Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 89
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Онтологія подібності: лінгвальний вимір анатомічної термінології(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Карлова, Т. Є.; Рашиді, Б. Р.У пропонованій статті наголошено на необхідності когнітивно- ономасіологічного переформатування підходів до опанування різних термінологічних систем, зокрема анатомічної терміносистеми. Акцентовано увагу на доцільності створення термінологічного глосарію «ОНТОЛОГІЯ ПОДІБНОСТІ» як інтегрованого довідкового видання з анатомічної термінології з урахуванням особливостей лінгвального виміру функціонування термінологічних одиниць. Представлено теоретичне підґрунтя проекту термінологічного глосарію та обґрунтовано базові принципи його будови.; The proposed article emphasizes the need for cognitive and onomasiological reformatting of the approaches to mastering various terminological systems, in particular anatomical terminological system. The emphasis is placed on the expediency of creating a terminological glossary "ONTOLOGY OF SIMILARITY " as an integrated reference edition on anatomical terminology, taking into account the peculiarities of the linguistic dimension of the functioning of terminological units. The theoretical basis of the project of the terminological glossary is presented and the basic principles of its structure are substantiated.;В представленной статье акцентировано внимание на необходимости когнитивно-ономасиологического переформатирования подходов к освоению различных терминологических систем, в частности анатомической терминосистемы. Рассмотрен вопрос релевантности создания терминологического глоссария «ОНТОЛОГИЯ СХОДСТВА» как интегрированного справочного издания по анатомической терминологии с учетом особенностей лингвального измерения функционирования терминологических единиц. Представлено теоретическое обоснование проекта терминологического глоссария и изложено базовые принципы его построения.Документ Латиномовні включення як інтегральна характеристика писемних наукових текстів(Видавництво Астрая, 2018) Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.; Пісоцька, Олена Олександрівна; Песоцкая, Елена Александровна; Pisotska, O. O.; Синиця, Валентина Григорівна; Синица, Валентина Григорьевна; Synytsia, V. H.Розглянуті інтегральні характеристики писемних наукових текстів. Особливу увагу автори приділяють різнорівневим засобам латинської мови, що забезпечують реалізацію закону мовної економії; The article examines the integral characteristics of written scientific texts. Attention is paid to multi-level means of the Latin language with the help of which the law of linguistic economy is implemented in scientific texts; Рассматриваются интегральные характеристики письменных научных текстов. Особое внимание авторы уделяют разноуровневым средствам латинского языка, которые обеспечивают реализацию закона языковой экономии.Документ Особливості психологічної та соціальної адаптації студентів груп нового набору ВДНЗУ «УМСА»(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Похилько, Валерій Іванович; Ставицька, Наталія Петрівна; Ющенко, Юлія Петрівна; Климач, Тетяна МиколаївнаУ статті розкриті особливості адаптації студентів перших курсів усіх факультетів академії та медичного коледжу, студентів другого курсу нормативної форми навчання стоматологічного факультету (на другий курс зараховуються студенти, які мають середню спеціальну освіту). Завданням був аналіз типових проблем психологічної адаптації до умов навчання у виші, виявлення можливостей забезпечення психічного здоров ’я студентів. Дослідження враховували групи нового набору впродовж 2015-2018 н.р.Документ Психолого-педагогічні засади формування майбутнього фахівця у вищих медичних навчальних закладах(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Палєнка, Олена Євгенівна; Силенко, Галина Ярославівна; Кривчун, Анжеліна МихайлівнаПровідною метою сучасної української освіти є створення умов для розвитку та самореалізації кожної особистості, формування покоління, здатного навчатися впродовж життя. Наразі перед системою вищої освіти гостро стоїть завдання підвищити ефективність навчання й оптимізувати навчально- пізнавальну діяльність студентів. Навчальна мотивація відіграє, безумовно, вирішальну роль, тому особлива увага приділяється проблемам її формування. Навіть висококваліфікований викладач не зможе досягнути бажаного результату, якщо його зусилля не будуть узгоджені з мотиваційною основою навчального процесу. Вплив мотиваційних процесів на успішність студентів не заперечується сьогодні вже практично ніким. Успішне р о зв ’язання проблеми мотивації навчальної діяльності позитивно впливає на якість підготовки майбутніх фахівців. Ось чому одним із актуальних наукових завдань освіти є дослідження мотиваційної сфери