Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 89
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ 3D-тури як засіб візуалізації навчальної інформації(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Франчук, А. О.; Потапюк, Л. М.Широкомасштабне застосування сучасних інформаційних технологій ставить питання про нові способи презентації інформації. Використання мультимедійних технологій відкриває нові можливості в організації навчального процесу, що робить віртуальні тури одним з найефективніших і переконливих у наш час способів представлення інформації. Виділені основні завдання мультимедійних технологій та можливості мультимедіа-продуктів. Досліджено ефективність упровадження мультимедійних засобів у процес навчання та виділено основні їхні переваги. Охарактеризовано віртуальний тур як корисний і перспективний засіб документування середовища, що дозволяє студентам подорожувати у віртуальному просторі, освоюючи нові місця, віртуально відображати об’єкти і послуги за допомогою сучасних можливостей і SD- технологій. Визначено ефективність SD-туру в процесі запам’ятовування інформації.; The application of modern information technology raises the question of new ways of presenting information. The use of multimedia technologies opens up new opportunities in the organization of the learning process, which makes virtual tours one of the most effective and convincing ways of presenting information at the moment. The study highlighted the main challenges of multimedia technologies and multimedia products. The effectiveness of the introduction of multimedia tools in the learning process and their main advantages are outlined. The virtual tour is described as a useful and promising document that allows students to travel in virtual space, mastering new places, and virtualistically reflect objects and services with the help of modern capabilities and 3D technologies. The effectiveness o f the 3D tour in the process of storing information is determined.;Широкомасштабное применение современных информационных технологий ставит вопрос о новых способах презентации информации. Использование мультимедийных технологий открывает новые возможности в организации учебного процесса, что делает виртуальные туры одним из самых эффективных и убедительных на данный момент способов представления информации. Выделены основные задачи мультимедийных технологий и возможности мультимедиапродуктов. Исследована эффективность внедрения мультимедийных средств в процесс обучения и выделены основные их преимущества. Охарактеризован виртуальный тур как полезное и перспективное средство документирования среды, что позволяет студентам путешествовать в виртуальном пространстве, осваивая новые места, виртуально отображать объекты и услуги с помощью современных возможностей и SD-технологий. Определена эффективность 3D-тура в процессе запоминания информации.Документ Criteria for assessment оf ethical conduct of academics(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Nowakowski, Piotr T.A series of individual aspects can be taken into consideration when assessing the conduct of a university teacher. However, in order to analyse to what extent different values are present in his/her professional life, it would be advisable to adopt systemic criteria for analysis and assessment. In the paper, two summaries by Homplewicz are followed by proposals of Wiatrowski, Banach, to be completed with demonstration of ethical criteria for assessment presented by Nazar and Popławski. In order for this assessment to cover all the most important manifestations of academic work and thus be reliable, one should emphasise the role of two axial dimensions of academic work, i.e. teaching and research, as well as accompanying aspects: the relation of a teacher to the social environment, to his/her colleagues, to working environment, and to their own life - in the meaning of personal and research development. When those additional dimensions are omitted then the formed judgment of a researcher’s standing can prove incomplete.; При оцінці поведінки викладача університету слід ураховувати ряд окремих аспектів. Однак, щоб проаналізувати в якій мірі в професійному житті педагога існують різні цінності, було б цілеспрямовано прийняти системні критерії для аналізу та оцінки. В статті два резюме Хаппрвица супроводжуються пропозиціями Вітровського і Банаха, які повинні бути завершені з демонстрацією етичних оцінок критеріїв, представлених Назаром та Поплавським. Щоб ця оцінка охоплювала всі найважливіші прояви академічної роботи і, таким чином, була надійною, слід підкреслити роль двох осяжних аспектів академічної роботи, тобто навчання та дослідження, а також супутніх аспектів: відношення викладача до соціального середовища, колег, робочого середовища та власного життя - у сенсі особистого та дослідницького розвитку. Коли ці додаткові виміри упускаються, то сформоване судження про стан викладача може виявитися неповним.; При оценке поведения преподавателя университета можно учитывать ряд отдельных аспектов. Однако, чтобы проанализировать, в какой степени в профессиональной жизни педагога существуют разные ценности, было бы целесообразно принять системные критерии для анализа и оценки. В статье два резюме Хаппервица сопровождаются предложениями Витровского и Банаха, которые должны быть завершены с демонстрацией этических критериев оценки, представленных Назаром и Поплавским. Чтобы эта оценка охватывала все наиболее важные проявления академической работы и, таким образом, была надежной, следует подчеркнуть роль двух осевых аспектов академической работы, то есть преподавания и исследований, а также сопутствующих аспектов: отношение преподавателя к социальной среде, коллегам, рабочей среде и собственной жизни - в смысле личного и исследовательского развития. Когда эти дополнительные измерения упущены, то сформированное суждение о положении преподавателя может являться неполным.