Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 116
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Analysis of professional and pedagogical communication as a form of pedagogical interaction(Полтавський державний медичний університет, 2024) Максименко, Аліна Іванівна; Шешукова, Ольга Вікторівна; Труфанова, Валентина Петрівна; Поліщук, Тетяна Вікторівна; Мосієнко, Анна Сергіївна; Казакова, Катерина Станіславівна; Бауман, Софія Сергіївна; Maksymenko, A. I.; Sheshukova, O. V.; Trufanova, V. P.; Polischuk, T. V.; Mosiienko, A. S.; Kazakova, K. S.; Bauman, S. S.The article considers the main points of professional and pedagogical communication between a teacher and students. The main stages, importance, and types of professional communication are analysed. It is determined that the style of communication of the teacher has an important role in the process of pedagogical interaction. The leading role in this process is given to the teacher. В статті розглянуто основні моменти професійно-педагогічного спілкування між викладачем та здобувачами вищої освіти. Проаналізовано основні етапи, значення та різновиди професійного спілкування. Визначено, що стиль спілкування викладача відіграє важливу роль в процесі педагогічної взаємодії. Провідна роль в цьому процесі віддається педагогуДокумент Cracking krok: your guide to english and dentistry success(Полтавський державний медичний університет, 2023) Niedielchev, V.; Sturina, I.; Havrylieva, K.; Prykhodko, Ya.; Нєдєльчев, Владислав Миколайович; Стуріна, І.; Гаврильєва, Ксеня Григорівна; Приходько, Яніна МиколаївнаГрупою студентів було запропоновано новітні та сучасні підходи до підготовки тесту КРОК. Особливу увагу приділено розширенню вокабуляру зі стоматологічної термінології. Було запропоновано підготовку студентів завданням, що включали в себе бази тестів з навчальної дисципліни "Англійська мова за фаховим спрямуванням". У даній роботі авторами було запропоновано приділяти увагу власному ментальному здоров’ю та тайм-менеджменту.Документ Current issues of pedagogy at the international medical faculty(Полтава : Астрая, 2024) Pikul, K. V.; Shaienko, Z. O.; Ilchenko, V. I.; Muravlova, O. V.; Prylutskyi, K. Yu.; Пікуль, Катерина Вікторівна; Шаєнко, Златослава Олексіївна; Ільченко, Валентина Іванівна; Муравльова, Оксана Василівна; Прилуцький, Костянтин ЮрійовичПроцеси європейської інтеграції охоплюють дедалі більше сфер життєдіяльності нашої держави. Принцип свідомості, самостійності та активності з інтенсифікацією самостійної роботи здобувачів, відпрацювання практичних навичок на тренажерах та муляжах. Ми чітко окреслюємо реалії входження у європейський науковий і освітній простір задля підвищення професійного рівня наших випускників до конкурентоспроможного працевлаштування на європейському ринку праці, щоб одержані знання й уміння могли бути реалізованими. Сучасне молоде покоління суттєво відрізняється від ровесників минулого століття, оскільки його становлення та виховання відбуваються в період руйнації старих цінностей та формування нових перспектив, про що має пам ’ятати викладач.Документ Enhancing EAP instruction with VersaText(Полтавський державний медичний університет, 2024) Lysanets, Yu. V.; Bieliaieva, O. M.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена МиколаївнаThis paper examines the application of Versa Text in higher education, focusing on its effectiveness in teaching English for Academic Purposes (EAP) to medical PhD students. Versa Text offers a user-friendly platform with interactive features such as “Concordances”, “Word Clouds”, “Profiler”, etc., relying on the principles of corpus-based approach. Versa Text facilitates English proficiency development and contributes to the in-depth study of lexical and grammatical features of scientific texts, tailored to the specific needs of medical PhD students.Документ Enhancing independent study skills in Ukrainian medical university students(Полтавський державний медичний університет, 2024) Znamenska, I. V.; Solohor, I. M.; Kostenko, V. G.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сологор, Ірина Миколаївна; Костенко, Вікторія ГеннадіївнаУ статті визначено сутність поняття "пізнавальна самостійність"; представлено форми і методи активізації пізнавальної самостійності, розкрито її роль у організації самостійної роботи студентів.