особистості студента як фактора ефективності навчального процесу.; Главной целью современного украинского образования является создание условий для развития и самореализации каждой личности, формирование поколения, способного учиться в течение всей жизни. Сейчас перед системой высшего образования остро стоит задача повысить эффективность обучения и оптимизировать учебно-познавательную деятельность студентов. Учебная мотивация играет, безусловно, решающую роль, поэтому особое внимание уделяется проблемам ее формирования. Даже высококвалифицированный преподаватель не в состоянии достичь желаемого результата, если его усилия не будут согласованы с мотивационной основой учебного процесса. Влияние мотивационных процессов на успеваемость студентов не оспаривается сегодня уже практически никем. Успешное решение проблемы мотивации учебной деятельности положительно влияет на качество подготовки будущих специалистов. Вот почему одной из актуальных научных задач образования является исследование мотивационной сферы личности студента как фактора эффективности учебного процесса.; The main goal o f modern Ukrainian education is to create conditions fo r the development and self-realization of each individual, the formation of a generation that can learn during the whole life. Now the system of higher education is acutely faced with the task of increasing the efficiency of teaching and optimizing the educational and cognitive activities of students. Of course, Educational motivation plays a decisive role, therefore special attention should be paid to the problems of its formation. Even a highly qualified teacher can not achieve the desired result unless his/her efforts are coordinated with the motivational basis of the educational process. The influence of motivational processes on the progress o f students is not contested today by anyone. Successful solution of the problem of motivation of educational activity positively influences the quality of training offuture specialists. That is why one of the topical scientific problems of education is the study of the motivational sphere of a student's personality as a factor in the effectiveness o f the educational process.Документ Способи семантизації при вивченні фахової лексики(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Чайковська, Н. М.; Стегніцька, Л. В.У статті висвітлено основні способи семантизації лексичного матеріалу на заняттях з іноземної мови. Вибір перекладу, пояснення, використання ілюстративного, демонстративного і ситуативного методів передбачає ретельно продуману роботу викладача з використанням мовного матеріалу, а також урахування індивідуальних особливостей студентів. Сучасна методика навчання, в основі якої лежить комунікативний метод, закликає до активного вивчення іноземної мови. Під час практичних занять такими активними способами семантизації є евристична бесіда, яка передбачає активну участь усіх студентів у роботі над новим лексичним матеріалом, а також може поєднувати деякі способи семантизації, зокрема пояснення чи моделювання ситуацій.;The article highlights the main ways of semantization when teaching foreign language lexical material. The choice of translation, explanation, use of illustrative, demonstrative and situational methods involves a teacher’s thorough work using a language material, as well as taking into account the individual characteristics of students. The modern methodological approaches aim at an active foreign language study, based on a communicative method. Heuristic conversation is one of the active methods of semantization to be used during the practical lessons. It involves the participation of all students in the classroom activity when learning the new lexical material. The use of combined methods of semantization, such as explanation or simulation of real situations, may enhance the mastering foreign language.; В статье отражены основные способы семантизации лексического материала на занятиях по иностранному языку. Выбор перевода, объяснение, использование иллюстративного, демонстративного и ситуативного методов предполагает тщательно продуманную работу преподавателя с использованием языкового материала, а также учета индивидуальных особенностей студентов. Современная методика обучения иностранному языку, в основе которой лежит коммуникативный метод, призывает к активному изучению иностранного языка. Во время практических занятий такими активными способами семантизации является эвристическая беседа, которая предполагает активное участие всех студентов в работе над новым лексическим материалом, а также может сочетать некоторые способы семантизации, например, объяснения или моделирования ситуаций.Документ Концепція оцінки якості вищої освіти в країнах Заходу та Україні(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Федчишин, Н. О.; Горпініч, Т. І.; Кліщ, Г. І.; Єлагіна, Н. І.