Документ Effect of domestic violence on the social orientation and аcademic performance of secondary students in Nigeria(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Adesoji A. Oni; Arinola Agness Aguda-OluwoДокумент Evidence-Based Medicine as a Modern Methodology of Healthcare(Видавництво Астрая, 2018) Morokhovets, H. Yu.; Мороховець, Галина Юріївна; Purdenko, T. Y.; Пурденко, Тетяна Йосипівна; Ostrovska, L. Y.; Островська, Людмила Йосипівна; Lysanets, Yu. V.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия ВалериевнаУ статті простежено основні етапи становлення доказової медицини в Україні та світі. Досліджено принципи використання науково-медичної інформації і рівні доказовості в процесі діагностики та лікування. Проаналізовано результати діяльності Кокранівського співтовариства і міжнародних проблемних груп, спрямовані на створення, систематизацію й оновлення інформації щодо профілактики, лікування і реабілітації пацієнтів. Розглянуто методологічний потенціал сучасних електронних ресурсів доказової медицини в контексті підготовки здобувачів вищої освіти ступенів доктора філософії та доктора наук; The article focuses on the main stages in the development of evidence-based medicine in Ukraine and in the world. The principles of using scientific and medical information and the levels of evidence in the process of diagnostics and treatment have been studied. The results of the activity of the Cochrane community and international problem groups, aimed at formation, systematization and updating of information on prevention, treatment and rehabilitation of patients have been analyzed. The methodological potential of modern electronic resources of evidence-based medicine in the context of training Ph.Ds and doctoral degree candidates has been considered; В статье прослежены основные этапы становления доказательной медицины в Украине и мире. Исследованы принципы использования научно-медицинской информации и уровни доказательности в процессе диагностики и лечения. Проанализированы результаты деятельности Кокрановского сообщества и международных проблемных групп, направленные на создание, систематизацию и обновление информации по профилактике, лечению и реабилитации пациентов. Рассмотрен методологический потенциал современных электронных ресурсов доказательной медицины в контексте подготовки соискателей высшего образования степеней доктора философии и доктора наук.Документ Implementation of the Integrative Approach to Teaching Medical English for Academic Purposes(Видавництво Астрая, 2018) Robinson, A.; Lysanets, Yu.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Bieliaieva, O.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена НиколаевнаУ статті представлено досвід упровадження інтегративного підходу в процесі викладання курсу фахової англійської мови для науково-педагогічних працівників та здобувачів ступеня доктора філософії у закладах вищої освіти, які здійснюють підготовку фахівців галузі знань 22 «Охорона здоровʼя». Авторами вироблена власна концепція викладу навчального матеріалу. Пропонований підхід апробовано при розробці підручника “Medical English for Academic Purposes” (2018), який укладено з урахуванням сучасних тенденцій інтернаціоналізації вищої школи, що передбачає підготовку фахівців, які працюватимуть у англомовному просторі сучасної науки і освіти; The article presents the experience of implementing the integrative approach in teaching the course in professional English for PhD students and academic staff at higher medical educational institutions that train specialists in the branch of expertise 22 “Healthcare”. The authors developed their own concept of presenting the training material. The proposed approach has been tested in the development of the textbook “Medical English for Academic Purposes” (2018), which was written in the context of current trends in internationalised higher education, involving the training of specialists who will work in the modern English language educational and scientific environment; В статье представлен опыт внедрения интегративного подхода в процессе преподавания курса английского языка для научно-педагогических сотрудников и соискателей степени доктора философии в учреждениях высшего образования, осуществляющих подготовку специалистов отрасли знаний 22 «Здравоохранение». Авторами выработана собственная концепция изложения учебного материала. Предлагаемый подход апробирован при разработке учебника “Medical English for Academic Purposes” (2018), составленного с учетом современных тенденций интернационализации высшей школы, предусматривающих подготовку специалистов, которые будут работать в англоязычном пространстве современной науки и образования.