є максимальне наближення його до клініки. Це проявляється як в лекційному курсі, так і при проведенні лабораторних та семінарських занять. Кількість годин присвячених цьому розділу складає: на лекціях — 14, на лабораторних заняттях — 42. За цей час студенти вивчають фізіологічні властивості серцевого м'яза, оцінюють ритм і основні фази серцевого циклу, функцію клапанів, основні типи і властивості судин. Крім того, студенти опановують основні методи дослідження функцій серця та судин. Достатньо інформативними для вивчення функціонального стану серця і судин є зовнішні прояви діяльності серцевосудинної системи: тони серця, біоелектричні явища, рух крові по порожнинам серця і судин. Ці показники дають якісну та кількісну характеристику діяльності серця та судин і широко використовуються в клінічній практиці. Графічні відображення зовнішніх проявів системи кровообігу (електро-кардіграма, фонокардіограма, реограма, сфігмограма, полікардіограма) студенти аналізують, роблять висновки, розкривають механізми виявлених порушень. Крім цього, студенти відпрацьовують навички аускультації тонів серця, вимірювання артеріального тиску, пальпаторного дослідження властивостей пульсу. Ці показники функції серцево-судинної системи вивчають у стані фізіологічного спокою і при проведенні функціональних проб. Оцінку регуляторних механізмів системи кровообігу проводять за допомогою клінічно важливих рефлексів (рефлекси Чермака, Даніні-Ашнера) та клінічних проб (кліностатичної, ортостатичної).Документ Виховний процес на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 1998) Міщенко, Віталій Петрович; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Жукова, Марина Юріївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Анна Петровна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Мищенко, Виталий Петрович; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Жукова, Марина Юрьевна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Павленко, Анна Петровна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Mishchenko, V. P.; Goncharenko, L. L.; Zhukova, M. Yu.; Zaporozhets, Т. М.; Pavlenko, H. P.; Morgun, Z. K.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.Предметом найголовнішої турботи вихователя є вибір студентами кваліфікації Не "спілкування", не "спілкування", не "духовного контакту" чекає студент від викладача, а реальної допомоги у підвищенні озброєння знаннями. Найбільшою мірою реалізується цей третій принцип при читанні лекцій. Методика, зміст і логіка лекцій спрямовані на формування у студентів гуманності і благородства, самовіддачі і сердя, необхідності постійно вдосконалювати свої знання.Документ Влияние витаминов-антиоксидантов на тромбоцитоактивные свойства тканей головного мозга при использовании ингибиторов агрегации тромбоцитов(Українська медична стоматологічна академія, 1999) Соколенко, Валентина Николаевна; Мищенко, Виталий Петрович; Гришко, Юлия Михайловна; Беркало, Любовь Владимировна; Звягольская, Ирина Николаевна; Sokolenko, V. N.; Mishchenko, V. P.; Grishko, Ju. M.; Bercalo, L. V.; Zvagolskaya, I. N.; Соколенко, Валентина Миколаївна; Міщенко, Віталій Петрович; Гришко, Юлія Михайлівна; Беркало, Любов Володимирівна; Звягольська, Ірина МиколаївнаВстановлено, що тканини головного мозку володіють антиагрегаційною здатністю. Нами виявлено, що після годування щурів антиоксидантними вітамінами Е, С, Р, А (АОВ) змінюються і тромбоцитоактивні властивості тканин головного мозку, а саме зростають їх проагрегаційні властивості, що можливо пов'язане з накопиченням цих вітамінів у тканинах. Введення аспірину та індометацину посилювало проагрегаційні властивості тканин головного мозку. Годування вітамінами тварин, що отримували аспірин, ще більше посилювало проагрегаційні властивості тканин головного мозку. Тканини головного мозку тварин, які отримували індометацин на фоні введення вітамінів, набували антиагрегаційних властивостей. Таким чином, АОВ на фоні використання інгібіторів агрегації аспірину і індометацину посилюють тромбоцитоактивні властивості тканин головного мозку.; It is established that brain tissues have an antiagregative capacity. We have manifestedthat after rats feeding with antioxydantive vitamines E, C, P, A (AOV)trombocytoactive properties of brain tissues change, i.e.,their proagregative capacities, that can be connected with the accumulation of these vitamines in the tissues. Felding animals with vitamines which received aspirine, intensified proagregative capacities of brain tissues more. Brain tissues of animals which have been recliving indometacyne against a background of vitaminization, have gat antiagregative capacities. Thus (AOV) against a background of the usage of the ingibitors of agregation (aspirine and indometacyne) intensifies trombocytoactive capacities of brain tissues.