У статті проаналізовано особливості оцінки якості вищої освіти на сьогоднішньому етапі розвитку освітньої системи. Виявлено основні принципи створення внутрішньоуніверситетських систем забезпечення якості освіти в університетах. Встановлено, що основними способами оцінки в межах американської системи є оцінка ВНЗ професійними експертами, оцінка через спеціалізовану акредитацію і самооцінка, а в Європі - це оцінювання та акредитація з боку державних агентств. В Україні ж більш розвинена зовнішня оцінка якості, зорієнтована на стандарти і показники ефективності.; The article analyzes the peculiarities of quality assessment of higher education at the present stage of the educational system development. The basic principles of creating university-wide systems of providing education quality at universities are revealed. It is established that the main methods of assessment within the American system include the assessment of universities by professional experts, assessment through specialized accreditation and self-evaluation, whereas in Europe, it is assessment and accreditation from government agencies. In Ukraine, a more developed external quality assessment is oriented towards standards and performance indicators.; В статье проанализированы особенности оценки качества высшего образования на сегодняшнем этапе развития образовательной системы. Выявлены основные принципы создания внутриуниверситетских систем обеспечения качества образования в университетах. Установлено, что основными способами оценки в рамках американской системы является оценка вуза профессиональными экспертами, оценка с помощью специализированной аккредитации и самооценка, а в Европе - это оценка и аккредитация со стороны государственных агентств. В Украине же более развита внешняя оценка качества, ориентированная на стандарты и показатели эффективности.Документ Language peculiaruties of junot diaz’s works(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Sonny, S.; Lukashuk, N.; Sonnyk, I.Стаття присвячена дослідженню «Спангліш» як явища англійської мови і ролі діалекту «Спангліш» у творах Джуно Діаса - романі «Коротке та дивне життя Оскара Уао» і збірці коротких оповідань «Потопельник». Ідеальним прикладом мультикультурної країни, де вплив на літературну мову здійснюється й національними меншинами, є США. Населення країни складається з представників майже всіх країн світу. Варто сказати, що надзвичайно потужна в наш час іспанська, яка розповсюджена насамперед на Півдні й Заході США, вливає на американський варіант англійської мови. Відомо, що нині всі офіційні папери і попередження написані в США двома мовами: англійською й іспанською. Завдяки поширенню іспанської культури виникло нове мовне поняття - «Спангліш» (Spanglish) - своєрідний «суржик» англійської й іспанської мов. Цим діалектом користуються переважно вихідці з Латинської Америки, Мексики і Куби, загальна кількість яких складає майже 45 млн. осіб. Феномен діалекту «Спангліш» стає темою для досліджень багатьох мовознавців, зокрема соціолінгвістів. Найважливішими проблемами соціолінгвістики є соціальна диференціація мови, сучасні глобальні інтеграційні процеси, входження України до світового культурно-освітнього простору. Одним із найвідоміших авторів латинського походження є Джуно Діас, який сприймає культурні розбіжності як привід длягордості, ніж відчуття неповноцінності. Він свідомий того, що латиноамериканці поводяться не так, як англосакси, і у своїх творах наочно демонструє культурні розбіжності. Без перебільшення можна стверджувати, що творчість цього письменника, так само як і інших авторів-представників національних меншин США, стала домінуючим фактором літературного процесу цієї країни.; Статья посвящена исследованию «Спанглиш» как явления английского языка и роли диалекта «Спанглиш» в произведениях Джуно Диаса - романе «Короткая и удивительная жизнь Оскара Уао» и сборнике коротких рассказов «Утопленник». Идеальным примером мультикультурной страны, где влияние на литературный язык осуществляется и национальными меньшинствами, является США. Население страны состоит из представителей почти всех стран мира. Стоит сказать, что чрезвычайно мощный на сегодняшний день испанский, который распространен, прежде всего, на Юге и Западе США, влияет на американский вариант английского языка. Известно, что сейчас все официальные бумаги и предупреждения, написаны в США двумя языками: английским и испанским. Благодаря распространению испанской культуры появилось новое языковое понятие - «Спенглиш» (Spanglish) - своеобразный «суржик» английского и испанского языков. Этим диалектом пользуются преимущественно выходцы из Латинской Америки, Мексики и Кубы, общее количество которых составляет почти 45 млн. человек. Феномен диалекта «Спенглиш» становится темой для многих исследований языковедов, в