Документ Enhancing oral proficiency in the course of English for special purposes (Dentistry)(Полтавський державний медичний університет, 2024) Kostenko, V. H.; Znamenska, I. V.; Solohor, I. M.; Trusova, L. V.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Сологор, Ірина Миколаївна; Трусова, Людмила ВасилівнаEffective communication is indispensable in the field of dentistry, not only within the academic realm but also in the international relationships between dental professionals and their patients. Academic communication hones skills required for research sharing, overseas internships, exchange programs, and international conferences. Patient-dentist communication, a critical aspect in clinical practice, encompasses both verbal and non-verbal techniques. This article examines current approaches and nuances in developing speaking skills among dental students. Teaching monologic and dialogic speaking in English necessitates adherence to principles of accessibility, systematicity, and interdisciplinary connections. Various methods, such as role-playing, brainstorming, and situational modelling, are employed, fostering practical experiences and active engagement. Instructors play a pivotal role, emphasizing ethical communication and providing guidance. The balance between fluency and accuracy is critical. Teaching dental terminology simplifies technical vocabulary for patient understanding, trust-building, and effective healthcare interactions. Thus, developing speaking skills equips dental students for professional interactions, research sharing, and collaboration in a diverse healthcare landscape.Документ Grammar aspect in foreign professional reading(Полтавський державний медичний університет, 2024) Solohor, I. M.; Kostenko, V. G.; Znamenska, I. V.; Сологор, Ірина Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Знаменська, Іванна ВладиславівнаСтаттю присвячено граматичному аспекту у питанні підвищення ефективності професійно-спрямованого читання іноземною мовою.Документ Grammar elements of narrative discourse in dentistry case reports(Полтавський державний медичний університет, 2024) Kostenko, V. H.; Solohor, I. M.; Znamenska, I. V.; Honcharova, Ye. Ye.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Гончарова, Євгенія ЄвгенівнаNarrative elements play an important role in professional discourse, yet the narrative strategies within dentistry case reports have received limited attention. This study analyses the narrative grammar markers in 40 clinical case reports from prominent dentistry journals to shed light on their pragmatic functions. Dentistry case reports employ verbs and verbal forms over noun phrases, facilitating a dynamic and engaging narrative style. The prevalent use of the past tense creates a chronological account of patient history and treatment progression, enhancing readability. Active voice, occasionally with first-person plural subjects, infuses a personal dimension into the narrative, further engaging readers. Additionally, the inclusion of direct and reported speech from patients bolsters credibility and evidentiality. Understanding these narrative grammar markers enriches the discourse of dental professionals, making their case reports more accessible and persuasive. This study unravels the distinctive narrative style of dentistry case reports, contributing to the efficacy of knowledge dissemination within the dental community.Документ Innovative technologies of the professional and practical training of future doctors(Полтавський державний медичний університет, 2024) Мікаєлян, В. В.; Мазайкіна, І. О.