Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 116
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Особливості вивчення фармацевтичної лексики на заняттях з української мови як іноземної(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Берестова, А. А.У пропонованій роботі автор здійснює спробу реалізувати прийоми вивчення термінологічної лексики на заняттях з української мови як іноземної у фармацевтичних закладах вищої освіти, розробити комплекс вправ для формування лексичної компетенції майбутніх провізорів, невід ’ємним складником якої є фахова наукова термінологія.Документ Викладання дисципліни «Фармацевтична ботаніка» здобувачам вищої освіти факультету з підготовки іноземних громадян(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Гонтова, Т. М.; Гапоненко, В. П.; Мала, О. С.; Руденко, В. П.; Проскуріна, К. І.; Машталер, В. В.; Козира, С. А.У статті обговорюються принципи організації викладання і впровадження нових, сучасних методичних підходів з дисципліни «Фармацевтична ботаніка», які дозволяють поліпшити якість і ефективність освіти у здобувачів вищої освіти факультету з підготовки іноземних громадян у Національному фармацевтичному університеті.Документ Суфіксальний словотвір у латинській правознавчій термінології(2019) Синиця, Валентина Григорівна; Синица, Валентина Григорьевна; Synytsia, V. H.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.Досліджено продуктивність латинських суфіксів, які беруть участь у творенні юридичних термінів. Простежено існування в українській правничій термінології лексичних дублетів. Проведено етимологічний аналіз юридичних термінів, утворених шляхом суфіксації; The article examines the productivity of Latin suffixes in forming terms of the jurisprudence. Attention is paid to the lexical doublets in the Ukrainian legal terminology and to the etymological characteristics; Исследована продуктивность латинских суффиксов, принимающих участие в образовании юридических терминов. Прослеживается существование в юридической терминологии лексических дублетов. Осуществлен этимологический анализ юридических терминов, образованных путем суффиксации.Документ Деякі лексико-семантичні аспекти сленгу англійської мови(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Новікова, Т. А.У статті розглядається сленг як лінгво-культурне явище, характерне для сучасної англійської мови. Розкривається етимологія поняття “сленг” та надається класифікація сленгів за способом їх словотвору. Розглядається походження прикладів для кожної з наведених груп. Проводиться аналіз вживаності кожної з наведених груп сленгу.Документ Роль використання інноваційних технологій у освіті майбутніх лікарів(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Щербина, М. О.; Бородай, І. С.; Скорбач, О. І.У статті визначено значимість застосування ефективного використання інноваційних технологій у навчанні студентів-медиків, їх вплив на якість отриманих знань та умінь. Підкреслено нагальну потребу у вдосконаленні медичної освіти в умовах реформування системи охорони здоров ’я України.Документ Урахування провідного типу сприйняття інформації студентами у процесі викладання фізіології в медичному університеті(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Шенгер, С. В.; Кириченко, М. П.; Дунаєва, О. В.; Гончарова, А. В.; Пандикідіс, Н. І.У роботі проведено аналіз стану проблеми підготовки з фізіології студентів медичних спеціальностей в Харківському національному медичному університеті; місце дисципліни фізіології в загальній медичній підготовці, проведено аналіз психотипів людини. Обґрунтовано дидактичну модель для викладання студентам з різними психотипами, експериментально перевірено ефективність цієї методики.Документ Особливості організації самостійної роботи студентів при вивченні іноземної мови за професійним спрямуванням(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Сологор, Ірина Миколаївна; Сологор, Ирина Николаевна; Solohor, I. M.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Костенко, Виктория Геннадиевна; Kostenko, V. G.У статті здійснюється спроба схарактеризувати особливості організації самостійної роботи студентів при вивченні іноземної мови за професійним спрямуванням під керівництвом викладача; В статье осуществляется попытка охарактеризовать организацию самостоятельной работы студентов при изучении иностранного языка профессиональной направленности под руководством преподавателя; The paper highlights the key characteristics in some approaches towards the planning and guiding students’ independent learning during the course of English for special purposes.