частности социолингвистов. Важнейшими проблемами социолингвистики являются социальная дифференциация языка, современные глобальные интеграционные процессы, вхождение Украины в мировое культурно-образовательное пространство. Одним из самых известных авторов латинского происхождения является Джуно Диас, который воспринимает культурные различия как повод для гордости, а не как чувство неполноценности. Он осознает, что латиноамериканцы ведут себя не так, как англосаксы, и в своих произведениях наглядно демонстрирует культурные разногласия. Без преувеличения можно утверждать, что творчество этого писателя, так же, как и других авторов-представителей национальных меньшинств США, стало доминирующим фактором литературного процесса этой страны.Документ Сучасні методи контролю самостійної роботи студентів(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Гуцол, М. І.Розглядаються сучасні методи контролю самостійної роботи студентів в університеті. Один з основних принципів, на яких побудований увесь навчальний процес, говорить, що ніякі знання, не підкріплені самостійною діяльністю, не можуть стати справжнім надбанням людини. Самостійна робота студентівь (СРС) є невід'ємною частиною навчального процесу та виправданим способом оволодіння навчальним матеріалом. Це особлива форма навчальної діяльності, під час реалізації якої засвоюється відповідна сума знань, умінь і навичок, розвиваються здібності, формується самостійність як особистісна риса суб'єкта навчання.; Рассматриваются современные методы контроля самостоятельной работы студентов в университете. Один из основных принципов, на которых построен весь учебный процесс, говорит, что никакие знания, не подкрепленные самостоятельной деятельностью, не могут стать настоящим достоянием человека. Самостоятельная работа студентов (СРС) является неотъемлемой частью учебного процесса и оправданным способом овладения учебным материалом. Это особая форма учебной деятельности, при реализации которой усваивается соответствующая сумма знаний, умений и навыков, развиваются.; Modern methods of controlling of the students’ independent work at the university are considered. One of the basic princip leson which the entire educational process is built, says that knowledge, which is not backed up by independent activity, can not become a real property of a person. Independent work of students (IWS) is an integral part of the educational process and a justifiable way of mastering the educational material. This is aspecial form of educational activity, during implementation of which the corresponding amount of knowledge, abilities and skills are absorbed, abilities are developed, and independence is formed as a personality trait of the subject of learning.Документ Сучасна терміносфера фармацевтичної галузі: семантичні та етимологічні аспекти формування і функціонування(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Михайлюк, Г. Т.; Гайдаєнко, О. Ф.; Ратова, В. Р.У статті розглядаються особливості формування і функціонування фармацевтичних термінів. Увага зосереджується на дослідженні семантичних та етимологічних характеристик частотних відрізків, які продуктивно вживаються в назвах лікарських засобів.; The article deals with the peculiarities of forming and functioning of pharmaceutical terms. Attention is focused on research devoted to the semantic and etymological features of term-elements which are frequently used in the names оf medicaments.; Статья рассматривает особенности формирования и функционирования фармацевтических терминов. Внимание фокусируется на исследовании семантических и этимологических характеристик частотных отрезков, которые продуктивно используются в названиях лекарственных веществ.Документ Дистанційна складова змісту освіти як чинник оптимізації навчального процесу студентів заочної форми навчання(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Сидоренко, О. В.; Пряхін, О. Р.; Денисенко, О. М.У статті розглядаються можливості модернізації навчального процесу заочної форми навчання за допомогою впровадження інформаційних і телекомунікаційних технологій. Ідеться про запровадження дистанційної форми освіти, зокрема курсів за вибором.; The article examines the possibilities of modernization of the educational process of part-time education through the introduction of information and telecommunication technologies. It is said about introduction of distance education, including elective courses.; В статье рассматриваются возможности модернизации учебного процесса заочной формы обучения с помощью внедрения информационных и телекоммуникационных технологий. Речь идет о внедрении дистанционной формы образования, в том числе курсов по выбору.