Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 116
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Інтернаціоналізіція викладання дисципліни "Фізіологія" у сучасних умовах підготовки студентів-медиків харківського національного медичного університету(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Чернобай, Л. В.; Васильєва, О. В.; Ващук, М. А.; Сокол, О. М.; Маслова, Н. М.; Зеленська, А. М.Стаття присвячена питанню інтернаціоналізації викладання дисципліни «Фізіологія» студентам-медикам Харківського національного медичного університету (ХНМУ). Наведені інноваційні викладацькі методичні заходи, що використовуються в сучасних умовах підготовки лікаря та оптимізують засвоєння теоретичної основи медицини, якою є фізіологія. Описана ефективність застосування цих заходів на кафедрі фізіології ХНМУ.Документ Особливості вивчення фармацевтичної лексики на заняттях з української мови як іноземної(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Берестова, А. А.У пропонованій роботі автор здійснює спробу реалізувати прийоми вивчення термінологічної лексики на заняттях з української мови як іноземної у фармацевтичних закладах вищої освіти, розробити комплекс вправ для формування лексичної компетенції майбутніх провізорів, невід ’ємним складником якої є фахова наукова термінологія.Документ Активізація навчально-пізнавальної діяльності лікарів-інтернів у процесі професійної підготовки(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Марковська, О. В.; Шапкін, А. С.Забезпечення ефективного соціально-економічного розвитку нашої країни і високого рівня надання медичної допомоги зумовлює необхідність професійної підготовки фахівців принципово нової формації. Важливим етапом підготовки у лікарській справі є післядипломне навчання - інтернатура. Основним завданням професійної підготовки інтернів є активізація їх навчально-пізнавальної діяльності, розвиток клінічного мислення, мотивація необхідності оволодіння практичними навичками.Документ Використання ігрових технологій навчання при викладанні української мови як іноземної: практичний аспект(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Федько, О. Ю.У статті проаналізовано особливості запровадження ігрових технологій у навчальний процес. Здійснено огляд найбільш ефективних завдань ігрового типу, які найчастіше використовують при викладанні української мови як іноземної. Наведено конкретні приклади завдань, зокрема з лексикою медичної тематики.Документ Особливості організації самостійної роботи студентів при вивченні іноземної мови за професійним спрямуванням(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Сологор, Ірина Миколаївна; Сологор, Ирина Николаевна; Solohor, I. M.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Костенко, Виктория Геннадиевна; Kostenko, V. G.У статті здійснюється спроба схарактеризувати особливості організації самостійної роботи студентів при вивченні іноземної мови за професійним спрямуванням під керівництвом викладача; В статье осуществляется попытка охарактеризовать организацию самостоятельной работы студентов при изучении иностранного языка профессиональной направленности под руководством преподавателя; The paper highlights the key characteristics in some approaches towards the planning and guiding students’ independent learning during the course of English for special purposes.Документ Особливості соціально-психологічної адаптації студентів-медиків і шляхи профілактики її порушення(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Ніколаєва, О. В.; Сафаргаліна-Корнілова, Н. А.; Кузьміна, І. Ю.; Шутова, Н. А.; Павлова, О. О.; Морозов, О. В.Соціально-психологічна адаптація студентів пов'язана з великим психоемоційним напруженням, що відбивається на рівні їх психічного і соматичного здоров'я. Зниження резерву адаптації та саморегуляції може привести до розвитку синдрому емоційного вигорання. Одним із шляхів профілактики порушення психологічної адаптації є використання інтерактивних методів навчання.Документ Про ноонауки у прогнозуванні майбутнього(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Корсак, К. В.Доведено поширеність дисциплінарної обмеженості прогнозів, що робить їх малопридатними аж до повної помилковості. Наведено приклади невдалих прогнозів. Для успішності передбачень запропоновано «ноофутурологію» та використання досягнень ноотехнологій і ноонаук. Вказано на прискорення руху людства не до «смарт-ери», а до нооери як періоду побудови ноосфери.Документ Використання інтерактивних веб-технологій у навчальному процесі дисципліни «Гістологія, цитологія та ембріологія»(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Новікова, К. А.Вивчення гістології, цитології та ембріології є неймовірно важливим для студентів-медиків, адже отримані знання, разом з іншими базовими дисциплінами, стануть фундаментом клінічного мислення майбутніх лікарів. Тому необхідно постійно вдосконалювати методи навчання для досягнення максимально ефективного розуміння предмету студентами-медиками. У наш час викладачу доступні різноманітні методики інтерактивного навчання з використанням вебтехнологій, які постійно розвиваються та вдосконалюються.Мета цієї роботи - проаналізувати ефективність використання інтерактивних методів навчання з використанням веб-технологій серед студентів-медиків.В опитуванні взяли участь 42 студенти 1 курсу Харківського національного медичного університету, які вирішували інтерактивні завдання, що були розроблені з використанням онлайн-сервісу «Kahoot!». Взагалі, інтерактивні технології навчання - це перспективний метод викладання у вищій школі. Наявний набір цифрових вебтехнологій дозволяє підібрати унікальний інструмент для конкретної мети. Однак, незважаючи на всю сучасність та перспективність, цифрові вебтехнології навчання мають і свої недоліки, серед яких найголовнішим є вартість багатьох продуктів та наявність тільки тимчасової безкоштовної версії, що унеможливлює використання цих інструментів індивідуально окремим викладачем та потребує системного підходу.