Документ Гемодинамічні порушення у фетоплацентарному комплексі під час інфікування вірусом грипу(Запорожский медицинский журнал, 2017) Нікогосян, Л. Р.; Міщенко, Віталій Петрович; Руденко, В. І.; Ліхачов, Володимир Костянтинович; Nikogosyan, L. R.; Mishchenko, V. P.; Rudenko, I. V.; Likhachov, V. K.; Лихачов, Владимир КонстантиновичМета роботи – ультразвукове дослідження фетоплацентарного комплексу у вагітних із перенесеною під час вагітності чи наявною грипозною інфекцією. Матеріали та методи. Обстежили 102 вагітні. Здійснена ультразвукова діагностика стану фетоплацентарного комплексу, матково-плацентарного, плодово-плацентарного кровотоку методом доплерографії. Результати. У вагітних із перенесеною під час вагітності або наявною грипозною інфекцією в І триместрі локальний гіпертонус виявлений у 60,8 % вагітних, часткове відшарування хоріону – у 7,8 %, локалізація плодового яйця в нижніх відділах матки – у 48,0 %. У ІІ триместрі загальний гіпертонус виявлений у 71,6 % спостережень, низька плацентація – у 58,8 %, плацентарна дисфункція – у 100 %, передчасне дозрівання плаценти – у 43,1 %, гіпотрофія, гіпертрофія плаценти – у 54,9 %; 41,2 % відповідно, багатоводдя – у 32,4 %, маловоддя – у 16,7 %, часткове відшарування плаценти – у 24,5 %, загроза пізнього викидня – у 31,4 %, загроза передчасних пологів – у 36,3 %, синдром затримки росту плода – в 52,9 %. У ІІІ триместрі загальний гіпертонус виявлений у 72,5 % спостережень, часткове відшарування плаценти – у 27,5 %, низька плацентація – в 48,0 %, плацентарна дисфункція – у 100 %, передчасне дозрівання плаценти та гіпотрофія плаценти – у 45,1 % та 56,9 % відповідно, гіпертрофія – у 44,1 %, багатоводдя – у 37,3 %, маловоддя – у 17,6 %, синдром затримки росту плода – у 59,8 %. Порушення матково-плацентарного кровотоку діагностовані в 52,9 %, плодово-плацентарного кровотоку – у 70,6 %, гострий дистрес плода – у 29,4 %, хронічний дистрес плода – в 70,6 %. Висновки. Ультразвукове дослідження фетоплацентарного комплексу у вагітних із перенесеною під час вагітності або наявною грипозною інфекцією показало, що перебіг вагітності супроводжується високою частотою акушерських і перинатальних ускладнень та дає змогу своєчасно виявити наявність загрози їхньому розвитку.The aim of the work was to carry out of ultrasound examination of a feto-placental complex in pregnant women who were infected with influenza or infected with influenza at the time of examination. Materials and Methods. 102 pregnant women were examined. Ultrasound diagnostics of a feto-placental complex, utero-placental, feto-placental blood circulation state has been done by the method dopplerography. Results. In the first trimester the local hypertonia was revealed in 60.8 % of pregnant women, partial detachment of chorion – in 7.8 %, ovum localization in the bottom departments of uterus – in 48.0 %. In second trimester the general hypertonia was revealed in 71.6 % of monitoring, low placentation – in 58.8 %, placental dysfunction – in 100 %, premature maturation of placenta – in 43.1 %hypotrophy and hypertrophy of placenta – in 54.9 % and 41.2 % respectively; hydramnion and oligoamnios – in 32.4 % and 16.7 % respectively, partial placental abruption – in 24.5 %, risk of late-term abortion – in 31.4 %, threat of preterm birth – in 36.3 %, fetal growth retardation syndrome – in 52.9 %. In the third trimester the general hypertonia was revealed in 72.5 % of monitoring, partial placental abruption – in 27.5 %, low placentation – in 48.0 %, placental dysfunction – in 100 %, premature maturation of placenta and hypotrophy of placenta – in 45.1 % and 56.9 % respectively, hypertrophy of placenta – in 44.1 %, hydramnion and oligoamnios – in 37.3 % and 17.6 %, fetal growth retardation syndrome – in 59.8 %. Disturbance of utero-placental blood circulation was diagnosed in 52.9 % of cases, feto-placental blood circulation – in 70.6 %, acute fetal distress – in 29.4 %, chronic fetal distress – in 70.6 %. Conclusions. Ultrasound examination of feto-placental complex in pregnant women who were infected with influenza or infected with influenza at the time of examination has shown that the pregnancy was accompanied by high frequency of obstetric and perinatal complications. This method permits to reveal the risk of complications development timely.