Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 94
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Determinants of the act of speech in the process of communication(Полтавський державний медичний університет, 2021) Wojciechowska, J.Streszczenie: W tekњcie przedstawiono rozumienie komunikatu jako aktu mowy w ujкciach czoіowych jкzykoznawcуw, takich jak miкdzy innymi: Ferdynard de Saussure, Karol Bьhler, Leonard Bloomfield, Renata Grzegorczykowa, Roman Jakobson, Antoni Furdal. Wskazano na fukcje aktu mowy, ponadto rozwaїania poszerzono o teoriк aktуw mowy Johna L. Austina. Zwiкџle odniesiono siк do interpersonalnoњci zachowaс jкzykowych, a takїe kategorii tworzonych przez predykaty okreњlaj№ce stosunek osoby mуwi№cej do dictum. Teoriк uzupeіniono rуwnieї o warunki fortunnoњci Johna Rogera Searleʼa. Wskazano na postawк komunikacyjn№, ktуra w przekonaniu autorki powinna powinna byж њwiadoma, naturalna i zgodna z prawd№.Документ Folkloryzm w wychowaniu dziecka w kontekście zjawiska unifikacji kulturowej(Полтавський державний медичний університет, 2021) Boczar, JanuszW niniejszym artykule podkreślony został wychowawczy walor folkloru, mianowicie walor różnicujący i adresujący w kontekście zjawiska unifikacji kulturowej, czyli fenomenu upodabniania kulturowego, jaki wyraźnie zauważamy w dzisiejszym świecie.Документ Game based learning: reasons why should we use games in latin language and medical terminology course(Полтавський державний медичний університет, 2021) Perekrest, M.Набуття мовних навичок у процесі навчальної діяльності та вибір ефективних методів освоєння навчального матеріалу є однією з актуальних проблем вивчення латинської мови та медичної термінології у вищому навчальному закладі. Практичною метою цієї роботи є проблема успішної інтеграції лексичних онлайн ігор у курсі «Латинська мова та медична термінологія». Саме початковому етапі закладається основа подальшого розуміння латинської мови та медичної термінології.Документ Interkultureller ansatz des fremdsprachlichen deutschunterrichts(Полтавський державний медичний університет, 2021) Hristea, MihaelaDas interkulturelle Konzept der Fremdsprachendidaktik geht von grundlegenden pädagogischen Überlegungen aus, die sich aus der genaueren Analyse der Lernerperspektive ergeben. Dabei werden Faktoren der kulturspezifisch und individuell geprägten Lebenserfahrung eine wichtige Rolle spielen. Der interkulturelle Ansatz entwickelt sich dort, wo man eine ausgeprägte geografische, kulturräumliche Distanz und anders geartete gesellschaftliche Verhältnisse im Vergleich zu den Zielländern vorfindet.Документ Le français: hier, aujourd'hui, demain(Полтавський державний медичний університет, 2021) Douma A.; Bieliaieva O.; Бєляєва, Олена МиколаївнаРозглянуто питання ролі французької мови в сучасному світі, яка за поширеністю посідає п’яте місце після китайської, англійської, іспанської та арабської мов і має всі характеристики так званих світових мов, будучи державною мовою в 32 країнах, офіційною мовою більшості міжнародних організацій, а також офіційною мовою ЗМІ і четвертою за поширеністю мовою в Інтернеті. Автори наголошують, що натепер французькою мовою розмовляє понад 300 мільйонів осіб, а також наявна тенденція до збільшення кількості франкофонів у світі, що актуалізує потребу у вивченні французької мови громадянами України.Документ Lexico-semantic sources in the English sublanguage of Anesthesiology(Полтавський державний медичний університет, 2021-11-25) Purdenko, M. S.; Lysanets, Yu. V.; Пурденко, Максим Сергійович; Лисанець, Юлія Валеріївна; Пурденко, Максим Сергеевич; Лисанец, Юлия ВалериевнаУ статті проаналізовано лексико-семантичні особливості англійської термінології в субмові анестезіології. Запропоновано класифікацію в межах досліджуваної терміносистеми: терміни латинського та грецького походження; термінологічні словосполучення, представлені власне англійськими лексичними одиницями; гібридні терміноелементи, що містять напівасимільовану англолатинську лексику, а також терміни з епонімним компонентом. Результати дослідження можуть бути використані в процесі розробки тлумачних словників та навчальних матеріалів для здобувачів освіти.Документ Methodological strategies for mastering medical terminology in ESP setting(Полтавський державний медичний університет, 2021-11-25) Znamenska, I. V.; Знаменская, Иванна Владиславовна; Знаменська, Іванна ВладиславівнаУ статті представлено методичний алгоритм оволодіння фаховою термінолексикою студентами ЗВМО. За результатами дослідження розроблено комплекс навчальних вправ, спрямованих на вдосконалення навичок використання термінологічної лексики при вивченні англійської мови для специфічних цілей у медичному університеті.Документ Modern approaces to the teaching phthisiology to english medium students in conditions of distance learning(Полтавський державний медичний університет, 2021) Matvyeyeva, S. L.