Документ Удосконалення практичної підготовки майбутніх лікарів-стоматологів шляхом використання професійних алгоритмів(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Смаглюк, Любов Вікентіївна; Трофименко, Марина ВікторівнаУ статті представлено суть і результати використання розробленого «Алгоритму вивчення стану та положення язика під час функцій ковтання та мовлення» як одного з прикладів професійного алгоритму, що дозволить удосконалити практичну підготовку лікарів-стоматологів у аспекті підвищення ефективності діагностики та об’єктивізації результатів лікування стоматологічних хвороб, що спричинені чи супроводжуються порушенням положення язика під час функцій ковтання і мовлення.; В статье представлены суть и результаты использования разработанного «Алгоритма изучения состояния и положения языка при выполнении функций глотания и речи» как одного из примеров профессионального алгоритма, который позволит усовершенствовать практическую подготовку врачей-стоматологов в аспекте повышения эффективности диагностики и объективизации результатов лечения стоматологических заболеваний, вызванных или сопровождающихся нарушением положения языка при выполнении функций глотания и речи.; The article presents the contents and results of the developed "Algorithm for studying of the tongue’s state and position during swallowing and speech functions" as one of the examples of a professional algorithm, which will improve the practical training of dentists due to increasing o f diagnosics effectiveness and objectification of the treatment results of dental diseases that are caused or accompanied by a violation of the tongue position during swallowing and speech functions.Документ Особливості репрезентації українською мовою англомовних епонімічних термінологічних одиниць у неврологічній галузі медицини(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Лукаш, Ю. М; Гришина, О. С.Стаття присвячена особливостям репрезентації українською мовою англомовних епонімічних термінологічних одиниць у неврологічній галузі медицини. На основі фактичного матеріалу проаналізовано репрезентативні моделі передавання англомовних терміноодиниць українською мовою.; Статья посвящена особенностям репрезентации в украинском языке англоязычных епонимических терминологических единиц в неврологической отрасли медицины. На основе фактического материала проанализировано репрезентативные модели передачи англоязычных терминоединиц в украинском языке.; The article deals with the peculiarities of the representation of English eponymous terminological units of the neurological field of medicine in Ukrainian. On the basis of the factual material the representative models of the transfer of English terminological units into Ukrainian were analyzed.Документ Мовні засоби реалізації концепту «америка» в історичній динаміці(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Волощук, І. П.; Лазарьонок, А. О.У статті досліджено мовні особливості вербалізації концепту «Америка» в діахронії у фокусі лінгвокультурології та когнітивної лінгвістики. Зокрема мовні засоби, що актуалізують еволюцію національної ідентичності американців, формування їхнього менталітету, суспільних та національних цінностей. Матеріалом статті є тексти промов президентів на ключових суспільно- політичних та економічних етапах історії Америки. Крім того, найважливіші соціально-політичні та економічні процеси, що призвели до особливості формування і розвитку концепту «Америка» і безпрецедентного статусу США в сучасному світі.; The article explores the linguistic features of the verbalization of concept «America» from the point of its diachronic evolvement. The research is done in the focus of linguaculture and cognitive linguistics. The linguistics means that actualize the development of the American national identity, the shaping of their mentality, social and national values are studed in particular. The texts of presidents speeches within the key events of social, political, economic perspective were the material of linguistics research. Moreover a life style of the Americans, as well as the most important sociopolitical and economic processes that led to the peculiarity of the formation and development of concept «America» and the unprecedented status of the US in the modern world were the subject matter of research.; В статье исследованы языковые особенности вербализации концепта «Америка» в диахронии в фокусе лингвокультурологии и когнитивной лингвистики. В частности, языковые средства, которые актуализируют эволюцию национальной идентичности американцев, формирования их менталитета, общественных и национальных ценностей. Материалом статьи являются речи президентов на ключевых общественно-политических и экономических этапах истории Америки. Кроме того, важнейшие социально-политические и экономические процессы, которые привели к особенности формирования и развития концепта «Америка» и беспрецедентного статуса США в современном мире.