У статті розглядаються аспекти пошуку та впровадження інноваційних технологій у навчальному процесі, особливу увагу звертаючи на їх значення для розвитку клінічного мислення, покращення навчальних навичок та створення індивідуального підходу до розвитку творчих здібностей майбутніх фахівців, з фокусом на їх самостійну активність. The article deals with the aspects of search and implementation of innovative technologies in the educational process, paying special attention to their importance for the development of clinical thinking, improvement of learning skills and creation of an individual approach to the development of creative abilities of future specialists, with a focus on their independent activityДокумент Intolerance of uncertainty and resilience among Ukrainian undergraduate students during the war(Полтавський державний медичний університет, 2024) Skrypnikov, A. M.; Dvornyk, V. M.; Vasylyeva, G. Yu.; Kundii, Zh. P.; Скрипніков, Андрій Миколайович; Дворник, Валентин Миколайович; Васильєва, Ганна Юріївна; Кундій, Жанна ПетрівнаПитання охорони психічного здоров'я стало першочерговим завданням у зв'язку з російським вторгненням в Україну. Молоді люди зазнають значних негативних наслідків для свого психічного здоров'я через глобальну надзвичайну ситуацію, викликану повномасштабною війною в Україні та пов'язаними з нею заходами. Екстремальні стресові фактори можуть викликати реакцію, яка може призвести до тривоги, страху, депресії, переживань та проблем зі спілкуванням. У дослідженні взяли участь студенти Полтавського державного медичного університету. У 72±2,3% студентів рівень толерантності до невизначеності був низьким, а у 28±2,7% – високим. Низький рівень життєстійкості виявлено в більшості студентів із високим рівнем непереносимості невизначеності 82,7±2,9%, що зумовлено складністю відновлення психологічного комфорту самостійно, що свідчить про високу ймовірність розвитку стресових психічних розладів. Середній рівень психологічної стійкості виявлено у 254 ± 39% студентів із низьким рівнем непереносимості невизначеності. Дослідження показує, що люди із цієї групи більш здатні відновлюватися, змінюватись та адаптуватися після стресових подій, змін і неприємностей.Документ Intolerance of uncertainty and resilience among ukrainian undergraduate students during the war(Полтавський державний медичний університет, 2023) Skrypnikov, A. M.; Dvornyk, V. M.; Vasylyeva, G. Yu.; Kundii, Zh. P.; Скрипніков, Андрій Миколайович; Дворник, Валентин Миколайович; Васильєва, Ганна Юріївна; Кундій, Жанна ПетрівнаThe issue of safeguarding mental health has become a primary concern due to the start ofRussia's invasion in Ukraine.Young people experience significant negative effects on their mental health due to the global emergency caused by a full-scale war in Ukraine and its related measures. Extreme stress factors can cause war, which can lead to anxiety, fear, depression, experiences, and communication problems. Students from PoltavaStateMedicalUniversity were a part of the study. 72±2,3% of students had levels of uncertainty tolerance that were low, while 28±2,7% had levels that were high. A low level of resilience was found in most students with high levels of intolerance of uncertainty 82,7±2,9%, due to the difficulty in restoring psychological comfort on one's own, this indicates a high likelihood of stress-related mental disorders. The average level of psychological resilience revealed in 25,4±3,9% students with a low level of intolerance of uncertainty. The survey suggests that individuals from this group are more capable of recovering, changing, and adapting after stressful events, changes, and troubles. Students who are highly intolerant of uncertainty exhibit a variety of non-constructive maladaptive coping strategies. Питання охорони психічного здоров'я стало першочерговим завданням у зв'язку з російським вторгненням в Україну. Молоді люди зазнають значних негативних наслідків для свого психічного здоров'я через глобальну надзвичайну ситуацію, викликану повномасштабною війною в Україні та пов'язаними з нею заходами. Екстремальні стресові фактори можуть викликати реакцію, яка може призвести до тривоги, страху, депресії, переживань та проблем зі спілкуванням. У дослідженні взяли участь студенти Полтавського державного медичного університету. У 72±2,3% студентів рівень толерантності до невизначеності був низьким, а у 28±2,7% – високим. Низький рівень життєстійкості виявлено в більшості студентів із високим рівнем непереносимості невизначеності 82,7±2,9%, що зумовлено складністю відновлення психологічного комфорту самостійно, що свідчить про високу ймовірність розвитку стресових психічних розладів. Середній рівень психологічної стійкості виявлено у 254 ± 39% студентів із низьким рівнем непереносимості невизначеності. Дослідження показує, що люди із цієї групи більш здатні відновлюватися, змінюватись та адаптуватися після стресових подій, змін і неприємностей.