Документ Огляд методів контролю процесу перекладу в навчанні майбутніх філологів(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Король, Т. Г.У поданій публікації наведено класифікацію й характеристики основних методів дослідження перебігу перекладацької діяльності, що застосовуються у сучасній психолінгвістиці, когнітивній психології, теорії й практиці перекладу, а також проаналізовано потенційні можливості їх екстраполяції на реалізацію контролю в навчанні майбутніх філологів в умовах вітчизняних закладів вищої освіти з метою підвищення якості професійної підготовки.Документ Формування культури спілкування в медичних закладах вищої освіти(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Лєбєдь, Ю. Ф.Документ Deontological considerations on academic collaboration in Poland(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Nowakowski, Piotr T.The author conducted deontological deliberations concerning collaboration among academic workers in the reality of Polish universities. In the view of potential irregularities that threaten this cooperation, it has been investigated what answer is brought in this regard by the ethical codes of universities but also how this problem is perceived by the students who tend to be critical and keen observers. As far as codification is concerned of standards related to the issue in question, Polish academic environment is not in a bad condition. It seems that the problem has been noticed. However, when those documents are perceived as a collection of not so much written, but rather actually recognized values, then the quoted remarks of the students would prove that there is more work to be performed in this respect, which should be deepened under studies of quantitative and qualitative nature. One clear conclusion is drawn from the performed analyses. Namely undermining the authority of one academic by another - in particular in the eyes of the students - results not only in weakening the authority of the humiliated person but mainly of the humiliating individual. Moreover, it contributes to straining the authority of an academic as such.Документ Interactive strategies in medical education(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Lysanets, Yu. V.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.; Robinson, AnthonyУ статті досліджено методологічний потенціал інтерактивного підходу в контексті викладання англійської мови за професійним спрямуванням у медичному виші. Дослідження може бути цікавим викладачам англійської мови як іноземної у медичних вишах, а також фахівцям з інших професійних галузей, у процесі планування навчальних занять та розробки навчально-методичних матеріалів; The article examines the methodological potential of interactive approach in the context of teaching English for Professional Purposes at a medical university. The research may be of interest to ESOL teachers who train medical students, as well as to educators from other academic contexts, in the process of planning of training sessions and developing teaching materials; В статье исследован учебно-методологический потенциал интерактивного подхода в контексте преподавания английского языка для профессиональных целей в медицинском вузе. Данное исследование может представлять интерес для преподавателей английского языка как иностранного в медицинских вузах, а также для специалистов из других профессиональных областей, в процессе планирования учебных занятий и разработки учебно-методических материалов.Документ Поєднання традиційних та інноваційних методів навчання на кафедрі терапевтичної стоматології(Українська медична стоматологічна академія,, 2019) Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Бублій, Тетяна Дмитрівна; Дубовая, Людмила Іванівна; Петрушанко, Татьяна Алексеевна; Бублий, Татьяна Дмитриевна; Дубовая, Людмила Ивановна; Petrushanko, T. O.; Bublii, T. D.; Dubova, L. I.Статтю присвячено проблемі формування клінічного мислення у студентів-медиків. Рішення цього завдання можливе за умови удосконалення педагогічних методик та впровадження сучасних інноваційних технологій навчання. Одним з таких відомих інтегратівних методів навчання і є підготовка та написання студентами навчальної академічної історії хвороби, що дозволяє оцінити теоретичні знання студентів на практиці, їхню здатність до нетрадиційного мислення. Це зумовлює поєднання традиційних та інноваційних методів в учбовому процесі на кафедрі терапевтичної стоматології ; Статья посвящена проблеме формирования клинического мышления у студентов-медиков. Решение этой задачи возможно при условии совершенствования педагогических методик и внедрения современных инновационных технологий обучения. Одним из таких известных интегративный методов обучения и является подготовка и написание студентами учебной академической истории болезни, которая позволяет оценить теоретические знания студентов на практике, их способность к нетрадиционному мышлению. Это способствует сочетанию традиционных и инновационных методов в учебном процессе на кафедре терапевтической стоматологи ; The article is devoted to the problem of the formation of clinical thinking in medical students. The solution to this problem is possible provided that pedagogical methods are improved and modern innovative teaching technologies are introduced. One of such well-known integrative teaching methods is the preparation and writing by students of the academic academic history of the disease, which makes it possible to evaluate the students' theoretical knowledge in practice and their ability to think alternatively. This helps to combine traditional and innovative methods in the educational process at the Department of Therapeutic Dentistry.