Документ Issues on the structure of political speeches(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Morska, L.The paper suggests a brief outline of theoretical issues on the structure ofpolitical discourse output. This includes background information dealing with historical understanding of the influence ofpolitical speeches (starting from the time of Aristotle), both from linguistic and psychological perspectives. Basic characteristics of the political discourse structure will then serve as the guidelines fo r analysis of certain speeches presented by famous and influential politicians of a ll times.Документ Language peculiaruties of junot diaz’s works(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Sonny, S.; Lukashuk, N.; Sonnyk, I.Стаття присвячена дослідженню «Спангліш» як явища англійської мови і ролі діалекту «Спангліш» у творах Джуно Діаса - романі «Коротке та дивне життя Оскара Уао» і збірці коротких оповідань «Потопельник». Ідеальним прикладом мультикультурної країни, де вплив на літературну мову здійснюється й національними меншинами, є США. Населення країни складається з представників майже всіх країн світу. Варто сказати, що надзвичайно потужна в наш час іспанська, яка розповсюджена насамперед на Півдні й Заході США, вливає на американський варіант англійської мови. Відомо, що нині всі офіційні папери і попередження написані в США двома мовами: англійською й іспанською. Завдяки поширенню іспанської культури виникло нове мовне поняття - «Спангліш» (Spanglish) - своєрідний «суржик» англійської й іспанської мов. Цим діалектом користуються переважно вихідці з Латинської Америки, Мексики і Куби, загальна кількість яких складає майже 45 млн. осіб. Феномен діалекту «Спангліш» стає темою для досліджень багатьох мовознавців, зокрема соціолінгвістів. Найважливішими проблемами соціолінгвістики є соціальна диференціація мови, сучасні глобальні інтеграційні процеси, входження України до світового культурно-освітнього простору. Одним із найвідоміших авторів латинського походження є Джуно Діас, який сприймає культурні розбіжності як привід длягордості, ніж відчуття неповноцінності. Він свідомий того, що латиноамериканці поводяться не так, як англосакси, і у своїх творах наочно демонструє культурні розбіжності. Без перебільшення можна стверджувати, що творчість цього письменника, так само як і інших авторів-представників національних меншин США, стала домінуючим фактором літературного процесу цієї країни.; Статья посвящена исследованию «Спанглиш» как явления английского языка и роли диалекта «Спанглиш» в произведениях Джуно Диаса - романе «Короткая и удивительная жизнь Оскара Уао» и сборнике коротких рассказов «Утопленник». Идеальным примером мультикультурной страны, где влияние на литературный язык осуществляется и национальными меньшинствами, является США. Население страны состоит из представителей почти всех стран мира. Стоит сказать, что чрезвычайно мощный на сегодняшний день испанский, который распространен, прежде всего, на Юге и Западе США, влияет на американский вариант английского языка. Известно, что сейчас все официальные бумаги и предупреждения, написаны в США двумя языками: английским и испанским. Благодаря распространению испанской культуры появилось новое языковое понятие - «Спенглиш» (Spanglish) - своеобразный «суржик» английского и испанского языков. Этим диалектом пользуются преимущественно выходцы из Латинской Америки, Мексики и Кубы, общее количество которых составляет почти 45 млн. человек. Феномен диалекта «Спенглиш» становится темой для многих исследований языковедов, в частности социолингвистов. Важнейшими проблемами социолингвистики являются социальная дифференциация языка, современные глобальные интеграционные процессы, вхождение Украины в мировое культурно-образовательное пространство. Одним из самых известных авторов латинского происхождения является Джуно Диас, который воспринимает культурные различия как повод для гордости, а не как чувство неполноценности. Он осознает, что латиноамериканцы ведут себя не так, как англосаксы, и в своих произведениях наглядно демонстрирует культурные разногласия. Без преувеличения можно утверждать, что творчество этого писателя, так же, как и других авторов-представителей национальных меньшинств США, стало доминирующим фактором литературного процесса этой страны.Документ Mastering the Principles of Academic Writing in English: The “Researcher Connect” Experience(Видавництво Астрая, 2018) Lysanets, Yu. V.