Документ Practical suggestions for speaking skills: peculiarities of teaching and learning processes(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Сліпченко, Лариса Борисівна; Слипченко, Лариса Борисовна; Slipchenko, L. B.The article deals with the problems of teaching and learning speaking, in particular those, which are most relevant to the context of developing oral skills at the advanced level of foreign language proficiency. The given article investigates pedagogical technologies, didactic process determining the students, majoring in Medicine, as a subject of pedagogical activity. Practical suggestions for developing skills in speaking are given. The paper analyzes the general principles that make speaking more ‘relaxing’ and less ‘sacrificing’ to both a teacher and a student. It also examines forms of control and evaluation, and suggests some recommendations, which seem most suitable for advanced language learners in the light of the above theoretical considerations; У статті розглядаються проблеми викладання та навчання говоріння, зокрема ті, які є найбільш відповідними контексту розвитку усних навичок на просунутому рівні володіння іноземною мовою. Дана стаття досліджує педагогічні технології, дидактичний процес визначення студентів як суб'єкта педагогічної діяльності за спеціальністю "Медицина". Наведені практичні рекомендації щодо розвитку навичок говоріння. У статті проаналізовано загальні принципи, які дозволяють викладачам навчати, а студентам освоювати говоріння більш "розслабляючим" та менш "жертвуючим" способом. Дана стаття також вивчає форми контролю та оцінювання і пропонує деякі рекомендації, які здаються найбільш придатними для студентів, які вивчають мову на просунутому рівні, з огляду на вищезазначені теоретичні міркування; В статье рассматриваются проблемы преподавания и обучения говорения, в частности те, которые являются наиболее соответствующими для контекста развития устных навыков на продвинутом уровне владения иностранным языком. Данная статья исследует педагогические технологии, дидактический процесс определения студентов как субъекта педагогической деятельности по специальности "Медицина". Приведены практические рекомендации по развитию навыков говорения. В статье проанализированы общие принципы, которые позволяют преподавателям обучать, а учащимся осваивать говорение более "расслабляющим" и менее "жертвенным" способом. Данная статья также изучает формы контроля и оценки и предлагает некоторые рекомендации, которые кажутся наиболее подходящими для студентов, изучающих язык на продвинутом уровне, учитывая вышеуказанные теоретические рассуждения.Документ Позитивний імідж викладача ЗВО як складова професіоналізму(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Плачинда, Т. С.Стаття присвячена дослідженню наукової проблеми удосконалення іміджу викладача закладу вищої освіти. Увага акцентується на тому, що якісна професійна підготовка майбутніх фахівців безпосередньо залежить від особистості викладача. Пропонуються результати опитування студентської молоді та викладачів щодо іміджу викладача в освітньому процесі. Наведено результати обробки відповідей респондентів, що систематизовані у позитивні та негативні характеристики. З ’ясовано, що значна увага приділяється не зовнішньому, а на внутрішньому світові викладача ЗВО, увагу зосереджено на його професіоналізмі, що має спонукати викладача до постійного самовдосконалення.Документ Особливості психолого-педагогічної взаємодії викладача вищої школи з іноземними студентами(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Запорожець, І. В.; Сидора, Ю. А.Дана робота освітлює особливості організації навчального процесу вищого навчального закладу з урахуванням національного менталітету іноземних студентів у поєднанні з цілісною характеристикою іміджу викладача вищой школиДокумент Методика використання структурно-узагальнюючих схем у навчальному процесі вищого медичного навчального закладу(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Мороховець, Галина Юріївна; Островська, Людмила Йосипівна; Пурденко, Тетяна Йосипівна; Бичко, Марина ВікторівнаСтруктурно-узагальнюючі схеми активно використовуються вчителями, викладачами, авторами підручників. Їх застосування в вищій школі нині є важливою методичною проблемою. Як показує досвід, використання структурно- узагальнюючих схем може сприяти підвищенню пізнавальної активності студентів, тому можна говорити, що дослідження методики їх використання має велике практичне значення.Документ Сучасні пропозиції теорії інтертекстуальності в дослідженнях ТСО(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Наместюк, С. В.