Документ Критерії відбору аудіовізуального навчального матеріалу для формування аудитивної компетентності майбутніх перекладачів(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Сабат, Н. О.У статті розглянуто критерії відбору аудіовізуального навчального матеріалу для формування аудитивної компетентності майбутніх перекладачів з урахуванням специфіки здійснення майбутніми перекладачами усного перекладу. Серед критеріїв відбору виділено загальні та специфічні.Документ Методика використання структурно-узагальнюючих схем у навчальному процесі вищого медичного навчального закладу(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Мороховець, Галина Юріївна; Островська, Людмила Йосипівна; Пурденко, Тетяна Йосипівна; Бичко, Марина ВікторівнаСтруктурно-узагальнюючі схеми активно використовуються вчителями, викладачами, авторами підручників. Їх застосування в вищій школі нині є важливою методичною проблемою. Як показує досвід, використання структурно- узагальнюючих схем може сприяти підвищенню пізнавальної активності студентів, тому можна говорити, що дослідження методики їх використання має велике практичне значення.Документ Використання можливостей інформаційних технологій у навчальних цілях(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Коломієць, Богдан Сергійович; Коломиец, Богдан Сергеевич; Kolomiiets, B. S.; Гаврильєва, Ксеня Григорівна; Гаврильева, Ксения Григорьевна; Havrylieva, K. H.Новітні інформаційні технології пропонують усебільший спектр областей їх використання, заклади вищої освіти акцентують увагу на можливості поширення інформації та на особливостях роботи з нею. Безумовно існує різниця опрацювання матеріалу в друкованому підручнику і на електроннному ресурсі. Сучаснний студент має перейти межу, ту невидиму грань, яка заважає старшому поколінню ефективно опроцьовувати інформацію за допомогою новітніх інформаційно-комунікаційних технологій. Поширення навчального матеріалу – це та педагогічна умова, яка є основою позааудиторної роботи студентів та наріжним каменем заочної освіти. Одним з перших закладів вищої освіти у якому впроваджували заочну форму навчання та дистанційну освіту у ХІХ ст. був Массачусетський технологічний університет. Професори навчального закладу використовували тогочасні технології поширення інформації в освітніх цілях, а саме транслювали за допомогою радіо навчальний матеріал у формі радіопередач. Це стало проривом швидкості передачі матеріалу від закладу вищої освіти до рецепієнта. Рініше, також існувала форма передачі інформації для індивідуальної навчальної роботи студентів – листування. Таким чином, прослідковується взаємозалежність способу передачі інформації та її форми, що зумовлює потребу в розробці методів роботи з нею. Наш час – час цифрових технологій, тому успішність самостійної роботи студентів прямо залежить від ефективності роботи з ними. Сьогодення пропонує велику кількість інформації різного спрямування в розмаїті форм і видів, доступ до такої інформації можливий за умови використання сучасних інформаційних технологій, швидкість її передачі збільшуться з року в рік. Відбувається перенесення центру відповідальності за результати навчання на самого студента. Зміна ролі викладача активно обговорюється на наукових засіданнях і конференціях. Дослідження початкового етапу становлення дистанційної освіти є інтегральною складовою розвитку сучасної навчальної парадигми в Україні; Современные информационные технологии помогают распространять информацию быстро и эффективно. Высшие учебные заведения обращают особое внимание на эту их особенность в связи с внедрением и обширным использованием курсов дистанционного образования. Способы распространение учебной информации эволюционировали в соответствии с технологическим прогрессом. Передача знаний и работа с ними также претерпели значительные метаморфозы. ХХІ век требует от современного студента умения добывать знания самостоятельно, в течении всей его жизни, форма информации для самостоятельной учебной работы, имеет вид цифрового материала, именно поэтому умение быть успешным, держать руку на пульсе времени в значительной степени зависят от эффективности самостоятельной работы с информацией. Учебник – это специальная форма информации, структурированная таким образом, что имеет учебную ценность. Информационный ресурс – это лишь источник материала, не редко не имеющий ни формы, ни структуры, поэтому для самостоятельной учебной деятельности с ним необходимы навыки не только самообразовательной компетентности, но и умения работы с такой формой материала. Риски, связанные с самостоятельной работой сопоставимы с её преимуществами, так реклама, которая появляется во время работы с Интернет-ресурсами, плагиат, отсутствие научности, являются рисками, в то время как доступность и скорость распространения цифрового учебного материала, есть несомненными превосходствами. Таким образом, работа с информационными технологиями требует особой формы работы с таким материалом, и обязательного контроля преподавателя, наряду с самообразовательной и информационной компетентностями. Изменение роли преподавателя влечет за собой изменение самой системы образования. Центры ответственности за результаты образовательной деятельности переносятся на самого студента. В центре внимания образовательных учреждение есть сам студент со своими возможностями и