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Havrylieva, K. H.; Гаврильєва, Ксеня Григорівна; Гаврильева, Ксения ГригорьевнаУ статті представлено досвід участі в тренінговому семінарі “Researcher Connect” Британської Ради в Україні. Проаналізовано методологічний потенціал чотирьох модулів програми (Foundation Module; Effective Abstracts; Persuasive Proposals; Presenting with Impact), спрямованих на розвиток комунікативних навичок молодих учених, необхідних для успішного міжнародного спілкування і співпраці. Досліджено механізми поліпшення навичок академічного письма під час вивчення англійської мови за професійним спрямуванням; The article presents the experience of participating in the “Researcher Connect” workshop of the British Council in Ukraine. The paper analyzes the methodological potential of the four modules (Foundation Module; Effective Abstracts; Persuasive Proposals; Presenting with Impact), which are aimed at developing the communication skills of young scientists and are necessary for successful international communication and cooperation. The mechanisms of improving the academic writing skills during the study of English for Professional Purposes have been explored; В статье представлен опыт участия в тренинговом семинаре «Researcher Connect» Британского Совета в Украине. Проанализирован методологический потенциал четырех модулей программы (Foundation Module; Effective Abstracts; Persuasive Proposals; Presenting with Impact), направленных на развитие коммуникативных навыков молодых ученых, необходимых для успешного международного общения и сотрудничества. Исследованы механизмы улучшения навыков академического письма при изучении английского языка для профессиональных целей.Документ Style and Narration in Epic Fantasy: Tradition and Subversion(Видавництво Астрая, 2018) Павельєва, Анна Костянтинівна; Павельева, Анна Константиновна; Pavelyeva, A. K.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Lysanets, Yu. V.У статті простежено динаміку розвитку епічного фентезі у світовій літературі. Проаналізовано стилістичні та наративні особливості жанру, їх становлення і трансформації у XX і XXI ст.; В статье прослеживается динамика развития эпического фэнтези в мировой литературе. Проанализированы стилистические и повествовательные особенности жанра, их становление и трансформации в XX и XXI вв.; The article examines the dynamics of the development of epic fantasy in world literature. The stylistic and narrative features of the genre, their formation and transformations in the XX and XXI centuries are analyzed.Документ Using the “Futurelearn” digital platform in medical Education: the benefits of blended learning(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Havrylieva, K. H.; Lysanets, Yu. V.; Гаврильєва, Ксеня Григорівна; Лисанець, Юлія ВалеріївнаУ статті досліджено методологічний потенціал онлайн-курсів навчальної електронної платформи “FutureLearn ” у контексті викладання англійської мови за професійним спрямуванням. Дослідження може бути цікавим викладачам англійської мови як іноземної у медичних вишах, а також фахівцям з інших професійних галузей, у процесі планування навчальних занять та розробки навчально-методичних матеріалів. The article examines the methodological potential o f online courses from the digital education platform “FutureLearn” in the context o f teaching English for Professional Purposes. The research may be o f interest to ESOL teachers who train medical students, as well as to educators from other academic contexts, in the process o f planning o f training sessions and developing teaching materials. В статье исследован учебно-методологический потенциал онлайн-курсов электронной платформы “FutureLearn” в контексте преподавания английского языка для профессиональных целей. Данное исследование может представлять интерес для преподавателей английского языка как иностранного в медицинских вузах, а также для специалистов из других профессиональных областей, в процессе планирования учебных занятий и разработки учебно-методических материалов.Документ Zollkrieg als instrument der аussenhandelspolitik zwischen den staaten: Geschichte und gegenwart(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Ядченко, Е. И.; Карабан, Д. Г.В статье анализируются понятия “таможенная война” и “экономические санкции”. Сначала на трёх примерах рассматривается явление “таможенная война”, сравниваются между собой несколько таможенных войн в исторической перспективе, выявляются их типологические черты. Затем разбирается явление экономических санкций и описывается их потенциал воздействия в ситуации регулирования международных политических конфликтов.;The concepts of "tariff war" and "economic sanctions" are analyzed in the article. First, using three examples, the phenomenon of "tariff war" is examined, several tariff wars are compared among themselves in the historical perspective, and their typological features are revealed. Then, the phenomenon of economic sanctions is analyzed and their potential for impact in the situation of regulation of international political conflicts is described.Документ Актуальні питання лінгвістики, особливості метафоризації термінів медицини в публіцистиці Оксани Забужко(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина МиколаївнаСтаття присвячена аналізу використання термінів, запозичених зі сфери медицини, я к засобів вторинної номінації, що мають значний асоціативний потенціал, у збірці публіцистики української письменниці Оксани Забужко « І знов я влізаю в танк ...». Повторюваність певних метафоричних моделей (хвороба - діагноз - лікування) сприяє осмисленню та закріпленню уявлень читача про реалії політичного життя країни. Метафоризація термінів медицин и в досліджуваному творі виступає потужним засобом впливу на систему цінностей і поглядів читача. ;Статья посвящена анализу использования терминов, заимствованных из сферы медицины, как средств вторичной номинации, имеющих значительный ассоциативный потенциал, в сборнике публицистики украинской писательницы Оксаны