Розглядаються новітні зарубіжні та вітчизняні літературознавчі дослідження, пов’язані з важливим культурологічним феноменом інтертекстуальності, так чи інакше фіксують функціонування культурологічного транзиту у вигляді традиційних фабул та образів. У колі інтерпретаційної проблематики сьогодні цей факт очевидний, позаяк рецепція таких текстів намагається, «шар за шаром знімаючи й прочитуючи пласти певних персоналізованих позначень (умовно знаків), дійти до гетерогенної першопричини тексту». Новий Завіт, антична література, тексти епохи Відродження постачають приклади використання «чужого».Документ Тестові завдання в сучасному навчальному процесі(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Лозенко, В. В.Стаття вивчає тестові завдання, які є вагомою частиною навчального процесу. Вони використовуються у будь-якій країні. Тести сприяють об’єктивності оцінювання, покращання здатності виділяти найважливіші речі, загальні риси та особливості певного факту або процесу, виявлення хибних висновків, привчатися до самостійності, розвивати добру пам’ять, робити коректні висновки тощо. Стаття порівнює структуру та критерії складання тестів в Україні та США. Проаналізовано різні види завдань, які використовуються у навчальному процесі. Виявлено, що комп’ютерний тест є найкращим засобом перевірки навиків говоріння, коли мова йде про тестування з іноземної мови. Це дає можливість перевірити швидкість та зв’язність мовлення, не тільки бідний або багатий лексичний запас, бездоганне знання граматики, правильне вживання фразових дієслів. Крім того, таксономія Блума визначається як найбільш придатний підхід до викладання іноземної мови.Документ Interactive strategies in medical education(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Lysanets, Yu. V.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.; Robinson, AnthonyУ статті досліджено методологічний потенціал інтерактивного підходу в контексті викладання англійської мови за професійним спрямуванням у медичному виші. Дослідження може бути цікавим викладачам англійської мови як іноземної у медичних вишах, а також фахівцям з інших професійних галузей, у процесі планування навчальних занять та розробки навчально-методичних матеріалів; The article examines the methodological potential of interactive approach in the context of teaching English for Professional Purposes at a medical university. The research may be of interest to ESOL teachers who train medical students, as well as to educators from other academic contexts, in the process of planning of training sessions and developing teaching materials; В статье исследован учебно-методологический потенциал интерактивного подхода в контексте преподавания английского языка для профессиональных целей в медицинском вузе. Данное исследование может представлять интерес для преподавателей английского языка как иностранного в медицинских вузах, а также для специалистов из других профессиональных областей, в процессе планирования учебных занятий и разработки учебно-методических материалов.Документ Деякі зауваження щодо проблемних аспектів термінотворення та терміновживання в сучасній українській фармацевтичній термінології(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Світлична, Є. І.У статті проаналізовано деякі проблемні питання термінотворення та вживання термінів та номенклатурних назв у сучасній фармацевтичній термінології, а саме: у назвах фармацевтичних препаратів, ботанічній, фармакогностичній та хімічній номенклатурі.Документ Поєднання традиційних та інноваційних методів навчання на кафедрі терапевтичної стоматології(Українська медична стоматологічна академія,, 2019) Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Бублій, Тетяна Дмитрівна; Дубовая, Людмила Іванівна; Петрушанко, Татьяна Алексеевна; Бублий, Татьяна Дмитриевна; Дубовая, Людмила Ивановна; Petrushanko, T. O.; Bublii, T. D.; Dubova, L. I.Статтю присвячено проблемі формування клінічного мислення у студентів-медиків. Рішення цього завдання можливе за умови удосконалення педагогічних методик та впровадження сучасних інноваційних технологій навчання. Одним з таких відомих інтегратівних методів навчання і є підготовка та написання студентами навчальної академічної історії хвороби, що дозволяє оцінити теоретичні знання студентів на практиці, їхню здатність до нетрадиційного мислення. Це зумовлює поєднання традиційних та інноваційних методів в учбовому процесі на кафедрі терапевтичної стоматології ; Статья посвящена проблеме формирования клинического мышления у студентов-медиков. Решение этой задачи возможно при условии совершенствования педагогических методик и внедрения современных инновационных технологий обучения. Одним из таких известных интегративный методов обучения и является подготовка и написание