Документ Синсемантичность как специфический признак партитивного значения(“Астрая”, 2018) Глобина, Людмила Викторовна; Глобіна, Людмила ВікторівнаРассмотрены автосемантичные и синсемантичные значения элементов поля партитивой лексики. В ходе исследования было выявлено, что специфическим признаком партитивного значения является его синсемантичность, а значит, единицы с ярко выраженным данным параметром занимают центральное положение в структуре поля; Розглянуто автосемантичні та синсемантичні значення елементів поля партитивної лексики. У ході дослідження було виявлено, що специфічною ознакою партитивного значення є його синсемантичність, а значить, одиниці з яскраво вираженим таким параметром займають центральне положення в структурі поля; Autosemantic and synsemantic values of elements of the field of partitivе lexicon are considered. During the research it has been revealed that specific sign of partitive value is its synsemantic character, and therefore units with pronounced this parameter hold the central position in structure of the field.Документ Редагування медичних наукових текстів - невід'ємна компетенція мовної підготовки лікаря(Полтава. Видавництво "Астрая", 2018) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Юфименко, Вікторія ГеоргіївнаРозглянуто специфічні особливості редагування студентами медичних наукових текстів; виявлено і проаналізовано найпоширеніші мовні та стилістичні помилки, що трапляються в медичній лексиці; визначено форми контролю опанування навичок редагування. Рассмотрены специфические особенности редактирования студентами научных медицинских текстов; выделены и проанализированы самые распространенные языковые и стилистические ошибки в медицинской лексике; определены формы контроля овладения навыками редактирования. The article describes the peculiarities of students' editing of scientific tents; the most widelyspread composition, and linguistic mistakes in medical lexis; the main types of control of students' mastering editing skills are defined.Документ Політика російського уряду з мовного питання у польських вишах у ХІХ — на початку ХХ ст.(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Голікова, О. М.У статті досліджено динаміку мовної політики російського уряду у вишах Королівства Польського на прикладах Інституту землеробського господарства у Маримонті (1816-1840 рр.), Інституту сільського господарства і лісівництва у Маримонті (1840-1861 рр ) та Ново-Олександрійського інституту сільського господарства і лісівництва (1869-1914 рр.).; The article examines the dynamics of the language policy of the Russian government in higher education institutions of the Kingdom of Poland by examples Institute of Agriculture in Marimont (1816-1840), Institute of Agriculture and Forestry in Marimont (1840-1861) and Novo-Oleksandriya Institute of Agriculture and Forestry (1869-1914).; В статье исследована динамика языковой политики российского правительства в вузах Королевства Польского на примерах Института земледельческого хозяйства в Маримонте (1816-1840 гг.), Института сельского хозяйства и лесоводства в Маримонте (1840-1861 гг.) и Ново-Александрийского института сельского хозяйства и лесоводства (1869-1914 гг.).Документ Мовні засоби відображення цінностей в українських народних казках(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Корнєва, С. Є.Стаття присвячена аналізу мовних засобів відображення цінностей в українських народних казках. Тексти казок досліджуються як змістові одиниці, в яких сформовано, виражено і здійснено трансляцію цінностей українського народу. У працях сучасних мовознавців розглянуто пояснення поняття «цінність» та ключові принципи його функціонування, досліджено класифікації цінностей та представлено основні типи. На матеріалі українських народних казок виявлено специфічні цінності українців, визначено типи цінностей та з’ясовано, якими мовними засобами репрезентуються цінності.; The article is devoted to the analysis of linguistic means which display values in Ukrainian folk tales. The texts of fairy tales are investigated as content units in which the values of the Ukrainian people are formed, exp ressed and carried out. In the writings of modern linguists the explanation of the notion «value» and the key principles of its functioning are considered, the classification of values is in vestigated and the main types are presented. Based on the Ukrainian folk tales specific values of Ukrainians are revealed, types of values are defined and linguistic means that represent values are clarified.; Статья посвящена анализу языковых средств отображения ценностей в украинских народных сказках. Тексты сказок исследуются как единицы, в которых сформировано, выражено и осуществлено трансляцию ценностей украинского народа. В работах современных языковедов рассмотрено объяснение понятия «ценность» и ключевые принципы его функционирования, исследованы классификации ценностей и представлены основные типы. На материале украинских народных сказок выявлены специфические ценности украинцев, определены типы ценностей и выяснено, какими речевыми средствами репрезентуются ценности.