Документ Гормональні порушення та їх корекція при лейоміомі матки(“Imperial College Press” 2016, 2016) Likhachov, V. K.; Mishchenko, V. P.; Rudenko, I. V.; Ліхачов, Володимир Костянтинович; Міщенко, Валентина Павлівна; Руденко, І. В.; Лихачов, Владимир Константинович; Мищенко, Валентина Павловна; Руденко, И. В.112 women of reproductive age with the diagnosis leiomyoma of a uterus to which accepted conservative therapy was surveyed. Correction of hormonal infringements at leiomyoma of uterus allows to apply effectively conservative therapy of a leiomyoma of a uterus at women of reproductive age;Обстежено 112 жінок репродуктивного віку з лейоміомою мат- ки, яким була показана консервативна терапія. Корекція гормональних пору- шень при лейоміомі матки дозволяє ефективніше застосовувати консервативну терапію лейоміоми матки у жінок репродуктивного віку.Документ Дещо про удосконалення й активізацію методів навчання студентів(Українська медична стоматологічна академія, 2007) Міщенко, Ігор Віталійович; Міщенко, Віталій Петрович; Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Павленко, Ганна Петрівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Мищенко, Игорь Витальевич; Мищенко, Виталий Петрович; Соколенко, Валентина Николаевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Павленко, Анна Петровна; Mishchenko, I. V.; Mishchenko, V. P.; Sokolenko, V. M.; Vesnina, L. E.; Morgun, Z. K.; Pavlenko, H. P.; Zaporozhetsʹ, T. M.; Zhukova, M. Yu.; Kokovskiy, O. V.; Fedotenkova, N. M.Активізація процесу навчання у вищих навчальних закладах досягається шляхом організації аудиторної, позааудиторної та самостійної діяльності студентів, залученням їх в науково-дослідні гуртки, участю в олімпіадах, конференціях та ін. Особливо необхідно відмітити таку форму активізації самостійної діяльності, як постійний контроль якості навчання студентів, що формує навики систематичної роботи над навчальною інформацією, виробляє відповідальність, дисциплінованість та працелюбність. Д.І. Писарєв говорив, що «готових переконань не можна випросити ні у добрих знайомих, ні купити в книжковій лавці. їх необхідно виробити процесом власного мислення, яке обов'язково повинно вдосконалюватись самостійно в вашій власній голові».Документ Деякі аспекти технології навчання в медичній освіті(Українська медична стоматологічна академія, 2008) Міщенко, Ігор Віталійович; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Mishchenko, I. V.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.; Morgun, Z. K; Zaporozhets, T. M.; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Yu.; Pavlenko, H. P.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.; Мищенко, Игорь Витальевич; Веснина, Людмила Эдуардовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна Петровна; Ткаченко, Елена Викторовна; Федотенкова, Наталья НиколаевнаОтже, технологія навчання - впорядкована сукупність і послідовність методів і процесів, які забезпечують реалізацію проекту дидактичного процесу і досягнення діагностованого результату. В технології навчання чільне місце належить забезпеченню зворотного зв'язку, який дозволяє в процесі організації контролю постійно знаходити студентів, у яких виникають труднощі із засвоєнням навчального матеріалу. Це дозволяє коректувати недоліки використання тестування як засобу навчання і контролю не дає можливості викладачам адекватно оцінювати творчі здібності студентів, рівень засвоєння теоретичного матеріалу, обмежує зворотний звязок між викладачем і студентом та ін. У звязку з цим недоцільно повністю відмовлятися від традиційних методів навчання, таких як бесіда, диспут, семінар.Документ Дидактичні основи організації навчального процесу на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 2000) Соколенко, Валентина Миколаївна; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Міщенко, Віталій Петрович; Весніна, Людмила Едуардівна; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Sokolenko, V. M.; Honcharenko, L. L.; Morgun, Z. K.; Mishchenko, V. P.; Vesnina, L. E.; Zhukova, M. Yu.; Pavlenko, H. P.; Соколенко, Валентина Николаевна; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Мищенко, Виталий Петрович; Веснина, Людмила Эдуардовна; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна ПетровнаНаочність навчального процесу забезпечується демонстрацією експериментів на тваринах із подальшим аналізом отриманих результатів, демонстрацією слайдів, відеофільміз, таблиць, стендів, що підвищує інтерес студентів до предмета і сприяє глибокому засвоєнню знань. Вибір виду наочності залежить від її функції, поставленої мети і завдань на занятті. Наочна основа навчання забезпечується різноманітними посібниками для розвитку пізнавальної діяльності студентів; можна використовувати всі види наочності. Для широких узагальнень і систематизації знань використовуються схематичні і символічні посібники, моделі, для формування навичок і вмінь - різні види наочних посібникій, моделей, технічних засобів.