студентами учебной академической истории болезни, которая позволяет оценить теоретические знания студентов на практике, их способность к нетрадиционному мышлению. Это способствует сочетанию традиционных и инновационных методов в учебном процессе на кафедре терапевтической стоматологи ; The article is devoted to the problem of the formation of clinical thinking in medical students. The solution to this problem is possible provided that pedagogical methods are improved and modern innovative teaching technologies are introduced. One of such well-known integrative teaching methods is the preparation and writing by students of the academic academic history of the disease, which makes it possible to evaluate the students' theoretical knowledge in practice and their ability to think alternatively. This helps to combine traditional and innovative methods in the educational process at the Department of Therapeutic Dentistry.Документ Використання можливостей інформаційних технологій у навчальних цілях(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Коломієць, Богдан Сергійович; Коломиец, Богдан Сергеевич; Kolomiiets, B. S.; Гаврильєва, Ксеня Григорівна; Гаврильева, Ксения Григорьевна; Havrylieva, K. H.Новітні інформаційні технології пропонують усебільший спектр областей їх використання, заклади вищої освіти акцентують увагу на можливості поширення інформації та на особливостях роботи з нею. Безумовно існує різниця опрацювання матеріалу в друкованому підручнику і на електроннному ресурсі. Сучаснний студент має перейти межу, ту невидиму грань, яка заважає старшому поколінню ефективно опроцьовувати інформацію за допомогою новітніх інформаційно-комунікаційних технологій. Поширення навчального матеріалу – це та педагогічна умова, яка є основою позааудиторної роботи студентів та наріжним каменем заочної освіти. Одним з перших закладів вищої освіти у якому впроваджували заочну форму навчання та дистанційну освіту у ХІХ ст. був Массачусетський технологічний університет. Професори навчального закладу використовували тогочасні технології поширення інформації в освітніх цілях, а саме транслювали за допомогою радіо навчальний матеріал у формі радіопередач. Це стало проривом швидкості передачі матеріалу від закладу вищої освіти до рецепієнта. Рініше, також існувала форма передачі інформації для індивідуальної навчальної роботи студентів – листування. Таким чином, прослідковується взаємозалежність способу передачі інформації та її форми, що зумовлює потребу в розробці методів роботи з нею. Наш час – час цифрових технологій, тому успішність самостійної роботи студентів прямо залежить від ефективності роботи з ними. Сьогодення пропонує велику кількість інформації різного спрямування в розмаїті форм і видів, доступ до такої інформації можливий за умови використання сучасних інформаційних технологій, швидкість її передачі збільшуться з року в рік. Відбувається перенесення центру відповідальності за результати навчання на самого студента. Зміна ролі викладача активно обговорюється на наукових засіданнях і конференціях. Дослідження початкового етапу становлення дистанційної освіти є інтегральною складовою розвитку сучасної навчальної парадигми в Україні; Современные информационные технологии помогают распространять информацию быстро и эффективно. Высшие учебные заведения обращают особое внимание на эту их особенность в связи с внедрением и обширным использованием курсов дистанционного образования. Способы распространение учебной информации эволюционировали в соответствии с технологическим прогрессом. Передача знаний и работа с ними также претерпели значительные метаморфозы. ХХІ век требует от современного студента умения добывать знания самостоятельно, в течении всей его жизни, форма информации для самостоятельной учебной работы, имеет вид цифрового материала, именно поэтому умение быть успешным, держать руку на пульсе времени в значительной степени зависят от эффективности самостоятельной работы с информацией. Учебник – это специальная форма информации, структурированная таким образом, что имеет учебную ценность. Информационный ресурс – это лишь источник материала, не редко не имеющий ни формы, ни структуры, поэтому для самостоятельной учебной деятельности с ним необходимы навыки не только самообразовательной компетентности, но и умения работы с такой формой материала. Риски, связанные с самостоятельной работой сопоставимы с её преимуществами, так реклама, которая появляется во время работы с Интернет-ресурсами, плагиат, отсутствие научности, являются рисками, в то время как доступность и скорость распространения цифрового учебного материала, есть несомненными превосходствами. Таким образом, работа