Документ Аналіз зв’язків між словами англомовних багатокомпонентних термінів із робототехніки(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Шуневич, Б. І.Проведено аналіз видів, напрямів і структури з в ’язків між словами багатокомпонентних термінів із робототехніки з метою правильного вибору способу перекладу цих термінів українською мовою. Описано також роль організації навчального процесу на кафедрі технічного перекладу Львівського державного університету безпеки життєдіяльності, щоб допомогти студентам правильно розуміти значення термінології з напрямів підготовки університету англійською та українською мовами.; The report deals with the analysis of connections types, directions and structures among words of multicomponent robotics terms for correct choice of translation means of these terms into Ukrainian. The role of educational process organization at the Department of Technical Translation in Lviv State University of Life Safety with the aim to help students in correct understanding English and Ukrainian terminology in different trends of training at our University is also described.; Проведен анализ видов, направлений и структуры связей между словами многокомпонентных терминов по робототехнике с целью правильного выбора способа перевода этих терминов на украинский язык. Описана также роль организации учебного процесса на кафедре технического перевода Львовского государственного университета безопасности жизнедеятельности, чтобы помочь студентам правильно понимать значение терминологии по направлениям подготовки университета на английском и украинском языках.Документ К вопросу о лингвокультурологии в процессе обучения и коммуникации(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Минченко, Н. С.Документ Семантико-морфологічна специфіка неузгодженого означення у перекладі роману Елізи Ожешко «Над Німаном»(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Гандзюк, О. М.; Гандзюк, Б. В.Стаття стосується семантико-морфологічної специфіки неузгодженого означення в перекладі роману Елізи Ожешко «Над Німаном». Названі частини мови, які відіграють роль неузгодженого означення. Це в першу чергу іменники. Вони мають форму родового, знахідного, орудного та місцевого відмінка. Подані імена вчених, які працюють над проблемою дослідження. У статті зроблений висновок про те, що в романі Елізи Ожешко «Над Німаном» у ролі неузгодженого означення найчастіше представлено форми іменника в родовому відмінку без прийменника та в орудному відмінку. Зокрема іменникові форми родового відмінка без прийменника найчастіше мають значення джерела звуку. Інфінітив як неузгоджене означення не часто репрезентований у романі. Прислівник ужитий у функції неузгодженого означення в романі найрідше.; The article deals with the semantic-morphological specification of the uncoordinated attribute in the translation of the novel by Eliza Ozeshko «Over Niman». The function of an uncoordinated attribute is characteristic of nouns are considered. These are nouns in the genitive case, accusative case, instrumental case and locative case. An uncoordinated attribute are also expressed by infinitives and adverbs. The names оf scientists involved in the problem of the semantic-morphological specification of the uncoordinated attribute are given in this article. The article concludes that in the novel by Eliza Ozeshko «Over Niman» uncoordinated attribute often represents the forms of the noun in the generic case without preposition and in the instrumental case are underlined. In particular, the noun forms of generic case without a preposition often represent a sound source. Infinitive as the uncoordinated attribute is not often represented in the novel. The adverb is most rarely used in the novel as theuncoordinated attribute.; Статья касается семантико-морфологической специфики несогласованного определения в переводе романа Элизы Ожешко “Над Неманом». Названы части речи, которое играют роль неопределенного определения. Это, в первую очередь, имена существительные. Они использованы в родительном, винительном, творительном и предложном падежах. Представлены имена ученых, которые работают над проблемой исследования. В статье сделан вывод о том, что в романе Элизы Ожешко «Над Неманом» наиболее частыми являются формы имени существительного в родительном падеже без предлога. В частности, эти формы родительного падежа без предлога чаще всего имеют значение источника звука. Инфинитив в функции несогласованного определения не часто репрезентирован в романе. Наречие как несогласованное определение использовано в романе реже всего.