В сучасних умовах стрімкого прогресу науки і техніки концепція якості освіти набуває особливої актуальності. COVID-19 вноси деякі корективи у сферу медичної освіти. Кафедра використовує декілька технічних моделей дистанційного навчання. Лекції з туберкульозу проводяться у форматі онлайн-конференції в програмі Microsoft Teams. З кожної теми cтуденти проходять тестування в системі Moodle відповідно до календарно-тематичного плану. Під час онлайн-уроку про Zoom або Google Meet вчитель опитує тему, виправляє відповідь, використовуючи попередньо завантажені матеріали - презентації, відео, фотографії та рентгенограми, що допомагає засвоїти матеріал. Маючи великий досвід у підготовці спеціалістів для зарубіжних країн, кафедра туберкульозу та пульмонології розглядає цю роботу як справу національного значення. Навчальні програми для англомовних студентів відповідають вимогам і не відрізняються від базових програм, за якими навчаються їхні однолітки-українці. За кредитно-модульною системою навчальна програма студентів четвертого курсу медичних факультетів передбачає аудиторну роботу (лекції та практичні заняття), позакласну (самостійну) роботу студентів та підсумковий модульний контроль.Документ Polish education system in the context of the 2016 reform: social implications(Полтавський державний медичний університет, 2021) Szast, MateuszThe aim of the paper is to discuss the features of the education system in Poland with a special focus on its recent reform in 2016 and the social implications of the reform on the functioning of the contemporary young generation. The paper is built on the concept of social capital of such authors as Pierre Bourdieu, James Coleman and, above all, Robert Putnam, from which the issues of bonding type social capital and bridging type social capital are taken. The issue of human capital in social sciences is extensive, however, it is worth emphasizing the lack of studies on the social capital of students, especially the bridge-type social capital in the context of education of the young generation.Документ The future of education after COVID-19: bright or bleak?(Полтавський державний медичний університет, 2021) Morska, LiliyaДокумент The importance of information technology in modern medical educational process(Полтавський державний медичний університет, 2021) Sheshukova, O. V.; Mosiienko, A. S.; Maksymenko, A. I.; Polishchuk, T. V.; Шешукова, Ольга Вікторівна; Мосієнко, Анна Сергіївна; Максименко, Аліна Іванівна; Поліщук, Тетяна ВікторівнаThe use of innovative technologies in medical education makes it easier to acquire knowledge and share the acquired experience. The current generation of students differs from previous generations. The reason is that this generation grew up on the Internet, the knowledge of everything passes through the use of innovative technologies. Nowadays, three generations of people work in higher educational establishments. They are "Baby Boomers", X generation and Y generation. These generations are responsible, stable, they value development, they are also able to cooperate, they have family values and share life between the online and the real world. Medical education must develop with the use of the latest technology, because future doctors will meet patients in a completely different world in an era of innovative technology. But we should remember that medical education is one of the few educations in the world that cannot be obtained by correspondence.Документ The Key Benefits of Applying the “Fishbowl” Model in Medical Education(2021-11-25) Lysanets, Yu. V.; Bieliaieva, O. M.; Morokhovets, H. Yu.; Ostrovska, L. Y.; Purdenko, T. Y.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Мороховець, Галина Юріївна; Островська, Людмила Йосипівна; Пурденко, Тетяна Йосипівна; Лисанец, Юлия Валериевна; Беляева, Елена Николаевна; Мороховец, Галина Юрьевна; Островская, Людмила Иосифовна; Пурденко, Татьяна ИосифовнаThe article examines the methodological potential of the fishbowl model in the process of training specialists in the field of knowledge 22 "Healthcare". The author outline the leading methodological algorithms of its introduction in higher education. The expediency of applying the fishbowl model at institutions of higher medical education has been substantiated. The research may be of interest to teachers of medical universities, as well as specialists from other professional fields in the process of planning classroom activities and developing teaching materials.Документ The use of information and computer technologies in learning the foreign language(Полтавський державний медичний університет, 2021) Іщенко, O. Я.У статті описано переваги застосування інформаційних та комп’ютерних технологій (ІКТ) у вивченні іноземної мови. Дано визначення терміну ІКТ і особливості їх застосування на заняттях з іноземної мови. Основна увага зосереджена на перевагах нових підходів та інструментів до вивчення іноземної мови, серед яких підготовка спільних проектів та мультимедійні презентації. ІКТ розглядається як інструмент для набуття студентами ряду компететностей, які допомагають сформувати мультикультурну мовну особистість, готову до міжкультурного спілкування. Було підкреслено, що ІКТ має велике практичне значення, оскільки забезпечує візуалізацію навчального матеріалу,підвищує мотивацію студента та розширює його світогляд.