Документ Навчальні науково -консультативні лабораторії кафедри як найбільш ефективна форма наочності у вивченні нормальної фізіології(Дніпропетровська державна медична академія, 2001) Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Анна Петровна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M.Yu; Pavlenko, H. P.; Zaporozhets, Т. М.; Morgun, Z. K.Створення оптимальних умов для засвоєння навчального матеріалу залежить не тільки від застосування досконалих методів навчання; а й від оснащення кафедр, можливості використання сучасного обладнання. На кафедрі нормальної фізіології Української медичної стоматологічної академії в останні роки створені навчальні науково-консультативні лабораторії. В цих лабораторіях здійснюється навчальна, науково-дослідна робота та надається консультативна допомога хворим (на госпрозрахункових умовах). Таких лабораторій на кафедрі шість (нейрофізіологічна, псиході агностична, акупунктурної діагностики, коагулологічна, масажу, косметології) згідно з основними розділами фізіології (центральної нервової системи, вищої нервової діяльності, крові, кровообігу, нервово-м'язової системи, виділення). В кожній лабораторії зосереджена найсучасніша діагностична та лікувальна апаратура з комп'ютерним забезпеченням.Документ Питання профілізації викладання нормальної фізіології на стоматологічному факультеті(Українська медична стоматологічна академія, 2000) Весніна, Людмила Едуардівна; Жукова, Марина Юріївна; Міщенко, Віталій Петрович; Павленко, Ганна Петрівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Vesnina, L. E.; Zhukova, M. Yu.; Mishchenko, V. P.; Pavlenko, H. P.; Sokolenko, V. M.; Goncharenko, L. L.; Morgun, Z. K.; Веснина, Людмила Эдуардовна; Жукова, Марина Юрьевна; Мищенко, Виталий Петрович; Павленко, Анна Петровна; Соколенко, Валентина Николаевна; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Моргун, Зайтуна КамиловнаПитання профілізації навчання студентів завжди вважалося одним із найважливіших напрямків навчально-методичної роботи кафедр і нормальної фізіології. Треба прищепити майбутньому лікарю-стоматологу погляд на фізіологію ротової порожнини та зубо-щелепної системи, як на частину загальної фізіології організму. При вивченні нормальної фізіології особлива увага звертається на зв'язок зубощелепної системи, і внутрішніх органів та систем організму. На практичних заняттях з кожного розділу фізіології обов'язково обговорюються питання стоматологічного профілю. Як приклад можна навести обговорення в розділі «Фізіологія крові» таких питань, «Ускладнення, які виникли після видалення зуба у хворих з порушенням мікроциркуляторного гемостазу», «Фізіологічне обґрунтування підготовки хворих із захворюваннями крові до операції видалення зуба» та інші.Документ Практично орієнтоване викладання фізіології в Українській медичній стоматологічній академії: досвід та перспективи(Українська медична стоматологічна академія, 2008) Міщенко, Ігор Віталійович; Міщенко, Віталій Петрович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Павленко, Ганна Петрівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Mishchenko, I. V.; Mishchenko, V. P.; Zaporozhets, T. M.; Vesnina, L. E.; Sоkolenko, V. M.; Morhun, Z. K.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M. Yu.; Kokovska, O. V.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.; Жукова, Марина ЮріївнаМета вивчення фізіології визначається кінцевими цілями, що встановлені на основі освітньопрофесійної програми (ОПП) підготовки лікаря за відповідним фахом. Серед кінцевих цілей вивчення фізіології згідно з ОПП є такі, як: - вміння робити висновок про стан фізіологічних функцій організму, його систем та органів; - аналізувати вікові особливості функцій організму та їх регуляцію; - аналізувати регульовані параметри й робити висновки про механізми нервової та гуморальної регуляції функцій організму та його систем; - аналізувати стан здоров’я людини за різних умов на підставі фізіологічних критеріїв.