Забужко « І знов я влізаю в танк ...». Повторяемость определенных метафорических моделей (болезнь - диагноз - лечение) способствует осмыслению и закреплению представлений читателя о реалиях политической жизни страны. Метафоризация терминов медицины в исследуемом произведении выступает мощным средством воздействия на систему ценностей и взглядов читателя.;The article is devoted to the analysis of the role o f terms borrowed from the field of medicine as secondary nomination means possessing significant associative potential in the collection of essays, correspondence, and reportages of Ukrainian writer Oksana Zabuzhko "And again I enter the tank ...". Reiteration of particular metaphorical patterns (illness - diagnosis - treatment) contributes to the conceptualization of events and consolidation of the reader's views on the realities of the political life of the country. Metaphorization of medical terms through the Zabuzhko’s pages can be described as powerful vivid means of influencing the reader's values and outlook.Документ Аналіз зв’язків між словами англомовних багатокомпонентних термінів із робототехніки(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Шуневич, Б. І.Проведено аналіз видів, напрямів і структури з в ’язків між словами багатокомпонентних термінів із робототехніки з метою правильного вибору способу перекладу цих термінів українською мовою. Описано також роль організації навчального процесу на кафедрі технічного перекладу Львівського державного університету безпеки життєдіяльності, щоб допомогти студентам правильно розуміти значення термінології з напрямів підготовки університету англійською та українською мовами.; The report deals with the analysis of connections types, directions and structures among words of multicomponent robotics terms for correct choice of translation means of these terms into Ukrainian. The role of educational process organization at the Department of Technical Translation in Lviv State University of Life Safety with the aim to help students in correct understanding English and Ukrainian terminology in different trends of training at our University is also described.; Проведен анализ видов, направлений и структуры связей между словами многокомпонентных терминов по робототехнике с целью правильного выбора способа перевода этих терминов на украинский язык. Описана также роль организации учебного процесса на кафедре технического перевода Львовского государственного университета безопасности жизнедеятельности, чтобы помочь студентам правильно понимать значение терминологии по направлениям подготовки университета на английском и украинском языках.Документ Взаємодія викладача і студентів у процесі консультування стосовно навчання професійно-орієнтованого іншомовного мовлення(2018) Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Гончарова, Евгения Евгеньевна; Honcharova, Y. Y.Стаття присвячена питанню організації консультування на диференційованій основі в процесі навчання професійно-орієнтованого іншомовного мовлення. Розглядається система взаємообумовлених дій викладача та студентів під час проведення консультацій. Досліджується використання дидактичних впливів із метою активізації засвоєння професійно значущого навчального матеріалу; The paper considers the issue of differential approach to the tutorial management during the process of professionally-oriented foreign language speaking. The system of the interrelated “teacher-students” activities during the tutorials is elucidated. The use of didactic impacts to intensify the acquisition of the professional meaningful learning material is investigated; Статья посвящается вопросу организации консультирования на основе дифференциации в процессе обучения профессионально-ориентированной иноязычной разговорной речи. Рассматривается система взаимообусловленных действий преподавтеля и студентов во время проведения консультаций. Исследуется использование дидактических воздействий с целью активизации усвоения профессионально значимого учебного материала.Документ Використання методики кейсів у медичному внз(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Цвіренко, Світлана Миколаївна; Похилько, Валерій Іванович; Ковальова, Олена Михайлівна; Жук, Людмила Анатоліївна; Соловйова, Галина ОлексіївнаДокумент Використання ізографічної наочності для формування іншомовної комунікативної компетенції (на прикладі викладання німецької мови )(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Дубровська, І. Б.У статті розглянуто важливий прийом викладання іноземної мови, а саме: застосування ізографічної наочності в навчальному процесі з метою формування комунікативної компетенції студентів, які вивчають іноземні мови.; This article addresses the issue of using isographic visualization (paintings) as teaching material in German as a foreign language. With their diverse topics, paintings can become a very useful trigger for various conversations, as well as discussions on many subjects in german language course.;В статье рассмотрен важный прием преподавания немецкого языка как иностранного, а именно: использование изографической наглядности для формирования коммуникативной компетенции студентов, изучающих иностранные языки.Документ Вимоги до особистості лікаря у творчій спадщині Гіппократа і Д. С. Самойловича(2018) Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.