с информационными технологиями требует особой формы работы с таким материалом, и обязательного контроля преподавателя, наряду с самообразовательной и информационной компетентностями. Изменение роли преподавателя влечет за собой изменение самой системы образования. Центры ответственности за результаты образовательной деятельности переносятся на самого студента. В центре внимания образовательных учреждение есть сам студент со своими возможностями и интересами; The education information is the essence of learning. The forms of such data are evolved with time, from man-to-man learning to modern technologies usage, like digital information sources as computers and cell phones. Massachusetts University was one among first to introduce the technologies in the education process, which included broadcasting education material by means of radio. This way of transmitting the information has expedited the speed of spreading the education data dramatically, comparing to the preceding mailing. The demands of time made the Universities to look for the ways to include the technologies into the remote study to involve as many students as possible in the higher education. But there were some risks which are comparable to the benefits of information technologies usage, as the ability or inability of students to work over the information, spread at the high rate and in unusual form, like radiobroadcast. Traditional forms of education material, as books, have the certain structure and set of tasks to be worked over by the students, but the digital books are available in different forms. The difference between traditional book and digital ones can be insignificant, for example, it can be scanned copy of printed book but in digital form. Other kind is the new books accommodated for digital devices, which demanded the students to be competent and able to understand and process the education material. The source of knowledge has moved to e-sources which become available with e-devices use. Digital information requires relevant skills to be processed. The ability to obtain necessary information quickly is the newest chance to enhance the results of learning. The responsibility for the study is that factor which the students have to realize. The new information technologies should be integrated in the education process. The ways of integration demands us to investigate the peculiarities of the process of the introduction of information technologies in the past century in developed countries. New education techniques of learning must be grounded on the experience of those countries which were the first them to introduce.Документ Іменники-юкстапозити в медичній терміносистемі(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Бицко, А. А.У статті автор аналізує специфічні ознаки медичних термінів- юкстапозитів, що дозволяє виокремити їх статус у національних медичних терміносистемах. Зібраний матеріал поглиблює теоретичні засади сучасного термінотворення, розширює уявлення про способи формування медичних термінів, сприяє увиразненню лінгвістичного трактування поняття «юкстапозит» та розмежуванню одиниць суміжних мовних рівнів - лексичного і синтаксичного. Отримані результати висвітлюють специфіку формування зазначеної терміносистеми та лінгвістичні особливості її тематичних груп, окреслюють лексичний фаховий дискурс з позиції сучасної когнітології, лінгводидактики та перекладознавства, з метою удосконалення напрямків щодо визначення основних проблематичних питань щодо окреслення та уніфікації фахової мови в аспекті вивчення специфіки становлення сучасних терміносистем.Документ Про ноонауки у прогнозуванні майбутнього(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Корсак, К. В.Доведено поширеність дисциплінарної обмеженості прогнозів, що робить їх малопридатними аж до повної помилковості. Наведено приклади невдалих прогнозів. Для успішності передбачень запропоновано «ноофутурологію» та використання досягнень ноотехнологій і ноонаук. Вказано на прискорення руху людства не до «смарт-ери», а до нооери як періоду побудови ноосфери.Документ Огляд методів контролю процесу перекладу в навчанні майбутніх філологів(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Король, Т. Г.У поданій публікації наведено класифікацію й характеристики основних методів дослідження перебігу перекладацької діяльності, що застосовуються у сучасній психолінгвістиці, когнітивній психології, теорії й практиці перекладу, а також проаналізовано потенційні можливості їх екстраполяції на реалізацію контролю в навчанні майбутніх філологів в умовах вітчизняних закладів вищої освіти з метою підвищення якості професійної підготовки.