Документ Lexical and semantic groups of verbs of Germanic origin used in the field of reconstructive surgery(Полтавський державний медичний університет, 2024) Znamenska, I. V.; Kotelnikova, O.; Petrashevska, Ya.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Петрашевська, Ярослава ВікторівнаРобота присвячена аналізу дієслів германського походження та їхніх похідних в англійських медичних текстах. У дослідженні розглядаються лінгвістичні аспекти медичних термінів у галузі реконструктивної хірургії.Документ Obstacles in learning esp(Полтавський державний медичний університет, 2023) Trofymenko, A.This article deals with the main obstacles in learning ESP. At the present stage, when studying ESP, students should form specific features in the field of knowledge, skills and relationships. Namely, in the field of knowledge: knowledge of local / global relationships and dependencies; global systems; nature and purpose of the system; links between areas of knowledge. In the field of skills: vision of the system and connections; systemic thinking; interpersonal relationships; cooperation; research and study; assessment, organization and presentation of information; trend analysis. In the sphere of relations: flexibility in adapting to changes; desire to learn and teach others; desire to work in a team; feelings of solidarity with other people and their problems; curiosity regarding questions, trends and circumstances; other opinions and points of view; empathy with respect for other people and cultures; faith in one’s own abilities and potential; recognition of lifelong learning; desire to take responsibility.Документ Phrasal verbs: ключ до якісного та змістовного мовлення(Полтавський державний медичний університет, 2024) Ефендієва, Світлана Миколаївна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Приходько, Яніна Миколаївна; Недосвітій, Тетяна ВолодимирівнаУ статті розглядається важлива роль фразових дієслів у покращенні мовленнєвих навичок та лексичного багатства. Вони допомагають уникнути загальних висловів, надаючи мовленню конкретність і виразність. Використання фразових дієслів активізує лексичний запас і надає можливість виразно виражати ідеї різними способами, уникнути монотонності. This article explores the significant role of phrasal verbs in enhancing language skills and lexical richness. Phrasal verbs help avoid general expressions, providing specificity and expressiveness to speech. The use of phrasal verbs activates vocabulary and offers the opportunity to express ideas in various ways, avoiding monotony.Документ Role of technical presentations in facilitating the acquisition of medical terminology and development of professional medical skills for medical students learning English as a foreign language(Полтавський державний медичний університет, 2024) Znamenska, I. V.; Kostenko, V. G.; Solohor, I. M.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина МиколаївнаУ статті досліджується ефективність технічних презентацій як навчального інструменту для покращення навчального процесу студентів-медиків, які вивчають англійську мову як іноземну. Завдяки використанню наочних посібників, інтерактивних вправ та контекстно-орієнтованих методів навчання технічні презентації слугують платформою для студентів, що дозволяє їм працювати з медичною термінологією та розвивати важливі професійні навички. Крім того, у статті підкреслюються переваги симуляції сценаріїв пацієнтів, інтеграції технологій та крос-культурної компетентності для покращення навчального процесу.Документ Role-plays in facilitating ESP learning(Полтавський державний медичний університет, 2024) Solohor, I. M.; Kostenko, V. G.; Znamenska, I. V.; Сологор, Ірина Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Знаменська, Іванна ВладиславівнаУ роботі висвітлюються аспекти використання ігрового навчального моделювання при навчанні іноземної мови здобувачів освіти медичного ЗВО, який поєднує властивості й можливості різних форм і методів інтерактивного навчання, та передбачає імітаційну модель професійної і суспільної поведінки майбутнього фахівця.