Документ The use of word-formation patterns in teaching English for specific purposes at a medical university(2021-11-25) Znamenska, I. V.; Karlinska, I. V.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Карлінська, Ілона Володимирівна; Знаменская, Иванна ВладиславовнаУ статті досліджено особливості механізмів словотворення у процесі викладання англійської мови для спеціальних цілей у медичних вишах. У дослідженні обґрунтовано словотвірний потенціал англійської медичної термінології та обговорено перспективи подальшого дослідження цього питання.Документ Theoretical aspects of comparing the semiotic properties of literature and cinema(Полтавський державний медичний університет, 2021-11-25) Lysanets, Yu. V.; Bieliaieva, O. M.; Pavelieva, A. K.; Havrylieva, K. Hr.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Павельєва, Анна Костянтинівна; Гаврильєва, Ксеня Григорівна; Лисанец, Юлия Валериевна; Беляева, Елена Николаевна; Павельева, Анна Константиновна; Гаврильева, Ксения ГригорьевнаУ статті обґрунтовано вибір семіотичної парадигми як основи для зіставного аналізу літературного твору та кінофільму. Простежено найважливіші складові елементи та особливості знакових систем текстів літератури та кінематографу. З’ясовано властивості різних художніх систем, здійснено зіставлення складових стилістичних елементів, простежено особливості їхньої трансформації під час кіноадаптації. Матеріали дослідження можуть бути використані у процесі підготовки до навчальних семінарів з англійської мови та актуальних питань іноземної мови.Документ Wyzwania szkoły wyższej – organizacji uczącej się challenges of a university – a learning organization(Полтавський державний медичний університет, 2021) Daszykowska-Tobiasz, JadwigaSzkole jako organizacji uczącej się przypisuje się miano „szkoły jakości”. Określenie to jest nobilitujące, jednak pociąga za sobą również wiele wyzwań. Szkoła wyższa na miarę XXI wieku powinna podążać z duchem czasu, wychodzić poza dotychczasowe skostniałe struktury, otwierać sale wykładowe (wykorzystując nowe technologie), nie rezygnując przy tym z podmiotowej relacji: mistrz-uczeń, znosić bariery w dostępie do wiedzy dla wszystkich chcących się uczyć, włączać ich we współtworzenie indywidualnego toku kształcenia i przygotować na wyzwania przyszłości. Szkoła wyższa chcąc realizować najwyższe standardy akademickie jest zobowiązana do troski o mistrzostwo w wypełnianiu jej misji oraz realizacji wartości będących gwarantem humanistycznej wizji człowieka.Документ Академічна доброчесність як провідна складова професійного іміджу викладача сучасного закладу вищої освіти(Полтавський державний медичний університет, 2021) Фоміна, Л. В.; Каліна, К. Є.; Скорбач, Т. В.У статті проаналізовано наукові підходи до визначення іміджу викладача сучасного ЗВО; наголошено на актуальності та доцільності формування позитивного професійного іміджу педагога як провідного чинника високо іміджу ЗВО; досліджено складові іміджу викладача; виокремлено необхідність слідуванням нормам академічної доброчесності для формування позитивного професійного іміджу викладача не тільки в межах ЗВО, а й міжнародної академічної спільноти; визначено напрями діяльності викладача ЗВО з урахуванням дотримання в професійній діяльності принципів і норм академічної доброчесності.Документ Актуальні питання оптимізації курсу латинської мови у вищих фармацевтичних закладах освіти(Полтавський державний медичний університет, 2021) Світлична, Є. І.; Савіна, В. В.Документ Аналіз типових помилок у процесі опанування англомовними здобувачами освіти фармацевтичної термінології на заняттях з латинської мови та медичної термінології(Полтавський державний медичний університет, 2021-11-25) Сологор, Ірина Миколаївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ирина Николаевна; Беляева, Елена Николаевна; Костенко, Виктория Геннадиевна; Solohor, I. M.; Bieliaieva, O. M.; Kostenko, V. G.У статті розглядаються типові помилки під час вивчення фармацевтичної термінології англомовними здобувачами медичної освіти у процесі опанування навчальної дисципліни "Латинська мова та медична термінологія".Документ Арабська мова і література в сучасному світі(Полтавський державний медичний університет, 2021-11) Вечерок, Ольга Миколаївна; Трусова, Людмила Василівна; Скальська, Світлана АнатоліївнаУ статті простежується історія становлення арабської літературної мови і класичної арабської літератури та їхнє місце у світовій культурі. Розглядаються основні тенденції розвитку сучасної арабської літератури, а також проблеми самореалізації автора та читацького попиту на твори письменників-модерністів в умовах ісламської культури країн арабського світу.