интересами; The education information is the essence of learning. The forms of such data are evolved with time, from man-to-man learning to modern technologies usage, like digital information sources as computers and cell phones. Massachusetts University was one among first to introduce the technologies in the education process, which included broadcasting education material by means of radio. This way of transmitting the information has expedited the speed of spreading the education data dramatically, comparing to the preceding mailing. The demands of time made the Universities to look for the ways to include the technologies into the remote study to involve as many students as possible in the higher education. But there were some risks which are comparable to the benefits of information technologies usage, as the ability or inability of students to work over the information, spread at the high rate and in unusual form, like radiobroadcast. Traditional forms of education material, as books, have the certain structure and set of tasks to be worked over by the students, but the digital books are available in different forms. The difference between traditional book and digital ones can be insignificant, for example, it can be scanned copy of printed book but in digital form. Other kind is the new books accommodated for digital devices, which demanded the students to be competent and able to understand and process the education material. The source of knowledge has moved to e-sources which become available with e-devices use. Digital information requires relevant skills to be processed. The ability to obtain necessary information quickly is the newest chance to enhance the results of learning. The responsibility for the study is that factor which the students have to realize. The new information technologies should be integrated in the education process. The ways of integration demands us to investigate the peculiarities of the process of the introduction of information technologies in the past century in developed countries. New education techniques of learning must be grounded on the experience of those countries which were the first them to introduce.Документ Особливості перекладу наукових текстів за фахом у фармацевтичних ЗВО(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Семенова, Л. В.Стаття присвячена особливостям перекладу наукового тексту, у нашому випадку, медико-фамацевтичної спрямованності. У статті висвітлено деякі проблеми, що виникають у студентів під час читання наукових текстів англійською мовою. Розлянуто методику поглибленого читання, та описано стратегії читання наукових текстів. Також ми звернули увагу на значимість знань грамматики під час читання наукових текстів, та розглянули окремі граматичні труднощі перекладу.Документ Форми та принципи реалізації інтерактивних технологій для формування професійних навичок у майбутніх спеціалістів(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Чаленко, Н. М.; Тюпова, А. І.; Копотєва, Н. В.В статті розглядається питання та проблеми підвищення якості медичної освіти за допомогою сучасних методів навчання, інтерактивних технологій. Проведений аналіз досліджень вітчизняних психологів і педагогів, чиї праці присвяченні психології професійного розвитку, психологічним проблемам вищої освіти, дослідженню ефективності активних методів навчання.Документ Формування мотивації до вивчення іноземної мови студентами УМСА(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Efendiieva, S. M.; Бугаєнко, Ксенія Сергіївна; Бугаенко, Ксения Сергеевна; Buhaienko, K. S.; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.У статті розглянуто мотивацію студентів УМСА при вивченні іноземної мови як необхідної складової навчального процесу. Проведено моніторинг рівня мотивації до занять серед студентів УМСА 1-2 курсів, стоматологічного та медичного факультетів. Визначено причини, які заважають займатися вивченням мови. Описано найбільш мотивуючі фактори, які спонукають до вивчення мови; В статье рассмотрено мотивацию студентов высшегоучебного медицинского учреждения при изучении иностранного языка как необходимой составной учебного процесса. Проведен мониторинг уровня мотивации к занятиям среди студентов УМСА 1-2 курсов, стоматологического и медицинского факультетов. Определены причины, которые мешают заниматься изучением языка. Описано наиболее мотивирующие факторы, побуждающие к изучению языка; The article deals with the motivation of students of a higher educational institution when studying a foreign language as a necessary component of the educational process. The monitoring of the level of motivation among students of UMSA of 1-2 courses, stomatological and medical faculties were conducted. The reasons that disrupt the education process of language study were determined. The most motivating factors that lead to language learning were placed.Документ Позитивний імідж викладача ЗВО як складова професіоналізму(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Плачинда, Т. С.Стаття присвячена дослідженню наукової проблеми удосконалення іміджу викладача закладу вищої освіти. Увага акцентується на тому, що якісна професійна підготовка майбутніх фахівців безпосередньо залежить від особистості викладача. Пропонуються результати опитування студентської молоді та викладачів щодо іміджу викладача в освітньому процесі. Наведено результати обробки відповідей респондентів, що систематизовані у позитивні та негативні характеристики. З ’ясовано, що значна увага приділяється не зовнішньому, а на внутрішньому світові викладача ЗВО, увагу зосереджено на його професіоналізмі, що має спонукати викладача до постійного самовдосконалення.