Викладено результати порівняльного дослідження поглядів засновника європейської медицини Гіппократа і видатного українського вченого-епідеміолога Данила Самойловича на особистість лікаря та його моральні якості зокрема. Показано, що ці вимоги, сформовані ще в Античності, не втрачали своєї актуальності у XVIII столітті та в цілому відповідають вимогам постіндустріального суспільства до лікаря нової генерації. Висвітлено деякі цікаві факти з біографії самого Данила Самойловича; Изложены результаты сравнительного исследования взглядов основателя европейской медицины Гиппократа и выдающегося украинского ученого-эпидемиолога Данилы Самойловича на личность врача и его моральные качества. Показано, что эти требования, которые были сформулированы еще в Античности, не теряли своей актуальности и в XVIII веке и в целом соответствуют требованиям постиндустриального общества, предъявляемым к врачу нового поколения. Изложены некоторые интересные факты из биографии самого Данилы Самойловича.Документ Виховання гармонійно розвиненої особистості – основне завдання вищої школи(Видавництво Астрая, 2018) Таран, Зінаїда Михайлівна; Таран, Зинаида Михайловна; Taran, Z. M.; Грищенко, Людмила Іванівна; Грищенко, Людмила Ивановна; Hryschenko, L. I.У статті розглядаються особливості виховання молоді в процесі навчання латинської та іноземної мов і в позанавчальний період. Важливу роль у виховному процесі відіграє вивчення культурознавчих аспектів латинської та іноземних мов. Серед провідних напрямів виховання сучасної молоді – національне виховання як пріоритетне; В статье рассматриваются особенности воспитания молодежи в процессе преподавания латинского и иностранных языков, а также во внекласной работе. Важную роль в воспитательном процессе играет изучение культурологических аспектов латинского и иностранных языков. Среди основных направлений воспитания современной молодежи национальное воспитание является приоритетным; The article examines the peculiarities of teaching a foreign language in medical schools. The communicative principle of learning is explored, which involves studying sociocultural elements as the basis of communication, since they are the significant achievement of human relations. An important role in the study of medical terminology is played by Greek-Latin terms and their components as an integral part of speech communication and the basis of intercultural competence. Studying of Greek-Latin components by students is considered one of the most important conditions for mastering professional foreign terminology.Документ Динаміка рефлексії як професійно значущої якості майбутнього лікаря(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Бичко, Марина ВікторівнаУ статті розглянута проблема розвитку рефлексії майбутнього лікаря як професійно значущої якості. Аналізуються питання взаємодії загалом та міжособистісної взаємодії в медицині. Визначено роль освоєння взаємодії з пацієнтом як на етапі професіоналізації, так і в процесі медичної діяльності. Виділені основні комунікативні вміння та навички лікаря. Розглянуто в цьому контексті сутність рефлексії, окреслені її рівні. З ’ясовується значення рефлексії в системі професійних якостей майбутніх лікарів.Документ Дистанційна підтримка самостійної роботи студентів-іноземців(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Лисенко, Н. О.; Литвиненко, О. О.У статті узагальнено досвід використання розробленого викладачами кафедри українознавства та латинської мови НФаУ ресурсу для дистанційної підтримки самостійної роботи з курсу «Українська мова як іноземна» для підвищення рівня мовної компетентності студентів-іноземців, а також для формування, закріплення й перевірки знань. Окрему увагу приділено особливостям методів навчання і питанню техніного забезпечення.; The article deals with the experience of using the distance controlled course in the structure of the resource developed by the teachers of Ukrainian Studies and Latin department of National University of Pharmacy for distance controlled support of students’ self-instruction on the course «Ukrainian as a foreign language» in order to increase the language competence level of the foreign students and the assessment of the knowledge gained. The Moodle system functionality has been analyzed in relation to the teaching of language discipline; there have been given specific recommendations related to forming the test «Module control» when teaching Ukrainian as a foreign language, in particular with the use of such types of tests, as «image positioning», «matching», «embedded answers», «text positioning», «missing words choice», «missing words choice» with audio-file addition - listening test etc. The topical issues have also been observed concerning the technical requirements and the methods of study.; В статье обобщен опыт использования разработанного преподавателями кафедры украиноведения и латинского языка НФаУ ресурса для дистанционной поддержки самостоятельной работы по курсу «Украинский язык как иностранный» для повышения уровня языковой компетентности студентов-иностранцев, а также для формирования, закрепления и проверки знаний. Отдельное внимание уделяется особенностям методов обучения и вопросу технического обеспечения.