Документ Rozwijanie umiejętności samokształcenia ważnym zadaniem szkoły(Полтавський державний медичний університет, 2024) Długosz, A.W dobie szybkiego przyrostu informacji samokształcenie jest procesem szczególnie istotnym. Podejmując samokształcenie człowiek samodzielnie się kształci i doskonali, aby lepiej spełniać swoje zadania w społeczeństwie, rozwiązywać problemy życiowe. Umiejętność samokształcenia jest ważną umiejętnością, która może w przyszłości wpłynąć na sukces życiowy człowieka lub jego brak. Nauczenie młodych ludzi, jak samemu rozwijać w sobie umiejętność samokształcenia jest ważnym zadaniem szkoły każdego etapu. Samokształcenie daje wyjątkowe korzyści, ale niesie też pewne niebezpieczeństwa, na które chciałabym zwrócić uwagę w czasie wystąpienia.Документ Some approaches of pedagogical process in qualified medical specialists preparing(Полтавський державний медичний університет, 2024) Zhukova, M. Yu.; Tkachenko, O. V.; Жукова, Марина Юріївна; Ткаченко, Олена ВікторівнаАвтори наголошують на необхiдностi говорити про найрозповсюдженi патологiчнi стани, за даними ВОЗ, на заняттях як на теоретичних, так i на клiнiчних кафедрах, щоб бути в змозi забезпечити швидшi та найефективнiшi профiлактику та лiкування. Вони також придiляють увагу доцiльностi поєднувати наукову та педагогiчну дiяльнiсть пiд час аудиторноï та позааудиторноï дiяльностi, щоб мотивувавти студентiв набувати глибшi теоретичнi знання, тому, що вони можуть бачити ïх беспосереднє застосування у своïй професiйнiй дiяльностi; це э також важливим, тому що Киïвський Крок-Центр почав давати зовсiм новi питання на лiцензований iспит. Автори описують питання, з якими вони мають справу на заняттях вiдносно найрозповсюдженiших патологiчних станiв, зокрема, на базi наукових даних, отриманих викладачами кафедри фiзiологiï окремо та разом зi студентами студентськоï науковоï групи. Також вони вiдмiчають необхiднiсть використовувати окремi пiдходи пiд час навчання iноземних пошукувачiв.Документ Some aspects of work with the students at Physiology, Laboratory and Clinical Diagnostics lessons taking typological aspects into consideration(Полтавський державний медичний університет, 2024) Tkachenko, O. V.; Singh, G.; Ткаченко, Олена ВікторівнаСтаття описує велику необхiднiсть приймати до уваги внутрiшньо- та мiждисциплiнарну iнтеграцiю, типологiчну належнiсть дослiджуваних на заняттях з фiзiологiï, лабораторноï та клiнiчноï дiагностики, зокрема, пiд час робот зi студентами мiжнародного факультету, тому, що вони надають перевагу використанню мультидисцiплiнарноï iнтеграцiï у значно бiльшiй мiрi, нiж вiтчизнянi студенти. Автори надають приклади такого використання на практичних заняттях, а також пропонують використовувати широко типологiчнi аспекти на заняттях з лабораторноï та клiнiчноï дiагностики, коли студенти вiдповiдають про особливостi патологiчних станiв, ïхнi дiагностичнi критерiï, межi нормальних величин на своïх континентах, у своïх краïнах, частинах краïн та мiстах, приймаючи до уваги етнiчний, гендерний, вiковий та деякi iншi типологiчнi аспекти до уваги.Документ The benefits of applying Padlet in medical education(Полтавський державний медичний університет, 2024) Lysanets, Yu. V.; Bieliaieva, O. M.; Morokhovets, H. Yu. ; Ostrovska, L. Y.; Purdenko, T. Y.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Мороховець, Галина Юріївна; Островська, Людмила Йосипівна; Пурденко, Тетяна ЙосипівнаУ статті досліджено методологічний потенціал інтерактивної платформи “Padlet” у процесі підготовки фахівців галузі знань 22 “Охорона здоров’я”. Обґрунтовано доцільність застосування досліджуваної платформи, окреслено провідні методологічні алгоритми її впровадження під час викладання гуманітарних дисциплін (англійська та латинська мови), медичної фізики та інформатики, а також клінічних дисциплін (неврології та стоматології). Дослідження може бути цікавим викладачам медичних вишів, а також фахівцям з інших професійних галузей у процесі планування навчальних занять та розробки навчально-методичних матеріалів.